Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Антикорозионна обработка на нов автомобил

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Антикорозионна обработка на нов автомобил

    Теми в раздела не, че няма, и почти не съм пропускал написаното по въпроса. Пускам тази за конкретни решения за антикорозионна обработка на нов автомобил. (в скоби - не произведен за Европейския пазар и съответно с крайно посредствена заводска защита...).

    Целта е да се постигне максимално дълготрайна защита, без с това да се навреди... последното, от опит знам, че не е трудно постижимо...

    Нов, нов... една зима вече е изкарал, но едно от нещата, които по трудния път съм научил, е че тези неща се правят лятото... каквито и "топли" условия да се обещават в гаража през зимата...

    Т.е. започваме на чисто... въпроса е с какво и в каква последователност да цапаме? През годините съм ползвал или съм виждал резултатите от използването на двукомпонентни епоксидни грундове, парафини, шегрени... и категорично ги отписвам. Искам да бъде обработено само с вакси, изпрегнатори и греси по възможност само на маслена основа. Нищо което може да се втвърди, вкл. и след много години не искам да плескам. В същто време, няма как обработката да се прави всяка пролет и есен... т.е. някаква устойчивост на покритието все трябва да се гони.

    Поради горното, си представям обработка в три стъпки (след миенето и подсушаването естествено)
    1. Пенетратор или препарат с минимален вискозитет, и максимална проникваща способност - от типа на Dinitrol ML, Fertan Prewax, Fluid Film Liquid и подобни.
    2. Вакса за защита на кухини
    3. Вакса за защита на шаси, калници, под - т.нар. устойчиво на камъчета покритие

    Звучи лесно и ефективно, но има уловки...
    Каква да е поредността на нанасяне? На пръв поглед изглежда логично да е в горния ред - почваме от вътре навън максимално дълбоко с пенетратора, после с вакса и накрая със защитна вакса само отвън... така ли е в действителност? Или има съображение защитната вакса да се пръсне на сухо и чисто за максимално добра адхезия с основата и после по-течните... Т.е. пенетратора работи ли като "грунд" за по-гъстите вакси или точно обратното?

    Още много детайли има за съобразяване, надявам се да се получи интересна и полезна дискусия.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

  • #2
    Уф рАкията ми е в повече, та ще пиша утре......пък ако забравя звънии след 11.00ч
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #3
      1. Dinitrol ML навсякъде (под, подкалници, кухини, греди, прагове, врати...). Няма нужда от друга вакса.
      2. Dinitrol 4941 навсякъде външно (под, подкалници, греди външно)

      Толкоз. След 2-3-4-5 години, ако има следи от изсъхване някъде, повтаряне на процедурата, без да се чисти нищо от старото (ML разрежда 4941, както и нафта, бензин и други такива).

      Тераното ми отдолу все още е перфектно. Нови ръжди няма никъде. Не събира и кал/песъчинки, което другите вакси правят.

      ML-а прониква изключително добре навсякъде и смятам че точно той е разковничето. Като WD40 прониква. И има инхибитори срещу ръжда (за разлика от белите вакси за кухини).

      Желателно е и да се махнат всички пластмасарии около гуимите, калниците, праговете и броните и да се напръска и под тях. Ако има пластмасови подкалници - също.

      На тераното имах тук-там признаци за ръжда между припокрити ламарини (например между калник и подкалник) - ML-а елиминира тези неща от раз.

      Още не съм подновявал нищо. Не съм видял нужда.
      Последно редактирано от sparkybg; 27-04-22, 05:00.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        В общи линии на там клоня. За МЛ-а точно това ме привлича, че е супер течлив и отива навсякъде. За 4942 също съм навит

        На 4942 изрично пише да се апликира на суха чиста повърхност. Не е ли правилно тогава първо да се нанесе той, а после да се пръска МЛ? Или да се изчака наколко дни хубаво да засъхне МЛ-а преди ваксата?

        Все пак вътре в шасито си мисля, че може СЛЕД МЛ-а да се пръсне и с една идея по вискозитетна вакса за по-дълготраен ефект - Dinitrol 1000 https://www.dinitrol.com/wp-content/..._1000_GB-2.pdf или 3641-A-LV https://www.dinitrol.com/wp-content/...41_A_LV_GB.pdf

        В / около двигателния отсек с 4010? https://www.dinitrol.com/wp-content/..._4010_GB-2.pdf

        За подкалниците (няма защитна пластмаса) да се използва ли нещо битумно за защита от камъчета или не? Това най ме притеснява, след време да не стане вадене на око вместо изписване на вежди... Например https://fertan.bg/fertan-premium-%d0...1%d0%be%d1%8f/ или https://www.dinitrol.com/wp-content/...85_Gold_GB.pdf


        Technical Rescue Direct - life lies in courage
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

        Коментар


        • icerunner
          icerunner коментира
          Редактиране на коментар
          Разбрах. А все пак пробвал ли си 4942 за нещо или само с 41 си работил. Защо мислиш, че ще събира повече боклук? И от тук ли пазаруваш или отвън? Тук знам един търговец и при него 4941 само на спрей 500 мл. има

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          От тук. Когато пазарувах ги имаше и двете в литрови бутилки за пистолет. Все пак е добре да има и по някой спрей - просто е по-удобно понякога.

          4942 не съм ползвал, но при търговеца имаше мостри. Сравнимо е с ваксата за пистолет на Novol - кафява, течлива, миризлива, и след втвърдяване относително по-твърда спрямо други вакси., но може би по-мека от 4941.

          ML-а, в качеството си на основа, прави нещата да работят. А 4941 е на битумна основа, но не е битумно, поне по моите разбирания. Просто по-устойчива вакса, която не събира боклуци. Като го пробваш ще разбереш. Все още като си измия тераното изглежда като съвсем скоро пръскано.
          Последно редактирано от sparkybg; 27-04-22, 20:21.

        • MoridinBG
          MoridinBG коментира
          Редактиране на коментар
          Ще поровя, остана ми едно неизползвано и неотворено шише за двигателния отсек, не помня 4010 ли беше точно или нещо подобно, но си беше за двигатели. Стига да го намеря - твое е.

      • #5
        Сашо,

        Подкрепям с две ръце казаното от Спарки, аз ползвам същите продукти и съм доволен.

        Има малко тънки и много важни моменти, обаче!

        МЛа може и няколко слоя/ръце докато се постигне хубаво проникване, ОБАЧЕ ако е твърде много ИЛИ твърде скоро пръскаш след него 40'тачните вакси, то тогава ваксата няма да залепне добре и с водоструйка или механичне ще се отлепи лесно, знам от опит.

        Има някаква златна среда между колко МЛ слагаш и колко време се чака след МЛа преди да почнеш с ваксите 40'нещо си.

        Ваксата също има тънкости колко се пръска, на колко слоя и с каква дебелина, ако е тънко нема 100% ефект, ако е твърде дебело пада/лесно се откъсва механично и т.н.

        Има голямо значение и температърата на околната среда, сам знаеш в студ не стават такива неща но ако е много жега няма съхнене и има голямо капане/стичане и може би се нарушава адхезията между МЛ и 40ките защото има компоненти които лесно стичат в жега, други пък летливи бързо съхнат и пак няма да стане добра адхезия и т.н.

        Аз заложих на добро механично почистване, после миене, после съхнене, после Фертан преобразувател, после миене, съхнене, после МЛ и после 40ка нещо си, падане и недобро устройчивост имам там където има по-горе описаните от мен особености.

        И последно но не маловажно, и аз като теб смятам, че мазнотиите са правилния подход и маслените продукти са истината за нашите цели с 4х4 возилата, който кара леки коли и ходи до магазина може да мине с епоксидни смоли, бои и шагрета и едно миене редовно, при нас с джиповете има други влияния и други изисквания.
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #6
          Тва със споменатите вакси по-горе ще го нацелиш .
          Предвид зимата дето вече си я търкалял , те съветвам да я минеш и цялостно ,с миенетата , с ръздопреобразувателя на Фертан . Ще действа , ако си намери някъде гол метал , само . Няма да увреди бои , покрития , гумички.... И след това ваксите .
          Карам две зими кола от Израел , тъй . Няма щети за сега
          TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

          Коментар


          • #7
            С ML-ът не трябва да се прекалява и освен ако няма пропуски, не е хубаво да се пръскат много ръце. Много е течен и "пъплещ", прониква доста добре в пролуките - за това е и толкова течен.
            Ако се пръска топъл (от кофа с вряла вода) в топло време с хубав достъп отдолу и една ръка си му стига.

            Ако си от София или имаш път, аз динитролът си го взимах от https://rustoff.eu
            Не всичко налично в магазина го има изобщо на сайта - обаждане и питане. Преди около година и половина, бяха най-добрата алтернатива локално и доста конкурентни на Европа.
            Ще се опитат да ти пробутат и Фертан - от техните само от ръждопреобразувателя съм доволен - работи видимо по-добре от Wurth-a.

            Коментар


            • #8
              Колко време след МЛ-а пръскаме 4941? Мокро върху мокро или не? С МЛ изцяло ли се пръска отвън, където ще се минава основно с 4941? Т.е. наистина ли като грунд го ползваме?
              Technical Rescue Direct - life lies in courage
              http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

              Коментар


              • #9
                Съвсем като грунд го ползваме. 24 часа след ML-а можеш да пръскаш черното. При сегашните температури дори и по-малко. Аз го пръсках при доста по-хладно време и го чаках само 5-6 часа.

                Наблягаш по кюшетата и където има ламарина върху ламарина. По останалите места само минаваш колкото да намокри леко. На другия ден каквото е трябвало ще се е стекло, и каквото е останало ще може да се пръска с 4941. Аз никъде не пръсках 2 ръце. Нито ML-а, нито 4941-то.

                С 4941 сигурно имам сумарно 10 капки капнали, но с ML-а беше страшно мазало. Имай предвид. С ръждопреобразувателя на Fertan също става голямо мазало, но на нова кола не мисля че има смисъл да се занимаваш, при положение че ръжди нямаш, а ML-а е с инхибитори вътре и ще тушират ако някъде има нещо скрито.

                ПП: ML-а има да го чакаш да изсъхне. Пробата върху гаражната ми врата си стоеше мазна и след 2 месеца. Съхне 4941-то. И то не точно съхнене - престава да лепне. Сравнително бързо. 12 часа след мазалото можеш спокойно да си караш колата, че даже и по-бързо. Аз отпред по подкалниците бях наквасил яко. И въпреки че лепнеше в началото, пак не събра пясък.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #10
                  Така, лятото дойде и трябва да го решаваме въпроса. За да подплатя решението с нАучен подход купих няколко спрея от 500 мл. и направих проби... ML, 1000, 4941, 4942 metalic (щото обикновен нямаше, но май свойствата са му идентични). Пробвах върху гладка поцинкована ламарина и върху здрав, но с минимални наченки на корозия (примерно 1-2 %) диск... Пробвах нанасяне на всеки препарат на сухо и нанасяне на всеки препарат 24 ч. след предварително нанасяне на МЛ. Резултатите... 4941 (черното) съхне много по-бързо и оставя чудесна хомегенна гладка и НЕ залепваща повърхност. 4942 (кафяво) оставя хомогенна, много по-мазна и мека, но не засъхваща отгоре повърхност (вероятно ще събира боклук повече). И двете правят МНОГО по-добра адхезия върху суха и НЕобработена с МЛ повърхност. 1000 оства на мазен (гресиран) слой, независимо със или без МЛ отдолу. 4942 се разтича капилярно по повтрхността в началото видимо повече от 4941.

