Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странен накрайник ходова част?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Странен накрайник ходова част?

    Януари сложих Ен-ка накрайник,търговеца се кълне че по качествено нямало на пазара,от два месеца тропа,два пъти вдигам колата за пълна проверка , всичко в норма.Тоя накрайник мърдаше половин милиметър,но реших че е в разумни граници.

    Обаче тропа,аз съм нащрек ,все пак ,става въпрос за ФОРД да не забравяме!

    Снощи с два крокодила вдигнах колата за шарнирите,и се оказа че десния къс накрайник дава сантиметър луфт в дясното колело.

    Днес вземам накрайник,дават го за оригинален за модела.Толкова скъп,че от стояне ,са му се скъсали пластмасовите пръстени на маншоните.Толкова скъп ,че е бил непродаваем,цената му е 74 лв.Минавам попътно през гаража и махам стария ,броя витките,навивам новия и стягам.Имам около половин метър рамо за камък ,правен от танкова верига,стягам леко,без да натискам.Болта не се върти ,гайката е с пластмаса....към края усещам леко усилие , продължавам да стягам,но усилие за стягане няма.

    Решавам че болта се върти,взех гаечен ключ,да виждам болта,болта не мърда!

    Гайката нито се стяга,нито се развърта ,пробвах със леко почукване по оста на болта и развиване,тц...не се развива.Болта не се върти .

    Сега въпроса,това нормално ли е? Така ли е нормално да бъде.

    Колата си върви без да тропа,но така нещо съм напрегнат.Единствено това че гайката не може да се развие умишлено,ми дава известно спокойствие.

    Обаче не се сдържам да питам.

    Болта на стария накрайник беше ф8 или ф10...

    На новия е ф12 ,гайката е доста по масивна,резбата до колкото виждам няма нараняване.Силно допускам че това е нормалното състояние,но пак да питам ,че както казах,нещо не съм спокоен така.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200629_175856.jpg Прегледи:4 Размер:368.7 КБ ID:6618611
    Последно редактирано от Roninn; 29-06-20, 18:38.
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

  • #2
    Пак да кажа,оста не се върти,заклинена е!Гайката както и да се върти,нито се развива,нито завива(стяга)Болта е заклинен и не превърта.
    Последно редактирано от Roninn; 29-06-20, 18:40.
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • #3
      https://youtu.be/_1qvw6XxI3c
       
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #4
        Странно, а лидълския гайкомет направо ги къса на третата секунда "осите".
        Не важно кто напротив, важно кто рядом.

        Коментар


        • #5
          Слагай още една гайка и стягай внимателно , ще си покаже що за стока е , според мен е менте.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            Още един глас от мен, че е менте, истинският лемфьордер е с метални скоби на маншона, слагал съм над 20 годишни залежали и до сега напукана скоба или маншон не съм видял.А гайката ти превърта и това се вижда от километър.

        • #6
          Гайката се стяга умерено в диапазона 30-60 Нм.Тя трябва да държи заклинен конуса. Против самоотвиване се ползва шплент или "смачкана" гайка. Гайката трябва да е поне 8.8 якост на материала. С пластмасов осигурител фабрично не слагат, че не е термоустойчив.
          Предполагам си "изскубал" резбата. След време ще изпусне конуса и ще се разтрака. Тогава спешно ще трябва да го смениш, че ще разбие конуса на шенкела за "нула време".

          Коментар


          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Всички гайки на последните ми коли там са с пластмасов осигурител ,тази също.Не съм стягал ,не мога да изскубна резбата,единствено допускам ,в комплекта да е имало шайба по дебела,и да е поднала ,съответно резбата да е била по къса и гайката да е подминала,не съм усетил усилие някакво ,че да се наложи да напъвам и скъсам резбата.

        • #7
          Ерата на шплентовете приключи нейде около 2000 година. От тогава всичко е на пастмасов осигурител.

          Тая гайка изглежда като да е завита само на осигурителя си. Не може да се върти така.
          Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

          Коментар


          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            Производството на авточасти не се изчерпва с това, което ти си сменял

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Заповядай:
            https://chastite.com/sharniri-nissan...990c10311.html

            С накрайници/кормилни щанги е същото.

            Всъщност никога не ми е дремело с какви гайки са. Нито тия с пластмаса, нито тия с шплентове, нито тия със смачкана гайка могат да се развият. Тия без шплентове са по-удобни за моинтаж и демонтаж, ако имаш да монтираш по 200-300 на ден, ама нищо повече.

            Горе беше посочена топлоустойчивост - не виждам каква връзка има точно при накрайници или шарнири.

          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Ерата на шплентовете въобще не е приключила . Просто тази сглобка е технологично по сложна и съответно по скъпа . Това в днешно време където счетоводителите са водещото звено при констгруирането на каквото и да било си казва думата . Днес монтирахме на една лодка извънбордов двигател Ямаха 20 кс за една торба пари и гайката на винта си е с шплент .

        • #8
          Ronnin, това е повече от красноречив пример че отдавна си забравил колко трябва да се стяга и все ти се вижда хлабаво. И друг път си споменавал че си стягаш и гайките на гумите с разни лостове. А те ако трябваше да се стягат с лостове или с рипане върху ключа, щеше да го пише с ръководството за експлоатация и оригиналните ключове за гуми щяха да са по метър дълги.

          За нищо по окачването на моите коли не ми е трябвал повече от стандартен върток за гедоре, и никога не е имало и помен от проблем. Единствената задача на конкретната гайка е да държи конуса на място. Динамичния товар върху нея е миниатюрен. Затова и някога са преценили че малка гайка и прост шплент са повече от достатъчни. Ако охлаби ще започне да хлопа.

          Това стягане "с по два Аллах-а на оборот" (по Дядо Владо) е и основната причина за псувните по адрес на предния сменял въпросния възел.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Вярно е че често прекалявам със стягането,но тук случая не е такъв,не съм стягал ,редовно спортувам ,имам забележителни успехи,но тук наистина не съм напъвал .Утре ще мина стенд ,и през евроболт да взема гайки.Има ли от къде да купя оня инструмент за сечене на гайки,или да ги цепна с дремела

          • bullet_pk
            bullet_pk коментира
            Редактиране на коментар
            На Руския пазар съм виждал преди година, ама в кое магазинче ...

          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Ако е онзи човек с металообработващите консумативи,знам къде е.

        • #9
          В София има в Zimber. Аз съм си купил цял комплект, но откакто си накупих гайковерти всякакви, нуждата от секачки драстично намаля. Обикновено се развиват на ниските нютони на гайковертите, когато болтовете са такива че трябва да се пазят. А и слагам лепило за резби почти винаги и практически нямам повторно спекла резба никъде до сега.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #10
            а къде може да купят истински лемфьордер? въобще има ли официален представител?

            Коментар


            • #11
              Lemforder поне от 5-6 години, за автомобилите, за които съм купувал, се оказва нещо друго в упаковка Lemforder. Накрайниците за тераното ми например бяха CT-R. Шарнирите на Lenforder, CT-R и MOOG изглеждат до сущ еднакви. Надписи по тях няма.

              Съответно от известно време купувам CT-R. Поне не плащам данък марка. Лошото е че за моя автомобил в България трудно се намират, та ги поръчвам от навън.

              ПП: Сега нарочно проверих - комплект кормилна щанга за Terrano (2-та накрайника и реглажната муфа комплект) Lemforder - 79лв, CT-R 47лв. Вътрве са едно и също барабар с надписите по накрайниците.
              Централна кормилна щанга Blue Print е двойна на Febi като цена, вътрее е пак едно и също, барабар с надписите.

              Това от личен опит, не ЕЖК.

              Всичко го удари на търгашество вече.

              ПП: Същия комплект кормилна шанга с накрайници на AISIN пак е CT-R, но за 62лв.
              Последно редактирано от sparkybg; 29-06-20, 23:14.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • mikivt
                mikivt коментира
                Редактиране на коментар
                Именно, не ти трябва лми за японска кола. Гледай кое и е било на нея първото вграждане на времето и търси от него. И ако то е дърво - тогава вече не е добре. А за производството не си прав. Пукат се по шевовете, ама днес се произвеждат много повече нови коли от преди, с много повече модели и чарколяци. И се работи за първото вграждане, афтърмаркета е на дире. Но, понеже, всички се направиха каталозите с пълна гама, та и имат отчайващи издънки и като цени, и като качество.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                По тия оригинални нисански чаркове няма никакви следи, по които да разбереш какво производство са. Нито надписи, нито емблеми. Има само евентуално оригиналния нисански номер и толкоз. Това важи кардинално за почти всичко оригинално за Nissan Terrano. В някакъв процент от останалите случаи може и да избереш производителя, ама той не ги продава и ги няма в каталозите си дори - снябдява само завода и дистрибуторите на оригинални части.

                Например най-обикновено каре на кардан, просто направено с читави двойни уплътнения, гресьорка, увеличен диаметър и дължина на игличките и гресьорка, не може да се намери от друг да изкарва колкото оригиналните, а производителя му под същия размер продава 3-4 модела, дето нямат нищо общо с оригинално вгражданото. Най-близкото намерено е на SPICER, но без гресьорка. И си ги внесох от америка, че по-близо.

                Аз оригинални части мога да си намеря, ама са на цена между 3 и 10 пъти CT-Rа. За горни шарнири категорично не си струва, за накрайници тепърва ще се види.

                Изключенията са крайно малко, и важат предимно за горивна система и други неща от сорта, където повечето неща са Bosch и Zexel.

              • mikivt
                mikivt коментира
                Редактиране на коментар
                CTR е съвсем прилично корейско окачване, има си и първо вграждане при корейците. Добро решение за японска/корейска кола.

            • #12
              И нищо чудно всичките изброени да идват от 2-3 съседни завода в Турция...
              Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

              Коментар


              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Може да идват отвсякъде. Купувал съм от Япония, Дубай и Русия. Идва едно и също. И е достатъчно добро, особено предвид цената си.

            • #13
              Почти съм сигурен, че гайката е менте. Не е ясно в какво състояние е била резбата на гайката преди стягането. Освен това баш Ронин да не усети, че е превъртяла, и то на M12 8.8(или повече). Резбата си е била проскубана и не го е видял, после малко и трябва. Купувал съм шарнир, сменяем, с три болта и три гайки, ама на едната забравили да навият резба....

              Коментар


              • #14
                Днес минах през евроболт,оказа се че имат абсолютно същите гайки,даже и на цвят.Отидох на стенд,обясних за инфо на човека какъв проблем имам там,той рече и отсече,давай гайката,след 20 минути всичко си беше на място и волана изправи и всички са доволни.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200630_170652.jpg
Прегледи:295
Размер:431.5 КБ
ID:6618942Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200630_170702.jpg
Прегледи:293
Размер:377.7 КБ
ID:6618943
                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • #15
                  Аз не разбрах какво е било.
                  Дай по-подробно. Гайката ли беше превъртяла, или лемфьордера е ментак?
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X