Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тегло джанта + гума

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Тегло джанта + гума

    Реших да си облекча живота и си взех стоманени джанти за зимните гуми. И когато вече всичко беше окомплектовано и готово да се качи на колата се сетих да претегля с кантара. И какво се оказа, зимните гуми с джантата са 23 кг, срещу 16.5 летните гуми с алуминиева джанта. Стоманените джанти са от Кия Сиид 16 цола. Зимните гуми са Мишлен Алпин 5 205/60 R16 летните и те са Мишлен 205/60 R16. Струва ми се, че джантите са прекалено тежки, а и много осезаемо се усеща във возията и в кормилото, тези килограми отгоре. Та сега съм в дилема дали да карам така зимата или да прехвърля зимните на алуминиевите джанти, за да не разбивам окачване, амортисьори и т.н ?

  • #2
    То и от гума до гума има разлика.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение
      ...Струва ми се, че джантите са прекалено тежки, а и много осезаемо се усеща във возията и в кормилото, тези килограми отгоре...
      Питам, щото не знам.
      Как се усещат тежки гуми? Волана се вътри трудно в движение, заради жироскопния ефект на по-големия инерчен момент, нещо такова ли?

      Май не съм чувал за предписания на произвидителя колко макс да тежи гума+джанта? Или допустимо (препоръчано) отклонение?
      Само размер на гуми на вратата.
      Предполагам колите още излизат от завода с опция железни джанти, та ако са от същия модел и размера на гумата е подходящ, какъв може да е проблема?

      Коментар


      • stako
        stako коментира
        Редактиране на коментар
        Когато карам по павета или неравности, прагове от кръпки или нацеля дупка вибрациите във волана се усещат гадно, чак ръцете ми след такова шофиране са все едно съм държал къртач. Определено е дискомфортно. А джантите са оригинални от Кия 2019 година. Моята каручка е Лансер 2012 г. Гумите не са рънфлат а стандартна Мишелинка Алпин 5 радиална 205 60 на 16., дори на е XL. А въобще и цялата возия става дървена. Напомпани са на 2.2

    • #4
      Първоначално публикуван от stako Преглед на мнение
      Реших да си облекча живота и си взех стоманени джанти за зимните гуми. И когато вече всичко беше окомплектовано и готово да се качи на колата се сетих да претегля с кантара. И какво се оказа, зимните гуми с джантата са 23 кг, срещу 16.5 летните гуми с алуминиева джанта. Стоманените джанти са от Кия Сиид 16 цола. Зимните гуми са Мишлен Алпин 5 205/60 R16 летните и те са Мишлен 205/60 R16. Струва ми се, че джантите са прекалено тежки, а и много осезаемо се усеща във возията и в кормилото, тези килограми отгоре. Та сега съм в дилема дали да карам така зимата или да прехвърля зимните на алуминиевите джанти, за да не разбивам окачване, амортисьори и т.н ?
      Какъв тип са гумите? колко плата? Доколкото разбирам не са лекотоварни - С-шки. Можеш ли да претеглиш само стоманената джанта отделно, и зимната гума отделно?
      Интересното е, че при мен се получава обратното - стоманена джанта от тигуан 6,5JxR16 тежи около 8,125 кг. на кантара на еконт.
      А алуминиева джанта 7JxR16 тежи около 15-16кг. Трябва да видиш откъде се получава разликата в теглото. Може и гумите да допринасят немалка част от разликата....
      Иначе има специални джанти от леки сплави, които тежат горе-долу колкото и стоманените, но цената им е двойна спрямо масовите алуминиеви джанти.
      -Чем занимаетесь по жизни?
      -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
      -Историята се пише с кръв, а се чете с пот!

      Коментар


      • stako
        stako коментира
        Редактиране на коментар
        Гумите са стандартни радиални 205 60 R 16, дори на са XL.. Гумите вече са качени на джантите и за да ги тегля по отделно, трябва да мина през вулканизатор. При случай ще го направя. Със сигурност Мишелин Алпин 5 с този размер си е масивна гума, но ми се струва, че джантите са прекалено тежки, още като ги купувах ми направи впечатление и съжалявам че не ги отказах.

      • KingofROAD
        KingofROAD коментира
        Редактиране на коментар
        При мен ефектът беше обратен. Олекна много на окачването. И по асфалт се кара много по-приятно. Но аз не карам джип. Оригиналните джанти 15-ски са лекотоварни, и гумите също и тежат яко. Не съм ги теглил, но ми стои една оригинална резервна гума с джантата от завода. Някой ден ще я претегля да си знам за справка.
        Ако можеш опитай да намериш данни с теглото на твоя модел гуми зимни и летни. Джантите някой ако има свалена от гумата, може да я даде за претегляне. И така ще се ориентираш откъде идва допълнителното тегло...

    • #5
      Усеща се по тежката гума във возията със сигурност. Unsprung mass или нещо такова беше термина, под пружината и малко увеличаване на теглото дава голямо отражение. И да повече зор е на окачването. Чак да го разбие едва ли обаче.

      Коментар


      • #6
        Предишните ми зимни бяха General, доста по-гъвкави и меки от Мишелина. Возията зимно време се усещаше доста по-комфортна. Вярно че аз ги карах в съчетание с алуминиевите джанти.

        Коментар


        • #7
          Спадане на налягането в сняг и при дупки и бавна скорост помага и обратното надуване до и над 3атм при шофиране на дълъг път с малко неравности, това аз практикувам
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #8
            Абе тоя Алпин да не е твой набор? Питам защото миналата година за пореден път взех Алпин 5,но тоя път онлайн и ми ги донесе куриер. Та имах възможността да ги пипна без да са монтирани. Ами невероятно мека гума.
            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

            Коментар


            • stako
              stako коментира
              Редактиране на коментар
              Аз съм набор с някоя диагонална гума от жигулка Алпина е с ДОТ 3618 и е купуван от СФА, и е много корав, като корейска дъска е, а го слагам края на ноември и края на март е обратно в студената маза

            • kameno karp
              kameno karp коментира
              Редактиране на коментар
              Дали не говорим за различни неща!? Аз имам предвид борда(страничната част на гумата). Протектора наистина е твърд, но въпреки това колата на сняг стои като закована на пътя. Сегашната ми кола я взех с някакви Гудиари с шарка аналогична на Алпина. Ами като пумпал се въртях. Взех Алпините и всичко си дойде на мястото.

            • Asen Kushlev
              Asen Kushlev коментира
              Редактиране на коментар
              Я си вижте и къде са произведени тия гуми. Че тоя размер може и да е нейде си правен. Гумаджия ми е казвал, че по-големите цолажи само са по "белия" свят, щото са доста по-скъпи. Иначе ширпотребата отива на юг-югоизток. Беше преди няколко години, заговорихме се за моя зимен Континентал, правен в Португалия, 15 цола.

          • #9
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_2021-11-05-13-04-28-373_com.hsv.freeadblockerbrowser.png Прегледи:0 Размер:169.2 КБ ID:6787809 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_2021-11-05-13-11-09-123_com.hsv.freeadblockerbrowser.png Прегледи:5 Размер:138.4 КБ ID:6787810
            Това дават в сайта дето ги поръчах, 8.02 кг.
            Скоро ще въртя гумите и ако не забравя ще ги претегла с джантите. Мишелин Алпин 5 в 195/65/15 и Мишелин Примаси 4, в 205/55/16
            Последно редактирано от kameno karp; 05-11-21, 12:23.
            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

            Коментар


            • stako
              stako коментира
              Редактиране на коментар
              205 60 R 16 са почти 9 кг, от този сайт, значи металната джанта е цели 14 кг.

            • KingofROAD
              KingofROAD коментира
              Редактиране на коментар
              Хм, ако са товарни джанти, може да са подсилени. Имам под ръка оригинални 15-ски, от Т4, монтирани в завода. Но нямам с какво да ги претегля точно.
              Иначе тигуановска 16-ска, обикновенна железарка, на кантара на еконт показа 8,125 кг.
              Колегата може ли да снима въпросните стоманени джанти, да видим марка и модел? Може пък да се намерят ТТД за тях ....

          • #10
            Alpin-a e Made in Germany
            Прикачени файлове

            Коментар


            • KingofROAD
              KingofROAD коментира
              Редактиране на коментар
              Имам сериозни съмнения, че тази джанта може да тежи 14кг. опитай да намериш същата джанта без гума, и да я претеглиш някъде само джантата...

          • #11
            При такава разлика в теглото не загуби ли страхотно много вървеж? От гуми по ~22-23кг като минах на гуми по 28-29кг на същите джанти на 204 коня мотор, все едно 30-40 коня ги отвързах и си тръгнаха... 120 е новото 140

            ×



            Коментар


            • #12
              Да, загубва осезаемо пъргавина при потегляне

              Коментар


              • #13
                Терминът на български е "подресьорна маса".
                И при автомобили и при мотоциклети тенденцията е колкото се може да се намалява тази маса, за по-добро водене и сцепление на колелата с пътя.
                При моторите се стига до там, че дори има конструкционно обърнти амортисьори - "upside down".
                Един колега в друга тема имаше подобно питане за комбинации фланци, джанти, тегло, Коментирах, но така и не ме разбра май.
                За офроуд каране, едва ли ще се усети толкова.
                Но на асфалт - оределено! И колегата по-горе го е подтвърдил, с прменената возия която е усетил.
                Така че, правете си сметката. Всичко е от занчение.

                Коментар


                • Маркони
                  Маркони коментира
                  Редактиране на коментар
                  Напълно подкрепям колегата по-горе.
                  Всяка маса, която е под окачването основно пречи.Усеща се жироскопичният ефект от бързо въртящ се диск, когото принуждаваме да завива-на колата не и харесва да го прави.Усеща се разлика при ускорение.Усеща се по-високият разход на гориво.Усеща се загуба на мощност и максимална скорост.При преминаване на неравности тежкият модул гума + джанта "дърпа" силно окачването през дупка, и го "блъска" силно при гърбица.
                  Скоро претеглих чисто нови 18" алуминиева джанта + някакъв зимен Bridgestone размера не съм сигурен, но мисля че беше 225/60R18, та беше ~ 34 кг.За кантара не гарантирам.
                  За последен модел RAV4 става дума.
                  Последно редактирано от Маркони; 10-11-21, 20:54.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X