Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Модифициране на спирачна система с ABS?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Модифициране на спирачна система с ABS?

    Зачудих се дали е технически възможно обиконовенна спирачна система (от старите, т.е. без ABS) да се модифицира/надгради до такава с ABS на кола или джеп???
    Знам че с пари и мерак всичко е възможно, но в случая питам дали е сравнително нормална и стандартна операция или става дума за хвърляне във филм на ужасите. Всъщност надгражда се наличната спирачна система с допълнителни модули на ABS системата или се сменя изцяло с нова такава, имаща АБС?
    Ако да може, колко ли пари би чинила тази самодейност?
    Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

  • #2
    От: Модифициране на спирачна система с ABS?

    Самите компоненти са същите , трябва да се монтират датчици на колелата което по някога е проблем и се налага смяна на шенкели примерно , понеже на обикновените няма предвидени захвати! Другото е монтирането на модула(помпата) и окабеляване . С две думи възможно е ама е заигравка...
    ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

    Коментар


    • #3
      От: Модифициране на спирачна система с ABS?

      Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
      ...С две думи възможно е ама е заигравка...
      ...и безсмислица тотална. На джипката ABS-а е с махнат бушон. Спира в пъти по-добре.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        От: Модифициране на спирачна система с ABS?

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        ...и безсмислица тотална. На джипката ABS-а е с махнат бушон. Спира в пъти по-добре.
        +1 , на на всичките мми возила е постоянно изключен. След една нелепа ситуация в която щеше да се избием заради таквЪз умна система - мии.. не.


        А по темата - може, на каква кола мислиш да издевателстваш >?

        Коментар


        • #5
          От: Модифициране на спирачна система с ABS?

          Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
          +1 , на на всичките мми возила е постоянно изключен. След една нелепа ситуация в която щеше да се избием заради таквЪз умна система - мии.. не.


          А по темата - може, на каква кола мислиш да издевателстваш >?
          Всъщност на никаква конкретно. Питането е принципно. Примерно имаш джеп с обикновенна стандартна спирачна система, но за по-голяма сигурност искаш да му сложиш ABS. А и очевидно, според това което пишете, е и излишно. Винаги съм мислел обаче, че това е една от малкото смислени електронни системи в по-новите генерации коли и помага в критични ситуации.
          Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

          Коментар


          • #6
            От: Модифициране на спирачна система с ABS?

            Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнение
            Всъщност на никаква конкретно. Питането е принципно. Примерно имаш джеп с обикновенна стандартна спирачна система, но за по-голяма сигурност искаш да му сложиш ABS. А и очевидно, според това което пишете, е и излишно. Винаги съм мислел обаче, че това е една от малкото смислени електронни системи в по-новите генерации коли и помага в критични ситуации.
            Помага - да, ама в сухо и слънчево време, когато и без него ще се оправиш. На ЛЕД НИЩО не помага, а ABS-а по-скоро вреди. В мокро време е спорно, зависи от ситуацията, а на чакъл, пясък и тем подобни се спира бая тегаво с такава система. Абе за семейно комби, дето го шофира жената бива, ма иначе се замисли добре

            п.п. какви са тия джеБове дето разкарвате по немЦко

            Коментар


            • #7
              От: Модифициране на спирачна система с ABS?

              На ABS-а задачата му е да запазва управляемостта на возилото, вместо да се пързаля неуправляемо. До колко се справя - на различните коли - различно. На по-старите возила при еднакви други условия значи удължен спирачен път.

              Конкретно за тераното - имал съм няколко изпълнения и със и без ABS на сухо време. Еми точно в сухо време никак не помага - спирачния ми път е няколко пъти по-дълъг, еле пък по павета например. По тоя повод бушона му отдавна е махнат.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                Помага - да, ама в сухо и слънчево време, когато и без него ще се оправиш. На ЛЕД НИЩО не помага, а ABS-а по-скоро вреди. В мокро време е спорно, зависи от ситуацията, а на чакъл, пясък и тем подобни се спира бая тегаво с такава система. Абе за семейно комби, дето го шофира жената бива, ма иначе се замисли добре

                п.п. какви са тия джеБове дето разкарвате по немЦко
                Разкарваме ние , то моето се води кола комби (Хонда CRV) и си има ABS. На практика винаги съм карал автомобили с ABS и не знам каква е разликата спрямо без. Когато бях на 12 години се научих да карам кола на семейния Опел Рекорд Олимпия 64година. Той със сигурност е нямал ABS. Ама вече не помня как се е държал. Просто понякога ми идват щури идеи да си взема за крастата допълнителна истинска джепка. Демек от старото поколение, без електроники, тинтири-минтири, всичко ръчно и механика, без бордови компютри и с 2 лоста - малък за предавките и голям за скоростите.. Даже вече си имам нещо предвид. Но това е единственото електронно нещо, което евентуално бих искал да имам.
                Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

