Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Диференциал с повишено триене. Теоретични въпроси.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Диференциал с повишено триене. Теоретични въпроси.

    Мъчат ме някои въпроси относно тези диференциали и по-точно относно това, как се нормира степента на блокиране по тунинг сайтовете. За проценти, както си е по теория никой не говори. Попаднах на сайт за тунинг на Субару, австралийски, естествено , при който за междуосевите диференциали се споменават стойности в килограми. Който е запознат, знае, че най-често междуосевият диференциал на Субару с ръчна скоростна кутия е с т.нар. вискоблокировка. Стойността е 4 кг (това била фабричната стойност). Тунингованите (по-стегнатите) са 12, 20 и т.н. килограми.

    Въпросът ми е какво означават тези килограми? Това въртящ момент ли е? Примерно, ако закрепим твърдо единият изход на диференциала, другият да се превърта с усилие 20 кгм? Но пък никъде не се пише кгм, а само кг, което ме обърква и не мога да разбера за какво става въпрос точно.

    За междуколесните естествено килограмите са други (по-големи), защото вероятно там и въртящия момент на входа е по-висок, защото е след главното предаване, демек около 4 пъти повече, отколкото за междуосев.

  • #2
    Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
    ...Който е запознат, знае, че най-често междуосевият диференциал на Субару с ръчна скоростна кутия е с т.нар. вискоблокировка...
    Доклкото съм запознат зависи кое поколение е автомобила. В по-съвременните разпределението преден - заден мост може да се регулира от водача в някакви граници. Май имаше и автоматичен режим. При по-дъртичките системата се нарича DCCD.
    По спомен цялата работа се задвижваше хидравлично.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • Двигателист
      Двигателист коментира
      Редактиране на коментар
      Няма нищо хидравлично при ръчните кутии. Обикновен симетричен диференциал (50 на 50) с вискоблокировка към него. Именно за него дават 4 кг.

  • #3
    ...
    Последно редактирано от kalin09; 03-01-22, 21:56.
    Калин Владов,09РСПБЗН

    Коментар


    • #4
      Как се постига по-стегнато виско - по гъст флуид, и по-голямо дроселиране.
      Тая мярка, може да си е за някакъв заводски тестер, и/или да си е просто небрежно означаване на въртящ момент.

      ПП: Търси и в клипове как го мерят, може от там да се изясни.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #5
        Двигателисте, чета с внимание постовете ти.
        Щом питаш....няма кой да ти каже...
        Успех, де!
        Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
        0887/осемпет 66 4осем

        Коментар


        • #6
          Няма как да има универсална мярка за повишеното триене, защото има изобилие от различни механизми за повишаване на триенето, всеки със своите особености на сработването и зависимост на триенето от моменти, скорости на въртене и какво си правил преди малко със диференциала.

          Една вискомуфа примерно може да прехвърля 100% от момента, но с изоставане по обороти.

          Коментар


          • Двигателист
            Двигателист коментира
            Редактиране на коментар
            Ех... Щеше ми се да е по-просто (универсално, стандартно...)

        • #7
          Няма как в случая да става дума за килограми. Още повече там са с имперските мерни единици. Най вероятно става дума за гугъл преводач някъде по веригата.

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Бъркаш държавите, Озитата са предимно метрични и рядко и в особени случаи ползват имперски единици.

        • #8
          Чел съм, че при някои самоблокиращи се диференциали има предварително усилие върху фрикционните дискове, което се осигурява от пружини или конусообразни зегерки. Дали не става въпрос за нещо подобно? Руснаците имат разни самоблокиращи се диференциали и по сайтовете им съм виждал, че се предлагат с различно предварително натягане, което се дава точно в килограми.



          Последно редактирано от коко келеша; 04-01-22, 08:01.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #9
            Да, пише килограми, но се разбира кг/м по тяхному. В клипа на динамометричния ключ отчита 40 Nm, а пича веднага преобразува в 4 килограма. Пък в Австралия на техните ключове пише либри на фут, та става двойно преобразуване.

            Коментар


            • коко келеша
              коко келеша коментира
              Редактиране на коментар
              Преди време имах доста приличен динамометричен ключ на Форс. Беше с две скали - либри и килограми. Нямаше нужда да смяташ на ум. Поглеждаш другата скала и си в час

            • Ясен
              Ясен коментира
              Редактиране на коментар
              A пък нютон по метър освен това е джаул.

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Ама пък в същото време въртящия момент не е енергия, и... станахме на кълбета.

          • #10
            Мисля, че по принцип и австралийците са имали пред вид предварителното натягане на диференциала. Вече дали има "изгубени в превода" е отделен въпрос. Или трябва директно да се кореспондира с фирмата заради мерните единици, или да се търсят вдъхващи по-голямо доверие източници.

            П.П. Накратко - баш си е просто и стандартно. Мери се въртящ момент.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • #11
              Не ми се вярва да е превод. Няма смисъл, сайта си е австралийски:

              https://www.alldrivesubaroo.com.au/g...transmission/#

              Коментар


              • #12
                Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
                Не ми се вярва да е превод. Няма смисъл, сайта си е австралийски:

                https://www.alldrivesubaroo.com.au/g...transmission/#
                Ако става дума за ревизираната виско муфа с 4 кг усилие, пак опират до въртящ момент необходим, за да се превърти вискомуфата. Както е писал Цецо, играейки с гъстотата на силикона, можеш да я докараш и до невъзможност да превърти. Братушките така, на принципа "проба-грешка" са намерили и най-подходящото масло за вискомуфата на Фрилендърите - ПСМ 10 000.



                Последно редактирано от коко келеша; 04-01-22, 19:53.
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • #13
                  Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
                  Мъчат ме някои въпроси относно тези диференциали и по-точно относно това, как се нормира степента на блокиране по тунинг сайтовете
                  До тук никаси немога да ти отговоря, но сила по рамо и .....всичките нютони по килограми от настройките (рекламите) отиват по дяволитите от промяна на размера на гумите и конкретните пътни условия Понеже не си казал за какво ти е (прекалено общ е въпроса поне за мен) може би действително заиграване "проба/грешка" е добро решение

                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • #14
                    TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                    Коментар


                    • #15
                      Не знам от какво е дифа на картинката , но "натягане" на LSDто , бих постигнал с по-"яка" пружинка 41331А ,подобен ще е ефекта и с подложка на финни шайби . Проба-грешка , до като ми хареса . Правих го на времето на една ТЛК70 .
                      Тва , при условие , че от фрикционните дискове 41385 и 41361 ,няма какво повече да се желае (нови са ) и маслото е точното .
                      TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X