Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Трансмисия 6х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Трансмисия 6х4

    Здравейте колеги трябва ми кинематична схема на двупоточна хидромеханична трансмисия 6х4 с диференциална разпределителна кутия между среден и заден мост

  • #2
    От: Трансмисия 6х4

    Много сложно си се изразил. Взимаш най-обикновена схема на 6х4(примерно КамАЗ или к'во да е) но на мястото на скоростната кутия слагаш автомат с възможност за блокиране на хидротрансформатора и това е. Един поток през хидротрансформатора и другия при блокирането му, механична връзка...
    Ако знаеш кое как се "рисува"(обозначава), ще я направиш за нула време.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      От: Трансмисия 6х4

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      Много сложно си се изразил. Взимаш най-обикновена схема на 6х4(примерно КамАЗ или к'во да е) но на мястото на скоростната кутия слагаш автомат с възможност за блокиране на хидротрансформатора и това е. Един поток през хидротрансформатора и другия при блокирането му, механична връзка...
      Ако знаеш кое как се "рисува"(обозначава), ще я направиш за нула време.
      Аз имам схема на 6х4 но нямам схема на хидротрансформатора имам примерни схеми но незнам до колко са вярни

      Коментар


      • #4
        От: Трансмисия 6х4

        А, това ли било... Пишеш в Гугъл Voith Diwa transmision и се наслаждаваш.... ето само малко http://www.usa.voithturbo.com/media/s_G1747_Diwa5_E.pdf (При тези са малко обърнати нещата, хидротрансформатора е в средата, и да не се объркаш от това)
        Може и ZF Ecomat, HP... или каквото се сетиш... http://lehrerfortbildung-bw.de/bs/be...ndout_komp.pdf
        Ако е само схематично да отбележиш хидротрансформатора с блокировката му, то е елементарно, вижда се. А схемите в линковете са за целите кутии, и къде минават потоците при включване на различните предавки, т.е. са една идея по-подробни. Ако на теб ти трябва опростено, можеш да си отбележиш хидротрансформатора с блокировката му за механична връзка, а самите предавки да не ги отбелязваш с подробности.
        Вероятно и твоите примерни схеми са верни, то не е нещо сложно, особено щом е само схема. Най-опростените такива схеми има из учебниците по проектиране и конструиране на автомобили.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #5
          От: Трансмисия 6х4

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          А, това ли било... Пишеш в Гугъл Voith Diwa transmision и се наслаждаваш.... ето само малко http://www.usa.voithturbo.com/media/s_G1747_Diwa5_E.pdf (При тези са малко обърнати нещата, хидротрансформатора е в средата, и да не се объркаш от това)
          Може и ZF Ecomat, HP... или каквото се сетиш... http://lehrerfortbildung-bw.de/bs/be...ndout_komp.pdf
          Ако е само схематично да отбележиш хидротрансформатора с блокировката му, то е елементарно, вижда се. А схемите в линковете са за целите кутии, и къде минават потоците при включване на различните предавки, т.е. са една идея по-подробни. Ако на теб ти трябва опростено, можеш да си отбележиш хидротрансформатора с блокировката му за механична връзка, а самите предавки да не ги отбелязваш с подробности.
          Вероятно и твоите примерни схеми са верни, то не е нещо сложно, особено щом е само схема. Най-опростените такива схеми има из учебниците по проектиране и конструиране на автомобили.
          Мерси Много Ще са ми от полза аз имам една схема същата която ми трябва но е без хидротрансформатора Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled.jpg
Прегледи:1
Размер:68.2 КБ
ID:5438123

          Коментар


          • #6
            От: Трансмисия 6х4

            Ако ти е курсова работа, го давай, и да се радват. Ако е дипломна, може да се направиш на важен, и да разтеглиш лакърдия що това е калпава схема.

            Коментар


            • #7
              От: Трансмисия 6х4

              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
              Ако ти е курсова работа, го давай, и да се радват. Ако е дипломна, може да се направиш на важен, и да разтеглиш лакърдия що това е калпава схема.
              Както и защо не е чак много калпава... Т.е. за къде баш е подходяща и за къде не.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #8
                От: Трансмисия 6х4

                За Курсова работа е и се иска да обясня как работи :

                Коментар


                • #9
                  От: Трансмисия 6х4

                  Е кво и е хубавото, шосейна работа.
                  Тука е пълна драма. Имам много книги с картинки по тоя въпрос, обаче всичко е на камари в пълен бардак. Никакъв шанс да разкопая нещо сам още поне няколко дни.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Трансмисия 6х4

