Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

    Здравейте,

    Днес за пореден път се сблъсках с мъката да караш НЕ чисто нов автомобил.

    Вранглер Сахара 2008ма година, карам си на магистралата, доволно натоварен с разширеното семейство обща маса 3-400 като товар.

    Усетих леки вибрации на волана, които не се променаха според настилката и реших да отбия, видях по-широко място, малко по агресивно намалих в последните 10-15 метра и изведнъж като се появи един пушек от предно ляво, помислих, че се е запалила гумата или нещо от двигател нещо такова.

    Слязох и какво да видя, предно ляво колело, спирачката пуши зверски, едно греене силно и като се вгледах накладката където има едни вдлъбнатини, направо нещо там си кипеше и правеше шупли, тъжна гледка.

    Веднага зад мен спря магистрална полиция явно бяха видели пушека, обясниха ми къде да ида, къде да отбия и т.н.

    Прибрах се много бавно и на почивки от около 30-40 км като почти не ползвах спирачки, карах внимателно и предвиждайки трафика и игра с автоматика 2-1ва когато се наложи.

    Свалих колелото, свалих апарата, диска леко надран, накладките като вафли мура, черни и трошливи, силно изпечени, свалих блока с цилиндърчето и мъка, гумата здрава, цилиндърчето под гумата като чисто ново, обаче залепнало не се мърда дори и с чук.

    Натроших цилиндърчето и пак не мръдна, беше като монолитно станало с буталото.

    Ще сменям ляв апарат с цилиндър, може би и дисковете отпред, накладки, цялата спирачна течност и разните ламаринки по системата отпред на спирачките.

    Въпросите които ме вълнуват са следните:

    1. Ако редовно се прави профилактика на спирачната система, примерно се сваля колелото и хубаво с пароструйка се промива всичко от всякъде да няма прах и гнязове, които после да допринасят за корозия.

    2. Ако редовно се свалят апаратите и се маже с грес против корозия елементите които спомагат за задържане на спирачките, отзад и отпред, например аз зимата профилактирах от зад, че задържаше ръчната, отне ми часове да направя задните спирачки както трябва, корозия, гняз, мъка.

    3. Спирачното цилиндърче, не следва ли да има някакво мазане от външна страна там където е покрито с маншон, ако да с какво се смазва?

    4. Смяна на спирачната течност на на 1-2 години или 40-50 000 км.

    5. Има ли някакви други неща, които би следвало или би могло да се правят за да се подържа изправна спирачната система.

    Аз преди всяко пътуване си проверявам гуми, колелата дали са затегнати, луфтове, следя вибрации, шумове, нива на течности и т.н. нормалните шофьорски проверки, оказва се обаче, че от как имам автомобили не е било и една година без поне на един от автомобилите да не му задържат спирачките и т.н. и по спомени там винаги е гняз и зверска корозия.

    На първо време ще си купя пароструйка и ще си мия хубаво колите от долу, щото дори след автомивка отдолу си е мизерия, тук нямат навика и желанието да се навеждат когато мият автомобил.
    Бъдете живи и здрави!

  • #2
    От: Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

    Абе 2008г. не е стара кола(по моите стандарти,де)!
    Смяна на около 2-3 год. на спир, течност е добре да се прави(с качествена), чистене с пароструйка, като се завираш отдолу и отстрани също подкрепям.
    В твоя случай не усети ли дърпане на возилото наляво...?
    много автомати-слаби резултати!

    Коментар


    • #3
      От: Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

      Аз бих се замислил и относно стила на каране. Спирачките на автоматите са си проблемни според мен.
      Иначе цилиндърчетата се мажат със спирачна течност.

