Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Модифициране на спирачна система с ABS?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Модифициране на спирачна система с ABS?

    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
    Напротив - всяка зима си го правя умишлено този опит
    Тресе, бръмчи, изплюва ти педала (това са все нормални неща за работата на АБС), но държи колелетата на границата на сцеплението и малко по малко спира. Докато иначе без АБС по същия този път тииихичко си се пързаляш 'на шейна' без никакво намаляване на скоростта - пробвано многократно

    Sparky, явно съм попадал на автомобили с правилно настроени системи... Всъщност като се замисля единствения автомобил, на който не ми харесваха спирачките като цяло бе Авенсиса - там АБС сработваше рано рано, като след няколко претраквания явно EBD пренастройваше баланса и вече започваше да спира нормално.
    Дали е заради кофти настройка или кофти конструкция (неправилен първоначален баланс предни/задни - не знам)...
    Навярно баланса е бил кофти, защото Авенсиса бе и първия автомобил на който хвърлих първо задни накладки - май след 75х.км, като предните в него момент бяха износени някъде само до около 60%...
    Но на лед и сбит сняг съм убеден, че ВСЕКИ път с АБС ще спреш поне с 20% по-кратко разстояние отколкото без АБС... (то има и доста такива експерименти, направени от разни автосписания и т.н.)..

    Защото целта на АБС не е запазване на управляемостта, а задържане на колелото на границата на приплъзване, където спирачното усилие е най-голямо.
    Запазването на управляемостта е следствие от това действие
    Подкрепям казаното от колегата, наблюденията ми са твърдо че е по добре да има такава система на автомобила... твърденията че видиш ли един печен шофер без АБС на мокър асфалт при аварийно спиране от 100км-ч ще спре по бързо от друг произволен шофер с АБС са несериозни...добре е и да може да се изключва системата при някои ситуации, като например зимата с малка скорост на лед .
    Последно редактирано от auto_marin; 17-07-14, 15:13.
    ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

    Коментар


    • #17
      От: Модифициране на спирачна система с ABS?

      Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
      Подкрепям казаното от колегата, наблюденията ми са твърдо че е по добре да има такава система на автомобила... твърденията че видиш ли един печен шофер без АБС на мокър асфалт при авариино спиране от 100км-ч ще спре по бързо и от друг произволен шофер с АБС са несериозни...доре е и да може да се изключва системата при някои ситуации, като например зимата с малка скорост на лед .
      А как стоЙ вАпроса при офф-роудстване ? Скромните ми наблюдения са категорично против ABS в кал. Можеш да сА утрепИш с него, пък без него - спира.
      "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

      Коментар


      • #18
        От: Модифициране на спирачна система с ABS?

        Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
        Подкрепям казаното от колегата, наблюденията ми са твърдо че е по добре да има такава система на автомобила... твърденията че видиш ли един печен шофер без АБС на мокър асфалт при аварийно спиране от 100км-ч ще спре по бързо от друг произволен шофер с АБС са несериозни...добре е и да може да се изключва системата при някои ситуации, като например зимата с малка скорост на лед .
        Докарай си да речем Frontera-та, ако е с ABS, и ще ти демонстрирам какво се случва на сух асфалт и павета. И аз го разбрах по трудния начин - като на съвсем сух път ми трябваха 3 пъти повече метри да спра, в сравнение с блокирали гуми и изключен ABS.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #19
          От: Модифициране на спирачна система с ABS?

          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          А как стоЙ вАпроса при офф-роудстване ? Скромните ми наблюдения са категорично против ABS в кал. Можеш да сА утрепИш с него, пък без него - спира.
          Извън пъртя ABS-а няма място. Особено на терен, при който като блокират колелата си трупат пред тях купчинки грунт, който помага да спреш по-бързо. Спомням си и за един смачкан заден капак преди години по разходките - тръгва да изкачва наклон, стига до някъде, по-нагоре не може, натиска спирачка с идеята да спусне бавно или поне да включи на задна и да слезе на празен ход - с благия звук "рррт-рррт-рррт" тръгва назад, нацепвайки изпречилото му се на пътя дърво.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #20
            От: Модифициране на спирачна система с ABS?

            Мен спирането на сух път и прав участък толкова не ме тормозят (предвид пенсионерското ми каране като цяло). По ме плашат ситуации като да кажем комбинация от скорост 100-120km/h, завой, мокър път с дъжд и ситуация на спиране. Мисля, че при равни други условия с ABS вероятността от зaнасяне или завъртане е много по-малка, откокото ако е без.
            Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

            Коментар


            • #21
              От: Модифициране на спирачна система с ABS?

              Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнение
              Мен спирането на сух път и прав участък толкова не ме тормозят (предвид пенсионерското ми каране като цяло). По ме плашат ситуации като да кажем комбинация от скорост 100-120km/h, завой, мокър път с дъжд и ситуация на спиране. Мисля, че при равни други условия с ABS вероятността от зaнасяне или завъртане е много по-малка, откокото ако е без.
              Е, както Пенчо по-горе писа, като видиш, че идва завой и си със старовремската джипка, просто не караш със 100-120
              "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

              Коментар


              • #22
                От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                Тва ясно. Ама когато караш по аутобана например, в лентата си, нормално и спокойно, ама някоя блондинка в последния момент реши, че трябва да се престрои пред тебе идвайки от отклонението и минавайки през всички възможни и невъзможни линни и ограничения? Остава само да завиеш на страни, набивайки спирачките за да избегнеш удара. Е успях, ама ми се изправиха косите.
                Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

                Коментар


                • #23
                  От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                  Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнение
                  Тва ясно. Ама когато караш по аутобана например, в лентата си, нормално и спокойно, ама някоя блондинка в последния момент реши, че трябва да се престрои пред тебе идвайки от отклонението и минавайки през всички възможни и невъзможни линни и ограничения? Остава само да завиеш на страни, набивайки спирачките за да избегнеш удара. Е успях, ама ми се изправиха косите.
                  Е, да. Затова - за да запази управляемостта, служи въпросното нещо ABS. Щото да завиеш с блокирали колела не става. Ама едно време все с АBS бабите ни са карали. Особено разни "Ферарита" и т.п. самоубийствени машини през 60-те години напр. Караш с едно на ум, че тази кола не е като другата, дето я имаш и това е.
                  "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                  Коментар


                  • #24
                    От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                    Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнение
                    ...Е успях, ама ми се изправиха косите.
                    Те и с ABS ще ти се изправят. Бато бонус и чувството че чип за 5 кинта със софтуер, вероятно писан от индиец, ти управлява спирчаките.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Ако натискаш педала като абдал - зимата, и евентуално на мокро - случва се. Ако все пак се броиш за шофьор - спираш си по същия начин внимателно работейки с педала на спирачката.

                      Пробвай го на сухо, на павета например. Ама да няма никой далеч пред теб. После пробвай с изключен, ако въобще може да се изключи.....
                      Те паветата останаха предимно по някое друго забутано село и в София (това в кръга на шегата)
                      Предполагам имаш предвид работата на АБС при много неравна настилка с калпави амортисьори - да, тогава може да се получи подобен ефект (оня Авенсис ми го правеше този номери и при преминаване на неравност)...
                      А относно 'броенето за шофьор' - да, търсиш границата на сцепление, която в даден момент (да кажем този метър) е една, а след два метра - друга. И постоянно играеш с педала на спирачката, защото или гумите ти блокират (изцяло, защото обикновено усещаш блокирането след като вече се е случило, по лееекото намаляване на ускорението или пък олекване на волана), или пък спирачното усилие би могло да е по-голямо, но ти си натиснал по-слабо спирачката защото преди метър гумите са се хлъзнали. А АБС го прави този номер доста пъти в секундата (честотата на тракането), държейки колелото леко приплъзнало... Няма физически начин да реагираш толкова бързо, търсейки точната граница - автоматиката го прави по-добре...
                      Относно някаква случка с колега с автомат - по принцип АБС би трябвало да не сработи под определена скорост (дори и старите си бяха с такова ограничение)... Така, че смятам, че просто не е споделена цялата история - не може при бавно придвижване АБС да си сработи ей-така...
                      Това за дъртите - Авенсиса си бе 2002г (т.е. сега е 12 годишен), и си имаше EBD, а първия ми автомобил с ABS бе 1999г Астричка - без никакви допълнителни опции..
                      За съвременните - мисля, че пишеше някъде, че на сегашната ми джипка настройката на терена променя програмата на цялата електроника - от реакцията на педала на газта и височина на окачването, до програмите на скоростната кутия, електронната система за стабилизация, тракшън контрола, АБС и т.н.
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                        На въпроса - ако колата не е прекалено нов модел и абс-а не е интегриран с разни други системи които твоята кола няма - да, можеш да присадиш ако свалиш цялата система от същия модел който е бил оборудван с абс. Под "система" разбирай всичко - помпи, компютър, датчици, вероятно няма да навреди и част от тръбичките (металните по купето).

                        При вариант "Твоя модел е съществувал и във вариант с абс, и тоя вариант си го намерил на морга" - да, става относително безболезнено освен за портфейла. Сваляш всичко и присаждаш.

                        При вариант "АБС-яване" на модел който никога не е идвал с абс - пак става, но с много повече разправии, не на последно място с необходимост от прекарване на допълнителни тръболяци и прочее.


                        По коментарите:

                        - АБС-а, простете, е полезен и спасява животи. Тъй де.

                        - АБС-а е много чувствителен към състоянието на окачването - дали е променяно (дали работи в същия диапазон като оригиналното), и дали амортисьорите са в ред.

                        - При лошо окачване (особено при неизчислени/изхабени амортисьори), и при път различен от идеален, АБС-а е по-неефективен от същата кола без АБС, по много прости причини: гумите не успяват да се задържат на земята при преминаване през неравности, а "отскачат".