                  Изводите. Искам да напръскам с 4941 отдолу и отвън (шаси, купе, подкалници, мостове и т.н. С 4942 вътре в шаси и други затворрни обеми отдолу. В купето, пода, също с 4942. Във врати, прагове, напълно затворени кухини - 1000. И всичко това бих предпочел (поради горните експерименти, на чисто и сухо. Въпроса е за това дали да пръскам с МЛ предварително. Разликата в адхезията е очеизвадна в полза на "без". Преимуществото на МЛ в проникващата способност също е очевидно... Няма пълно щастие... Мога да пробвам хитрости... примерно МЛ и веднага продухване в въздух под налягане за да го разкара навсякъде и да остане само където се е наврял на кучето в гъза... и след това 4941/4942. Или обратното, сега на идеално обезмаслено, чисто, сухо и предварително измито с ръждопреобразувател Fertan да залепя 4941/2 и след няколко месеца (преди зимата) да пръсна един ML ей така отвътре... да пипне ако някъде е имало пролука.

                  П.С. Нямам грам опит с пръскането, виждам че се използва бояджийски пистолет, маркуч с 360 гр. дюза и някаква плоско прещипана метална сонда... 360 е ясно за ктде е, а тази плоската тръбичка и пистолета? Кое за кое е?
                  Последно редактирано от icerunner; 09-06-22, 08:23.
                  Technical Rescue Direct - life lies in courage
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                  Коментар


                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    По мое мнение ако не "подложиш" с МЛ ще редуцираш сериозно антикорозионния ефект, защото:

                    МЛа при всяко загряване на детайла се впива се повече и няма да изсъхне бързо защото 49ката го е покрила, докато самостоятелно 49ката се втвърдява/изсъхва и под нея ръждата пак си се формира и ако направи шупли(както обикновенно) под шуплите препарат няма как да влезе, тоест пак ще гние като изглежда лъскаво отвън.

                    И това не са само разсъждения ами наблюденията ми върху различно обработени детайли, но мнението ми е субективно.

                • #11
                  1. ML и 1000 е безсмислица, доколкото МЛ е азредено 1000 + инхибитор. 1000 се пръска само в не-ръжясалли кухини, нямащи нужда от пасивация.
                  2. 4941 без ML отдолу - запечатваш каквото има и то си работи. Според мен задължително ML навсякъде. Вчера си обработих вратите на WK-то с такова. Далище пръскам друго, не знам.
                  3. Не можеш да оцениш адхезията на ML+4941 веднага.Можеш примерно след месец. По тераното нямам каднали НИКЪДЕ, и според мен адхезията изобщо не е на дневен ред като проблем.
                  4. Това прещипяното е за навсякъде външно. Много е удобно,
                  5. Пистолета няма нищо обшо нито с бояджийски, нито с такъв за шагре. Ако обещаеш да го измиеш щателно след операцията, ще те снабдя с пистолет какъвто трябва. Доколкото на мен ще ми трябва чак след месец-два, по-добре да не стои в шкафа.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • icerunner
                    icerunner коментира
                    Редактиране на коментар
                    ML и 1000 вероятно наистина е безсмислица, но имах повече приготвени "мостри" пръснати с ML предния ден От друга страна точно при 1000, предварителната обработка с МЛ нищо не може да навреди. 1000 мисля да пръскам във вратите
                    2. 4941, ако се пръска без МЛ, то преди това ще е минато с Fertan, а колата още е чиста отдолу, няма много работещи ръжди, само повърхностно тук там
                    3. Аз поне още 2-3 седмици имам докато се организирам, та ще следя мострите
                    4 и 5 Ако прещипаното е за навсякъде външно, за къде е пистолета? Или това е пистолета за 360 маркуча?
                    Благодаря за предложението, като измисля къде и с кой да го правя ще се обадя ако имам нужда.
                    Последно редактирано от icerunner; 09-06-22, 09:30.

