Главно предаване (пинион и корона) предава движение под 90 градуса с определено предавателно отношение
Диференциала позволява въртенето на двете търкала на автомобила да става с различна ъглова скорост
Двата механизма са отделни, както е видно от схемата на Татрата.
Нямам идея какво в офроуд разбирател средите е ''конвенционален диф"
Също така не знам какво точно липсва при независимото предаване
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Ето тук е показано главно предаване с обикновен диференциал.
В този случай короната предава движение на диференциала , при другия модел , вала с пиньона предава движение на диференциала. При първия модел , ако диференциала се счупи , колата спира да се движи понеже полуоските са зацепени към планетните зъбни колела на диференциала. При втория модел , ако се счупи диференциала колата може да продължи да се движи.
В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Доколкото схванах аз кардан през главно предаване върти единия вал. Чак когато се блокират нещата се предава въртящ момент и към другия вал. Диференциалът е за да може да се случват нещата. А Търтеят го е разбрал!
Ако греша ме поправете де.
Може и да бъркам, но мисля, че не си прав. Двата полувала//, дето въртят двата пиньона, са кухи и са вързани по между си с диференциал. Въртящият момент се предава на диференциала посредством вал, влизащ в тях. Блокажът става, като единият от кухите се зацепва за основния.
Може и да бъркам, но мисля, че не си прав. Двата полувала//, дето въртят двата пиньона, са кухи и са вързани по между си с диференциал. Въртящият момент се предава на диференциала посредством вал, влизащ в тях. Блокажът става, като единият от кухите се зацепва за основния.
Само първият вал е кух , през него минава задвижващия вал към диференциала и втория вал с пиньона , блокажа става когато и първият вал се зацепи към задвижващия вал.
В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Хубавото на конструкцията е ,че съчетава здравината и защитеността на "твърдите" мостове със сериозни "отклонения", като на "независимото" окачване. Като прибавим и блокажа-има си всичко за екстремна експлоатация в товарните машини.(сходни идеи, като при татрата ,но по ремонтно пригодна конструкция).
Само първият вал е кух , през него минава задвижващия вал към диференциала и втория вал с пиньона , блокажа става когато и първият вал се зацепи към задвижващия вал.
Теоретично това не звучи зле. Но конструктивно и технически е проблем. Защото въртящият момент се предава на диференциала от вал, който трябва да лагерува само конзолно - не ми звучи здраво. А и муфата за блокаж се вижда, че не е от към кардана, а от другата страна.
А и муфата за блокаж се вижда, че не е от към кардана, а от другата страна.
Еми да, щото не се блокира диференциала.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Конструкцията от първия пост е изпълнение, когато е необходимо да се направи независимо окачване на движещ мост. Много сполучливо решение и за по-натоварен автомобил е може би най-добрия вариант.
Оси- това са нематериална мислена линия, около която чрез ротация на образувателната се получават валове, цилиндри, конуси ( с две думи ротационни тела). Повтарям че са мислени линии и не могат да се покажат.
Вала е материалната част изградена ротационно около ос.
Главното предаване може да бъде с конусни зъбни колела (пиньон и корона)-обикновенно в изпулнение отпред двигател, заден движещ мост. С цилиндрични зъбни колела-при предно разположен двигател и преден движещ мост. Може да има и двустепенни главни предавания при необходимост от реализиране на по-голямо предавателно число. Например на зила е така.
Са, 'сичкото ясно, ма аз не виждам т'ва нещо има ли бавни и у раздатката има ли диференциал?
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Са, 'сичкото ясно, ма аз не виждам т'ва нещо има ли бавни и у раздатката има ли диференциал?
Се тая
45° approach and departure angles
100% slope, or until tyres lose traction
700 millimetres (27.6 in) fording depth
Can climb down a 360 millimetres (14.2 in) wall
43.5° side-slope
1000/1500 kg of payload (4x4/6x6)
335 millimetres (13.2 in) of clearance (lowest point when fully loaded)
top speed (4x4): 110 kilometres per hour (68 mph); (6x6): 100 kilometres per hour (62 mph)
Full engine power available at 4 kilometres per hour (2 mph)
M body type carries 10 people (4x4), 14 people (6x6)
Иначе има бавни и няма междуосеф
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Значи бавните са у скоростната кутия, а раздатката е само за включване на другия мост/мостове(и там нещо силоотводен вал за нещо си)?
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Ясноо...Разбрах, че нищо не съм бил разбрал...Ма па сега разбирам.
Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар