Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Антикорозионна обработка на нов автомобил

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Като минаха няколко дни, мога да кажа че 4941 пръснато върху изсъхнало 4942, което от своя страна е птъснато на чисто... е станало супер добро покритие. Тези пръскани върху МЛ се премахват със силен натиск с пръст (до лъскавата основа на метала), 4942 на чисто се маха много трудно с пръст и лесно с нокът, 4941 на чисто не може да се махне с пръст, може с нокът. 4941 върху 4942 е почти невъзможно за зачистване с нокът до основа...

    П.С. Наясно съм, че при все това, че по-лесно се сваля покритието с МЛ-а, дори и тогава ще остави мазен филм, който ще предпазва. Но това не променя фактите, кое е по-доброто покритие...
    П.С.2 Джипката е LC 79, за европейска кола хич нямаше да се хабя да я мажа... еле пък, че съвсем нямаше да се хабя да я купувам нова, за да няма ръжда...
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

    Коментар


    • #17
      "По-добро" е широко понятие. 4942то например не прониква лато ML. То ако я беше напръскал с шагре или полиуретан, него и с ножа нямаше да можеш да махнеш. Което не значи че отдолу не работи.

      Личното юи мнение е че Dinitrol работи именно заради ML. Нещо, почти същото като 4942, е ваксата в еднолитрови бутилки на Novol. Но не работи така. Пробвано. И то именно защото отдолу си избива след време. Хем и новолското е рядко, примерно като диференциално масло.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #18
        ОК, след малко четене, гледане, експериментиране и много повече доверяване на опита на Sparky, което считам за по-меродавно от експериментите ми с идеално кръгъл кон във вакуум... съчиних следното "техническо задание". Моля при желание за бележки и коментари, ако се получи добра инструкция може и на някой друг да му свърши работа вбъдеще
        1. Предварително измиване с вода под налягане без препарат
        2. Сваляне на:
          • Предна и задна броня
          • Уширители
          • Подканници
          • Защита резервоар!
          • Тапицерия таван и под
          • Седалки?
          • Товарна каросерия?
          • Други?
        3. Основно измиване с препарат
        4. Обезмасляване (вкл. под, таван, шаси, кухини)
        5. Изплакване с вода под налягане
        6. Обработка с ръждопреубразувател Fertan на мокро, под налягане мин. 4 бара навсякъде, вкл. с 360О дюза в кухини
        7. Основно изплакване с вода с ниско налягане мин. 24 часа след обработка с ръждопреобразувател
        8. Продухване с въздух под налягане за отстраняване на влага 2 пъти през 24 часа с промяна на наклона на автомобила
        9. Съхнене на открито / слънце мин. 48 часа (общо съхнене след окончателно изплакване мин. 3 денонощия на открито, след окончателното подсушаване с въздух под налягане може може да се работи по полагане на шумоизолация на откритите части на купето – таван, под, гръб, преден капак)
        10. Апликиране не на битумна шумоизолация (Dynamate xtreme) на таван, под, врати, гръб, колонки,
        11. Апликиране на микропореста шумо/топло изолация на таван, врати?, гръб?, под?
        12. Полагане на защитна боя Raptor по вътрешната повърхност на товарна каросерия – задължително преди първоначална обработка с Dintrol!
        13. Полагане на антикорозионен пенетратор Dintrol ML навсякъде - всички кухини, врати!, под, таван, открити и в закрити части – шаси, под, мостове, трансмисия, в прагове!, открити части около шумоизолацията,...
        14. Продухване с въздух под налягане за отстраняване на натрупвания от Dintrol ML ???
        15. Престой мин. 48 часа на открито
        16. Полагане на защитен слой:
          • Dintrol 1000 в купе, врати, прагове, затворени кухини
          • Dintrol 4942 вътре в шаси, под защита на подкалници, резервоар и др. не пряко подложени на въздействие
          • Dintrol 4941 в два слоя през мин. 12 часа по открити части на шаси, под, калници, мостове и др.
          • Dintrol 4010 coroheat 200O C. в моторен отсек, генерация?
        17. Обработване на детайли преди сглобяване – защита резервоар и др. (монтажа може да се направи между първо и второ нанасяне на Dintrol 4941
        Заб. Полагането на Dintrol да става задължително със специализиран пистолет за вакса и под необходимото налягане!




        Technical Rescue Direct - life lies in courage
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

        Коментар


        • #19
          Пак, от Dinitrol 1000 смисъла е нулев, според мен. След ML това. 1000 е просто вакса. Стои като технически вазелин поелс - никога не втвърдява. Понеже имах един спред, за да го похарча пръсках примерно под пластмасови лайсни и прочие с него.

          4 е излишно. Каквото не обезмаслиш с препарат, не виждам с какво повече можеш. И внимавайс препаратите - някои свалят и боята. Аз преди да лепя изолация забърсвам с един парцал с обезмаслител на TRW и толкоз. В купето съм мил само прагове и подкалници зад корите и то защото рам беше прашно и събрало власинки. Самото купе не съм. Но и там съм пръскал Fertan и с ML, а не навсякъде вътре. Таван и под не съм пръскал с нищо. Само изолация.
          6 - фертана няма смисъл да е под налягане. Четка и ръчна помпа с маркуч и дюза е достатъчно. Но с пистолета може и да се получава добре - не съм опитвал.
          7 - може да преседи и повече, даже е препоръчително. Особено ако преседи няколко дъждовни дни би било перфектно. Това за Fertan-а.
          8 е излишно. Лятото след 48 часа на слънце всичко е изсъхнало и изпарено.
          10 Dynamate extreme няма нищо общо с битум, освен че е черно. За хоризонтални повърхностни може да разпиташ и Руси за неговото.
          11 не знам. Целия ми под, таван, кори е с гума със затворена клетка. Топлоизолация вероятно е, но шумоизолация не е. За шум си трябва или кече, или въпна, или дунапрен с отворена клетка. Но всичките тия пият водичка, тоест където ги има, не трябва да влиза вода.
          14 е безсмислена. ML не може да се натрупа - прекалено течлив е. Затова ти казвам че става мазало най-вече с него.
          15 лятно време и 24 часа е достатъчно. Да не говорим че и 5-6 часа е достатъчно. То се вижда кога - след около час спира да се стича, после става леко матово. След това и седмица да стои, все си е такова. Моето го правих наесен. Не съм го чакал и 24 часа. То си дърпа и след като го напръекаш с 4941.
          16 4942 вътре в шаси, значи събиране на боклуци, според мен. Аз вътре съм само с ML и тук-там с 1000. Още си е мазно. 4942 може вътре в купето. Навсякъде другаде няма сми, при аличие на 4941.

          Забележката - може и на спрей, може и всякак. Но с хубав пистолет е по-икономично, по-равномерно и с по-малко мазало.

          И забележка и от мен - Fertan-ът боядисва зверски, та вземете мерки за пода. Ще капе и ще тече със сигурност. При което пода или трябва да се мие веднага (и пак ще има следи), или да е защитен с нещо. За ML-а важи същото - прониква в бетон изключително сполучливо, а дори и да не проникне - при мен трябваше 2 години на открито върху бяла хидроизолация, за да спре да си личи че съм направим лазало с ML. Около цялото място, където пръсках, на пода имаше кафеникав "ореол" от ML.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • icerunner
            icerunner коментира
            Редактиране на коментар
            1000 планирам за във вратите, точно за да не изсъхва никога, но ще е там по дълго от МЛ, а МЛ така или иначе ще има като първи слой.
            Препарат планирам най обикновен за автомивка, просто да измие по-добре основата
            4.Обезмасляването само заради фертана бих го направил, има го задължително в инструкцията
            6. Четох една книжка на фертан - там изрично пишеше да се пръска под налягане 4-6 бара... сигурно така повече прониква
            7. За удълженото време за действие на фертана... ще коригирам
            8. Със сигурност ще изсъхне и без продухване, но духването на кухини и шаси е работа за 5-6 мин. а ще спести много време съхнене.
            10. Динамат като вид материал съм го дал, въпреки че едва ли много ще спестя с друг материал...
            11. Нещо с отворена клетка няма да сложа, колкото и да е шумоизолиращо... а все нещо по дебело бих сложил и заради топлоизолацията... много е basic купето и няма никаква, ама никакева изолация между ламарината и кората на тавана...
            14. Продухването след МЛ мисля, че все пак ще го набие още повече по дупки и гънки и ще го изтъни по гладките повърхности

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Ама, препарата за автомивка обезмаслява доволно добре. Изобщо не е сигурно че после с да речем спрей за обезмасляване, ще има положителен ефект.

            6 категорично не е вярно. Fertan си идва и с ръчна помпа и както ще да го пръскаш, проникването не е от това. С хубав пистолет просто го разпрашава по-добре - това е. То си имаше май и умокряща добавка, ако помня добре. Абе като го пробваш ще видиш. Както ще да го нанасяш, ще видиш че има места, където омокря лесно и такива, където не.

            10 Dinamat е безумно скъп. Доста можеш да спестиш. Категоричното му предимство пред всичко друго, дето съм пробвал, е че залепва по-добре и не се свлича лятото като го напече жегата. Но когато не е за вертикали това няма значение, а дори и за вертикали може да се вземат мерки да не се свлича. На Руси изолацията се държи и малко мазно, тоест допълнително гони водата.
            11 - мойите и двете джипки са така. нищо няма на тавана. колкото изолира кората, толкова. Лично ползвам 6 и 10мм алуминизирана самозалепваща изолация. Накъде из темите пишеше и от къде се купува. Българска е, на прилична цена. Обаче сега не знам дали бих купил алуминизирана. Май няма особено значение, а такава без покритие е доста по-евтина. По корите на вратите например преспокойно можепш да слагаш вата или нещо с отворена клетка, особено ако са пластмасови. На Гранда са пластмасови и дори да се намокри инцидентно - все тая. На тераното покрихг картонените кори отвътре с епоксидна смола и стъкломат. Има го в темата ми. Но бях купил това българското в количество като за 3 коли, и ползвах него.
            14. Освен евентуално малко допълнително мазало - нищо няма да сърши. То прониква заради повърхностно напрежение и капилярен ефект, като след 24 часа всичко е приключило. Говорим за порникване на над 10мм в люспи ръжда, каквито ти нямаш. Всичко по-плитко е напоено много преди въпросните 24 часа, а и както казах продължава да работи и след като го покриеш с 4941.

        • #20
          На Фертана не му трябва налягане . Не бих казал , че прониква по-малко от ML ,просто по технология -иска си да е влажно , най-добре нека пръскането ти с него да е на само отцедена ,а не суха повърхност , и след като си го нанесъл (никакъв смисъл да се стараеш равномерно , но да е навсякъде) , изчакай час и с водна мъгла навлажни всичко ,пак . Бих го оставил да "сработи" ,поне 48часа (аз го оставям по месец) , преди да го измиеш . При измиването , въобще не се престаравай , ако е имало някоя ръждица , тя си е взаимоделствала с Фертана и си е направила добро предпазно съединение ,основа за следващата вакса .
          Както ти споменах , след Фертана ,бих пръскал два слоя 4941 и стига . Идеята ми е , че тая операция , бих я повторил след 24месеца и каквото и да правиш и престараваш , пак ти го препоръчвам . Най-малкото ,щото всички покрития се остъргват механично от камъни,камъчета,сняг,лед,треви и храсти ,всред които провирам играчките ,и се нуждаят от подновяване .
          Вътре ,бих сложил вибро и шумоизолацията ,и не бих пръскал с нищо.
          Играчката е страхотна , Бравос ! Заслужава си усилията !
          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

          Коментар


          • icerunner
            icerunner коментира
            Редактиране на коментар
            за фертана така четох от Фертан, че под налягане се работи

        • #21
          Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
          ...Не бих казал , че прониква по-малко от ML ,просто по технология -иска си да е влажно.
          Ей колко прониква:


          Това е след 3 опита. После се усетих - не рачи да проникне там, където е пръскано с вакса (на автомивка) или омазнявано по някакъв повод. Магнетита (което е "полу-ръжда") башка. После търках с четка и бормашина, после още веднъж, и те така...

          Нещата на водна основа просто не проникват както тия на маслена/петролна, ако някъде е напоено. Fertan-а да речем е малко по-добре от например Wurth, но пак не е всеможещо. А сега шасито ми отвътре си е пак ръждиво, но консервирано и продължава да си стои мазно и без развитие.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • icerunner
            icerunner коментира
            Редактиране на коментар
            Да бе, това е въпрос на повърхностни напрежения и омокряне. Не се ли харесат полюсите на магнита... не можеш да ги убедиш....

        • #22
          Прав си , не може да проникне под нищо омазнено ,или силиконово . За да сработи ,трябва да се обезмасли . Говорих за проникване в микрошуплички и сгъвки ,кьошенца -места дето споменатата досадна четка няма шанс и дето вискозитета на 4941 няма да е достатъчен ,да иде .
          П.п като ползвам Динитролите ,подгрявам флаклоните до 40-50 С , да са по-течнички.
          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

          Коментар


          • #23
            Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
            ....
            П.п като ползвам Динитролите ,подгрявам флаклоните до 40-50 С , да са по-течнички.
            Това за подгряването е важна забележка... Опитвам се да си формулирам схемата, защото едва ли ще мога аз да го направя. Не че не ме сърби, но все ще трябва да си намеря домакин, защото нямам гараж нито дори компресор... нито площадка, рампа, канал... Иначе място имам, така че не е съвсем невъзможно, но едва ли ще е предпочитан вариянт. А като тръгна да търся гараж / сервиз, където колата може да се разхвърля за седмица... е вероятно да е по-добро решение да си намеря и кой да го направи като хората. За това също търся съвети и предложения.
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Без поне канал изобщо не се пробвай. Най-добре двуколонен подемник, че може да обикаляш отвсякъде, но аз нямах тоя лукс. Фертана и търкането с телена четка и бормашина даже и без канал ги правих, поне 3/4 от тях. Използвах Ковид затварянето по предназначение. Част от боядисването също. Голямо търкаляне падна в гаража. И никакъв шанс после да измия пода.

              Трябва да погледна сега, като махнаха гаражната клетка, дали слънцето и дъждовете са свършили тая работа.

            • didooo
              didooo коментира
              Редактиране на коментар
              За Сф , знам две подходящи места , дето можеш да свършиш тая работа . На едното можеш и да я делегираш (за работата отдолу говоря) . Най-добре си я свърши сам , мн е важно да се свърши съзнателно .дяволчето е в детайла . щото ръждата няма да тръгне по средата на тенекията , дето е видимо и леснодостъпно , а ще е от кюше , дето най-вероятно ще се пропусне да се обработи ,щото е трудно да се бръкне .
              Пиши на лични , ако не си намериш мивка с подемник .

          • #24
            Саше, аз бих заменил Дайнамата с алтернативи, има прилични неща на много по-хуманни цени, всичко останали ти е спот он, както се казва по Добружда
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X