Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Удар в бордюр

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Удар в бордюр

    Привет,
    Както е видно от заглавието, ударих един бордюр с колата в следствие на "черен лед" на коварен завой.
    Скоростта беше около 30-40 км/ч, но въпреки това колелата загубиха сцепление за момент и ударът беше поет от предна лява гума от вътрешната страна.
    На първо четене колелото влезе на вътре към шофьорската врата. След огледа излезе, че има крив носач , смених го.
    Отидох на стенд и там се видя, че страничния наклон на лявото колело е леко извън нормите. Границата е 1"05 градуса, при мен беше 1"18. Според момчето там, няма да има проблем от това леко отклонение.
    За съжаление нямаше възможност да отида да проверя гумите и джантите заради празниците.
    В момента обаче усещам, че колата дърпа на ляво при движение, не е много, но го има.
    Планът ми е да проверя гумите и джантите и ако там всичко е наред, да сменя първо шенкела, ако не се оправи и амовете с тампоните.
    Някакви съвети дали правилно разсъждавам за последователността на ремонтите ?
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

  • #2
    Колата червена, синя, зелена, или розова на сурсинкяви точки?

    ...или да хвърляме боб?

    Ако нещо може да се регулира на ВСИЧКИ коли, то обикновено е именно страничния наклон. Ако с реглаж не може да влезе в норма, има още нещо криво. С толкова изходни данни, толкоз.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • Двигателист
      Двигателист коментира
      Редактиране на коментар
      На доста автомобили, конструктивно не е предвидено, изобщо.

  • #3
    Сори, прав си !
    Nissan Almera N16 хечбек.
    Момчето от стенда ми каза, че няма как да регулира този страничен наклон ?

    П. П. В момента лявото колело е наклонено с горната част към мотора 1"18 градуса.
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • #4
      Шенкел крив ?

      Коментар


      • cnc82
        cnc82 коментира
        Редактиране на коментар
        Не знам, това се чудя и аз ? 🙂

    • #5
      Най-вероятно на това возило(както и на много други) страничния наклон не подлежи на реглаж. Но пък има един тарикатлък. Тези отвори на макферсона се отварят леко на елипса или се отварят с по-голямо свредло и наклона се регулира.
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20231223_230253.jpg
Прегледи:404
Размер:67.5 КБ
ID:6948591
      Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

      Коментар


      • kameno karp
        kameno karp коментира
        Редактиране на коментар
        То ако има крива джанта или гума ще тресе,люлее,клати,ама не и да тегли на някъде. Под"в норми" имах предвид всички останали ъгли.

      • cnc82
        cnc82 коментира
        Редактиране на коментар
        Преди малко един колега се включи на лични, работи на стенд. Според него, по-големия наклон на едно от колелата винаги избутва другото колело с по-малък наклон. Или в моя случай, ако всичко друго е наред, колата трябва да тегли на дясно при пуснат волан ?

      • cnc82
        cnc82 коментира
        Редактиране на коментар
        disko04 коментира
        Вчера, 23:54
        Виж да не са с посока

        С посока са, но само за теста мисля да пробвам.

    • #6
      Премери диагоналите на коша за всеки случай. 40км/ч не е ниска скорост.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • cnc82
        cnc82 коментира
        Редактиране на коментар
        Премерих ги, всичко изглежда в ред.

    • #7
      При мен се получи същата ситуация но след смяна на пружини и биалетки, един реглаж, същото, връщам се с рекламация, колата извън нормите , пак реглаж, всичко е в нормите, пак дърпа надясно …. Та може и стенда да в куц. Момчето каза че три коли са се върнали за два дена. Не отидох пак. Трябва да разменя гумите за да ги елиминирам, но не остана време и карам така. Да, с посока са, но колкото за пробата не пречи и ще покаже дали е от тях
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • #8
        Провери и кормилния накрайник.
        Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
        За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

        A1+

        Коментар


        • #9
          На товарната кола със около 80 км на пътя Монтана Враца в дясното колело ми се оплете колан сапан оранжев....в следствие на което,колелото блокира само дясното,колата натоварена ,се завъртя мисля че три пъти ....кормилния накрайник се скъса ,колето се върти само на където си иска,спирачния маркуч се скъса....останах без спирачки....и така въртейки се....на второ или трето натискане на спирачките , вероятно задния кръг сработи и някакси успях да спра в канал в дясно....почти ...извадихме колата с моя джип и репатрак до Пловдив

          Смених цялата предница...амортисьорите обаче бяха нови ,месец преди случката бяха сложени....на стенд много извън норма...то се забелязва и с просто око

          Обаче не дърпа,не износва гуми и така мисля се движи вече 3 или 4-та година.
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #10
            Днес размених двете предни гуми, без да ги проверя колко са напомпани. Преди два дни като ходих на стенда, момчето преди да започне процедурата ги направи с еднакво налягане.
            Резултата след караме по едни и същи пътища като преди, дърпа надясно, една идея по-малко като че ли, но си беше в другата посока.
            Проверих налягането и изненада, гумата с удара беше на 2 атмосфери, а другата на 2.7, колко са били по време на стенда не знам. Много вероятно ударената да изпуска.
            Уеднаквих атмосферите и пак проба, мисля, че сега е добре, може и да се лъжа, но не е както преди.
            ​​​​Върнах гумите по местата, нямаше разлика от както бяха разменени с еднакво налягане.
            Надявам се да е само това и да се размина само с гумите.
            Благодаря на всички, които се включиха !
            Весели празници желая на всички колеги !
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • Двигателист
              Двигателист коментира
              Редактиране на коментар
              При реглажа би трябвало оператора да провери налягането преди да започне да работи.

            • kameno karp
              kameno karp коментира
              Редактиране на коментар
              Абе преди оператора,първо шофьора е трябвало да погледне,какво се случва с налягането,щом колата тегли на някъде. Всъщност това е първото нещо което се гледа.

          • #11
            Да завърша темата.
            Проверих предните гуми и джанти за кривини и как е баланса.
            Гумата с удара излезе крива джанта, последва изправяне.
            След това направих пробно каране 100-150 км, ами дърпаше си наляво като цяло, пренебрежително може би, но го имаше.
            Въпреки, че гумата визуално беше добре и нямаше вибрации при каране , бях си наумил да я сменя, не ми се караше с гума претърпяла удар.
            Днес я смених и считам проблема за решен, разликата е огромна спрямо със старата гума. 🙂
            Който търси , намира !
            Човекът е човек, когато е на път !

            Коментар


            • #12

              Двигателист коментира
              25-12-23, 12:16
              При реглажа би трябвало оператора да провери налягането преди да започне да работи.
              Айде сега, още малко и две торби пясък по 75 кила на предните седалки
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X