Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за оборудване...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Въпрос за оборудване...

    Спарки сподели какво си разбрал за сходимостта!От интерес (не те провокирам).Случва се да сменяме накрайници и шарнири късно вечер в гараж на мой приятел и се налага колата да измине 100ина км. докато се намери време за реглаж.За накрайниците мерим директно с рулетка стария преди да го сменим и после новия но метода е малко...
    Sent from my Nokia s fenerche

    Коментар


    • #17
      От: Въпрос за оборудване...

      Правите си 2 стойки към гумите, закрепвате на тях 2 лазерчета за по 5лв, регулирате ги да са хоризонтални спрямо стойката и пак хоризонтални спрямо повърхността, на която е паркирана джипката. Така направената стойка като я сложите на гумите при изправен волан, мерите разстоянието между двата лъча примерно на метър и на 2 метра (още по-добре - на 3 метра) от колата. Грубо, разликата между двете измервания ви е общата сходимост. 1см/м е близо 1 градус, тоест да речем ако на метър пред колата разстоянието межди лазерите е било 150см, а на 3 метра е било 148см, то общата сходимост е 1 градус. (с достатъчна за практиката точност от примерно 10-20%). Специално сходимост съм регулирал така няколко пъти, но не с лазери, а просто с леки, прави квадратни алуминиеви профили, закачени към джантата с дърводелски стяги. Изглежда доста смешно, но показанията винаги са ми излизали правилни, когато след това отида на стенд (не за друго, ама си нямам доверие ).

      С прецизното изправяне на волана обаче нямам решение. То и на стенд като отидеш го целят от втория-третия път.

      ПП: Очквайте обаче за тая занимавка да отидат минимум 2 часа, особено първия път. Аз си играх половин ден, додето намеря надежден начин да закрепя профилите към джантите. Волана обаче така и не можах да изправя съвсем.
      Последно редактирано от sparkybg; 23-11-10, 12:50.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #18
        От: Въпрос за оборудване...

        Хайде сега и за наклона на предните колела... пък и за третия ъгъл!
        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

        Коментар


        • #19
          От: Въпрос за оборудване...

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          . Грубо, разликата между двете измервания ви е общата сходимост. 1см/м е близо 1 градус, тоест да речем ако на метър пред колата разстоянието межди лазерите е било 150см, а на 3 метра е било 152см, то общата сходимост е 1 градус. ( ).
          Така цитираните цифри не показват ли разходимост?
          Последно редактирано от giorgio; 23-11-10, 12:57.

          Коментар


          • #20
            От: Въпрос за оборудване...

            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
            Така цитираните цифри не показват ли разходимост?
            УФ! Ама съм заплес!!! Поправих го. Да се чете 150 и 148см.

            Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
            Хайде сега и за наклона на предните колела... пък и за третия ъгъл!
            С риск да си изкарам боя :

            - Camber (напречен ъгъл) - мери се директно с електронния нивелир при положение на колелото право напред (не прав волан, а колело успоредно на посоката на движение). Нивелира се инсталира в посока да стърчи навън (перпендикулерно на равнината на джантата), и показанието му е напречния ъгъл. Може да е както в плюс (долния край на колелата е прибран - изглежда така \--/), така и отрицателен(горния край на колелата е прибран /--\). При джипките преобладава положителния ъгъл

            - Castor/Caster (надлъжен ъгъл) - завърта се колелото на 20 градуса и нивелира се наглася там да показва нула. После колелото се завърта обратно, отново на 20 градуса в другата посока (от край до край - общо 40 градуса), и се отчита показанието. Показанието се умножава по 1.5, и това е castor ъгъла. Множителя (1.5) зависи от това на какви ъгли е въртяно колелото ако на +/-30, множителя е 1.0, ако на +/-20, множителя е 1.5, и т.н. Истинския точен множител се смята по формулата 180/(2*Pi*ъгъла на завъртане), например за 20 градуса е 180/(2*Pi*20)=1.432. В практиката масово се ползва 1.5, което е достатъчно точно. Много по-важно е от двете страни ъгъла да е еднакъв, отколкото самата точност. От Castor ъгъла зависи това до колко колата държи сама правата посока и какво усилие на волана е нужно при завой. Castora е само положителен - например центъра на долния шарнир е по-напред от центъра на горния шарнир.