                Коментар


                • #9
                  От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                  Хм... АБС винаги е било плюс за мен (първите ми дванадесетина години шофьорски стаж бяха на автомобили без АБС)...
                  Особено на лед/сняг или мокро - съкращава рязко спирачния път (което не значи, че отменя физичните закони - при такива условия спирачния път е доста по-дълъг по принцип)... Нямало никаква полза - ами направете опит да спрете на лед с изключен АБС и сравнете за каква дистанция спира с включен АБС и ще отпаднат всякакви съмнения...
                  Единствения вариант спирачния път да бъде по-дълъг с АБС е при много специфична рохкава основа (рохкав сняг или рохкав чакъл) - там спирането с блокирали колела е по-ефективно заради 'заравянето' на колелото в натрупания пред него рохкав материал (да, без АБС нямаш управляемост, но дистанцията ще е по-кратка в такъв случай). Така, че въпроса +/- АБС отдавна не стои на дневен ред.
                  С АБС обикновения човек спира всеки път така, както би спрял опитен състезател с автомобил без АБС...


                  Обаче 'афтърмаркет' добавяне на АБС на автомобил без такава система според мен е излишна и доста тежка занимавка... Освен накичване на датчици (за някои автомобили са вградени в главините, и се сменя цяла главина, или пък лагери), би имало нужда и от прекрояване на спирачната система (премахване на кантарчета, наместване на помпа за АБС, вероятно нужда от малко по-сериозна корекция на електриката, за да успее да захрани АБС и т.н.).
                  Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                  Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                    Нямало никаква полза - ами направете опит да спрете на лед с изключен АБС и сравнете за каква дистанция спира с включен АБС и ще отпаднат всякакви съмнения...
                    Явно не си правил такъв опит Тресе-бръмчи и изобщо не спира. Побърква се "машинката".
                    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                    Обаче 'афтърмаркет' добавяне на АБС на автомобил без такава система според мен е излишна и доста тежка занимавка... Освен накичване на датчици (за някои автомобили са вградени в главините, и се сменя цяла главина, или пък лагери), би имало нужда и от прекрояване на спирачната система (премахване на кантарчета, наместване на помпа за АБС, вероятно нужда от малко по-сериозна корекция на електриката, за да успее да захрани АБС и т.н.).
                    Mission impossible. "Либито" ми е без ABS, за голяма моя изненада установих, че в САЩ станал задължителен в края на 2004 г. Много русски таваришчи също така били неприятно изненадани - 210 к.с. на задно и без ABS, та в руския jeep-форум някакъв се беше сериозно заел да си сложи АБС, но не стана, освен да си купиш цялата система от друга кола от същия модел и пак много работа и риск за грешки при монтажа.
                    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                    Коментар


                    • #11
                      От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                      Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                      Особено на лед/сняг или мокро - съкращава рязко спирачния път
                      Съкращава, в 10% от случаите. Правил съм си всякакви експерименти, на мокро включително. Упорито си го поддържах в изправност (датчици и прочие), до момента в който единия датчик се повреди, новия струваше скъпо и с доставка, и докато се чудих дали да го плащам и чакам установих че колата ми спира по-добре без. На дъжд включително. А на сухо разликата е умопомрачителна.

                      Както споменах - на различни возила се справя различно. Но твърдението ти за "рязко съкращаване на спирачния път" катогорично не е общовалидно. Първата му задача е да съхрани управляемостта, какво прави после - има много вариации по темата. Говорим за автомобили на 10 и повече години, без 18 компютъра за кво ли не из тях, и без амнайсе екстри, работещи заедно с ABS-а.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                        Явно не си правил такъв опит Тресе-бръмчи и изобщо не спира. Побърква се "машинката"..
                        Напротив - всяка зима си го правя умишлено този опит
                        Тресе, бръмчи, изплюва ти педала (това са все нормални неща за работата на АБС), но държи колелетата на границата на сцеплението и малко по малко спира. Докато иначе без АБС по същия този път тииихичко си се пързаляш 'на шейна' без никакво намаляване на скоростта - пробвано многократно

