Да не цапам съседната тема и провокиран от нея пускам тази. В мен постоянно напира един въпрос - Какъв е смисъла от монтаж на барабанни спирачки до ден днешен в нови автомобили? Икономически не е, накладките са доста по-скъпи, евентуално апаратите на диска излизат по-дебело, но едва ли това е причината. Лесен монтаж на поточната линия - не. Да му е гадно на новия собственик - може би. За последваща експлоатация определено поддръжката е по-скъпа. Знам, че тук има хора с досег до автомобилната промишленост, та ми е интересно.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Автомобили с барабанни спирачки 2020
Свий
X
-
Ръчната държи.
друг плюс за лека кола няма.
Е, също така не се налага подмяна в гаранционния живот на колата.
ПП има още един тънък момент - на 85% от колите задните спирачки са основно за украса.
Последно редактирано от turtey; 13-12-20, 16:32.И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
- 2 likes
Коментар
-
За барабанните спирачки горе долу го разбирам.Но за ръчната на Вектра Б, понеже вектра А си е с барабан, не мога да си обясня кой е измислил това извращение? Четири допълнителни накладки, две шепи допълнителни пружинки, лостчета и друга скрап и всичко това скрито зад главина, дето за да я извадиш трябва да пре*беш непоправимо лагера.И на всичкото отгоре тая ръчна държи както умрелия държи букета.
Иначе тази "екстра" я има при ред производители опел, бмв, мерцедес, тойота, кия, шевролет, митсубиши - за тея се сещам на първо четене.
П.С. Посипвам си главата с пепел, сетих се, че бързите Вектра А бяха с дискове отзад, а по сиромашките модели с барабан.Последно редактирано от Kirilpm; 13-12-20, 17:46.
-
Мойта Вектра си беше от бегачковите, 2 л. 115 магарета. До ден днешен смея да твърдя, че вървеше и дърпаше повече, от доста съвременни кошници с по 150 коня.
-
До ден днешен смея да ти вярвам, понеже си бяха истински коли с вложена техническа мисъл, пък нека да се бъзикат специалистите, че гниели.Двигателите от това поколение биха заровили много съвременни бензинови агрегати, а за вървенето на баткото на твоя мотор, c20xe още се носят легенди.
-
Доста модели на Сузуки. Дачия Дъстър като топ модел на бранда също.
И мен ми е много интересно защо ги ползват? По-тежки, с по-голямо съпротивление.Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Коментар
-
Щото са по евтини за производителя, а практически спирачния път остава същия при тези коли. Също така возилата имат работеща ръчна.И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
Какво съпротивление?
В книгите пише, че издържат повече на корозивна среда, кал и прах, много общо казано.
Коментар
-
Само барабан е по-евтино от диск с вътрешен барабан за ръчната.
Въобще, Търтея ги каза нещата- задните спирачки са повече за украса, а само с диск, ръчната сдава багажа по-лесно.
Отделно, че това е още нещо за разграничаване на модели и/или клас на производителя. Като сложиш на евтиния модел всичко, което го има в по-скъпия, обезсмисляш по-скъпия и му падат продажбите. Та, и отговора "да им е гадно", е перифразиране на последното.
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
stefsab, тук не става въпрос за точната стойност, а за съизмеримост на цената на двата елемента. То и тези в линка струват по 5 лева, но не им пречи да ги продават по 40. Цецо, да не се ровя, ама да не се окаже и Рендето с барабани, щото има и коли за по 50 бона с такива. СУВ сегмента е дай много пари щото е модерно, а не защото е връх на технологията. Повечето са пълни бараки и струват доста повече от "нормалния" аналог на същата марка. Ама мода, кво да го правиш.
-
Мислят си ги хората нещата, примерно в Дачия до скоро май въобще нямаше модел, при който задните дискове да са дори опция срещу доплащане. Докато при еквивалентните модели на Рено, не беше баш така. Подобни тънки сметки има и при разните опционални пакети при повечето марки(разбира се не всички комбинации в пакетите са маркетингови трикове, някои са си и обективно необходими).
Да, много е вероятно, поддържането и прилагането на различни детайли, вместо унифицирани да води понякога и до загуби по едно перо, но може да се компенсират по друго.
-
-
Цената е на кантар според мен, при барабана само работния цилиндър е по-евтин спрямо апарата за диск. И накладките, а и самия барабан е по-скъпи от диска. За ръчната споменах, и с диск си имаш работеща, че даже е независима система - бонус. За монтаж на поточната линия като време, също мисля е на кантар.Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
-
БАрабаните спирачки в к-т с главината са по-евтини. Имат и ефект на "самоусилване" на спирачното усилие. Предпочитат се за бюджетно изпълнените автомобили.
Барабана затрява по-бавно, но изстива и много по-лошо от диск. Обединява просто ръчната спирачка. При използване на ABS/ ESP функционира по-тромаво. Спирачното усилие е пропорционално на налягането в цилиндърчето, но няма предсказуема зависимост - право пропорционално например.
Коментар
-
При дисковите постоянния контакт на накладките с диска водел до загуби от триене. И били по-тежки.
Коментар
-
Когато спирачният педал не е натиснат накладките не опират диска.Защо това е така за домашно.
Дискът в общия случай тежи по-малко от барабана, освен това и инерционният му момент е по-малък, понеже основната маса е разположена по-близо до оста.
Изключение правят биметалните барабани, там общото тегло е по-малко, но инерционният момент пак е по-голям.За практически пример може да послужи кой да е автомобилен маховик - там където се гони висок инерционен момент основната маса е в периферията на маховика.
-
-
На тоя кош му трябват истински спирачки.
Работещ вариант на задни дискове с ръчна по скоро няма. Та са го решили с два апарата.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
На мен пък ми прави впечатление, че повечето бюджетни автомобили с барабанни спирачки отзад са и с твърди мостове, което на първо четене води до икономия на маркучи, ползват се само тръбички. Освен това и за ръчната спирачка се ползват същите части, което чувствително намалява крайната цена на възела. Естествено, това е мнението на един лаикЧужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнениеНа тоя кош му трябват истински спирачки.
Работещ вариант на задни дискове с ръчна по скоро няма. Та са го решили с два апарата.Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар