Търся магазин за части за авиа в софия.Счупих скоростите.Мерси преварително!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Авиа-преслав
Свий
X
-
От: Авиа-преслав
От авия на тези камиончета бяха само кабините. От оригиналните шасита и двигатели правеха рейсчетата малките чавдарчета в Ботевград. И понеже по едно време се задръсти вече само с кабини, някой сътвори тази недомислица Преслава за да се използват кабините. А пък от дъмпер двигатела и преславското шаси, също се правеха рейсчета до едно време. Мостовете бяха някаква специална разработка, и двата задвижващи, скоростната кутия беше газ 53, раздатката виетнамкова, кръстачки, карета газкови, двигатела Варненския перкинс, имаше го и с роторна ГНП и с редова, скоростния лост танцуваше из кабината във всички посоки, привода до кутията с щанги. Който седнеше за първи път в такова, трябваше специално обучение за да се научи да цели скоростите, подкачващата помпа почти никога не работеше (присаждаше се от ГНП на ЮМЗ) но почти винаги резервоара на високо, отзад или в кабината зад седалката. Парно през зимата О но пък пушек от двигатела в кабината бол. Бе идвало ми е да го хвърля това нещо от най високото. Иначе докато е що годе в ред, беше проходимо, но само това.При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!
Коментар
-
От: Авиа-преслав
Имаше авиа с оригинален чешки двигател. Там скоростите не знам от какво бяха. Иначе скоростната кутия е от газка, но лостовата система е като на автобусите ПАЗ. Вършеше работа, но същото качество като газките с перкинсов двигател.
Коментар
-
От: Авиа-преслав
Имаше рейсчета Авиа както и камиончета 4 тонни Пак Авиа....чешко производство ...
А Преславът от първите имаше само кабина на Авиа нищо друго не го свързва с Авиата
Всичко по него си беше българско
Та Авиа и Преслав1300 са две коренно различни машини
Авиа преслав няма такова животно...а просто Преслав с кабина АвиаК мирной жизни не пригоден.
Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157
Коментар
-
От: Авиа-преслав
Аааа Старюха, Преслава се водеше 1100 ! Аз имах такъв и в данъчното като ме питаха каква товароносимост е и аз Ами 1100 кг. и те гламанаците с гламанаци вярват та за туй плащах нищожен данък!!Най-добре е да имаш богати приятели!!!
Ако не ти дадат, барем няма да ти искат!!!
Коментар
-
От: Авиа-преслав
Първоначално публикуван от Чичко Фър Преглед на мнение....Аааа Старюха, Преслава се водеше 1100 ! Аз имах такъв и в данъчното като ме питаха каква товароносимост е и аз Ами 1100 кг. и те гламанаците с гламанаци вярват та за туй плащах нищожен данък!!...
Аз пък като отидох в КАТ да го регистрирам , техниците на канала викат " Аааа , "Пършинг" ли ни караш ..."
Вероятно колегата вече си купил скорости - те са си от Газ-ка , ма пуста носталгия !
...та въпросния Преслав имаше 2 достойнства :
- Регулиране на фаровете по височина . Говоря за този , с кабина от Авиа. Е , вярно с механично лостче директно на фара с фиксирани 3 положения , ама все пак лукс - екстра за Соцреализма
- наличие на 4х4 . Е , вярно , че още на 4х2 , при 60 км . ( повече беше невъзможно
да вдигне) волана ше ми изхвръкне от ръцете , щото разбити сфери и карета на
преден мост . А се оказа че са ги внасяли от ГФР , където пък по думите на работници
от завода в гр. Преслав , са ги монтирали "на някакви военни камиони" , та резервни
вече - Йок !
... и малко допълнение към колегата DIMILIEV : при мен парно имаше яко. За каретата не помня , ама помня , че карданите си бяха негови . Демек : не от Газ-ка. , та май газкови карета не ставаха.
