Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дефазиран кардан - що е то?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дефазиран кардан - що е то?

    Чуденката произлиза оттук:
    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...d.php?p=726671

    и почвам с разсъжденията:
    Двете вътрешни вилки на един кардан се очаква да са успоредни. Иначе, като задвижим единия фланец равномерно, другият малко ще избързва и изостава при всяко завъртане. И ще удря зъбите на следващия агрегат в трансмисията по 2 или 4 пъти на всяко завъртане. Т.е. ще вибрира, даже да е теглово балансиран. Освен ако не седи абсолютно прав, но тогава, защо ни е кардан?
    Lazar каза, че тези са си така и това на снимката не е грешка.

    Защо са така?

  • #2
    До: Дефазиран кардан - що е то?

    Когато карето (или кардановия съединител) е единичен, при постоянна ъглова скорост на входящия вал, има променлива (пулсираща) ъглова скорост на изходящия, която зависи от ъгъла под който се пресичат осите на двата вала. Именно поради тази причина в повечето случаи кардановите съединители се монтират по двойки. По този начин се вкарва обратна по знак промяна при второто каре и в резултат постоянна ъглова скорост на изходящия вал. Надявам се това да имате пред вид.
    LZ1AIV

    Коментар


    • #3
      До: Дефазиран кардан - що е то?

      Първоначално публикуван от asenv Преглед на мнение
      Когато карето (или кардановия съединител) е единичен, при постоянна ъглова скорост на входящия вал, има променлива (пулсираща) ъглова скорост на изходящия, която зависи от ъгъла под който се пресичат осите на двата вала. Именно поради тази причина в повечето случаи кардановите съединители се монтират по двойки. По този начин се вкарва обратна по знак промяна при второто каре и в резултат постоянна ъглова скорост на изходящия вал. Надявам се това да имате пред вид.
      Не. Това го зная. Този фокус работи само при успоредни карета. Тези не са успоредни, погледни снимката в другата тема. Втората промяна в ъгловата скорост няма да е същата и няма да е обратна по знак, а ще се случва в по-ранни или по-късни моменти.

      Коментар


      • #4
        До: Дефазиран кардан - що е то?

        Именно, прав сте. Задължително условие е успоредността на вх/изх вал. Но нейсе, ако направим аритметиката, колко е ъгъла на промяна на успоредността и непрекъснатата промяна причинена от дуките и окачването нещата не са толкова страшни. Величината е малка, уверявам.
        LZ1AIV

        Коментар


        • #5
          До: Дефазиран кардан - що е то?

          Може отговора да се крие в ъгъла между изходящия вал от раздарката и входящия в диференциала. Ако тези два вала на са успоредни, следва ъгъла да се компенсира по някакъв начин... Това е само предположение, не съм проверявал литературата.
          Само моториста знае защо кучето си показва главата през прозореца.

          Коментар


          • #6
            До: Дефазиран кардан - що е то?

            Първоначално публикуван от asenv Преглед на мнение
            Именно, прав сте. Задължително условие е успоредността на вх/изх вал. Но нейсе, ако направим аритметиката, колко е ъгъла на промяна на успоредността и непрекъснатата промяна причинена от дуките и окачването нещата не са толкова страшни. Величината е малка, уверявам.
            Ами не, дифът/мостът се движи доста успоредно на себе си, за всички конструкции, които съм виждал, при всякакви артикулации. Ако не го прави, проблемите ще са други, и по-големи.

            Ще се окаже накрая, че има някъде еластичен елемент (гумено каре, виско) и аз напразно разсъждавам за глупости.

            Първоначално публикуван от grgeorgiev Преглед на мнение
            Може отговора да се крие в ъгъла между изходящия вал от раздарката и входящия в диференциала. Ако тези два вала на са успоредни, следва ъгъла да се компенсира по някакъв начин... Това е само предположение, не съм проверявал литературата.
            Не излизат сметките, за тая теория.

            Коментар


            • #7
              До: Дефазиран кардан - що е то?

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Ами не, дифът/мостът се движи доста успоредно на себе си, за всички конструкции, които съм виждал, при всякакви артикулации. Ако не го прави, проблемите ще са други, и по-големи.

              Ще се окаже накрая, че има някъде еластичен елемент (гумено каре, виско) и аз напразно разсъждавам за глупости.


              Не излизат сметките, за тая теория.
              Успоредно се движи,ама друг пътА мостовете с изместен в едната страна диф?При повечето ресорни окачвания при тръгване се получава изместване на съосноста нагоре или надолу,в зависимост дали тръгваш напред или назад.При линковото от гумените тампони също.И при повечето кардани гумен демпфер няма.А сега де
              Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
              Селска фурна аспух нема. Пак същият.
              В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

              Коментар


              • #8
                До: Дефазиран кардан - що е то?

                Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                Успоредно се движи,ама друг пътА мостовете с изместен в едната страна диф?
                Ти ме замисли. Дифът извива ли се или само ходи нагоре и надолу при ускоряване?

                Иначе, мостовете с изместен на една страна диф са даже по-лесни - той е изместен, за да пасне на раздатката. В Нива (и не само) например задния диф си е в средата, и в негова чест карданът никога няма шанс да е прав.

                Коментар


                • #9
                  До: Дефазиран кардан - що е то?

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  ... дифът/мостът се движи доста успоредно на себе си...
                  По идеално равен път, какъвто няма и не заедно с раздатката, която като двигателя е закрепена чрез таммпони към купето. Между моста и купето обикновено е окачването.
                  LZ1AIV

                  Коментар


                  • #10
                    До: Дефазиран кардан - що е то?

                    Е то повечето или дори всичко мостове, които аз се сещам при ЛР са с изместени дифове...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Дефазиран кардан - що е то?

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Ти ме замисли. Дифът извива ли се или само ходи нагоре и надолу при ускоряване?.....
                      Извива се и то доста. Фланецът мърда няколко сантиметра нагоре-надолу при натоварване.
                      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                      Неизвестен мъдрец

                      Коментар


                      • #12
                        До: Дефазиран кардан - що е то?

                        Коментар


                        • #13
                          До: Дефазиран кардан - що е то?

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Ти ме замисли. Дифът извива ли се или само ходи нагоре и надолу при ускоряване?

                          Иначе, мостовете с изместен на една страна диф са даже по-лесни - той е изместен, за да пасне на раздатката. В Нива (и не само) например задния диф си е в средата, и в негова чест карданът никога няма шанс да е прав.
                          Извива се,колкото по-меки и уморени ресорите,толкова повече.
                          Последно редактирано от Goblin; 02-05-09, 03:38.
                          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X