Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какъв профил?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Какъв профил?

    да не става като непозволена реклама, пусни едно търсене в гугъла за "едногредов кран" има доста инфо
    най-често профила е I даже има и спецификации, но са по ГОСТ

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:gallery_bg_1.jpg
Прегледи:1
Размер:71.9 КБ
ID:5398993
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • #17
      От: Какъв профил?

      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      От практиката: За да се постигне по-добра товароносимост на П-образен профил отворената му страна трябва да е вертикална.

      Ама пък 200 мм профил само за 500 кила ми идва малко множко. Макар и гредата да е дълга 5 метра.

      Пак за сведение-талпите по които качвам витарата са по две сдвоени греди(иглолистна дървесина) с гвоздеи, и са по 10 см(дърводелците мерят в сантиметри, железарите в мили метри)квадрат. Като общо се получава правоъгълник 10/20 см. На две такива талпи цялата витара ляга, и не поддават почти никак, Витарата тежи поне 1200 1300 кила.
      П-образен профил би трябвало да държи доста повече от дървото.
      Колата като я качваш по гредите не може да ги натовариш толкова много. Ако колата е 1200кг, то за всчка талпа по 600кг, но на една греда лягат по 2 колела. Товара се разпределя за всяко колело по 300кг. Талпите повече от 4м не вярвам да са дълги. Няма как двете колела едновременно да са в средата, където е и най-големия огъващ момент. 600кг превърнати в нютони са 6000N, Ако са на един метър от двата края колелата на колата то се получава огъващ момент 6000Nm, а на 4 метра талпа са на доста по-малко, следователно имаме и по-малък огъващ момент. За сравнение ако този товар е концентриран само в средата на 4 метрова греда ще има 12000Nm огъващ момент. Коле разбираш ли че при тебе не се натоварват гредите толкова много.
      В предния ми пост съм споменал че двойно Т №10 ще издържи на 500кг товар. Объркал съм се №18 ще издържи. Има значение как се монтира, както спомена Кольо, П-лаизена с кухата страна в страни съм гледал за №20, но пък има редица недостатъци. Недостатъка е че товара трябва да се закача от страната на здравото. При двойно Т трябва да е в средата. Има и вариант доста по-малък двойно Т профил, но от горната мъ страна да има заварена шина. Хубаво е шината да е заварена е цял шев по-цялата дължина.

      Коментар


      • #18
        От: Какъв профил?

        Това за витарата и талпите съм го дал само като пример. Знам, че натоварването е наполовина от цялото тегло(може да съм глупав, ама съм малко глупав), но и така се падат по 300-350 кг на колело, съответно на талпа. А колелата си минават и през средата, и няма никакво огъване. Да, по 4 метра са, но нали вече казах-само пример. От него може да се предположи как ще се държи метален профил със съответната дължина.

        А твойно "Т" си се ползва за кранове отдавна. достатъчно товароносим е, а и ролките на телфера лесно се водят по него.
        А най-товароносима е ферма, но колегата пита за конкретен профил. Та-щом Димич е сметнал 180мм-да ползва него. Ама все пак си има и особености де-дали се иска изобщо да не поддава по тежестта, или ще се прави стойка за сваляне/поставяне на двигател например, където може и да отдаде малко, изобщо има значение за какво ще се ползва...
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #19
          От: Какъв профил?

          Аз като го смятах се запасява около 1,5 пъти. Не би трябвало да поддава. За закрепянето има си значение. Там трябва да се прави с планки и по възможност запънка в долната страна. Тези запънки допълнително увеличават товатоносимостта.

          Коментар


          • #20
            От: Какъв профил?

            Здравейте!
            Малко обяснение. Покрай всичката работа ми се налага да вдигам и товаря на пикапа (Hilux) разни товари с тегло между 50кг. и 150кг. Обикновенно има кой да помага, но когато е в извън работно време или събота неделя се оправям сам.
            Да ама кръста ме предаде и реших да си направя нещо дето да вдига вместо мен. Харесах едно ел.телферче 250/500кг.(за да се презапася) и от тук идва условието за товароносимост от 500кг. Това е със запасяването. Едва ли ще ми се наложи да вдигам някога аварийно повече от 400кг., но знам ли?
            С доста чесане успях да скъся гредата до 4,3-4,4м. Височина от пода 3,4м. От едната страна заварка (планки) за съществуваща метална колона, от другата подпиране (заварка, планки)на нещо като равнобедрен триъгълник с основа около метър, стъпил на пода, защото като вдигна вместо да мърдам пикапа назад, ще бутна 20см. перпендикулярно на гредата да стъпи на капака и пускам. Известно провисване на гредата при 500кг. мисля, че няма да е никакъв проблем.
            Много Ви благодаря за дискусията.
            Днес ще проверя колко струва двойното Т - No18.
            Поздрави!
            Последно редактирано от 1.4; 13-08-12, 10:06.

            Коментар


            • #21
              От: Какъв профил?

