Обява

Свий
Няма добавени обяви.

4X4,2X2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 4X4,2X2

    Здравейте нов съм в вашия форум но пак доста отдавна го чета и доста ми допада.Имам уаз 469 и винаги сам си мислил че е 2x2 без да се замисля какво ще рече това.Обаче наскоро ми казаха че не бил 2x2 a 4x4 което според мен не е вярно.Може ли някои да ми обясни разликата между тях а и също каква е разликата в проходимоста когато има блокаж на междуосевия диферинциал.
    Май станаха много въпросите но надявам се че няма да ми се присмете на незнанието.
    Благодаря

  • #2
    В цял свят има няколко мотоциклета с две водещи колела, и УАЗа по никой начин не е един от тях.
    В тая терминология УАЗа е с вечно блокиран междуосов диференциал. Просто го няма. Когато е включен предния мост проходимостта се увеличава от повечето водещи колела. Блокирания междуосов диф не позволява да тръгне буксуване на колело от единия мост спрямо колело от другият, но увеличава например радиуса на завоя и влошава управляемостта. Това пък влошава проходимостта.
    Не бъркай постоянния пълен привод (фултайм) и отключващия се преден мост (парттайм) с 2х2 и 4х4. Естествено че джипът е 4х4. Макар че това е безусловно вярно само за коли със 100% междуколесни блокировки.
    2х2 може да е нещо двуколесно.

    Коментар


    • #3
      то е просто, 4 налични колела и 4 движещи колела 4 от 4 математика
      drive alive

      Коментар


      • #4
        Мерси за отговорите
        И аз бях на същата логика че след като и 4-те колела са задвижващи значи е 4x4 но явно много умни хора са ме заблудили с това че уаза като буксува винаги или почти винаги буксува на кръст и от там сам се зъблодил че е 2x2.
        Даму се невиди 4 години в планина с джипки а такъв тъп вапрос зададох чам ме е яд на мен ама така ее като слушам когото не трябва
        Мерси Стефане чеси си направил труда да ми отговориш.

        Коментар


        • #5
          недей се хаби , аз съм задавал и по тъпи въпроси
          Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
          http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
          http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

          Коментар


          • #6
            Бих ви препоръчал да използвате търсачката и да прочетете темите свързани с блокировки. Там ще намерите много от отговорите на вашите въпроси особено що се отнася до разпределение на въртящ момент към задвижващите колела, кога, как и колко...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              Хе, тъп въпрос ... Открих за себе си интернета като явление заради джиповете. А първият ми въпрос беше не на правилното място, Волгите са ГАЗ, но джиповете не живеят в тяхната конференция. И въпроса беше умен-умен. Коя ръчка за какво и накъде на РК на ГАЗ-69 ...
              По съществото на въпроса ти ... През ден стигам едва ли не до бой с разни специалистори, които не щат да си спомнят дори прогимназиалната физика. Идеята за диференциала им е изобщо абсурдна. Всъщност, всички джипове са 4х2. Изключение са само тия, с блокирани в момента диференциали. Обикновените коли са си изобщо 4х1. Колата я мести само небуксуващото колело от моста. Винаги само едното е водещо, другото е водено. Дали се вижда че буксува, и колко го прави е съвсем отделен въпрос, но винаги си е така.
              Диагоналното буксуване (увисване, кантар, ...) го правят всички, работата е че обикновено заради него хората се изсипват от джиповете с псувни и лопати, не че се случва само то или само на УАЗа))

              Коментар


              • #8
                Много интересно, обаче сме си правели експерименти, защо на автомобили със задно, при липсата на какъвто и да е блокаж на диференциала боксуват и двете колела от моста?
                Опити сме правили и с Волга, и с BMW по-късно. Тръгваш с мръсна газ, боксуват и двете колела... Обясни ми защо е така
                Айде, BMW 325Е - 2.7 може и да предположи човек че има някакъв "шпер" (въпреки че няма), ама на Волгата дифа си е чисто свободен...върти и двете задни гуми по 15-20 метра черни следи оставя...
                Не го пиша това тук да те оборя, просто ми е интересно защо...Нали когато едното колело превърти, автоматично му пада сцеплението още и ще си боксува само то...Кое прехвърля тяга към другото?
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #9
                  така е ако караш направо, ако е в завой нещата малко се променят. ама нали си е диф. той ако е обикновен, предава повече въртящ момент към по - бързо въртящото се колело зада може да завиваме

                  иначе митко фулдата може да обясни по - научно кое как и защо
                  drive alive

                  Коментар


                  • #10
                    значи когато 2 колела са на една настилка с еднакво натоварване винаги ще въртят и двете не само едното, така е устроен диференциала заради завоите при натоварване на едното колело то се отпуска и водещо почва да е колелото с по малко натоварване, това е наистина много тъпо ако спреш колата едната гума да е на асфалта другата да е на лед ще върти гумата на леда а на асфалта ще седи, карал съм лада с заварен заден диференциал усещането е наистина е интересно да влизаш в ВСЕКИ завой с вратите

                    Коментар


                    • #11
                      Ъхъ, точно така, дифа не е идеален редуктор. Диференциалните му свойства се проявяват от някакво разсъгласуване нататък, иначе изобщо няма да върви. А пък като я вдигнеш цялата, що пък двете колела се въртят на обратни страни, а?))
                      Значи, как работи диференциала за мене е безнадежден въпрос. Намираш от някъде един изхвърлен, още по-добре цял мост, изрязваш прозорчета с флекса, и когато нямаш работа седиш, въртиш, зяпаш. Докато усетиш че пиеш вече трета бира без да отваряш капачките. Значи вече си се сдухал, и за днеска ти стига да постигаш тайната на дифовете. Спираш да гледаш и отваряш бирата. Утре пак.

                      Коментар


                      • #12
                        Чакай сега, стига се ебава, как работи ми е ясно, изобщо съм далече от идеята да се връщам в първи клас. Питанката ми е - щом едното колело загуби контакт с настилката, сцеплението там пада много и е логично цялата мощност да се прехвърли натам. А дори и на еднаква настилка никога нямаш еднакво сцепление и на двете колела. ако тръгваш с по-малко газ боксува само едното, обаче ако я изръчкаш яко почват да боксуват и двете. Кое обуславя това поведение като на LSD?
                        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                        Коментар


                        • #13
                          уф, уф, уф!

                          Коментар


                          • #14
                            Виждам че темата е станала доста обширна.По принцип аз лично знам как работи дифа не веднаъж сам разглобявъл на уаза и газката у нас въпреки ламерския въпрос който зададох.Отностно въпроса защо като дадеш мръсна газ буксуват и двете гуми.Ами при относително равни условия вътящия момент се предава в отно6ение 50 на 50 демек по равно и на двете водещи колела.Чак след това в зависимост от условията под гумите стават разминаванията в буксуването.А и много вайно условие е воланът да е в изправевно полойение ако не е сещате се че нямам как да буксуват и двете едновремено.

                            Коментар


                            • #15
                              Абе пусто боксуват си...нали затова в завой можеш да и завъртиш дупето и да влезеш с вратите напред.
                              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X