Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Диференциал или пиньон и корона - дискусия

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия

    Кинекс,а ако автомобилът е с напречно разположен двигател как ще си поръчаш "диференциал"?
    Май ще търсите цяла скоростна кутия....
    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

    Коментар


    • #17
      До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия

      Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
      Кинекс,а ако автомобилът е с напречно разположен двигател как ще си поръчаш "диференциал"?
      Май ще търсите цяла скоростна кутия....
      И този аргумент му изпробвах. Май повЕрва.

      Коментар


      • #18
        До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия

        Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
        Кинекс,а ако автомобилът е с напречно разположен двигател как ще си поръчаш "диференциал"?
        Май ще търсите цяла скоростна кутия....
        Поръчвал съм си двигател заедно със скоростите защото са в един корпус и се смазват от едно масло. Пежо 305. Този който го е измислил много хляб е ял.

        Сега като се зачетох в определението за диф се сетих че не е много точно. При диференциалите с които се кара на състезания, които всъщност в 99% от случаите са същите с които хората ходят до Била за да пазаруват, много често въртящия момент влиза през два входа и излиза през един изход. Даже понякога нищо не излиза. Така че към това "един вход и два изхода" мисля е правилно да се добави "или два входа и един изход" Нали пак е диференциал.

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        И този аргумент му изпробвах. Май повЕрва.
        ПовЕрвах ама не съвсем.
        Стефан да изпробва инфо от дебелите книги, пиньна и короната част от диференциала ли са.
        Междуосовите диференциали, тези които са в раздатките, касетата получава въртящ момент от вал със шлици. При диференциалите в мостовете без корона не става.

        Коментар


        • #19
          До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия

          Диференциал, преведено дословно, означава делител. В случая делител на движението (въртящия момент).

          Когато тази терминология е навлязла, колите са били предимно със задвижван заден мост и "класически" диференциал.
          От онова време, у нас е прието, под "диференциал" да се разбира целият механизъм, включително и кутията, която някои, неизвестно защо, наричат "прасе"...
          Фактът, че често се говори за бърз, или бавен диференциал, подкрепя тезата, че понятието включва и пиньона и короната.

          Спорът е по-скоро историко-филологически и... не си струва!
          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

          Коментар


          • #20
            До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия

            Оф. Стефане, дай едно рамо бе.

            Съвсем по определение, диференциалът има три вала, като скоростта на първия е равна на средното между другите два. Накъде ще прехвърля момент и мощност, зависи от ситуацията. Май няма начин да се работи с друго, освен зъбна предавка, защото трите вала са геометрично на една ос, а посоките, в които може да се изведе вал, са само две. Това из дебелите книги, само дето книгите са при Стефан, а той много мърмори.

            Короната и пиньонът са частен случай на зъбна предавка, викат и хипоидна. В раздатката е зъбен венец срещу зъбно колело, пак зъбна предавка. В колите това се нарича главно предаване и именно то може да е бързо/бавно, а не диференциалът. Ако някой е много ентусиаст, върху касетата, вместо зъби, може да направи електрически ротор или турбина на хидромотор - пак ще я задвижи и пак ще си свърши работа с диференциала.

            ---
            А хитрината трансмисията и двигателя да са в общ картер е голяма, мисля, че при мотоциклетите я има много отдавна. В моя автомобил от отминала епоха (Самара) в двигателя и скоростите се сипва еднакво масло, и в почти еднакво количество, но на различни места. Всеки път се дразня, че двигателят и скоростите изразходват различни съставки на маслото. Следващия път, вместо да го сменям и на двете места, ще им го разменя ...

            ---
            Как е реализиран съединителят на Пежо 307?

            Коментар


            • #21
              До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия

              Явор е прав !
              При доста леки коли с предно предаване няма корона и пиньон и те ли нямат диф ? Там на мястото на короната има обикновено зъбно колело !
              Короната и пиньона служат само да завъртят движението на кардана на 90 градуса !
              Дифа може и от верига да се върти ! при тази схена на снимката долу пак ли няма диф ?
              Прикачени файлове
              Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

              Коментар


              • #22
                До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Ако някой е много ентусиаст, върху касетата, вместо зъби, може да направи електрически ротор или турбина на хидромотор - пак ще я задвижи и пак ще си свърши работа с диференциала.
                ---
                Как е реализиран съединителят на Пежо 307?
                Да ама за вход избираш между три варианта. Зъби, Ел. ротор и хидромотор. Четвърти вариант с НИЩО няма.
                Същото е ако махнеш сателитите и свържеш планетите с твърда връзка. Това че пак ще имаш диференциал, дори и блокиран, означава ли че сателитите не са негова съставна част по-принцип. Ако означава, значи като махнеш сателитите на освободен диф, и не ги замениш с нещо друго, пак ще имаш диференциал. А то не е съвсем така.
                Разбираш ли къде е разликата. Махаш едно и слагаш друго. Различни конструкции, различни решения.
                ---
                Пежо 305 казах. Не мога да помня съединителя на кола от преди 30години. Имам избирателна памет.

                Коментар


                • #23
                  До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия

                  Май и Драго и Явор са прави. Ако потърсиш определение за "диференциал", като устройство в него влизат пиньон и корона, и диференциална касета. Ако потърсиш определение за "главно предаване", като устройство в него влизат корона и пиньон. В "силовото предаване" пък са подредени, съединител, скорости, кардан, главно предаване, диференциал и полувалове.
                  Абе кво толкова, нали се разбираме.

                  http://www.vbox7.com/play:183d31ff&start=10

                  Коментар


                  • #24
                    До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия

                    А сега някой да обясни що е то поуОС и полуВАЛ... И как ос (полу ) предава въртящ момент...
                    А, и имат ли те полуПОЧВА у нас...

                    Коментар


                    • #25
                      До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия

                      Въпреки, че уча в електротехникум ми попадна учебник по "Пътно-транспортни машини"
                      И в него пише...(цитирам дословно)

                      Главно предаване:
                      "От предавателната кутия въртящия момент на двигателя чрез кардан или непосредствено се предава на главното предаване. Чрез него въртящия момент се увеличава около 3,6 пъти и се изменя посоката му на 90 градуса."

                      Диференциал:
                      "Това е специален механизъм, закрепен към голямото конусно зъбно колело на главното предаване, чрез който въртящия момент се разделя на две части за всяко движещо колело на машината. Той позволява на двете движещи колела при неравни съпротивления да се движат с различни ъглови скорости.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия

                        Първоначално публикуван от Митко/fulda/ Преглед на мнение
                        А сега някой да обясни що е то поуОС и полуВАЛ... И как ос (полу ) предава въртящ момент...
                        А, и имат ли те полуПОЧВА у нас...
                        ПолуосКите са валове. Цели. Не полувалове, не полуоси и не оси.

                        Първоначално публикуван от tef4o
                        Знам, че се майтапиш, но все пак - недей.
                        Общия картер на някои Пежо-та за мен лично е голяма простотия, но то си е мое мнение.
                        Изобщо не се майтапя. Отливам ги и ги разменям, нищо лошо не може да стане. Може, де - трансмисията ще се напълни със смолисти отлагания, а двигателят - със стружки (тях филтърът ще ги обере).

                        Коментар


                        • #27
                          До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          ПолуосКите са валове. Цели. Не полувалове, не полуоси и не оси.
                          Ти на мен не го обяснявай, аз го знам отдааавна Просто исках да се посмея, а някой да го разясни на широоооката публика.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия

                            Като стана дума за дебели книги, ще цитирам част от книгата на унгарския инж. Золтан Тернаи - "Автомобилът":

                            " Диференциален механизъм*

                            Предназначението на диференциалния механизъм е двойно. От една страна, той осигурява постоянно преводно отношение и с това намалява оборотите на двигателя, като увеличава въртящия момент. При директна скорост главното предаване на диференциалния механизъм определя с колко по-малко оборота ще се въртят двигателните колела на автомобила в сравнение с коляновия вал
                            от друга страна, диференциалният механизъм прави възможно двигателните колела на автомобила да се въртят независимо едно от друго.
                            ...
                            ... "
                            До тук - ясно, във Форума вероятно няма човек, на когото горното да е неизвестно. Но обърщам внимание на забележката *:

                            * Авторът разглежда главното предаване, диференциала и полуосите под общото название диференциален механизъм. За това първото предназначение на механизма се отнася за главното предаване, а второто - за диференциала.



                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            ...

                            Короната и пиньонът са частен случай на зъбна предавка, викат и хипоидна...

                            ...
                            Ясене, не е точно така. Например ако при УАЗ (не редукторен), Варшава и т.н. мислено удължим геометричната ос на пиньона, тя пресича оста на короната. Това е обикновено (конично) главно предаване.
                            Хипоидно е, когато удължената (мислено) геомерична ос на пиньона не пресича тази на короната (обикновено пиньона е по-ниско). Равносметката - по-безшумен ход, по-голям брой зъби са постоянно зацепени и респ. по-бързо износване ако не се ползват масла за хипоидни предавки.
                            С "Фармахим" - непобедим
                            Дизел - само дънки!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия







                              Това пишеше в учебника преди 20г.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Диференциал или пиньон и корона - дискусия

                                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                                Диференциал, преведено дословно, означава делител. В случая делител на движението (въртящия момент).
                                Не идва ли от difference (разлика).

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X