Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Леене с противоналягане - история?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Леене с противоналягане - история?

    Има много малко или много известни технологий разработени през годините от колектива на ТУ София ето още една масово разпространена у нас и по света http://www.efttom.com/text/?text_id=1 . Тази технология е изцяло разработка на ТУ както и праховото боядисване. Много от технологийте разработвани през ония години са били секретни и са "истекли" по света през СССР и другите държави от СИВ и сега авторството им е трудно и най вече скъпо за доказване .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #17
      От: Леене с противоналягане - история?

      Като стана дума за леенето с противоналягане, и се сетих, че още по времето на социализЪма беше вдигната голяма шумотевица около завод с изцяло българско оборудване, дислоциран във Франция, който произвежда ляти джанти.

      Продукцията му е била с обем, задоволяващ потребностите на френското автомобилостроене.

      Някой чувал ли е за този завод, това вестникарски лакардии ли са били, или действително е имало такова нещо?

      Спомените ми са за около 1980 - 1982 година.

      Коментар


      • #18
        От: Леене с противоналягане - история?

        ЛЕЕНЕ С ГАЗОВО ПРОТИВОНАЛЯГАНЕ. Едно от най-значимите инженерни постижения на човечеството през втората половина на 20 в., а именно методът за леене с газово противоналягане, създаден от акад. Ангел Балевски и инж. Иван Димов! Методът е одобрен през 1961 годна и на практика представлява ново научно направление в областта на металознанието и технологията на металите и е уникален при получаване на материали с оптимална структура, без дефекти в метала. Леенето с противоналягане има широко приложение в автомобилната индустрия, най-вече в производството на джанти и се използва с изключителен успех от водещи автомобилни фирми в целия свят.

        От първата си реализация досега методът е в непрекъснато развитие. Създадените технологии и машини за леене на различни детайли от алуминиеви сплави са реализирани в повече от 25 страни. Осъществено е научно-техническо сътрудничество с институти по леярство в Германия, Китай, Полша, Украйна, а така също с водещи в областта на леярството фирми като"Алкоа","Американигълуилкорпорейшън" и"Интермет"-САЩ, ДУБАЛАлуминиум-ОАЕ, "Алуком"-България и други. Основни потенциални индустриални партньори са производители на детайли за автомобилостроенето с високи изисквания за якост и пластичност, корозионна устойчивост, намалена маса, стабилност и възпроизводство при намалени разходи. Според твърденията на специалистите акад. Балевски за пръв път изяснява въпроси, които дълго време не са били ясни или по които са съществували спорни схващания и хипотези, като например експерименталното потвърждение на хипотезата на Моор за максималните тангенциални напрежения, експерименталното изследване на скокообразната деформация на металите при натоварване на огъване, на усукване или на комбинация на двете, доказаната възможност за отстраняване на вътрешните напрежения в отлети тела чрез вибриране, установяване на критерии за устойчивост на чугуните срещу термичен удар и други.
        LZ1ZAH

        Коментар


        • #19
          От: Леене с противоналягане - история?

          Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
          Като стана дума за леенето с противоналягане, и се сетих, че още по времето на социализЪма беше вдигната голяма шумотевица около завод с изцяло българско оборудване, дислоциран във Франция, който произвежда ляти джанти.

          Продукцията му е била с обем, задоволяващ потребностите на френското автомобилостроене.

          Някой чувал ли е за този завод, това вестникарски лакардии ли са били, или действително е имало такова нещо?

          Спомените ми са за около 1980 - 1982 година.
          Завода се Setef е във Франция, на границата с Белгия. По онова време беше 51% с/у 49% в полза на България. Там се произвеждаха джантите BBS. Мисля че и досега ги правят там.
          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

          Коментар


          • #20
            От: Леене с противоналягане - история?

            Това е много интересно - благодаря за инфото..

            Но явно нещата са се променили от ония години - според сайта на BBS заводите им са в Schiltach и Herbolzheim, а и двата града са в Германия..

            а за името на завода - верно, че така се казваше - никога нямаше да се сетя..

            Коментар


            • #21
              От: Леене с противоналягане - история?

              Бил съм в завода, автоматизирахме пренасянето на стопилката от пеща до формовката че се пренасяше на ръка преди това. При това ръчно пренасяне се образуваше много окис и цялата технология се рушваше. Заводът беше в една стара тъкачна фабрика. Абе знам един куп неща на тази тема но не ми се спори с "разбирачите". Ето и нещо интересно по темата: По тази технология в института по пласмаси опитаха да правят пластмасови джанти. Пълен провал, но гърцште бяха гепили технологията преди да се разбере че не става и доста време си правиха опити.

              п п Аз отдавна не се занимавам с това и не знам дали Сетеф работи още. А германците и тогава си правеха сметки да местят производството у тях, но проблемът им беше суровината. Франсетата вадеха изключително добро качество с руда от някакви тяхни бивши колонии.
              Последно редактирано от derhunter; 20-07-10, 12:39. Причина: послепис
              Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
              Селска фурна аспух нема. Пак същият.
              В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

              Коментар


              • #22
                От: Леене с противоналягане - история?

                Ей, интересно е....
                Ако ти се пише, разправи още нещо, моля те..

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X