      Коментар


      • #4
        От: Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

        Ето нещо за спирачната течност - да не се приема като реклама на Приста! Все пак са го описали доста подробно:

        http://www.prista-oil.com/bg/pages/t...out-it-50.html

        П.П. Аз бих проверил и състоянието на тръбопроводите.
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • #5
          От: Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

          Честно казано не виждам как миенето на спирачния апарат отвън би намалило вероятността от такъв проблем...
          Навярно буталцето е блокирало заради корозия, или заради скъсано маншонче, или заради блокирал спирачен апарат...
          Т.е. за мен правилата биха били :
          1. редовна смяна на спирачна течност.
          2. Внимателна проверка на маншончето, водачите, и свободното движение на буталцето при смяна на накладките...
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • #6
            От: Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

            Добре е в списъка на заподозряните да се добавят и спирачните маркучи.

            Коментар


            • #7
              От: Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

              Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
              Честно казано не виждам как миенето на спирачния апарат отвън би намалило вероятността от такъв проблем....
              По-скоро би я увеличило - възможно попадане на вода под маншона, все пак става дума за пароструйка.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • #8
                От: Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

                Благодаря за всички за помоща, ще опитам да резюмирам, поправете ме и допълнете моля.

                1. Задължителна редовна смяна на спирачната течност на поне 2 години.

                2. Проверка и почистване и раздвижване на спирачната система при всяка смяна на накладки.

                3. Промяна на стила на каране, за който се налага, аз карам пенсионерската, спирам като влак и разчитам на двигателя да намали, рядко набивам спирачки в последния момент, освен ако не се налага поради възникнала опасност например.

                4. Мисля си за ПРЕД зимно подготвяне на спирачките, проверка, профилактика и ПРОЛЕТНО профилактично почистване и проверка, заради влажността, химиите и агресивността на климатичните условия през есенно-зимния период.

                5. Смазване със спирачна течност, ми звучи противопоказно, защото пише, че тя е силно абсорбираща влага и след като и се влошат противокорозионните свойства според мен ще влоши нещата под маншона...как тогава да се почисти и смаже самото буталце?

                6. Ако пък се сложи смазка под маншона от зверската температура , скоро всичко ще изтече и ще стане чорба... освен ако няма смазки които да държат на 200-300 градуса примерно, има ли такива?

                7. Да се следи поведението на автомобила и състоянието и степента на износване на дисковете и накладките, особено важно е правилото за симетричност, НЕ мога да си кривя душата, в моя случай имам лична вина, проблемния ляв диск, беше с една идея повече и по-дълбоки драскотини по повърхността и 1 път поне се сещам преди време при рязко спиране джипа леко се поведе НАДЯСНО, което за мен значи, че лявата предна спирачка е хващала с намален капацитет, тоест индикации е имало, но не съм взел мерки на време.

                8. Проверка на състоянието на спирачниъе маркучи, мерси Вени, ама как става, как се прави това, само на око или ?
                Последно редактирано от BatGeorgeone; 13-04-14, 21:12.
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • #9
                  От: Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

                  ....аз да повторя за маркучите, все пак...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

                    Това, което аз знам е - оглед за напуквания, обикновено около металните накрайници, както и по цялата дължина, като огъваш маркуча в различни посоки, за да си проличат евентуалните пукнатини. След това оглеждаш за възможно триене в разни предмети при крайните положения на завой ляво/дясно. Естествено най-опасно е триене в полуоска или гума. После при запален двигател, за да действа и сервото, слагаш някой да помпа бавно на спирачния педал, като отпуска до край и изчаква по 10-тина сек м/у помпанията, а ти почваш да опипваш маркучите с цел откриването на евентуално "балониране" на маркуч, който е тръгнал да се пука или разлага и пука. Това са общи положения и всичко зависи от техническото изпълнение на тези детайли(броня, оплетка и т.н.).
                    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                    Из "Златния телец"

                    Коментар


                    • #11
                      От: Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

                      Има специални смазки за спирачна система, които не производни на петролни продукти, за противодействие на вода и мръсотия, срещу натрупване на прах, окисляване, жега и студ. Може да ползваш и "червена грес" където са гумени неща, особено зимата, има на Кастрол.


                      Има и специални почистващи препарати за спирачки, и анти-фрикционни покрития срещу корозия, и пасти срещу "залепване", само време да имаш да бърникаш [разходи се до Халфордс... ]


                      Накладките може да ги оглеждаш за неравномерно износване, това ще значи че има засечки по другите елементи. За маркучите, има такива със стоманена мрежа отвън, по-издръжливи са, но по-трудно се забелязват дефектите по тях като се появят, няма как да ги опипаш дали са еластични, а е полезно. Внимаваш да не се омацат други части със спирачна течност, че е силно корозивна.


                      Ако караш по-интензивно, хвърляй око на спирачната течност, дали е станала зацапана, и ако е, сменяй независимо от километрите.


                      Вместо пароструйка, се сдобий с една от онези машинки дето приличат на бормашина и чистят боя и т.н. [die grinder], с нея махаш всякакви налепи и ръжда докато лъсне метал, после ползваш почистваща течност за спирачки да се отмият дребните частици, и са като нови.


                      А, и проблеми с другите части на двигателя могат да спомогнат за разваляне на спирачките. Едно разадрусано окачване например ще окаже влияние върху движението на колелата, и от там ще се повлияе и на спирачките (спирачките се "ослушват" как се движат колелата и от там решават как да натискат.)

                      Коментар


                      • #12
                        От: Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

                        Проблемът е ясен - погледни логото на автомобила т.е. конструктивен. Скоро имах подобни ядове с подобен автомобил. Оправията е превантивно сменяне на спирачните апарати и маркучите, или често обслужване. Достатъчно евтини са.
                        Автомобилите, дори румънските на 6 години нямат подобни проблеми със спирачките.
                        Разбирателя, шофиращ предвиждайки, според когото автоматиците са с проблемни спирачки, бих помолил да коментира неща, които е виждал наживо.
                        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                        Коментар


                        • #13
                          От: Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

                          Едната от моите е на почти 21 години та да си кажа - смяна на спирачна помпа като беше на около 15,помпата около 140 долара,смяна на маркучите пак тогава,по около 25 кинта на парче бяха,смяна на течност на 3 до 5 години ако не забравя,накладки и дискове кога им дойде времето.
                          Раздвижване на накладките при всяка смяна на масло,че тогава вьртя и гуми предни на задни и ми е лесно,поне на 3 месеца ведньж поне 5 пьти АБСа да тропа / това не знам кой и от кьде ми го вкара като идея ма и това е лесно /.


                          Нищо друго не сьм мазал,имам грес за гьрба на накладките ма не я ползвам,водоструйка яко като мия колата и това е.

                          Спира си.



                          Смени и апаратите с такива които имат повече от едно цилиндьрче
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #14
                            От: Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

                            Мерси за съветите.

                            Няколко пречки конкретно в моя случай.

                            1. Колата е на лизинг, тоест НЯМАМ право да пипам/модифицирам, защото НЕ е моя.

                            2. Ако сложа нещо което НЕ е фабрично или стандартно за модела, застраховката ми става НЕвалидна.

                            Ако ги нямах тези двете, до сега да съм набил едни спирачни китове и всичко ще е супер.
                            Бъдете живи и здрави!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Подръжка на спирачната система - какво, как, колко често, особености???

                              Здравей

                              На спирачната течност мястото и е вътре , никакво мазане отвън . За мазане на буталото отвън преди слагане и
                              маншона отвътре с това или нещо подобно на друга фирма :

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:EAGHl.png
Прегледи:1
Размер:362.5 КБ
ID:5579544

                              Почисти под о пръстена отдолу че понякога алуминия леко корозира и надига и от там леко стяга .
                              Там където ти лягат накладките ако искаш може да наприскаш или намажеш с нещо такова с мед .

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:MOTIP 400ml.png
Прегледи:1
Размер:74.3 КБ
ID:5579550
                              Поздрави
                              Теорията е когато се знае всичко, но нищо не работи. Практиката е когато всичко работи, но не се знае защо. Ние съчетаваме теорията с практиката, при което нищо не работи и никои не знае защо!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X