Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Виене на диференциал

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Виене на диференциал

    Имам виене от задния диференциал който е Chrysler 8.25,с предавателно отношение 4.88.Виенето се появява с ниска скорост 50-60км/ч при леко подаване на газ,при отпускане и подаване на много газ изчезва или намаляване,което ме навежда на мисълта че се влияе пряко от степента на натоварване на двойката пиньон/корона.Не се влияе от луфта на зъбната двойка-първоначално луфта беше 0.22-0.24мм и пак беше така,сега е 0.12мм и пак е същата история.
    Дали има смисъл да се занимавам или да си карам така, понеже разглобяването или по точно ваденето на полуоските ще е голям филм,защото монтирах блокаж на диференциала и сега махането на "С"клипсите е меко казано много трудно.Пиньона е стяган съгласно мануала,така че лагерите му според мен не са пренатегнати.Според вас,това виене което се влияе от натоварването на пиньона на какво се дължи,дали на заминали лагери които сигурно са оригиналните,или на зъбите на пиньона/короната?
    Yamaha Yz450F
    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
    Всичко с ''рошави''гуми!

  • #2
    А контактното петно правилно ли е регулирано?
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

    Коментар


    • #3
      Според мен да,мисля че пиньона е с правилна дълбочина в короната.
      Yamaha Yz450F
      Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
      Всичко с ''рошави''гуми!

      Коментар


      • #4
        Правилна дълбочина, правилен луфт и правилно петно са 3 отделни неща. И винаги имаш компромис между трите. На стара двойка пиньон/корона се гледа петното преди всичко останало. Ако не се сменят лагери на пиньона и нямат луфтове често не се пипат въобще.

        Цялата работа е че работили пиньон/корона трябва да се върнат в положение, максимално близко до изходното, иначе се получава това, което при теб - в някои режими шуми, дори да е спазено абсолютно всичко. Понякога каквото и да правиш, все шуми в едни или други режими.

        Мисля че трябва да си караш колата и да не я мислиш толкова. Диф, който е зле, шуми в натоварени режими и шуми доста, а при теб случая не е такъв, доколкото разбирам.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          Реших пак да разглобя дифа-при положение че променям луфта между пиньона и короната и няма разлика,сега реших да променя дълбочината на пиньона,понеже ми се струва че влиза твърде дълбоко в короната.Не ме питайте какво му коства това,понеже заради спецификата на лсд-то,което монтирах,беше почти невъзможно да махна С-клипсите.От там избиването на вътрешния лагер,беше много трудно,по принцип се чупи и се реже вътрешната гривна,понеже е набит плътно до пиньона.Избих и него и махнах дистанционната шайба,която е между лагера и пиньона,за да може после,той да е на по навън спрямо короната.Шайбата беше с дебелина 0.6мм.Събрах всичко така,и понеже това го правя в неделя,няма от къде да взема нови лагери на пиньона,а също и нова разпорна втулка,та събрах дифа така.Луфта пиньон корона е по книга-0.15мм,пиньона не е толкова дълбоко,но като че ли,короната трябва да се приближи още към пиньона,но ако направя това,луфта ще изчезне.
          Та,събрах го така,като ми направи впечатление,че беше нужно много по-малко усилие като стягах гайката на пиньона,за да достигна натяга на лагерите,но натегна ли повече гайката,ще стегнат лагерите,та го оставих така.Сега виенето е по добре,но пак го има,само че в различни режими.Мисля да оставя всичко така.
          Стана много дълго писането,и за който не е правил диференциали,ще му се стори много несвързано,по-горе написаното,но мисля че се разбира.
          Yamaha Yz450F
          Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
          Всичко с ''рошави''гуми!

          Коментар


          • td120
            td120 коментира
            Редактиране на коментар
            А с колко се различаваха моментът на затягане "по книга"... и актуалният момент(след ремонта) на затягане на гайката на пиньона @ препоръчителното "напрежение" на лагерите?
            Питам,щото от малкото,което съм прочел при интервенции с разпорна втулка (crush sleeve),масовата практика (при смяна там на течащ семеринг например и без по-дълбоки операции,като за прости потребители) е затягане с малки интервали-мерене-затягане-мерене (е , слагат там някой Ncm.отгоре,заради новия семеринг) . Не съобщават за инфекции , виене или преждевременна смърт при таз практика. Моментът е под "бумажния",но пък и не докладват колко по-долу е...затуй и питам ,та ми интересно,ако сте го засякли случайно при затягането...

        • #6
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20231105_173110.jpg
Прегледи:171
Размер:440.8 КБ
ID:6942473 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20231105_173110.jpg
Прегледи:173
Размер:440.8 КБ
ID:6942474 Това е последно, така го оставих
          Yamaha Yz450F
          Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
          Всичко с ''рошави''гуми!

          Коментар


          • #7
            До колкото виждам от снимките(може и да е зрителна измама) контактното петно е изместено към външния край на короната,а и е много плитко.
            На времето,когато си правих моите диферинциали се ръководех от клипчето което съм качил. Разпорната втулка я замених с твърда. До ден днешен проблем с дифовете нямам. https://offroad-bulgaria.com/forum/%...B4%D0%B8%D1%84
            ​​​​​
            Последно редактирано от kameno karp; 07-11-23, 08:01.
            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

            Коментар


            • ivo929
              ivo929 коментира
              Редактиране на коментар
              Като си сложил твърда втулка,как правиш натяга на лагерите,на усет или как мериш натяга?Със същата височина ли направи твърдата втулка,като разпорната?

            • kameno karp
              kameno karp коментира
              Редактиране на коментар
              Говорих тогава със Соти и по спомен ми каза,че хлабината ( луфта) на лагерите трябва да е 0,00 мм. Втулката си я направих по измерения размер.

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Нула ами. Няма хлабина. Натяг има.

              Докарва се - взима се мека/деформируема втулка, гласи се всичко, после се прави твърда по нея и се слага на мястото и. Може да се наложи тръкване с по някоя и друга стотна - оригиналните твърди втулки за Nissan например са през 3 стотни. Не е чак ракетна технология.

          • #8
            По канон това петно категорично не е ОК и говори за прекалено потънал пиньон. В момента си като на долната лява картинка:


            Освен друго, особено за работил диф, петното е твърде малко.

            Но, ако само това е начина да го накараш да млъкне....
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #9
              Спарки,какво имаш предвид под потънал пиньон-че е е прекалено навън към кардана ли,и че трябва да влезе навътре към короната ли?
              Знам че петното не е ОК,та ще видя дали повече ще се занимавам.За да стане както трябва,е свързано с много проби, които могат да се осигурят с много време и нерви,и не на последно място трябва да се жертват двата лагера на пиньона,за да се шлайфат вътрешните черупки,за да могат да се слагат и махат от пиньона за пробите.Извадих вътрешния лагер с много усилия и не знам дали ще може да излезе повече цял
              Yamaha Yz450F
              Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
              Всичко с ''рошави''гуми!

              Коментар


              • #10
                [QUOTE=ivo929;n6942495]Спарки,какво имаш предвид под потънал пиньон-че е е прекалено навън към кардана ли,и че трябва да влезе навътре към короната ли?[quote]
                Точно.

                Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
                Знам че петното не е ОК,та ще видя дали повече ще се занимавам.За да стане както трябва,е свързано с много проби, които могат да се осигурят с много време и нерви,и не на последно място трябва да се жертват двата лагера на пиньона,за да се шлайфат вътрешните черупки,за да могат да се слагат и махат от пиньона за пробите.Извадих вътрешния лагер с много усилия и не знам дали ще може да излезе повече цял
                Не знам каква точно би-била целта на това шлайфане. Като сложиш нови лагери всичко пак ще отиде на кино и пак трябва да регулираш.

                По скормното ми мнение изобщо не е трябвало да пипате пиньона, освен ако не е имал луфт. Тогава всичките реглажи са от касетата. Ако е с гайки е лесно, ако е с подложни шайби/втулки - гнус, ама поне имаш само един реглаж, за да го докараш в изходно положение.

                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #11
                  Малко предистория-джипа оригинално е с 4.10 предавателно отношение,след като сложих 31ците исках да компенсирам разликата и поръчах от щатите 4.88 пиньон и корона,затова разбутах оригиналния диф.Сложох новите пиньон и корона като запазих подложната шайба, между лагера и пиньона, която е 0.6мм виеше дифа,но го карах така.Пиньона беше много дълбоко,затова онзи ден го разглобих и махнах подложната шайба и сглобих дифа,както е видно от снимките,сега стана обратния ефект, пиньона излезе много навън.Целта да се шлайфат лагерите и да влизат свободно на пиньона е да може да се правят проби за петно със шайби с различна дебелина и след като се докара правилнотп петно,да се сложат нови лагери,с подходяща подложна шайба.Понеже вътрешния лагер е набит плътно до пиньона,а лагера е конусно-ролков е почти невъзможно ваденето на лагера цял,даже братята американци го чупят и режат вътрешната черупка, затова шлайфат двата стари лагера, правят проби с тях,намират подходящата подлона шайба и сглобяват.Понеже не може да се вади лагера без да се счупи,а под него е шайбата,затова шлайфат два лагера.Това е петното със шайба 0.6мм
                  Прикачени файлове
                  Yamaha Yz450F
                  Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                  Всичко с ''рошави''гуми!

                  Коментар


                  • #12
                    Като гледам, всичко е с подложки, вероятно го правиш и без да махаш кожуха на моста от джипката. Моите съболезнования. По-гадно от това е само УАЗ-ковото недоразумение, дето се цепи на 2.

                    Борих преден такъв на Терано, ама няма клипсове и прочие полюции, беше свален, и не пипах пиньона. И пак псувах и стръгах подложки дълго и напоително.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #13
                      Луфта на касетата се регулира със гайки,вярно трябва специален ключ дълъг 1,5 метра,но си го направих.Сега като се замисля,щом пиньона беше дълбоко с подложна шайба 0.6мм,а без нея е ''плитко'',ако си намеря/направя шайба 0.3мм-нещо средно между 0.6мм и нищо,дали ще докарам правилното петно.....
                      Мога да пробвам последно,като купя два нови лагера Тимкен,нова разпорна втулка,направя си нова подложна шайба,и отделя много време,да видим каква ще я свърша.Лошото при мен е,че искам всичко да е перфектно,което ми коства много усилия,време,нерви и пари.....Много хора,даже няма да усетят/чуят това което мен ме дразни,та понякога мисля че това ми е недостатък,но пък от друга страна,това ''блъскане'' в гаража ме учи на бая неща,та така.
                      Yamaha Yz450F
                      Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                      Всичко с ''рошави''гуми!

                      Коментар


                      • #14
                        Какво разбираш под "луфта на касетата"? С двете гайки правиш натяга на лагерите и, и положението на касетата спрямо пиньона. Можеш леко да компенсираш по-плиткия пиньон като бутнеш касетата по-близо до него. И петното се мести по тоя начин.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #15
                          Ако бутна касетата по близко фо пиньона,да- пиньона ще влезе малко по навътре в короната,но тогава сегашната хлабина от 0.15мм заминава на кино,а трябва да е 0.15-0.20мм
                          Yamaha Yz450F
                          Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                          Всичко с ''рошави''гуми!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X