Обява

Свий
Няма добавени обяви.

При теглене

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: При теглене

    Зависи много от скоростната кутия. Стандартната схема е първо една секция за половинки, след нея бърз и бавен блок и накрая е скоростната кутия с 4 предавки. Но има изпълнения първо половинките, след това е скоростната кутия с предавките и последно е бързия и бавен блок.
    Днеска ходих в сервиза до нас да питам за случая и ми казаха че на ръчните скоростни кутии няма проблеми.

    Коментар


    • #17
      От: При теглене

      Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
      Зависи много от скоростната кутия. Стандартната схема е първо една секция за половинки, след нея бърз и бавен блок и накрая е скоростната кутия с 4 предавки. Но има изпълнения първо половинките, след това е скоростната кутия с предавките и последно е бързия и бавен блок.
      Аз не се сещам за кутия изработена по описаната от теб "стандартна схема". Моля, дай пример.
      Бързия и бавния блок се различават по предавателните си числа с около 4-5 пъти. Едната е директна, а другата понижаваща. Какво става като сложим "бавните" пред основната кутия?! Ми вкарваме в нея 4 пъти по-висок въртящ момент, и трябва да се съобразим при конструирането с това, т.е. да я направим по-здрава, респективно по-тежка. При еднаква крайна полза, спрямо ако този блок е след основния с повечето предавки(не са винаги четири, има и по три и по пет, само в познатите на мен варианти).
      Половинките са отпред по компановъчни причини, а и те не винаги са с понижаваща предавка, понякога са с повишаваща(както вече споменах). Дори и при понижаваща, предавателното число е сравнително малко.
      Отделно при това разположение на половинките обикновенно се постигат и две предавателни числа и за силоотводния вал, което за определени приложения може да е от полза.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #18
        От: При теглене

        При реализиране на всички предавки само от стандартни зъбни двойки. Сега бързия и бавния блок се реализират посредством планетна предавка и там директно излиза към кардана. При реализиране само чрез зъбна двойка разликата в предавателните числа е само два пъти и въртящия момент е два пъти по-голям. Не е толкова голям проблем при наличие на подходяща главна предавка. На един ман съм отварял кутията и там е точно така. Модела беше 10.212 ако не се лъжа. На въпросната кутия сменяхме само един синхронизатор на 3-та и 7-ма.

        Коментар


        • #19
          От: При теглене

          Да, но предавателно число около 2 не знам каква работа би вършило за такава предавка. За половинките е много голямо, а за блоковете твърде малко.
          Т.е. ако имаме директна на 8-ма, то на 4-та ще си с предавателното число на тази предавка, т.е. около 2. А от 5-та до 8-ма трябва да са с предавателни числа между 2 и 1(това на 8-ма директна). Т.е. трябва да са много "нагъсто", а и понеже основните четири се ползват и при ниския блок, 1-ва ще бъде с предавателно число около 4.
          Това число не е случайно подбрано, и целта е да се подредят предавките по подходящ начин и затова е около 4-5. Така че 5-та да е с по-малко предавателно число от четвърта и разликата да е съобразена с цялото подреждане на предавателните числа.

          ПП: От друга страна, такъв модел на МАН 10.212 явно е някакъв от 60-те години на миналия век, така че допускам всякакви технически извращения.
          Последно редактирано от cecoa1; 11-11-14, 18:52.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #20
            От: При теглене

            Произведен беше някъде края на 70-те. Предавките си бяха съвсем нормално сметнати. Максималната скорост беше около 80км/ч, но и в баирите ги катереше със около 70. Просто оборотите на двигателя не позволяваха повече. До преди няколко месеца го караха този камион.
            Вече избягваме да правим такива сериозни ремонти. Ограничаваме се в обслужване само. Скоро се очаква да пристигнат ивекотата от София и по тях ще има малко работа докато почнат да работят.

            Коментар


            • #21
              От: При теглене

              Помпата. Маже само като я врътка ДВГ-то. Ако то си се врътка може и да не сваляш кардан.
              Ако не се врътка при теглене го сваляш. Кардана де! Не ДВГ-то. Щот той/кардана/ врътка част от карантиите дет треа се мажат. Ма тях ги маже другата част дет не се врътка.
              Ясен ли бях?
              Ма всеки мое се пробва както си ще!
              GPS системи https://www.easytracking.bg/
              Пътна помощ навсякъде и по всяко време https://закъсах.бг

              Коментар


              • #22
                От: При теглене

                На автоматиците и да се врътка двигателя трябва да се свали кардана. Производителя е предвидил това, като след упорния лагер е сложен фланец и до диференциала има парче кардан около метър и се изважда.
                На въпросното ивеко ни се разказа играта да се мъчим да измъкнем кардана от шлиците и не успяхме. Накрая го вързахме кардана с колан и от увличането кардана се усука. Голям страх брах да не попилеенещо този кардан при скъсване на колана.
                Много хора ме убеждават че не може да се тегли на изгасен двигател щото нямало въздух и хидравлика. Мога да кажа че и на загасен двигател се тегли. Пуска се маркуч за въздух, и си има спирачки, а при внимателно теглене се кара камиона сравнително лесно.

                Коментар


                • #23
                  От: При теглене

                  Мен с автобуса, ме теглят средно по 2-3 пъти на месец(а като се уцели "черна серия" и доста по-често). И е автоматик, и кардана не се сваля. Но се теглим из града, на до 15-20 километра и не много бързо. Ползва се само твърд теглич и при необходимост се подава и въздух. От теглене и от каране по инерция, не сме чупили кутия. Важно е да се отбележи, че сме предимно с автоматици Voith, имат принципни разлики в конструкцията с останалите. Но и с други кутии(има със ZF и Mercedes) пак в града си ги теглят без да се сваля кардана и нищо им няма. Затова моят съвет от наблюдения и опит е, да не се сваля излишно кардана за дърпане на кратки разстояния. Да, ако е удобно, и така или иначе ще се маха кардана за да се сваля кутията, все тая, нЕма лошо. Но за разни други повреди налагащи теглене за кратко до място за отстраняването им, е напълно безсмислено. Все пак това са солидни механизми и дори и при липса на предписаното им мазане, без натоварване и при свободно въртене(не продължително) не би трябвало да им стане каквото и да е. Това в предписанията е, да не ги закачиш на теглича в Германия, да ги теглиш с 90км/ч до Турция и да искаш да са си ОК. В повечето ръководства за съответните МПС са си описани и двете процедури за дълго и за кратко теглене.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #24
                    От: При теглене

                    Като не ти се сваля кардана , кажи на шефа ти ,че има репатраци за тази работа , идва вдига му задницата и в сервиза , иначе за тегленето , да трябва свалянето на кардан задължително , но на автоматик , ръчния за на близо може и така да мине ,

                    Коментар


                    • #25
                      От: При теглене

                      Между автобуса и камиона има и още една важна разлика - под камион се ляга с един ключ и карданът пада. Под съвременен автобус за да влезеш с ключ трябва първо да го вдигнеш, което не навсякъде в София се сещам как ще стане.

                      Коментар


                      • #26
                        От: При теглене

                        То и под ивекото не се ляга ако няма въздух за да вдигне възглавниците. Имаме едно за донор, вече доста обрано. Трябваше да се изпратят до софия помпите за съединителя. За да се навра под камиона съм се мъчил около час за да го вдигна. И понеже е много ниско с два малки крика от автомобил повдигам докато влезе големия крик от МАН. И преди да легна под камиона навирам една стойка за да не изтърве крика.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X