Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спирачни дискове

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Спирачни дискове

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
    E съставът на фрикционната смес няма да ти го кажа по обясними причини .
    Само ще отбележа, че са без азбестови - съгласно всички изисквания за ...еко ...

    Що се отнася до технологията : "ковани" е смешно да се говори при 160-180 тонна маса . Шприцване , лепене и изпичане при определена температура ...но принципно си е know- how технология

    ПС. Е хайде от мен : Съставът на фрикционната смес не е по- различен от този за накладките на Ивеко , Мерцедес и Скания ....
    Точния състав си е фирмена тайна на всяка фирма производител . Интересуваше ме от чисто професионално любопитство дали за големите тонажи сместа не е нещо коренно различно . Истерията около азбеста е доста попресилена Ако беше толкова токсичен аз и повечето ми колеги от стария завод трябваше отдавна да сме измряли . Там работехме с азбест във всичките му форми на плочи на въжета на прах .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #47
      От: Спирачни дискове

      Първоначално публикуван от dedoKoko Преглед на мнение
      Гергее, 'зваждай го тоя шублер най- сетне и мери дебелината на дисковете, че тука вече почват да прозират теориЙ за извънземни, диамантени покрития и прочие...
      Да видим дисковете ли са ти били суперздрави, или накладките са ти били супер "оригинални".
      Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
      ...а в това време , да "нажежим " малко обстановката !
      Аз залагам 1 кило "жековска " ракия (не че я имам де ) , че дисковете ше са с поне 5 мм. по- тесни .
      Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
      Е кое ще ги изтърка като имат тая намазана филия?

      Няма ръб,тия много точни по размер накладки ще дойдат.

      Тая ракия не я знам каква е та не се ловя.
      Бива я, бива я- ама ако се беше 'фанал' щехме да си я делнем, като си дойдеш отсам океана.

      Първоначално публикуван от Георги Крумов Преглед на мнение
      21.5 /21,4 mm и на двата диска ,като началната е била 22 мм.
      0.5-0.6mm<< 5мм
      Урааа- пИчелиим .
      Жекоо- де ми е пИчалбата, че Владо го е закъсал със спонсорите .
      Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

      Коментар


      • #48
        От: Спирачни дискове

        Люспата е слабо магнитна. Лепи се на магнита,но лесно пада.
        Като ми остане време ще ги занеса на един стругар да ги зачисти и са готови за следващ монтаж. Аз ги смених притеснен от язвата на контактната повърхност.Дефакто нея вече я няма.

        Коментар


        • #49
          От: Спирачни дискове

          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
          ... . Интересуваше ме от чисто професионално любопитство дали за големите тонажи сместа не е нещо коренно различно . Истерията около азбеста е доста попресилена .
          Няма логика да е по-различно . Само дето са по- големи по площ , по-дебели и повече на брой на едно колело

          Що се отнася до азбеста - прав си , ама иди обяснявай ! Евронорми , тъпотии.... а и нямаш представа колко по-сложно става от чисто технологична гледна точка за рецептата на смеските , поради пустото му изискване . .. ама няма как ...

          Първоначално публикуван от dedoKoko Преглед на мнение
          Урааа- пИчелиим .
          Жекоо- де ми е пИчалбата, че Владо го е закъсал със спонсорите .
          Аааа , не не . От мойта ше е . Само уточняваме кога и я давам с кеф .
          Все пак аз имах нещо друго предвид от чисто металоведческа гледна точка . Ама излезе че мойте накладки са по-качествени от тЕя на Фолц-а. Така че ПЛЮС още кило отгоре черпим
          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

          Коментар


          • #50
            От: Спирачни дискове

            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
            ...Ама излезе че мойте накладки са по-качествени от тЕя на Фолц-а.
            Нищо чудно и да са.

            Коментар


            • #51
              От: Спирачни дискове

              Снощи си коментирахме въпросната тема със Стоянчо Сарионеса и той излезе с една теория дето ми се види много читава, та я споделям.
              Значи въпросната люспа е повърхностно самозакаляване в следствие на минаване през локва с много загряти дискове.
              С времето при следващи спирания тоя слой се е лекинко напукал от основата, поради макар и малко, но различни коефициенти на термично разширение и резултатът е видим.
              Това е!
              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
              Аааа , не не . От мойта ше е . Само уточняваме кога и я давам с кеф .
              Все пак аз имах нещо друго предвид от чисто металоведческа гледна точка . Ама излезе че мойте накладки са по-качествени от тЕя на Фолц-а. Така че ПЛЮС още кило отгоре черпим
              Е те с'я стана проблем- ще требе да организираме OFFсъбор, за усвояване на наградата.
              Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

              Коментар


              • #52
                От: Спирачни дискове

                Наградата лесно ще усвоим ама аз продължавам да упорствам че това е материал от накладката повече, отколкото от диска. Никакво закаляване не е станало, това е чугуний и той по принцип се закалява ама на такива аджамийски опити обикновено реагира с пукане. Не е да не сме виждали пукнати дискове.

                Прочее, материалът за накладките има ли някакви феромагнитни свойства?

                Коментар


                • #53
                  От: Спирачни дискове

                  Първоначално публикуван от dedoKoko Преглед на мнение
                  ....Значи въпросната люспа е повърхностно самозакаляване в следствие на минаване през локва с много загряти дискове.
                  С времето при следващи спирания тоя слой се е лекинко напукал от основата, поради макар и малко, но различни коефициенти на термично разширение и резултатът е видим.
                  Това е!.....
                  Е не е баш това . Макар че беше част от първоначалната ми идея .

                  1. За да се получи повърхностен закален слой е необходимо нагряване на диска поне 20 градуса над точката на фазово превръщане . Практически - диска требе да се е нагрял над 400 градуса . И не само това , ами баш в ТЕ тоя момент да мине през локва - и то не само да "плясне" през нея , а да е мокър поне десетина сек.
                  И това - и с четирите колела .
                  2. Да допуснем , че горното е изпълнено . Ефектът за който говорим при тази ситуация не може да се получи за едно ходене до Германия и обратно . Разположен е във времето .
                  Освен това не става въпрос толкова за различни коефициенти на температурно разширение , колкото до различен обем на фазите , получени вследствие от закаляването . След време ( но при положение че автомобила не се кара и е изложен на атмосферни условия , повърхностната фаза ( закаленият участък) корозира интензивно ( защото е силно склонен към това ) и при бой с чука буквално може да се откърти , на люспи .
                  При това , слоят е от 1-2 , та дори до 3-5 мм. Затова и предположих в предния пост , че ше си "заминат" поне 5 мм. от диска .

                  Картинката обаче е по- различна на практика .
                  Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Спирачни дискове

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    ....Прочее, материалът за накладките има ли някакви феромагнитни свойства?...
                    По принцип може да има , може и да няма . Зависи от съставките на смеската .

                    В случая , така както обяснява колегата, би трябвало да има , щом слабо се "лови" от магнита.
                    Ако бяха люспи от диска , трябваше да се "лепнат" яко за магнита . Окисът не им пречи.
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X