Двигателя Д3900 А , Варненски - пълен туч ! Под плюс 5 градуса нема палене ! Намерих му цаката : един нагревател на 220В от бойлер и - в маркуча на охлаждащата течност и удължител в контакта. Цяла нощ си държи 60 градуса и сутринта ( понеже съм вдигнал капака на мотора ) - в кабината дори топло
ГНП роторна "Мефин" , румънска. Откровен боклук ! Подкачващата също, но имах 2-3 резервни , та не стигнах до ижектор от ЮМЗ
Разход на гориво с 2 тона във фургона : малко повече , отколкото в момента на Мерцедес с 8 тона .
Любопитното е , че с гуми "Георги Димитров" ( нема "муд терен" , нема АТ и подобни "капиталистически изгъзъци" ) газеше на 4х4 тридесет сантиметров пресен сняг без "Ох"Последно редактирано от Vlado_Ts; 31-01-14, 10:54.Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Авиа-преслав
Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнениеДа ти кажа , не са се минали кой-знае колко . Официално го водеха товароносимост 2 тона . Самия кютук не знам какво са слагали в него , ама тежеше 4 т.
Аз пък като отидох в КАТ да го регистрирам , техниците на канала викат " Аааа , "Пършинг" ли ни караш ..."
Вероятно колегата вече си купил скорости - те са си от Газ-ка , ма пуста носталгия !
...та въпросния Преслав имаше 2 достойнства :
- Регулиране на фаровете по височина . Говоря за този , с кабина от Авиа. Е , вярно с механично лостче директно на фара с фиксирани 3 положения , ама все пак лукс - екстра за Соцреализма
- наличие на 4х4 . Е , вярно , че още на 4х2 , при 60 км . ( повече беше невъзможно
да вдигне) волана ше ми изхвръкне от ръцете , щото разбити сфери и карета на
преден мост . А се оказа че са ги внасяли от ГФР , където пък по думите на работници
от завода в гр. Преслав , са ги монтирали "на някакви военни камиони" , та резервни
вече - Йок !
... и малко допълнение към колегата DIMILIEV : при мен парно имаше яко. За каретата не помня , ама помня , че карданите си бяха негови . Демек : не от Газ-ка. , та май газкови карета не ставаха.
Двигателя Д3900 А , Варненски - пълен туч ! Под плюс 5 градуса нема палене ! Намерих му цаката : един нагревател на 220В от бойлер и - в маркуча на охлаждащата течност и удължител в контакта. Цяла нощ си държи 60 градуса и сутринта ( понеже съм вдигнал капака на мотора ) - в кабината дори топло
ГНП роторна "Мефин" , румънска. Откровен боклук ! Подкачващата също, но имах 2-3 резервни , та не стигнах до ижектор от ЮМЗ
Разход на гориво с 2 тона във фургона : малко повече , отколкото в момента на Мерцедес с 8 тона .
Любопитното е , че с гуми "Георги Димитров" ( нема "муд терен" , нема АТ и подобни "капиталистически изгъзъци" ) газеше на 4х4 тридесет сантиметров пресен сняг без "Ох"
Перкинса със добър акумулатор пали без грешка в студа.В сравнение със Ифа и Авиа.
Каретата на карданите са точно Газкови без разлика.Сменил съм поне 20,и съм късал поне 5 пъти кардан.
Разхода на гориво е много приемлив,при положени че камиончето е 4X4и ходи по такива места където за споменатия Мерцедес са мечта.
По отношение на ходова част-диференциали,полуоски,карета не бих правил забележки имайки впредвид цената.
Аз лично съм експлоатирал-малтретирал подобно МПС около 10 год в горите и съм извадил хиляди кубици дърва.Да не споменаваме лебедки и влачене и какви ли не издевателства над машинката.
Аз не мога да кажа лоша дума.
Коментар
-
От: Авиа-преслав
Първоначално публикуван от Петьо Джартов Преглед на мнение...
По отношение на ходова част-диференциали,полуоски,карета не бих правил забележки имайки впредвид цената.
....
... иначе му бях направил външен сандък за два акумулатора по 100 амперчаса. Може и двигателя да си е бил сдал багажа , ама и компресия не му мерих , че ми писна и от другите работи : помпа , стартер , динамо , та ... директно на моргата ...
.... а и зависи за какво се ползва де . За моите цели ( транспорт по асфалт) съвсем не беше мечта . По-скоро мъка .
Иначе за риба беше супер . Излиза из калта без проблем по язовирите , а във фургона му бях монтирал печка на дърва и две походни леглаТоплата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Авиа-преслав
Имахме по онези времена Преслав фургон,служебен в Тютюневата фабрика,сложхме двигател от ГАЗ 53 и проблемите с подкачване на гориво и палене отпаднаха.Но с вървежа се беше същата мъка.Четвърта се включваше само при попътен вятър.Кормилната кутия беше от ЗИЛ 130 фабрично и с Перкинса имаше хидраврика на волана.После с бензиновия мотор така и ни й сложихме и шофьора се бори с нея докато бракуваха Пършинга.Игнат Донев 0899952444
Коментар
-
От: Авиа-преслав
Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнениеВероятно си имал достъп до "складова наличност" . Аз моя го купих във времето , когато завода вече беше умрял , та части нямаше . Хвърлих го заради разбити карета ( както споменах ) на предния мост - нямаше и откъде да намеря.
... иначе му бях направил външен сандък за два акумулатора по 100 амперчаса. Може и двигателя да си е бил сдал багажа , ама и компресия не му мерих , че ми писна и от другите работи : помпа , стартер , динамо , та ... директно на моргата ...
.... а и зависи за какво се ползва де . За моите цели ( транспорт по асфалт) съвсем не беше мечта . По-скоро мъка .
Иначе за риба беше супер . Излиза из калта без проблем по язовирите , а във фургона му бях монтирал печка на дърва и две походни легла
За частите си прав.Даже бих ти подарил навремето.
За асвалта е неподходящ.
Ама на мен е спечелил много хиляди .......и съм му благодарен !
Коментар
-
От: Авиа-преслав
Само на Газка с Перкинс имам около 500 000км.
Двигателя е като на Преславчето само че с редова помпа и турбо....
Владо ти си ужасен от него щото е бил с Мефин помпа а на Джартов звяра беше с редова
Разликата е от земята до небето.....
С Мефина румънските роторни помпи двигателя работи по меко но зимата може да се чудиш ти ли си или не си ти и дали въобще разбираш от дизелови двигатели ...Просто Перкинс с роторна помпа може да те фърли в дълбок размисъл и отчаяние от живота
Виж с редовата помпа до минус 7..8 градуса ....подгреваш картера с пърлачката за прасето и въртиш и пали....
До минус 10 си бачкаш спокойно ако стане по студено прибирай се и режи туршията
88г. разрешиха камиони частни до 2.5 тона и играчите си купиха Преславчета беха по 22000лева от Тошовите
Избиваха ги за едно лето.... Абе лисица у кокошарник
Аз Газката я купих 12 560 лева1989 юли месец .....толкова струваше един двустаен у Надежда...
И и избих парите за няколко месеца...Владеех занаятаща да радиш...К мирной жизни не пригоден.
Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157
Коментар
-
От: Авиа-преслав
Привет от Дупница.Темата на колегата е написана по-горе.Хайде да не си "чешаме езиците" излишно.Ако колегата е "на ЗОР", то щеше да потърси и намери.И за да не става полемика защо пиша, само за инфо:13 години се борих с този звяр: и общо взето съм доволен.Много неща съм изчел от колегите тук/за което съм им благодарен/, но нека и колегата си ползва малко пипето и Гуглето.
Коментар
-
От: Авиа-преслав
Първоначално публикуван от ognegram Преглед на мнениеТърся магазин за части за авиа в софия.Счупих скоростите.Мерси преварително!
Башка некъде се търкалят и некои кутииК мирной жизни не пригоден.
Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар