Здравейте колеги трябва ми кинематична схема на двупоточна хидромеханична трансмисия 6х4 с диференциална разпределителна кутия между среден и заден мост
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Трансмисия 6х4
Свий
X
-
От: Трансмисия 6х4
Много сложно си се изразил. Взимаш най-обикновена схема на 6х4(примерно КамАЗ или к'во да е) но на мястото на скоростната кутия слагаш автомат с възможност за блокиране на хидротрансформатора и това е. Един поток през хидротрансформатора и другия при блокирането му, механична връзка...
Ако знаеш кое как се "рисува"(обозначава), ще я направиш за нула време.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
-
От: Трансмисия 6х4
Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнениеМного сложно си се изразил. Взимаш най-обикновена схема на 6х4(примерно КамАЗ или к'во да е) но на мястото на скоростната кутия слагаш автомат с възможност за блокиране на хидротрансформатора и това е. Един поток през хидротрансформатора и другия при блокирането му, механична връзка...
Ако знаеш кое как се "рисува"(обозначава), ще я направиш за нула време.
Коментар
-
От: Трансмисия 6х4
А, това ли било... Пишеш в Гугъл Voith Diwa transmision и се наслаждаваш.... ето само малко http://www.usa.voithturbo.com/media/s_G1747_Diwa5_E.pdf (При тези са малко обърнати нещата, хидротрансформатора е в средата, и да не се объркаш от това)
Може и ZF Ecomat, HP... или каквото се сетиш... http://lehrerfortbildung-bw.de/bs/be...ndout_komp.pdf
Ако е само схематично да отбележиш хидротрансформатора с блокировката му, то е елементарно, вижда се. А схемите в линковете са за целите кутии, и къде минават потоците при включване на различните предавки, т.е. са една идея по-подробни. Ако на теб ти трябва опростено, можеш да си отбележиш хидротрансформатора с блокировката му за механична връзка, а самите предавки да не ги отбелязваш с подробности.
Вероятно и твоите примерни схеми са верни, то не е нещо сложно, особено щом е само схема. Най-опростените такива схеми има из учебниците по проектиране и конструиране на автомобили.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Трансмисия 6х4
Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнениеА, това ли било... Пишеш в Гугъл Voith Diwa transmision и се наслаждаваш.... ето само малко http://www.usa.voithturbo.com/media/s_G1747_Diwa5_E.pdf (При тези са малко обърнати нещата, хидротрансформатора е в средата, и да не се объркаш от това)
Може и ZF Ecomat, HP... или каквото се сетиш... http://lehrerfortbildung-bw.de/bs/be...ndout_komp.pdf
Ако е само схематично да отбележиш хидротрансформатора с блокировката му, то е елементарно, вижда се. А схемите в линковете са за целите кутии, и къде минават потоците при включване на различните предавки, т.е. са една идея по-подробни. Ако на теб ти трябва опростено, можеш да си отбележиш хидротрансформатора с блокировката му за механична връзка, а самите предавки да не ги отбелязваш с подробности.
Вероятно и твоите примерни схеми са верни, то не е нещо сложно, особено щом е само схема. Най-опростените такива схеми има из учебниците по проектиране и конструиране на автомобили.
Коментар
-
От: Трансмисия 6х4
Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнениеАко ти е курсова работа, го давай, и да се радват. Ако е дипломна, може да се направиш на важен, и да разтеглиш лакърдия що това е калпава схема.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Трансмисия 6х4
Е кво и е хубавото, шосейна работа.
Тука е пълна драма. Имам много книги с картинки по тоя въпрос, обаче всичко е на камари в пълен бардак. Никакъв шанс да разкопая нещо сам още поне няколко дни.
Коментар
-
От: Трансмисия 6х4
Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнениеЕ кво и е хубавото, шосейна работа.
Тука е пълна драма. Имам много книги с картинки по тоя въпрос, обаче всичко е на камари в пълен бардак. Никакъв шанс да разкопая нещо сам още поне няколко дни.
Коментар
-
От: Трансмисия 6х4
Добра е схемата, но ако е важно, може да я поукрасиш малко. Първо, така с отделни кардани от раздатката до всеки мост, не се ползва от години. Ако все пак я ползваш, можеш да отбележиш междинна опора за кардана към последния мост. На практика този карданен вал не е цял, а съставен от два отделни и междинна опора на средния мост. Друг вариант е, да направиш по-съвременната схема, с междуосов диференциал в средния мост. Има вариант и да не е конусен този диференциал. Освен това в схема с три диференциала да не сложиш поне един блокаж на междуосевия не е реалистично. Може да нарисуваш блокажи и на трите, и без това не е философия, а реално повечето са с такива. Лошото е, че ако отбележиш блокажи, вероятно ще трябва да обясняваш и за тях. Ако искаш хептен да се натегнеш пред даскала, може да го направиш и с колесни редуктори, което също е масово като изпълнение в момента(С редуктори е по-здраво за в тежки условия).
И Стефан не е напълно прав, че е "шосейна работа". Води се "с повишена проходимост". И наистина има предимства пред 4х2 на определени терени(3-4 години карах само такъв камион по различни терени, нагледно съм видял разликата). За сметка на това КПД на този вид трансмисия е намален спрямо 4х2.
За хидромеханичната кутия е отделна приказка. Както и за комбинацията с 6Х4. Хидротрансформатора има определени предимства при работа в тежки условия и терени. Позволява движение с ниска скорост, плавно тръгване, движение без прекъсване на тягата, безстепенна промяна на коефициента на трансформация и др. Дори големи производители на камиони, в моделите си за определени цели, предпочитат автоматичните кутии на външни доставчици специализирани в производството им. Друго предимство е лесното управление, заради което до скоро се предпочитаха за машини работещи в градски условия. Типичен пример за 6х4 с автомат за специфични нужди и градска употреба е mercedes-benz econic(не ги рекламирам, само пример, за съвременна машина, от заданието, която се вижда ежедневно из столицата като сметосъбиращ автомобил).
Друг плюс е, че сравнително лесно тези кутии могат да работят и като ретардери в определени режими, като използват хидротрансформатора. Докато при обикновените механични кутии е необходимо допълнително оборудване на кутията.
Недостатък на тези кутии е леко повишения разход на гориво, заради загубите в хидротрансформатора преди той да се блокира.
Уф, има доста неща, ама не знам къде ги пише събрани... и то на български... А аз кофти обяснявам, та дано си в час и без това. Поне клипчета малко... http://www.youtube.com/watch?v=6QAALxgWn_U http://www.youtube.com/watch?v=cLVQlUAJ6S4http://www.youtube.com/watch?v=JSIPeiHeM2U http://www.youtube.com/watch?v=wrGGCTkpND4 http://www.youtube.com/results?searc....810.10.10.0..
Между другото, на твоята схема имаш в раздатъчната кутия и допълнителна предавка(евентуално понижаваща), която ако не ти в заданието, може да я пропуснеш.
Ако ги схващаш нещата(не са сложни), с малко творчество, ще драснеш перфектна схема с всички екстри и ще обясниш не само как работи, но и всички предимства и недостатъци. В нета има доста неща, само трябва да имаш подходяща основа и малко знания по английски(предимно).Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар