Реших да си облекча живота и си взех стоманени джанти за зимните гуми. И когато вече всичко беше окомплектовано и готово да се качи на колата се сетих да претегля с кантара. И какво се оказа, зимните гуми с джантата са 23 кг, срещу 16.5 летните гуми с алуминиева джанта. Стоманените джанти са от Кия Сиид 16 цола. Зимните гуми са Мишлен Алпин 5 205/60 R16 летните и те са Мишлен 205/60 R16. Струва ми се, че джантите са прекалено тежки, а и много осезаемо се усеща във возията и в кормилото, тези килограми отгоре. Та сега съм в дилема дали да карам така зимата или да прехвърля зимните на алуминиевите джанти, за да не разбивам окачване, амортисьори и т.н ?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Тегло джанта + гума
Свий
X
-
Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение...Струва ми се, че джантите са прекалено тежки, а и много осезаемо се усеща във возията и в кормилото, тези килограми отгоре...
Как се усещат тежки гуми? Волана се вътри трудно в движение, заради жироскопния ефект на по-големия инерчен момент, нещо такова ли?
Май не съм чувал за предписания на произвидителя колко макс да тежи гума+джанта? Или допустимо (препоръчано) отклонение?
Само размер на гуми на вратата.
Предполагам колите още излизат от завода с опция железни джанти, та ако са от същия модел и размера на гумата е подходящ, какъв може да е проблема?
Коментар
-
Когато карам по павета или неравности, прагове от кръпки или нацеля дупка вибрациите във волана се усещат гадно, чак ръцете ми след такова шофиране са все едно съм държал къртач. Определено е дискомфортно. А джантите са оригинални от Кия 2019 година. Моята каручка е Лансер 2012 г. Гумите не са рънфлат а стандартна Мишелинка Алпин 5 радиална 205 60 на 16., дори на е XL. А въобще и цялата возия става дървена. Напомпани са на 2.2
-
-
Първоначално публикуван от stako Преглед на мнениеРеших да си облекча живота и си взех стоманени джанти за зимните гуми. И когато вече всичко беше окомплектовано и готово да се качи на колата се сетих да претегля с кантара. И какво се оказа, зимните гуми с джантата са 23 кг, срещу 16.5 летните гуми с алуминиева джанта. Стоманените джанти са от Кия Сиид 16 цола. Зимните гуми са Мишлен Алпин 5 205/60 R16 летните и те са Мишлен 205/60 R16. Струва ми се, че джантите са прекалено тежки, а и много осезаемо се усеща във возията и в кормилото, тези килограми отгоре. Та сега съм в дилема дали да карам така зимата или да прехвърля зимните на алуминиевите джанти, за да не разбивам окачване, амортисьори и т.н ?
Интересното е, че при мен се получава обратното - стоманена джанта от тигуан 6,5JxR16 тежи около 8,125 кг. на кантара на еконт.
А алуминиева джанта 7JxR16 тежи около 15-16кг. Трябва да видиш откъде се получава разликата в теглото. Може и гумите да допринасят немалка част от разликата....
Иначе има специални джанти от леки сплави, които тежат горе-долу колкото и стоманените, но цената им е двойна спрямо масовите алуминиеви джанти.-Чем занимаетесь по жизни?
-Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
Коментар
-
Гумите са стандартни радиални 205 60 R 16, дори на са XL.. Гумите вече са качени на джантите и за да ги тегля по отделно, трябва да мина през вулканизатор. При случай ще го направя. Със сигурност Мишелин Алпин 5 с този размер си е масивна гума, но ми се струва, че джантите са прекалено тежки, още като ги купувах ми направи впечатление и съжалявам че не ги отказах.
-
При мен ефектът беше обратен. Олекна много на окачването. И по асфалт се кара много по-приятно. Но аз не карам джип. Оригиналните джанти 15-ски са лекотоварни, и гумите също и тежат яко. Не съм ги теглил, но ми стои една оригинална резервна гума с джантата от завода. Някой ден ще я претегля да си знам за справка.
Ако можеш опитай да намериш данни с теглото на твоя модел гуми зимни и летни. Джантите някой ако има свалена от гумата, може да я даде за претегляне. И така ще се ориентираш откъде идва допълнителното тегло...
-
-
Абе тоя Алпин да не е твой набор? Питам защото миналата година за пореден път взех Алпин 5,но тоя път онлайн и ми ги донесе куриер. Та имах възможността да ги пипна без да са монтирани. Ами невероятно мека гума.Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
Коментар
-
Дали не говорим за различни неща!? Аз имам предвид борда(страничната част на гумата). Протектора наистина е твърд, но въпреки това колата на сняг стои като закована на пътя. Сегашната ми кола я взех с някакви Гудиари с шарка аналогична на Алпина. Ами като пумпал се въртях. Взех Алпините и всичко си дойде на мястото.
-
Я си вижте и къде са произведени тия гуми. Че тоя размер може и да е нейде си правен. Гумаджия ми е казвал, че по-големите цолажи само са по "белия" свят, щото са доста по-скъпи. Иначе ширпотребата отива на юг-югоизток. Беше преди няколко години, заговорихме се за моя зимен Континентал, правен в Португалия, 15 цола.
-
Последно редактирано от kameno karp; 05-11-21, 12:23.Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
- 1 like
Коментар
-
Хм, ако са товарни джанти, може да са подсилени. Имам под ръка оригинални 15-ски, от Т4, монтирани в завода. Но нямам с какво да ги претегля точно.
Иначе тигуановска 16-ска, обикновенна железарка, на кантара на еконт показа 8,125 кг.
Колегата може ли да снима въпросните стоманени джанти, да видим марка и модел? Може пък да се намерят ТТД за тях ....
-
Терминът на български е "подресьорна маса".
И при автомобили и при мотоциклети тенденцията е колкото се може да се намалява тази маса, за по-добро водене и сцепление на колелата с пътя.
При моторите се стига до там, че дори има конструкционно обърнти амортисьори - "upside down".
Един колега в друга тема имаше подобно питане за комбинации фланци, джанти, тегло, Коментирах, но така и не ме разбра май.
За офроуд каране, едва ли ще се усети толкова.
Но на асфалт - оределено! И колегата по-горе го е подтвърдил, с прменената возия която е усетил.
Така че, правете си сметката. Всичко е от занчение.
Коментар
-
Напълно подкрепям колегата по-горе.
Всяка маса, която е под окачването основно пречи.Усеща се жироскопичният ефект от бързо въртящ се диск, когото принуждаваме да завива-на колата не и харесва да го прави.Усеща се разлика при ускорение.Усеща се по-високият разход на гориво.Усеща се загуба на мощност и максимална скорост.При преминаване на неравности тежкият модул гума + джанта "дърпа" силно окачването през дупка, и го "блъска" силно при гърбица.
Скоро претеглих чисто нови 18" алуминиева джанта + някакъв зимен Bridgestone размера не съм сигурен, но мисля че беше 225/60R18, та беше ~ 34 кг.За кантара не гарантирам.
За последен модел RAV4 става дума.Последно редактирано от Маркони; 10-11-21, 20:54.
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар