Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Авиа-преслав

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Авиа-преслав

    Търся магазин за части за авиа в софия.Счупих скоростите.Мерси преварително!

  • #2
    От: Авиа-преслав

    Спомням си че слагахме скоростна кутия от газка. Двигателя на камиона беше обаче перкинс, а не оригинален на авиа. Скоростни кутии от газка колкото искаш.
    Дай по-подробна информация за да ти помогнем.

    Коментар


    • #3
      От: Авиа-преслав

      Ako камиончето е Преслав.То е с двигател"Перкинс" раздатка и двойно предаване.
      Скоростната кутия става то всяка Газка.Ремонтира се без проблем-части има.
      Ако е чешка Авиа тогава не знам.

      Коментар


      • #4
        От: Авиа-преслав

        От авия на тези камиончета бяха само кабините. От оригиналните шасита и двигатели правеха рейсчетата малките чавдарчета в Ботевград. И понеже по едно време се задръсти вече само с кабини, някой сътвори тази недомислица Преслава за да се използват кабините. А пък от дъмпер двигатела и преславското шаси, също се правеха рейсчета до едно време. Мостовете бяха някаква специална разработка, и двата задвижващи, скоростната кутия беше газ 53, раздатката виетнамкова, кръстачки, карета газкови, двигатела Варненския перкинс, имаше го и с роторна ГНП и с редова, скоростния лост танцуваше из кабината във всички посоки, привода до кутията с щанги. Който седнеше за първи път в такова, трябваше специално обучение за да се научи да цели скоростите, подкачващата помпа почти никога не работеше (присаждаше се от ГНП на ЮМЗ) но почти винаги резервоара на високо, отзад или в кабината зад седалката. Парно през зимата О но пък пушек от двигатела в кабината бол. Бе идвало ми е да го хвърля това нещо от най високото. Иначе докато е що годе в ред, беше проходимо, но само това.
        При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

        Коментар


        • #5
          От: Авиа-преслав

          Имаше авиа с оригинален чешки двигател. Там скоростите не знам от какво бяха. Иначе скоростната кутия е от газка, но лостовата система е като на автобусите ПАЗ. Вършеше работа, но същото качество като газките с перкинсов двигател.

          Коментар


          • #6
            От: Авиа-преслав

            Имаше рейсчета Авиа както и камиончета 4 тонни Пак Авиа....чешко производство ...


            А Преславът от първите имаше само кабина на Авиа нищо друго не го свързва с Авиата

            Всичко по него си беше българско

            Та Авиа и Преслав1300 са две коренно различни машини


            Авиа преслав няма такова животно...а просто Преслав с кабина Авиа
            К мирной жизни не пригоден.
            Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
            ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

            Коментар


            • #7
              От: Авиа-преслав

              Аааа Старюха, Преслава се водеше 1100 ! Аз имах такъв и в данъчното като ме питаха каква товароносимост е и аз Ами 1100 кг. и те гламанаците с гламанаци вярват та за туй плащах нищожен данък!!
              Най-добре е да имаш богати приятели!!!
              Ако не ти дадат, барем няма да ти искат!!!

              Коментар


              • #8
                От: Авиа-преслав

                Първоначално публикуван от Чичко Фър Преглед на мнение
                ....Аааа Старюха, Преслава се водеше 1100 ! Аз имах такъв и в данъчното като ме питаха каква товароносимост е и аз Ами 1100 кг. и те гламанаците с гламанаци вярват та за туй плащах нищожен данък!!...
                Да ти кажа , не са се минали кой-знае колко . Официално го водеха товароносимост 2 тона . Самия кютук не знам какво са слагали в него , ама тежеше 4 т.

                Аз пък като отидох в КАТ да го регистрирам , техниците на канала викат " Аааа , "Пършинг" ли ни караш ..."

                Вероятно колегата вече си купил скорости - те са си от Газ-ка , ма пуста носталгия !

                ...та въпросния Преслав имаше 2 достойнства :

                - Регулиране на фаровете по височина . Говоря за този , с кабина от Авиа. Е , вярно с механично лостче директно на фара с фиксирани 3 положения , ама все пак лукс - екстра за Соцреализма

                - наличие на 4х4 . Е , вярно , че още на 4х2 , при 60 км . ( повече беше невъзможно
                да вдигне) волана ше ми изхвръкне от ръцете , щото разбити сфери и карета на
                преден мост . А се оказа че са ги внасяли от ГФР , където пък по думите на работници
                от завода в гр. Преслав , са ги монтирали "на някакви военни камиони" , та резервни
                вече - Йок !

                ... и малко допълнение към колегата DIMILIEV : при мен парно имаше яко. За каретата не помня , ама помня , че карданите си бяха негови . Демек : не от Газ-ка. , та май газкови карета не ставаха.

                Двигателя Д3900 А , Варненски - пълен туч ! Под плюс 5 градуса нема палене ! Намерих му цаката : един нагревател на 220В от бойлер и - в маркуча на охлаждащата течност и удължител в контакта. Цяла нощ си държи 60 градуса и сутринта ( понеже съм вдигнал капака на мотора ) - в кабината дори топло

                ГНП роторна "Мефин" , румънска. Откровен боклук ! Подкачващата също, но имах 2-3 резервни , та не стигнах до ижектор от ЮМЗ
                Разход на гориво с 2 тона във фургона : малко повече , отколкото в момента на Мерцедес с 8 тона .

                Любопитното е , че с гуми "Георги Димитров" ( нема "муд терен" , нема АТ и подобни "капиталистически изгъзъци" ) газеше на 4х4 тридесет сантиметров пресен сняг без "Ох"
                Последно редактирано от Vlado_Ts; 31-01-14, 09:54.
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • #9
                  От: Авиа-преслав

                  Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                  Да ти кажа , не са се минали кой-знае колко . Официално го водеха товароносимост 2 тона . Самия кютук не знам какво са слагали в него , ама тежеше 4 т.

                  Аз пък като отидох в КАТ да го регистрирам , техниците на канала викат " Аааа , "Пършинг" ли ни караш ..."

                  Вероятно колегата вече си купил скорости - те са си от Газ-ка , ма пуста носталгия !

                  ...та въпросния Преслав имаше 2 достойнства :

                  - Регулиране на фаровете по височина . Говоря за този , с кабина от Авиа. Е , вярно с механично лостче директно на фара с фиксирани 3 положения , ама все пак лукс - екстра за Соцреализма

                  - наличие на 4х4 . Е , вярно , че още на 4х2 , при 60 км . ( повече беше невъзможно
                  да вдигне) волана ше ми изхвръкне от ръцете , щото разбити сфери и карета на
                  преден мост . А се оказа че са ги внасяли от ГФР , където пък по думите на работници
                  от завода в гр. Преслав , са ги монтирали "на някакви военни камиони" , та резервни
                  вече - Йок !

                  ... и малко допълнение към колегата DIMILIEV : при мен парно имаше яко. За каретата не помня , ама помня , че карданите си бяха негови . Демек : не от Газ-ка. , та май газкови карета не ставаха.

                  Двигателя Д3900 А , Варненски - пълен туч ! Под плюс 5 градуса нема палене ! Намерих му цаката : един нагревател на 220В от бойлер и - в маркуча на охлаждащата течност и удължител в контакта. Цяла нощ си държи 60 градуса и сутринта ( понеже съм вдигнал капака на мотора ) - в кабината дори топло

                  ГНП роторна "Мефин" , румънска. Откровен боклук ! Подкачващата също, но имах 2-3 резервни , та не стигнах до ижектор от ЮМЗ
                  Разход на гориво с 2 тона във фургона : малко повече , отколкото в момента на Мерцедес с 8 тона .

                  Любопитното е , че с гуми "Георги Димитров" ( нема "муд терен" , нема АТ и подобни "капиталистически изгъзъци" ) газеше на 4х4 тридесет сантиметров пресен сняг без "Ох"
                  Със половината неща съм много несъгласен.
                  Перкинса със добър акумулатор пали без грешка в студа.В сравнение със Ифа и Авиа.
                  Каретата на карданите са точно Газкови без разлика.Сменил съм поне 20,и съм късал поне 5 пъти кардан.
                  Разхода на гориво е много приемлив,при положени че камиончето е 4X4и ходи по такива места където за споменатия Мерцедес са мечта.
                  По отношение на ходова част-диференциали,полуоски,карета не бих правил забележки имайки впредвид цената.
                  Аз лично съм експлоатирал-малтретирал подобно МПС около 10 год в горите и съм извадил хиляди кубици дърва.Да не споменаваме лебедки и влачене и какви ли не издевателства над машинката.
                  Аз не мога да кажа лоша дума.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Авиа-преслав

                    Първоначално публикуван от Петьо Джартов Преглед на мнение
                    ...
                    По отношение на ходова част-диференциали,полуоски,карета не бих правил забележки имайки впредвид цената.
                    ....
                    Вероятно си имал достъп до "складова наличност" . Аз моя го купих във времето , когато завода вече беше умрял , та части нямаше . Хвърлих го заради разбити карета ( както споменах ) на предния мост - нямаше и откъде да намеря.
                    ... иначе му бях направил външен сандък за два акумулатора по 100 амперчаса. Може и двигателя да си е бил сдал багажа , ама и компресия не му мерих , че ми писна и от другите работи : помпа , стартер , динамо , та ... директно на моргата ...

                    .... а и зависи за какво се ползва де . За моите цели ( транспорт по асфалт) съвсем не беше мечта . По-скоро мъка .
                    Иначе за риба беше супер . Излиза из калта без проблем по язовирите , а във фургона му бях монтирал печка на дърва и две походни легла
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Авиа-преслав

                      Имахме по онези времена Преслав фургон,служебен в Тютюневата фабрика,сложхме двигател от ГАЗ 53 и проблемите с подкачване на гориво и палене отпаднаха.Но с вървежа се беше същата мъка.Четвърта се включваше само при попътен вятър.Кормилната кутия беше от ЗИЛ 130 фабрично и с Перкинса имаше хидраврика на волана.После с бензиновия мотор така и ни й сложихме и шофьора се бори с нея докато бракуваха Пършинга.
                      Игнат Донев 0899952444

                      Коментар


                      • #12
                        От: Авиа-преслав

                        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                        Вероятно си имал достъп до "складова наличност" . Аз моя го купих във времето , когато завода вече беше умрял , та части нямаше . Хвърлих го заради разбити карета ( както споменах ) на предния мост - нямаше и откъде да намеря.
                        ... иначе му бях направил външен сандък за два акумулатора по 100 амперчаса. Може и двигателя да си е бил сдал багажа , ама и компресия не му мерих , че ми писна и от другите работи : помпа , стартер , динамо , та ... директно на моргата ...

                        .... а и зависи за какво се ползва де . За моите цели ( транспорт по асфалт) съвсем не беше мечта . По-скоро мъка .
                        Иначе за риба беше супер . Излиза из калта без проблем по язовирите , а във фургона му бях монтирал печка на дърва и две походни легла
                        Да бе,от твоята гледна точка е точно така.
                        За частите си прав.Даже бих ти подарил навремето.
                        За асвалта е неподходящ.
                        Ама на мен е спечелил много хиляди .......и съм му благодарен !

                        Коментар


                        • #13
                          От: Авиа-преслав

                          Само на Газка с Перкинс имам около 500 000км.

                          Двигателя е като на Преславчето само че с редова помпа и турбо....


                          Владо ти си ужасен от него щото е бил с Мефин помпа а на Джартов звяра беше с редова

                          Разликата е от земята до небето.....

                          С Мефина румънските роторни помпи двигателя работи по меко но зимата може да се чудиш ти ли си или не си ти и дали въобще разбираш от дизелови двигатели ...Просто Перкинс с роторна помпа може да те фърли в дълбок размисъл и отчаяние от живота


                          Виж с редовата помпа до минус 7..8 градуса ....подгреваш картера с пърлачката за прасето и въртиш и пали....


                          До минус 10 си бачкаш спокойно ако стане по студено прибирай се и режи туршията


                          88г. разрешиха камиони частни до 2.5 тона и играчите си купиха Преславчета беха по 22000лева от Тошовите


                          Избиваха ги за едно лето.... Абе лисица у кокошарник

                          Аз Газката я купих 12 560 лева1989 юли месец .....толкова струваше един двустаен у Надежда...


                          И и избих парите за няколко месеца...Владеех занаятаща да радиш...
                          К мирной жизни не пригоден.
                          Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                          ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                          Коментар


                          • #14
                            От: Авиа-преслав

                            Привет от Дупница.Темата на колегата е написана по-горе.Хайде да не си "чешаме езиците" излишно.Ако колегата е "на ЗОР", то щеше да потърси и намери.И за да не става полемика защо пиша, само за инфо:13 години се борих с този звяр:Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo1400.jpg
Прегледи:1
Размер:221.7 КБ
ID:5559144Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo1401.jpg
Прегледи:1
Размер:150.2 КБ
ID:5559145Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo1402.jpg
Прегледи:1
Размер:175.2 КБ
ID:5559146Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Photo1403.jpg
Прегледи:1
Размер:178.4 КБ
ID:5559147 и общо взето съм доволен.Много неща съм изчел от колегите тук/за което съм им благодарен/, но нека и колегата си ползва малко пипето и Гуглето.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Авиа-преслав

                              Първоначално публикуван от ognegram Преглед на мнение
                              Търся магазин за части за авиа в софия.Счупих скоростите.Мерси преварително!
                              Пиши какво си счупил имам всякакви части за скоростна кутия може да я оправиме

                              Башка некъде се търкалят и некои кутии
                              К мирной жизни не пригоден.
                              Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                              ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X