Обява

Свий
Няма добавени обяви.

При теглене

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • При теглене

    Работя във ведомствен сервиз. Закупихме два камиона и единия е със съборен лагер на съединителя. Понеже камионите са в София, шефа ме накара да сваля кардана че при теглене ще се строши скоростната кутия. Кутията е ръчна ZF на Ивеко стралис 430. Тегленето беше в софия до сервиз за смяна на съединителя и от сервиза казали на шефа че ставало така. При тегленето двигателя работи и постоянно върти първичния вал. Чудя се може ли да има толкова "компетентни" хора.
    Какво е вашето мнение? Възможно ли е да се строши кутията така? Шофьорите ни редовно се хвалят че по баирите се пускат на свободна за да карат по-бързо и до сега не са строшили кутия. Преди месец и половина теглихме един мерцедес 1735 с джойстик за смяна на скоростите, на изгасен двигател без да сваляме кардан около 40км и няма никакъв проблем в кутията му.

  • #2
    От: При теглене

    На доста от камионите има залепени стикери на вратите с ясно предупреждение,ч е при теглене трябва да се откачат карданите.
    Кутиите на камионитене са като на колите, няко си имат свои помпи за мазане, иска се въртене от"правилната" страна, и т.н.

    Но все пак-нали не сме "прости" западняци-добре е да знаем защо са тези предупреждения, и да не сваляме кардани залудо.
    Лично аз не бих рискувал,при положение, че производителя се е постарал да даде ясни указания, че кардана трябва да се свали.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #3
      От: При теглене

      Някой даже трошат кутията
      [FONT=Comic Sans MS]Не може да не може.
      [/FONT]

      Коментар


      • #4
        От: При теглене

        Компетентни много има. При работещ двигател и нормално работно налягане на въздуха може да го дърпате до Китай и обратно ,но при изгасен двигател задължително кардана трябва да се свали . . Не е само до помпата на маслото в кутиите на камионите ,при ниско налягане на въздуха кутията минава на малката група предавки и движение над 25 км. в час е пагубно за нея.
        Последно редактирано от kiko00; 08-11-14, 21:43.
        Напред и нагоре
        Принцеса Фиона (Фронтера) 2,2 DTI 99 г.
        0886769809-Юлиян
        kiko00@abv.bg

        Коментар


        • #5
          От: При теглене

          Ако е на неутрална как ще премине на малката група предавки?
          [FONT=Comic Sans MS]Не може да не може.
          [/FONT]

          Коментар


          • #6
            От: При теглене

            Ами тя ако не е на неутрална няма как да мине на малката група. Муфата за бързи и бавни скорости преминава от едно положение в друго само когато е на неутрална скорост.
            Напред и нагоре
            Принцеса Фиона (Фронтера) 2,2 DTI 99 г.
            0886769809-Юлиян
            kiko00@abv.bg

            Коментар


            • #7
              От: При теглене

              Не знам дали ще се счупи кутията,ама това с пускането на баира на свободна ми счупи представите за шофиране!
              088пет722пет99
              http://www.hydropompi.com/

              Коментар


              • #8
                От: При теглене

                Първоначално публикуван от REGULATOR Преглед на мнение
                Не знам дали ще се счупи кутията,ама това с пускането на баира на свободна ми счупи представите за шофиране!
                Като имаш ограничител на скоростта това е единственият начин да се засилиш над него.

                Познай дали тези същите хора няма да спестят две кила нафта, като изключат двигателя при тегленето. Ама скоростите ще се счупят като за 5000 пари - тях шефът да ги мисли.

                Коментар


                • #9
                  От: При теглене

                  Ясене не вярвам шофьор който е с всичкия си да изгаси двигателя при спускане . Оставаш без хидравлика и въздух и шансовете да се пребиеш са много големи . То май и повечето нови камиони имат електронно ограничение ако е в движение не можеш да го угасиш така е поне Скания R 500 .
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #10
                    От: При теглене

                    Не само при Сканията , почти при всички нови модели камиони не можеш да угасиш двигателя ръчно по време на движение . За тегленето на камион това е правилния начин - двигателя трябва да работи , кардана свален и максимална скорост на теглене по предписанията от производителя . За тъпите изпълнения с пускането на неутрална по наклон знам че ги правят някой "колеги" ама то простотията не ходи по гората ... За угасянето на двигателя с цел икономия няма как да стане защото никоя от системите за управление и безопасност не работи при угасен двигател
                    VEREYA MOTORSPORT TEAM

                    Коментар


                    • #11
                      От: При теглене

                      Въпросните ивекота са 2004 година и няма стикери на вратата че при теглене трябва да се откачи кардана. Във фирмата имаме автоматични кутии и там има залепен стикер, като кардана е направен да се извади цялото парче след упорния лагер чрез развиване на фланес и от към упорния лагер. Ва това ивеко няма такава възможност да се слали кардана от към упорния лагер и задната част остава да виси. Да обаче като е запален двигателя увлича кардана и може да попилее и покъса всичко. Вързахме го с колан през фланеца но бях на тръни да не се скъса. Изваждането на кардана от шлиците не може да се случи на място. Въпросната кутия преминаване между бързия и бавния блок е механично и при липса на въздух се превключват скоростите. Само половинките им трябва въздух за да се превключват. Даже мислих да го карам на скорост до сервиза, но ме притесни кръговото на околовръстното за калотина. Иначе си пали камиона на скорост и се изреждат предавките без проблеми. Един щаер имаме и той му отказа съединителя да отделя. Щаера има защита за палене на скорост. Обаче беше по леко надолнище и го пуснах и вкарах на скорост. Така го прибрах от Бяла до Русе. На един стар ман 12.292 миналата година е отказало ГНП. Колегата ми обяснява че са го вкарали на 8-ма и така са го теглили. Компресора си вдига въздух и си има хидравлика на волана.
                      Интересно ми беше някой дали се е сблъсквал точно с Ивеко стралис и дали е нужно откачане на кардана.

                      Коментар


                      • #12
                        От: При теглене

                        Kолега не знам с какво се занимаваш ,но аз ти казвам правилния начин за изтегляне. Сега това ,че няма стикер за сваляне на кардана НЕ означава ,че не трябва да се свали. На механичните скорости за ,който говориш би ли обяснил как се мести муфата за малкия и големия блок на предавките ? И това ,че сега не сте счупили нищо не означава ,че не сте сгрешили просто сте имали късмет . Поздрави
                        Напред и нагоре
                        Принцеса Фиона (Фронтера) 2,2 DTI 99 г.
                        0886769809-Юлиян
                        kiko00@abv.bg

                        Коментар


                        • #13
                          От: При теглене

                          Така е, трябва да се свали кардана. Това, че не си видял стикер, не значи че го няма, или пък е писано в ръководството за експлоатация. ZF16 е много разпространена кутия по много марки камиони и е широко известно че трябва да се свали кардана. Почти няма западен камион, на който да не трябва. Това не защото ще се строши от 20-30 км теглене, а защото производителя не знае колко и как ще го теглиш този камион. И това че лоста на предавките го преместваш механично на 8-ма, не значи, че си я включил когато нЕма въздух.
                          НО! От личен опит(точно с Ивеко с такава кутия, но малко по-стар модел), при сравнително бавно теглене на късо разстояние, не успях да счупя кутията, единствено протече масло от семеринга към фланеца на карадана. Това при теглене с изгасен мотор. После при нормална работа масло така и не протече пак. Предполагам само, че е свързано с наличието на маслена помпа в кутията и евентуално движение на малкия блок с по-висока от възможната за постигане на него скорост, макар и на неутрална. Иначе тези които изключват в движение, едва ли минават на малкия блок, а и мотора им работи, та затова и не чупят скоростите.
                          Дърпал съм Волво, без свален кардан, но с включена предавка около 30км. После за 3 км да го дърпат до сервиза, спецовете му свалиха кардана да не се счупят скоростите. Ама нормално, те в сервиза и за кардана пари взимат.
                          В описания случай, ако няма защита срещу палене "на скорост" въобще не бих го теглил този камион. Ивекото което карах го прибирах точно за лагер на съединителя. Слагаш втора, трета, палиш на стартер да тръгне и ги сменяваш без съединител на обороти, като гледаш да не спираш. А и да го теглиш, като е с работещ двигател и за толкова кратко с ниска скорост, аз лично не бих махнал кардана.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #14
                            От: При теглене

                            Я и така и така сме на камионски трансмисии: превключвалото за малките и големите предавки, преди или след основната скоростна кутия стои?

                            Коментар


                            • #15
                              От: При теглене

                              Планетарна предавка, след основната скоростна кутия. Превключването е пневматично(по научному пневмо-механично).
                              А така наречените "половинки" са с обикновена, постоянно-зацепена синхронизирана предавка пак превключвана с въздух. Но се намират преди основната скоростна кутия. От тяхното предавателно число, зависи дали последната предавка ще е директна или с предавателно число по-малко от единица. Т.е. при тях винаги едната предавка е директна, а другата понижаваща или повишаваща. Това се оказва с наличието или не на буквите OD след означението на кутията(доколкото помня).
                              Тук е обяснено доста http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&...0XGwiK4l_PC7MQ

                              Ако не съм го копирал правилно - http://www.realstroy.ru/images/docum...tu/4_kpp_4.pdf

                              Обяснено е и за мазането и за пневматичната схема.
                              Последно редактирано от cecoa1; 10-11-14, 17:35.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X