                        Sparky, явно съм попадал на автомобили с правилно настроени системи... Всъщност като се замисля единствения автомобил, на който не ми харесваха спирачките като цяло бе Авенсиса - там АБС сработваше рано рано, като след няколко претраквания явно EBD пренастройваше баланса и вече започваше да спира нормално.
                        Дали е заради кофти настройка или кофти конструкция (неправилен първоначален баланс предни/задни - не знам)...
                        Навярно баланса е бил кофти, защото Авенсиса бе и първия автомобил на който хвърлих първо задни накладки - май след 75х.км, като предните в него момент бяха износени някъде само до около 60%...
                        Но на лед и сбит сняг съм убеден, че ВСЕКИ път с АБС ще спреш поне с 20% по-кратко разстояние отколкото без АБС... (то има и доста такива експерименти, направени от разни автосписания и т.н.)..

                        Защото целта на АБС не е запазване на управляемостта, а задържане на колелото на границата на приплъзване, където спирачното усилие е най-голямо.
                        Запазването на управляемостта е следствие от това действие
                        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                          Напротив - всяка зима си го правя умишлено този опит
                          ...
                          Но на лед и сбит сняг съм убеден, че ВСЕКИ път с АБС ще спреш поне с 20% по-кратко разстояние отколкото без АБС... (то има и доста такива експерименти, направени от разни автосписания и т.н.)
                          Всеки път ще спреш, ако имаш ABS съчетан със TCS + BAS + ESP + super-dooper-advanced-high-tech-brake-assistant-stabilizing-system, дето сваля оборотите за да действа двигателят като моторна спирачка, понижава сама предавките на скоростната кутия и още един куп щуротиЙ, дето гол ABS няма да ги направи, а ще освобождава нон-стоп блокиралите колела. Имаше тема във форума как колега с 5,9 л. Гранд Чероки изобщо не могъл да спре на някакъв лед, защото АБС-ът се задействал при лекото пъплене на автоматика на "D", щото явно с голям въртящ момент е било , а той в паниката не се сетил да включи на "N" или "P".
                          Последно редактирано от Bogoljub Gagic; 17-07-14, 14:59.
                          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                          Коментар


                          • #14
                            От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                            Напротив - всяка зима си го правя умишлено този опит
                            Тресе, бръмчи, изплюва ти педала (това са все нормални неща за работата на АБС), но държи колелетата на границата на сцеплението и малко по малко спира. Докато иначе без АБС по същия този път тииихичко си се пързаляш 'на шейна' без никакво намаляване на скоростта - пробвано многократно
                            Ако натискаш педала като абдал - зимата, и евентуално на мокро - случва се. Ако все пак се броиш за шофьор - спираш си по същия начин внимателно работейки с педала на спирачката.

                            Пробвай го на сухо, на павета например. Ама да няма никой далеч пред теб. После пробвай с изключен, ако въобще може да се изключи.

                            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                            Sparky, явно съм попадал на автомобили с правилно настроени системи... Всъщност като се замисля единствения автомобил, на който не ми харесваха спирачките като цяло бе Авенсиса - там АБС сработваше рано рано, като след няколко претраквания явно EBD пренастройваше баланса и вече започваше да спира нормално.
                            Пак да уточня - говоря за автомобили на по 10 и повече години, нямащи никаква друга екстра по спирачките освен ABS.

                            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                            Защото целта на АБС не е запазване на управляемостта, а задържане на колелото на границата на приплъзване, където спирачното усилие е най-голямо.
                            Запазването на управляемостта е следствие от това действие
                            Еми, не задържа колелото на границата на приплъзване. Ту го плъзва, ту го отпуска. Тоест "клати" го около границата, което нормално опитен шофьор също прави, боравейки с педала. Къде по-добре, къде по-зле от ABS-а.

                            Пак, говоря за дърт, класически ABS с нищо повече от това. Като има EBD, UND, КДЙЛКЙ, НА-БАБА-ИМ-ФЪРЧИЛОТО, НА-ДЕДО-ИМ-ПАРАШУТНИТЕ-ГАЩИ и прочие полюции около него, нещата са по малко по-друг начин. Като е по-нов - също. И електрониката, и всичко останало все пак се развиват, играе се и с двигателя, съединителя, скоростите (ако автоматични) и т.н. Тогава подобрението е в много посоки. Дъртия самотен ABS просто понякога върши работа, понякога - не.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Модифициране на спирачна система с ABS?

                              Едни минус 5-10 километра скорост при неблагоприятни условия на пътя, решават повече проблеми, отколкото наличието на АБС.
                              Това е от 40 години опит по пътищата и над 1 000 000км.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X