Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За любителите на здравите пружинни окачвания

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: За любителите на здравите пружинни окачвания

    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
    Ами тогава ти защо пишеш тук?
    Ами, тя снимката на Вранглера беше публикувана първо от друг колега в Хумора, където и е мястото, но колегата НЕЗАВИСИМО И САМОСТОЯТЕЛНО я е открил и публикувал тук, което не ме учудва, щото съм работил в БАН , за съжаление.
    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=24910
    Всичко останало, щанги окачвания и друго е само Божа работа, като има да става, ще стане, на какъвто и да е джип.
    Последно редактирано от Nik Nikolov; 11-01-08, 07:20.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

    Коментар


    • #32
      До: За любителите на здравите пружинни окачвания

      аз лично два пъти съм чупил основен лист на самурая. Единия път несе и прибрах сам. Удар в предния му край в плаващата люлка и ресора троши веднага ухото одзад. А когато си в снега няма камъни на височината на капака - те са ниско долу скрити.
      Комшията някога имаше москвич, на който преди много години беше закачил турбина и един ден решиха да се надбягват с една лада до леденика. На средата на дистанцията малко над трудовашката чешма москвича откъсна обиците на ресорите и моста се засука безвъзвратно и естествено ладата го би...
      друг случай...
      Преди година с колата карахме зад един тир на дистанция в готовност за испреварването му. Ненадейно нещо изтряска силно отпред в тира и в миг на в погледа ни се появи парче огромно от лист на ресор. Щастие за мен и за човека до мен беше, че ресора подскочи под колата и удари в ламарината под задната седалка. Ако беше подскочил отпред под двигатела сигурно гледката от снимката щеше да е нищо пред това което щеше да ни се случи на нас с 80км/ч.
      Пикапа ми също беше на ресорно окачване. Имали сме и уаз. Според мен ресора просто нестава за лека кола каквато си е джипката. Виж за товароносимост по хубаво няма, но за други решения това е огромен неконфорт и в никакъв случай неможе да се каже, че е по-здраво от пружината. Все пак на уаза целия мост се държи на 4 болта от по 16 мм понякога и по-малки. Друса така както никое друго. Еквивалент на едно "четри линково" окачване моста се държи на 4 болта от по 16 мм само на носачите и отделно ако системата е с тип макферсон държи още на две точки.
      Предимство е и, че пред моста няма нищо и когато изкачваш възвъшение ресорите несе забиват като тояги отрпед в калта ами възвишението го поемат гумите.
      4ао
      Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

      Коментар


      • #33
        До: За любителите на здравите пружинни окачвания

        УАЗът и подобните му конструктивно са чисти камиони, не леки коли. Така че празни не могат да не подскачат, цялата идея е че винаги са натоварени. Като се возиш сам в празното камионче ти го експлоатираш в нещатен и почти запределен режим
        Всичко може да се счупи. Въпросът е какви са последствията. А като знам колко пъти се повдига въпросът за шпренговане на ресорите, дай да не туряме всичко от болната глава на здравата. Проблемът очевидно не е конструктивен.

        Е, щом за някой всичката поука от такива случки е да се покикоти ...

        Коментар


        • #34
          До: За любителите на здравите пружинни окачвания

          Тука пак го обърнахте на по-по-най...
          Имат си +ове и -нуси и 2-та типа окачване.
          Какво ще избереш зависи си от теб и това, за какво ти е машината...

          Коментар


          • #35
            До: За любителите на здравите пружинни окачвания

            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            УАЗът и подобните му конструктивно са чисти камиони, не леки коли. Така че празни не могат да не подскачат, цялата идея е че винаги са натоварени. Като се возиш сам в празното камионче ти го експлоатираш в нещатен и почти запределен режим
            Всичко може да се счупи. Въпросът е какви са последствията. А като знам колко пъти се повдига въпросът за шпренговане на ресорите, дай да не туряме всичко от болната глава на здравата. Проблемът очевидно не е конструктивен.

            Е, щом за някой всичката поука от такива случки е да се покикоти ...
            Верно са камиони конструктивно, но и някои доста сериозни камиони са на торсиони или пружини като Татра и Унимог напр... Като се счупи основният лист при ресорите става кофти. При счупен торсионен вал или пружина, просто ляга на ограничителите, но мостът си е на мястото. А подскачането празен е въпрос и на амортисьори.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • #36
              До: За любителите на здравите пружинни окачвания

              Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
              .... А подскачането празен е въпрос и на амортисьори.
              Които по странно стечение на обстоятелствата има значение и каде са поставени прямо всочко друго, ъгли там едно друго...

              За мен неприятното при ресьорите виняги е било закрепянето, с по 2 халки горе и 2 смешни скоби на моста, които почти виняги са с гнилосте вид, че и държат листовете под моста, демек всичкото усилие се пада именно на 2-те гнили скоби, което си е много странно за мен, ако и да е най-правилното конструктивно решение ever...

              Коментар


              • #37
                До: За любителите на здравите пружинни окачвания

                Ами теглото?
                Пружините и напречните торсиони имат общ недостатък - всяко колело виси от рамата на няква стойка. Както се разхлаби или изкриви това което я подпира отвсякъде за да не мърда, така край с всяка възможност за движение. За всичките колела единственото допустимо движение е нагоре - надолу. Така очевидно най-малко уязвими са надлъжните торсиони, които са безобразно тежки, и ресорите.
                Унимогът ли няма проблеми с тия пружини?

                Коментар


                • #38
                  До: За любителите на здравите пружинни окачвания

                  Надлъжните торсиони, барабар с носачите в никой случай не са по-тежки от ресорите - поне на джипките. Камионски не съм вдигал.
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • #39
                    До: За любителите на здравите пружинни окачвания

                    Интересна работа... нищо не може да се обсъжда спокойно... всичко се обръща на "за" и "против"...

                    Аз понеже съм притежател на "джипове" и с пружини и с ресьори разположени както под така и над моста... ще ви кажа под дълбок секрет че всички тези схеми за окачвания имат своите плюсове а също и минуси... затова и не се записвам в ничий отбор
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #40
                      До: За любителите на здравите пружинни окачвания

                      Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                      ... всички тези схеми за окачвания имат своите плюсове а също и минуси...
                      Със сигурност е така. Спорът тръгна от набеждаването на пружините за пробойна в подкалника.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #41
                        До: За любителите на здравите пружинни окачвания

                        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                        Пак питам - откъде е минала стенобойната машина?
                        Ще помоля глупаците да не четат тая тема. Те знаят кои са. Темата не е УАЗ - неУАЗ. Темата е живучест на джиповете.
                        А модераторът може да поизчисти.
                        Модераторът няма да пипа нищо, защото спора се води от хора, които като се видят сядат на по чаша бира. Така, че ви оставям да си спорите на спокойствие, тук в нета няма опасност да се изпотрепете
                        Обидите ще ги преживеете надявам се
                        http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                        Коментар


                        • #42
                          До: За любителите на здравите пружинни окачвания

                          Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                          Интересна работа... нищо не може да се обсъжда спокойно... всичко се обръща на "за" и "против"...
                          По начало поводът за заклеймяване на лошите пружини е доста странен. Така и не разбрах какво общо има вида на окачването в случая.
                          Защото, поне според собственика на показания на картинката Jeep , пораженията от инцидента са: спирачна тръбичка, цилиндър на съединителя и дупката в ламарината.


                          drivers side brake line
                          slave cylinder for clutch
                          patch firewall

                          Total Cost = approx $300.00 which i will pay out of pocket

                          http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=503664

                          Т.е., ако джипът е имал проблем със "живучестта", то този проблем определено не е имал никаква връзка с окачването ...
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #43
                            До: За любителите на здравите пружинни окачвания

                            Виж тогава къде имаше тема за Краз, проектиран за Дакар. Картинките са хубави и се вижда ясно. Това е окачването - мечта. С изключение обаче на теглото((( То съсипва всичко и го изхвърля от джиповете. Мани бронираният, ми брезентов Тигър става 3 тона((

                            Какви предимства?) Повдигнах темата заради експлоатационната ценност на ресорите, не за влиянието им върху звученето на Вагнер по четвъртокласен път.

                            Коментар


                            • #44
                              До: За любителите на здравите пружинни окачвания

                              Стефане,обясни ми,какво общо имат пружините или ресьорите с пробиването на Врангела.
                              0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                              Коментар


                              • #45
                                До: За любителите на здравите пружинни окачвания

                                Тоя бор, ще се окаже звездата на форума - от два дни, присъства в трета тема.
                                Честно казано, тази случка, представена в раздела за хумор, малко ме смущаваше. - Нещата са се разминали без фатални последици по една чиста случайност.
                                Същата случка, обаче, в раздела за конструкции и технологии и при това ползвана за основа на разговор, по въпроса за предимствата и недостатъците на типовете окачвания си е ГОЛЯМА СМЕШКА - безспорно.
                                Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X