Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за корона и пиньон на стар асансьор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Игра на думи...
    Все едно да заваря вратата, но да твърдя, че съм ограничил достъпа само до вратата, и
    ако успееш да влезеш в кабината, няма проблем да ползваш асансьора...
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • dragozow
      dragozow коментира
      Редактиране на коментар
      Точно игра на думи е, защото има адвокати. Решението със стотинките си беше идеално и честно, но едно време като че ли не беше чак такъв проблем. Сега по повечето стари сгради, строени по комунизма тези асансьори станаха на по 50 години, хората не са много заинтересовани за общите разходи по такава сграда. Аз какви случаи и обяснения имам защо някой не иска да плати нещо...

  • #17
    A, едно време асансьора ни беше с касичка. Пускаш стинки - возиш се, не пускаш ........

    Коментар


    • #18
      Калояне ако не сте решили вече проблема ми се обади . Каква ви е асансьорната машина ? Бившето предприятие АС на гара Искър ни е в холдинга и нашия директор му е директор и на него . Като нищо при Данчето в склада може да ги има частите а ако ги няма тя знае всичко кой къде ги произвежда . Преди две години така ортака търси сума ми ти време части за техния а Данчето с два телефона уреди всичко за два дена . Само не се лъжи нещо турско да сложиш ще си прокълнеш всичко след това . При мен има под наем една фирма която се занимава с асансьори водиха ме в един склад да видя точно няколко турски машини дали може нещо да се ремонтират няма такава трагедия в проектирането и изпълнението . Всичките са монтирани и след няма и година правят основен ремонт и връщат старата българска . Тая песен с частите съм я слушал много пъти от много места ама при мен не върви . Българска асансьорна машина за да помеле това което си описал съвсем целенасочено е оставена без масло от фирмата по поддръжка . Тая в блока на ортака вътре е като нова щото той от как е построен блока всеки месец следи какво става и ако има проблем някъде им разгонва фамилията на фирмата по поддръжка .
      Последно редактирано от sek.1; 08-06-21, 06:18.
      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Трябва ми типа машина за да видя за резервните части .

      • dragozow
        dragozow коментира
        Редактиране на коментар
        Проверих в асансьорната фирма, казват ми, че е от завод за асансьори гара Искър, 1971 година. Само това имат като информация. Мотора май беше 11 киловата, 19 етажен блок, това е голямата машина. Ще ти я снимам днес, защото ще сменяме дограмата на асансьорното и така или иначе ще вися при дограмаджиите.
        Последно редактирано от dragozow; 16-06-21, 10:09.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        На машината трябва да има табелка .

    • #19




      Табелка е имало, но я няма.

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Кой е квартала ?

    • #20
      Борово. Мога да ги заведа да видят, имам достъп до асансьорното.

      Коментар


      • #21
        По принцип, ако домоуправителя е решителен човек (а той трябва да е) и е чел ЗУЕС целия, може да постъпи така ,макар че не ми е приятно да коментирам такива действия.
        По повод случката, с помления редуктор мисля, че може да се направи и така - Драгозов или който има възможност плаща сметката и после, се среща предварително с вещото лице по технически екпертизи към съда и му "говори" .След това, си завежда дело по етапния ред и доказва с лекота - престъпно немърливо отношение към поднадзорно съоръжение .
        Защо - защото преди да се смели редуктора се случват разни неща , при които асансьора се спира и т.н.
        И накрая не ми стана ясно, всичкия проблем е заради червячното зъбно колело така ли ?Защото пиньона или червяка е стоманен със сигурност и проблема да се направи е никакъв . Кво пречи да бъде изработено от чугун (съобразявайки се със стоманата на новия пиньон) ,макар че и бронзова отливка може да се поръча в Турция и да се получи в рамките на седмица .Леглата на лагерите да са разбити, се разстъргват наваряват и пак се разстъргват и така.А може и да не са за пипане и с лепило да минат .
        Трябва ви компетентен майстор май ?Колегата sek.1 като предлага, направо отиди до завода и потърси кой да я дефектова тая машина .Да хвърлите машината ми се струва кофти идея.
        Посетете сайта ми : http://mashini-plazmeno-riazane.com

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Бронза за тези редуктори е със състав проработен през годините . Горе в АС го имат и според хората там само в Казанлък го леят както трябва и с техен бронз редукторите са вечни . Миналата година от там поръчах за двете втулки на колоната на единя ни кран . Умисъл да докажеш едва ли ще стане машината е работила интензивно едни 50 години и отдавна си е прескочила поне двойно проектния живот . Толкова здрави машини отдавна никой не произвежда .

      • #22
        Sek ми даде контакти, за сега не вършат работа и отиваме на нов асансьор, с парите сме на 75%.

        Коментар


        • #23
          А какво общо има упревлението (бутони, табла и т.н.) с механиката? Предполагам че новият асансьор пак ще използва редуктор?
          Ако да, монтира се новият редуктор с двигател, и се свързва към текущото управление.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #24
            Текущото управление е пълна скръб, едни антични релета и контактори, които повечето техници вече не познават. Отделно от това всичко е в много лошо състояние, 50 години са минали все пак. Новите бутони и старите работят на различни токове и др. За повечето техници е голямо предизвикателство.

            Коментар


            • #25
              Аз казвам от техническа гледна точка че съм разглобявал и 40 годишен редуктор в пъти по голям и тежко натоварен ,че и работещ в една от най гадните среди (не един а осем еднакви) при които и пиньона и колелото са стоманени .Работата им е да бъдат огромни бъркалки с вертикална ос 4,5 метра.На собствениците на завода не им се чува за инвертори защото тези мотори (около 100 киловата ) са на 6000 волта и така си работят тръгвайки всеки път с удар .И ако не са си разредили бъркоча от намси ква киселина за да ги запуснат ,гледай кво става !
              Е,ако сте си намислили нов асансьор - нов си вземете ,аз именно затова казах, че не ми се коментира неплащането на сметки .Не казвам че случая е такъв ,но има немалко случаи (на мен лично ми се е случвало) на нецелесъобразно харчене на пари ,за неща които не са реално необходими в абсурдната ситуация на стара и неподдържана етажна собственост.
              А ако все пак си вземете нов ,нема да повярваш колко голямо е новото табло.Аз самия чак на третата си сграда успях да се светна за Митсубиши контролер (най разпространените вече в бранша) и се изкорах - може да се въже към рутер и към контрола на достъпа и у вас на компа или на телефона, да виждаш кой еджеба комшия ,най много го ползва и в кои часове.Има и модули на програмата (тя е една с различни модули според предназначението на асансьора или сградата) които са контрол на достъпа и работи направо с четеца.
              Посетете сайта ми : http://mashini-plazmeno-riazane.com

              Коментар


              • #26
                Новата машина е вече в България, чакаме таблото от Турция. Живот и здраве през септември ще имаме нов асансьор. Ще събираме и за другия, но първоначално ще им разменим моторите, защото на работещия вала е много крив и не можем да угасим вибрациите само с тампони. Същевременно на счупената машина мотора е окей.

                Коментар


                • #27
                  Ще може ли някаква ориентировъчна цена? Домоуправител съм, 12 ет. 2 асансьора от '72-а г. Засега работят, ама имаме идея поне на единия да сложим съвременно машинно. До тук сме събрали 15 000 лв. някъде.

                  Коментар


                  • #28
                    Да, 26 000+ лв. Машината е Montanari, италианска, таблото е Arkel Arcode, Турция, честотно управление. И един списък с части. Според фирмата, Евролифт са слагали доста такива последните години и работят перфектно. Пак според тях няма да имаме скъпи ремонти поне 10 години. От стария асансьор остава кабината и вратите само. Кабината аз и един съсед ще я преобразим като почнат да работят по асансьора. Преди 2 седмици сложихме нов под на работещия, едни "плочки" от нещо като полиамид с еднаква структура, много здрави и леки. Приключваме с балатумите, които изкарват по година време.

                    Коментар


                    • #29
                      Като спомена честотно упревление...
                      Не се скъпете откъм защити в ел. таблото на асансьора. Монтирайте катодни отводнители и каквото друго е необходимо, за да предпазите електрониката от пренапрежение и пикове в захранващата мрежа.
                      Не чета коментари и не отговарям на такива.

                      И коментаторите...

                      Коментар


                      • #30
                        Оставили сме всичко в ръцете на фирмата, гаранцията си е от тях. Не се скъпим за нищо, каквото са предложили, това избираме. Имаме добра комуникация с тях. Като казаха, че не могат да угасят вибрациите на работещия асансьор веднага се качих да видя какъв е проблема и още от асансьорното им звъннах да разменят моторите. Оказа се, че са го предвидили вече, но първо ще качат със счупения новата машина горе и тогава. Говорили сме за бутони, показатели и евентуална комуникация на таблата като станат две.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X