Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Автомобили с барабанни спирачки 2020

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Автомобили с барабанни спирачки 2020

    Да не цапам съседната тема и провокиран от нея пускам тази. В мен постоянно напира един въпрос - Какъв е смисъла от монтаж на барабанни спирачки до ден днешен в нови автомобили? Икономически не е, накладките са доста по-скъпи, евентуално апаратите на диска излизат по-дебело, но едва ли това е причината. Лесен монтаж на поточната линия - не. Да му е гадно на новия собственик - може би. За последваща експлоатация определено поддръжката е по-скъпа. Знам, че тук има хора с досег до автомобилната промишленост, та ми е интересно.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

  • #2
    Барабанните спирачки са много по-ефикасни в тежки условия, постоянна кал и прочее... В обичайните пътни условия имат само недостатъци...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      В случая питането е за нормален шосеен автомобил. Една камара коли излизат с барабани днес, и то не някакви китайски копия, например Шкода Рапид, Дачия доста модели, повечето малолитражки, една камара баничарки...
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • #4
        Ръчната държи.
        друг плюс за лека кола няма.
        Е, също така не се налага подмяна в гаранционния живот на колата.

        ПП има още един тънък момент - на 85% от колите задните спирачки са основно за украса.

        ​​​​​​
        Последно редактирано от turtey; 13-12-20, 16:32.
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          За барабанните спирачки горе долу го разбирам.Но за ръчната на Вектра Б, понеже вектра А си е с барабан, не мога да си обясня кой е измислил това извращение? Четири допълнителни накладки, две шепи допълнителни пружинки, лостчета и друга скрап и всичко това скрито зад главина, дето за да я извадиш трябва да пре*беш непоправимо лагера.И на всичкото отгоре тая ръчна държи както умрелия държи букета.
          Иначе тази "екстра" я има при ред производители опел, бмв, мерцедес, тойота, кия, шевролет, митсубиши - за тея се сещам на първо четене.


          П.С. Посипвам си главата с пепел, сетих се, че бързите Вектра А бяха с дискове отзад, а по сиромашките модели с барабан.
          Последно редактирано от Kirilpm; 13-12-20, 17:46.

        • Asen Kushlev
          Asen Kushlev коментира
          Редактиране на коментар
          Мойта Вектра си беше от бегачковите, 2 л. 115 магарета. До ден днешен смея да твърдя, че вървеше и дърпаше повече, от доста съвременни кошници с по 150 коня.

        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          До ден днешен смея да ти вярвам, понеже си бяха истински коли с вложена техническа мисъл, пък нека да се бъзикат специалистите, че гниели.Двигателите от това поколение биха заровили много съвременни бензинови агрегати, а за вървенето на баткото на твоя мотор, c20xe още се носят легенди.

      • #5
        Доста модели на Сузуки. Дачия Дъстър като топ модел на бранда също.
        И мен ми е много интересно защо ги ползват? По-тежки, с по-голямо съпротивление.
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • #6
          Щото са по евтини за производителя, а практически спирачния път остава същия при тези коли. Също така возилата имат работеща ръчна.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #7
            Какво съпротивление?
            В книгите пише, че издържат повече на корозивна среда, кал и прах, много общо казано.

            Коментар


            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              При ненатисната спирачка системата с барабан има по-голямо съпротивление.

            • Stbd
              Stbd коментира
              Редактиране на коментар
              Защо така? Гугъл изрови точно обратните твърдения.

          • #8
            Само барабан е по-евтино от диск с вътрешен барабан за ръчната.
            Въобще, Търтея ги каза нещата- задните спирачки са повече за украса, а само с диск, ръчната сдава багажа по-лесно.
            Отделно, че това е още нещо за разграничаване на модели и/или клас на производителя. Като сложиш на евтиния модел всичко, което го има в по-скъпия, обезсмисляш по-скъпия и му падат продажбите. Та, и отговора "да им е гадно", е перифразиране на последното.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • Asen Kushlev
              Asen Kushlev коментира
              Редактиране на коментар
              stefsab, тук не става въпрос за точната стойност, а за съизмеримост на цената на двата елемента. То и тези в линка струват по 5 лева, но не им пречи да ги продават по 40. Цецо, да не се ровя, ама да не се окаже и Рендето с барабани, щото има и коли за по 50 бона с такива. СУВ сегмента е дай много пари щото е модерно, а не защото е връх на технологията. Повечето са пълни бараки и струват доста повече от "нормалния" аналог на същата марка. Ама мода, кво да го правиш.