              Първоначално публикуван от artefekt Преглед на мнение
              И за чий я смята като конзола?!
              Бързо и лесно, а на два пъти неопределима, момента съответно ще е доста по-малък. От там и сечението.
              А 2Т профилът наистина е по-добър, но не зная дали го има по нашенско. Иначе може съчетан от 2 П-уайзена, ама младежите да смятат, че днес нямам време.
              Да обяснявам ли защо отворения край на П-то трябва да сочи хоризонта ? Инерционно сечение а също и съпротивително сечение П-то има най-големи именно така, а не с перата по вертикала.
              подаръци за мъже от FACOM
              промоция на читави инструменти

              и на хоби такива

              тел. О879 Ч8Ч 2З5

              Коментар


              • #22
                От: Какъв профил?

                Първоначално публикуван от maystor Преглед на мнение
                Бързо и лесно, а на два пъти неопределима, момента съответно ще е доста по-малък. От там и сечението.
                А 2Т профилът наистина е по-добър, но не зная дали го има по нашенско. Иначе може съчетан от 2 П-уайзена, ама младежите да смятат, че днес нямам време.
                Да обяснявам ли защо отворения край на П-то трябва да сочи хоризонта ? Инерционно сечение а също и съпротивително сечение П-то има най-големи именно така, а не с перата по вертикала.
                Мисълта ми бе, че като проста гредица също е бързо и лесно и по-близо до действителното...

                Коментар


                • #23
                  От: Какъв профил?

                  Тука в Пловдив двойно Т, дължина 6м. No14-120лв., No18-180лв.
                  А дали No14 би ми свършило работа-да носи 500кг. без запас?

                  Коментар


                  • #24
                    От: Какъв профил?

                    Питай за материала от който е направено.Би трябвало да е Стомана 3 ама знае ли се.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Какъв профил?

                      Значи №14 е много слабо и няма да издържи 500кг на 5м греда. На 5м без никакъв запас може да носи през средата около 500кг. Но това е доста росковано. Като се има предвит и телфера че тежи. Ако си намалил разстоянието на 4,5м то в се вдига малко товароносимостта и без запас може около 580кг. Ако и на тези 4,5м в ъглите се направят триъгълници с разпорка, дължината на гредата ще стане около 4м при което без запас товара ще може да е около 650кг.
                      Всичко това го изчислявам при допустими напрежения на опън-натиск 160MPa. Попитай какви са и ако са по-големи може спокойно да вземеш.
                      ПП Не съм смятал масата на гредата. И тя ще окаже влияние. 6м №14 тежи 80кг, което е все едно 40 кг товар в средата. №18 тежи 110кг, което означава товар в средата 55кг.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Какъв профил?

                        Много, ама много ти благодаря!!!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Какъв профил?

                          В момента и аз си правя навес. Намерих доста профили в скрапа. Сега изчислявам с някакъв запас понеже не ми стигат малко профилите. Поръчах си ламарина ЛТ40, която допълнително има някакво усилие. Конструкцията още не съм я заварил, но за момента ми е изчислена без усилието на ламарината на 60кг товар от сняг. С ламарината ми става на 90-95кг сняг. Така и аз съм пред същата дилема дали да слагам още една-две гредички допълнително.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Какъв профил?

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:9376243_w640_h640_kozlovoj_kran_2.jpg
Прегледи:1
Размер:17.9 КБ
ID:5400378
                            Ето една идея

                            Коментар


                            • #29
                              От: Какъв профил?

                              Това е много добра идея. На времето си правехме тринога и на двора сменяхме двигатели на камионите. Издържаше на натоварването, но триногата работи на натиск. При подобна конструкция трябва носещата греда да се изчисли. Колкото е по-къса, толкова по-голям товар може да носи. Има една основна подробност. Ако всичко е готово и има къде да се захване само носещия профил, предполагам ще е доста по-лесно и изгодно от предложения случай. Причината е че трябва да се вложи материал в подпорите.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Какъв профил?

                                Преди 2-3 месеца правихме с колегите една релса 7метра дълга двойно Т 14 или 16 беше, от единия край го подпряхме на метална колона от доло с подпорна тръба за триъгълник напред 1 метър (т.е. 6 метра чист провес има гредата)... и направихме проба с 600кг. защото според шефовете нямаше да подаде и гредата поддаде едно 4-5см. След това по мои си мерки направих фермичка... сложих три тръби по цол 1,1/2" или 2" (не помня точно) за да направя 2 тригълника и след това тези 2 голями тиъгълника ги подпрях да не се развишяват с тръба 3/4" от средата на гредата към средата на дългите тръби след което на пробава, въпреки, че ми се смееха, че стана като мачта на кораб, гредата не помръдна грам...
                                За такава конструкция говоря, тръбите не са кой знае колко скъпи, на всяка снадка ги цепиш с средата и слагаш планка за съдиненията към гредата или към другата тръба... лесно, бързо и сигурно
                                Последно редактирано от Ivanko; 02-09-12, 21:37.
                                Моите снимки...
                                https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
                                https://500px.com/ivankoo

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X