                    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                    Е кво и е хубавото, шосейна работа.
                    Тука е пълна драма. Имам много книги с картинки по тоя въпрос, обаче всичко е на камари в пълен бардак. Никакъв шанс да разкопая нещо сам още поне няколко дни.
                    Е колега ще съм ти благодарен след празниците да се Поровиш

                    Коментар


                    • #11
                      От: Трансмисия 6х4

                      Добра е схемата, но ако е важно, може да я поукрасиш малко. Първо, така с отделни кардани от раздатката до всеки мост, не се ползва от години. Ако все пак я ползваш, можеш да отбележиш междинна опора за кардана към последния мост. На практика този карданен вал не е цял, а съставен от два отделни и междинна опора на средния мост. Друг вариант е, да направиш по-съвременната схема, с междуосов диференциал в средния мост. Има вариант и да не е конусен този диференциал. Освен това в схема с три диференциала да не сложиш поне един блокаж на междуосевия не е реалистично. Може да нарисуваш блокажи и на трите, и без това не е философия, а реално повечето са с такива. Лошото е, че ако отбележиш блокажи, вероятно ще трябва да обясняваш и за тях. Ако искаш хептен да се натегнеш пред даскала, може да го направиш и с колесни редуктори, което също е масово като изпълнение в момента(С редуктори е по-здраво за в тежки условия).
                      И Стефан не е напълно прав, че е "шосейна работа". Води се "с повишена проходимост". И наистина има предимства пред 4х2 на определени терени(3-4 години карах само такъв камион по различни терени, нагледно съм видял разликата). За сметка на това КПД на този вид трансмисия е намален спрямо 4х2.
                      За хидромеханичната кутия е отделна приказка. Както и за комбинацията с 6Х4. Хидротрансформатора има определени предимства при работа в тежки условия и терени. Позволява движение с ниска скорост, плавно тръгване, движение без прекъсване на тягата, безстепенна промяна на коефициента на трансформация и др. Дори големи производители на камиони, в моделите си за определени цели, предпочитат автоматичните кутии на външни доставчици специализирани в производството им. Друго предимство е лесното управление, заради което до скоро се предпочитаха за машини работещи в градски условия. Типичен пример за 6х4 с автомат за специфични нужди и градска употреба е mercedes-benz econic(не ги рекламирам, само пример, за съвременна машина, от заданието, която се вижда ежедневно из столицата като сметосъбиращ автомобил).
                      Друг плюс е, че сравнително лесно тези кутии могат да работят и като ретардери в определени режими, като използват хидротрансформатора. Докато при обикновените механични кутии е необходимо допълнително оборудване на кутията.
                      Недостатък на тези кутии е леко повишения разход на гориво, заради загубите в хидротрансформатора преди той да се блокира.

                      Уф, има доста неща, ама не знам къде ги пише събрани... и то на български... А аз кофти обяснявам, та дано си в час и без това. Поне клипчета малко... http://www.youtube.com/watch?v=6QAALxgWn_U http://www.youtube.com/watch?v=cLVQlUAJ6S4http://www.youtube.com/watch?v=JSIPeiHeM2U http://www.youtube.com/watch?v=wrGGCTkpND4 http://www.youtube.com/results?searc....810.10.10.0..

                      Между другото, на твоята схема имаш в раздатъчната кутия и допълнителна предавка(евентуално понижаваща), която ако не ти в заданието, може да я пропуснеш.
                      Ако ги схващаш нещата(не са сложни), с малко творчество, ще драснеш перфектна схема с всички екстри и ще обясниш не само как работи, но и всички предимства и недостатъци. В нета има доста неща, само трябва да имаш подходяща основа и малко знания по английски(предимно).
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #12
                        От: Трансмисия 6х4

                        И 6х6 е "повишена проходимост", освен ако не е пълнобазово, но то пък не върви на твърд път. "Висока проходимост", уж, е 8х8 и нататък, и верижните.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Трансмисия 6х4

                          Здравейте Колеги За Много Години Имам някакво развитие по Кинематичната схема Прилагам Снимки.
                          Не знам колко е вярна Кинематичната схема но мисля че изглежда доста добре гледах от Една руска.Чертах я на AutoCad 2012
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6x4-1.jpg
Прегледи:2
Размер:88.2 КБ
ID:5440789
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6x4-2.jpg
Прегледи:2
Размер:82.2 КБ
ID:5440790

                          Коментар


                          • #14
                            От: Трансмисия 6х4

                            Колеги искам да попитам скоростната кутия на високо проходим камион с колко предавки трябва да е ?
                            Прикачени файлове
                            Последно редактирано от martossss; 05-01-13, 21:20.

                            Коментар


                            • #15
                              Здравейте колеги, искам да попитам дали кинематичнатана схема еднопосочна и двупосочна механична трансмисия се чертаят по един и същ начин .

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X