            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              Технологично отливането на барабан е по-лесно. Последващата обработка става с по-прости машини. Това, че афтърмаркет се продава нещо, цената му зависи и от бройки и търсене, произведени някога и непродадени части....

            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Мислят си ги хората нещата, примерно в Дачия до скоро май въобще нямаше модел, при който задните дискове да са дори опция срещу доплащане. Докато при еквивалентните модели на Рено, не беше баш така. Подобни тънки сметки има и при разните опционални пакети при повечето марки(разбира се не всички комбинации в пакетите са маркетингови трикове, някои са си и обективно необходими).
              Да, много е вероятно, поддържането и прилагането на различни детайли, вместо унифицирани да води понякога и до загуби по едно перо, но може да се компенсират по друго.

          • #9
            Цената е на кантар според мен, при барабана само работния цилиндър е по-евтин спрямо апарата за диск. И накладките, а и самия барабан е по-скъпи от диска. За ръчната споменах, и с диск си имаш работеща, че даже е независима система - бонус. За монтаж на поточната линия като време, също мисля е на кантар.
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Много бонуси нещо, та няма как да са по-евтини.

            • Kirilpm
              Kirilpm коментира
              Редактиране на коментар
              Работеща ръчна, когато си с диск имаш тогава, когато ръчната работи върху спирачния апарат.Ако се ползва често, остава работеща през целия живот на МПС-то

            • Asen Kushlev
              Asen Kushlev коментира
              Редактиране на коментар
              На споменатите ми коли никога не съм имал проблем с ръчната, която е вътре в диска. Само на Вектрата ми се разлепи феродото, сигурно беше оригиналното, а тя беше на 20+ години. И си работеха всичките както трябва.

          • #10
            БАрабаните спирачки в к-т с главината са по-евтини. Имат и ефект на "самоусилване" на спирачното усилие. Предпочитат се за бюджетно изпълнените автомобили.
            Барабана затрява по-бавно, но изстива и много по-лошо от диск. Обединява просто ръчната спирачка. При използване на ABS/ ESP функционира по-тромаво. Спирачното усилие е пропорционално на налягането в цилиндърчето, но няма предсказуема зависимост - право пропорционално например.

            Коментар


            • #11
              При дисковите постоянния контакт на накладките с диска водел до загуби от триене. И били по-тежки.

              Коментар


              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                Когато спирачният педал не е натиснат накладките не опират диска.Защо това е така за домашно.


                Дискът в общия случай тежи по-малко от барабана, освен това и инерционният му момент е по-малък, понеже основната маса е разположена по-близо до оста.
                Изключение правят биметалните барабани, там общото тегло е по-малко, но инерционният момент пак е по-голям.За практически пример може да послужи кой да е автомобилен маховик - там където се гони висок инерционен момент основната маса е в периферията на маховика.

              • turtey
                turtey коментира
                Редактиране на коментар
                Връщат се от гумичките. Ама колко точно е относително.
                Смисъл, може и да има някакъв контакт с диска

              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                Точно обратното.
                Това към основното мнение на Stbd.

            • #12
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2020-Alpha-Romeo-Stelvio-rear-wheel.jpg
Прегледи:331
Размер:92.0 КБ
ID:6683005
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #13
                На тоя кош му трябват истински спирачки.
                Работещ вариант на задни дискове с ръчна по скоро няма. Та са го решили с два апарата.
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • s_s1
                  s_s1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Как при ситроен БХ ръчната спирачка действа на предното задвижване и е с дискови спирачки?

              • #14
                На мен пък ми прави впечатление, че повечето бюджетни автомобили с барабанни спирачки отзад са и с твърди мостове, което на първо четене води до икономия на маркучи, ползват се само тръбички. Освен това и за ръчната спирачка се ползват същите части, което чувствително намалява крайната цена на възела. Естествено, това е мнението на един лаик
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • #15
                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  На тоя кош му трябват истински спирачки.
                  Работещ вариант на задни дискове с ръчна по скоро няма. Та са го решили с два апарата.
                  Е те такова не бях виждал Но ей го на, талянеца го измислил. Как щеше да му мяза едно барабаче, муцка.
                  Ford Maverick II 2.3 XLT
                  Ford Mondeo MK5

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X