                        Когато "отскочат" гумите увисват във въздуха и абс-а ги отпуска (понеже като излетят във въздуха - спират да се въртят, а АБС-а отпуска спрялата гума понеже я мисли за блокирала).

                        Когато гумата се "приземи" - трябва гумата да направи част от оборота за да "разбере" абс-а че тя се върти, и за да я стегне пак. Докато я стегне - гумата пак е "излетяла", абс-а пак я пуска, и става мазало.

                        Най-добре този феномен се наблюдава с по-стари и по-"тъпички" абс-и на - споменато бе по-горе - изровени павета. Там е нужна някаква съществена част от оборота за да разбере компютъра какво се случва.

                        Добър пример в това отношение беше първият Форд Орион с АБС преди години, който оригинално идваше с доволно гадно окачване и АБС-а му беше пословично неефикасен на павета.

                        Но от тогава изтече много, много вода. Модерен АБС с добро окачване си работи просто добре. Но те пък рядко идват сами, повечето идват интегрирани с други системи и присаждането е умряла работа.
                        Последно редактирано от Goblin; 17-07-14, 16:11.
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • #27
                          От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                          Единствената кола на която ми харесва\да се чете не е опасен\ как работи АБС-а е сегашната ми - Subaru WRX. Всички останали които съм карал, само тракат и не спират. Да не говорим и че не може да отпуснеш педала леко и пак да го натиснеш, защото става още по-лошо. Усещането е че спираш, спираш, спираш и като се включи, все едно съм върнал педала половин ход назад. А съм убеден че има достатъчно добро сцепление, но не! Техниката казва че няма и продължавам да си тракам по пътя и чакам да ми свърши мястото. В такива ситуации съм се чувствал като агне отиващо на заколение-абсолютно безпомощен. Просто си ставаш жертва на новите технологии-трябва дадената техника да се използва от възможно най-широк кръг от хора за да се продава добре.
                          Причината според мен спирачките на Субаруто да работят по-добре е, че АБС-а е настроен да се включва доста, доста късно. Не че работи перфектно, но се справя достатъчно добре за да не му махна бушона перманентно. Не се справя добре когато някоя от гумите стъпи на по-хлъзгава повърхност. Тогава колата спира според сцеплението на най-слабото място, за да не се завърти.... уж.....явно системата е забравила, че в тази кола има и волан. Той служи точно за това!!! Това впрочем е слабост на всички АБС-и включително и на по-модерните със допълнителните системи за разпределяне на спирачното усилие.
                          Правил съм многократни опити със всякакви коли и джипки и сувчета, резултатът винаги е по-добър БЕЗ АБС. Да колата може да се хлъзне малко, Да колата се управлява по-трудно, да правилното спиране е по-трудно без АБС, но пък спираш осезаемо по-добре на всякакви условия. Според мен е по-добре трудно но жив, отколкото лесно ама в ковчег или инвалид.
                          Има и друг момент който не се спомена - дори и със АБС, е нужно преди да се натисне до край педала на спирачката, да се пренесе малко тежест на предните колела. Това ако искаш да спреш бързо, ако не-както пише в книжките с инструкции за употреба, скачаш на спирачките и чакаш да видиш какво ще стане. Замислете се колко често сте виждали плътни дебели линии от спирачки, продължаващи до самата канавка. Това не е довод в полза на АБС, а просто означава че този човек не са го научили как се използват правилно спирачките. Никоя система не може да компенсира това!
                          Според мен, АБС-а учи на мързел и немърливост към придобиването на умения. Карането не е само въртене на геврека и познаване на ЗДвП.
                          Съвсем друга бира било АБС при мотоциклетите. Не съм карал мотор с АБС, но са ми споделяли че си заслужава. Особенно на мокро.
                          What happens in my garage stays in my garage.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                            Първоначално публикуван от F.i.f.o. Преглед на мнение
                            Единствената кола на която ми харесва\да се чете не е опасен\ как работи АБС-а е сегашната ми - Subaru WRX. Всички останали които съм карал, само тракат и не спират....
                            Все повече ще ти харесват Просто технологиите вървят напред и стават по-ефективни системите...
                            Но както споменахме по-горе - АБС зависи доста от общото състояние на окачването на автомобила... Поумре ли то, умира и ефективността на АБС (както и ефективността на спиране без АБС)...
                            На автомобил който спира добре без АБС, системата ще работи перфектно без често сработване. На автомобил с калпаво спиране (лош баланс, лоша развесовка и т.н.), АБС ще работи често, като усещането ще е за калпав АБС...
                            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                              Причините спирачките на субаруто ти да работят по-добре са че просто е с по-читаво окачване и гумите ти прекарват повече време на земята, и че е с модерен четириканален абс. Това всичкото - ако сравняваш круши с круши, и ако си сравнил субаруто и другите ти тракащи коли при еднакви условия на еднаква настилка по едно и също време, и ако и те са били с абс от същото поколение.

                              Останалото - каквото колегата писа. АБС може да се сравнява само "всичко останало бидейки еднакво".
                              Издъних се на Тюринг теста

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X