            -KingPin(ъгъл на шенкелния болт спрямо колелото) - нивелира се инсталира успоредно на равнината на джантата. Колелото се завърта отново на 20 градуса в едната посока и там нивелира се наглася така че да показва нула. Завърта се колелото на 20 градуса в другата посока (от край до край 40 градуса), и това, което отчете нивелира, предполагаемо умножено по същия множител (това предстои да проверя) като за Castor-а, е KingPin ъгъла. Тоя ъгъл е само информативен и рядко подлежи на регулация. Но е важен за поведението в завой. По-голям Kingpin ъгъл значи по-голямо накланяне на колепата при завой, което, при правилна настройка на другите ъгли, значи по-добро сцепление на външната към завоя гума (основно отговорна за поведението при завой) KingPin-а също е само положителен (или поне аз за друго не съм чувал), това е положението, при което центъра на долния шарнир е изнесен навън спрямо центъра на горния шарнир.

            Из интернет има интересни статийки по въпроса, но като преводач не ме бива много, а и нямам толкова време че да преведа цяла статия. Надявам се да съм го обяснил достатъчно разбираемо.
            Последно редактирано от sparkybg; 23-11-10, 13:17.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #21
              От: Въпрос за оборудване...

              tan1°=0.017455
              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

              Коментар


              • #22
                От: Въпрос за оборудване...

                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                tan1°=0.017455
                И синуса - пак толкоз. Всъщност, сега си спомням че последния път нещо смятах с елката (преди повече от година), та може и да съм се омотал между проценти и градуси.

                ПП: Омотал съм се. 17.5мм/м отговаря на един градус, естествено. ....ъъъ, май. Абе някой ако иска да го сметне. Аз нещо блокирах. От вчера сами са мо нивелири и ъгли у главата, и явно ми дойде в повече.
                Последно редактирано от sparkybg; 23-11-10, 13:42.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #23
                  От: Въпрос за оборудване...

                  Мерси за информацията!Като сглобиш цялата щуротия цъкни няколко снимки.
                  Sent from my Nokia s fenerche

                  Коментар


                  • #24
                    От: Въпрос за оборудване...

                    Спарки, страшно уважавам желанието и ентусиазма ти.
                    Без метода "проба-грешка" обаче няма да мине.
                    Сам си писал, че го правиш за да не губиш време, но това се прави твърде рядко.
                    Струва ли си усилието?/Да забравим, че при този метод може да позамине и некоя и друга гума/
                    ... пък и професионалистите и те трябва да живеят !
                    Life is too short to drive dull cars!

                    Fight global warming !
                    ... turn on your A/С !

                    Коментар


                    • #25
                      От: Въпрос за оборудване...

                      Първоначално публикуван от mitkochanev Преглед на мнение
                      Спарки, страшно уважавам желанието и ентусиазма ти.
                      Без метода "проба-грешка" обаче няма да мине.
                      Сам си писал, че го правиш за да не губиш време, но това се прави твърде рядко.
                      Струва ли си усилието?/Да забравим, че при този метод може да позамине и некоя и друга гума/
                      ... пък и професионалистите и те трябва да живеят !
                      Ами, много ясно че ще има проби и грешки. А какво съм или не съм нацелил - много бързо ще си проличи. На 100м. от нас има къде да направя контролни измервания - просто ги мързи да пипат нещо повече от сходимост, хем съм им предлагал ако искат да си платя двойно, ама пак не - нямали шайби. Отделно на места работят пълни неграмотници, а отделно по различните каталози за мойта джипка излизат понякога и различни ъгли. Отделно точно това окачване тип терано/паджеро и прочие си има особеностите при реглаж, които в повечето сервизи не отчитат и го докарват "едно към гьотере".

                      Постановката обаче е крайно проста, а като се захванеш да се разправяш с преправяния по окачване и кормилно управление дори и такава постановка се оказва крайно необходима. До сега за 2 години на тераното имам сигурно 10 реглажа, като при половината от тях ми бяха оставли ъглите различни, или по-точно изобщо не ги бяха пипали. Е, вече знам къде да ходя, ама губя половин работен ден, а и няма как да пробвам това или онова, щото хората не работят само за мен, все пак.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Въпрос за оборудване...

                        Със шайбите става по-лесно ако не са кръгли, а като буквата П. От по-тънка ламарина 0.5 например. Тогава не се налага демонтиране на всичко, а само се разхлабва и се пъхат една по една насрещно.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Въпрос за оборудване...

                          Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                          Със шайбите става по-лесно ако не са кръгли, а като буквата П. От по-тънка ламарина 0.5 например. Тогава не се налага демонтиране на всичко, а само се разхлабва и се пъхат една по една насрещно.
                          Че то всички ги правят така. Само дето има ограничение от до 3 шайби на болт. А е свързано със сваляне на гума, отвиване, слагане на шайби, монтаж на гума, закачане на стенда, мерене, ако не се е получило - процедурата наново. После с волана - пак 2-3 проби, докато се изправи, и т.н.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X