                • #12
                  " 4941, ако се пръска без МЛ, то преди това ще е минато с Fertan" -на нова кола и на кола карана в Атина от нова , го правя с години
                  TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                  Коментар


                  • #13
                    Не е същото. МL-ът прониква МНОГО по-добре от Fertan, който практически не работи ако ръждата е и омазнена, или е била омазненa, и независимо колко пъти и как я миеш, има места на които не желае да работи.

                    За това че няма много активни места - за съжаление няма как да знаеш. Понякога си работи под привидно перфектно изглеждаща боя/грунд. Аз затова минавам наред с ML - птониква във всякакви пори и микропукнатини, които ноемално не можеш да видиш.

                    Сега, на нова кола, естествено може да се действа и с много компромиси, доколкото и без да я пипсш ще изкара 10+ години без кой-знае на какви видими ръжди. Но така и така правиш мазалото - поне да е качествено.

                    Ако ще взимаш спрейове, пистолет не ти трябва. За спрей има 360 градусова дюза така или иначе. Той е само за литровите флакони. И към него си има прикачния инвентар и стиснатото, и 360 градусовата дюза. Пак - няма НИЩО общо с който и да е пистолет на пазара. Внасях го от Германия, защото тук никой не продава такъв. Идеята е че целия флакон е в контейнер, който е под налягане 8 бара. Не работи като тия за шагрето на вакуумен принцип.

                    Ей тук съм писал за пистолета:
                    https://offroad-bulgaria.com/forum/о...17#post6674517
                    Последно редактирано от sparkybg; 09-06-22, 19:52.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #14
                      Т.е. фертана прониква по-малко от МЛ-а? Очаквах фертана да омокря всичко... освен ако не е омазнено, даже затова обмислях дали трябва предварително да се обезмаслява.
                      Пистолета от къде го купи?
                      Колкото до компромисите, щото ще изкара 10 г... Thank tou, but no, thanks... Тая джипка е правена за арабелия и отдолу е боядисвана с водни боички в час по трудово...За съжаление не се шегувам... Разликата в това отношение с 80-та серия е от земята до небето, нищо, че е една цифричка в номерацията
                      Technical Rescue Direct - life lies in courage
                      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                      Коментар


                      • #15
                        Фертана е на водна основа. Където е омазнено - забрави. Колкото ще да обезмасляваш, не можеш да обезмаслиш ръждата в дълбочина и в самата ръжда не прониква. Разните му "млечни" Wurth и подобни - пак така. Това ти го казвам от личен опит.

                        ML-а прониква като WD40. Където не проникне, и ръжда не може да се развива, защото ако не може да проникне ML, не може да проникне и кислород или влага.

                        Не знаех че иде реч за джипка. Мислех че нормална европейска кола.

                        Интериора може и с FERTAN където се забелязва нещо. После маркуча, изсъхване, и 4942 (без ML). Това за интериор е предостатъчно. 4942 е малко като гъст ML - ако помня добре имаше и пасиватор в него.

                        Но отвън - поголовно с МЛ, ВСИЧКО (включително греди и шаси отвътре, свали брони, решетки и под тях също). Става ГОЛЯМО мазало, тъй че по пода постелете нещо. След 24 часа 4941 само по външните повърхности. Преди всичкото това, измиване обилно на автомивка отдолу и при желание може Fertan даже докато още е мокра. Дори е по-добре докато е мокра. После пак измиване, пак изсъхване, и ML-а и т.н.

                        След тая процедура поне 2 години отдолу трябва да изглежда като вчера пръскана. Тераното ми все още е така - има леко обелено 4941 на крайно ограничени места. Ръжда не се вижда никъде.

                        Пистолета от Германия:

                        https://www.amazon.de/Druckbecherpis.../dp/B00H2KOTY4

                        https://www.ebay.de/itm/202692102749...14Wlt8MTLQ_shQ

                        С Гъбко за седмица-10дни е тук.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X