Здравейте,
Днес за пореден път се сблъсках с мъката да караш НЕ чисто нов автомобил.
Вранглер Сахара 2008ма година, карам си на магистралата, доволно натоварен с разширеното семейство обща маса 3-400 като товар.
Усетих леки вибрации на волана, които не се променаха според настилката и реших да отбия, видях по-широко място, малко по агресивно намалих в последните 10-15 метра и изведнъж като се появи един пушек от предно ляво, помислих, че се е запалила гумата или нещо от двигател нещо такова.
Слязох и какво да видя, предно ляво колело, спирачката пуши зверски, едно греене силно и като се вгледах накладката където има едни вдлъбнатини, направо нещо там си кипеше и правеше шупли, тъжна гледка.
Веднага зад мен спря магистрална полиция явно бяха видели пушека, обясниха ми къде да ида, къде да отбия и т.н.
Прибрах се много бавно и на почивки от около 30-40 км като почти не ползвах спирачки, карах внимателно и предвиждайки трафика и игра с автоматика 2-1ва когато се наложи.
Свалих колелото, свалих апарата, диска леко надран, накладките като вафли мура, черни и трошливи, силно изпечени, свалих блока с цилиндърчето и мъка, гумата здрава, цилиндърчето под гумата като чисто ново, обаче залепнало не се мърда дори и с чук.
Натроших цилиндърчето и пак не мръдна, беше като монолитно станало с буталото.
Ще сменям ляв апарат с цилиндър, може би и дисковете отпред, накладки, цялата спирачна течност и разните ламаринки по системата отпред на спирачките.
Въпросите които ме вълнуват са следните:
1. Ако редовно се прави профилактика на спирачната система, примерно се сваля колелото и хубаво с пароструйка се промива всичко от всякъде да няма прах и гнязове, които после да допринасят за корозия.
2. Ако редовно се свалят апаратите и се маже с грес против корозия елементите които спомагат за задържане на спирачките, отзад и отпред, например аз зимата профилактирах от зад, че задържаше ръчната, отне ми часове да направя задните спирачки както трябва, корозия, гняз, мъка.
3. Спирачното цилиндърче, не следва ли да има някакво мазане от външна страна там където е покрито с маншон, ако да с какво се смазва?
4. Смяна на спирачната течност на на 1-2 години или 40-50 000 км.
5. Има ли някакви други неща, които би следвало или би могло да се правят за да се подържа изправна спирачната система.
Аз преди всяко пътуване си проверявам гуми, колелата дали са затегнати, луфтове, следя вибрации, шумове, нива на течности и т.н. нормалните шофьорски проверки, оказва се обаче, че от как имам автомобили не е било и една година без поне на един от автомобилите да не му задържат спирачките и т.н. и по спомени там винаги е гняз и зверска корозия.
На първо време ще си купя пароструйка и ще си мия хубаво колите от долу, щото дори след автомивка отдолу си е мизерия, тук нямат навика и желанието да се навеждат когато мият автомобил.
Днес за пореден път се сблъсках с мъката да караш НЕ чисто нов автомобил.
Вранглер Сахара 2008ма година, карам си на магистралата, доволно натоварен с разширеното семейство обща маса 3-400 като товар.
Усетих леки вибрации на волана, които не се променаха според настилката и реших да отбия, видях по-широко място, малко по агресивно намалих в последните 10-15 метра и изведнъж като се появи един пушек от предно ляво, помислих, че се е запалила гумата или нещо от двигател нещо такова.
Слязох и какво да видя, предно ляво колело, спирачката пуши зверски, едно греене силно и като се вгледах накладката където има едни вдлъбнатини, направо нещо там си кипеше и правеше шупли, тъжна гледка.
Веднага зад мен спря магистрална полиция явно бяха видели пушека, обясниха ми къде да ида, къде да отбия и т.н.
Прибрах се много бавно и на почивки от около 30-40 км като почти не ползвах спирачки, карах внимателно и предвиждайки трафика и игра с автоматика 2-1ва когато се наложи.
Свалих колелото, свалих апарата, диска леко надран, накладките като вафли мура, черни и трошливи, силно изпечени, свалих блока с цилиндърчето и мъка, гумата здрава, цилиндърчето под гумата като чисто ново, обаче залепнало не се мърда дори и с чук.
Натроших цилиндърчето и пак не мръдна, беше като монолитно станало с буталото.
Ще сменям ляв апарат с цилиндър, може би и дисковете отпред, накладки, цялата спирачна течност и разните ламаринки по системата отпред на спирачките.
Въпросите които ме вълнуват са следните:
1. Ако редовно се прави профилактика на спирачната система, примерно се сваля колелото и хубаво с пароструйка се промива всичко от всякъде да няма прах и гнязове, които после да допринасят за корозия.
2. Ако редовно се свалят апаратите и се маже с грес против корозия елементите които спомагат за задържане на спирачките, отзад и отпред, например аз зимата профилактирах от зад, че задържаше ръчната, отне ми часове да направя задните спирачки както трябва, корозия, гняз, мъка.
3. Спирачното цилиндърче, не следва ли да има някакво мазане от външна страна там където е покрито с маншон, ако да с какво се смазва?
4. Смяна на спирачната течност на на 1-2 години или 40-50 000 км.
5. Има ли някакви други неща, които би следвало или би могло да се правят за да се подържа изправна спирачната система.
Аз преди всяко пътуване си проверявам гуми, колелата дали са затегнати, луфтове, следя вибрации, шумове, нива на течности и т.н. нормалните шофьорски проверки, оказва се обаче, че от как имам автомобили не е било и една година без поне на един от автомобилите да не му задържат спирачките и т.н. и по спомени там винаги е гняз и зверска корозия.
На първо време ще си купя пароструйка и ще си мия хубаво колите от долу, щото дори след автомивка отдолу си е мизерия, тук нямат навика и желанието да се навеждат когато мият автомобил.
Коментар