Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Премахване на ръжда със солна киселина и уротропин

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Премахване на ръжда със солна киселина и уротропин

    Първоначално публикуван от loid Преглед на мнение
    Следващата рецепта е само за хора, които обичат да експериментират.

    Преобразователи за ръжда, телени четки, шкурка и какво ли не съм опитвал, но процеса си остава много трудоемък... Ето какво измислих последните дни и резултата се оказа впечатляващ! Идеята е да се използва солна киселина, която разяжда ръждата и я превръща в разтворим железен трихлорид, който просто се измива. Лошото е, че освен жележните окиси и хидроокиси, солната киселина разяжда и желязото, което е съвсем нежелателно.
    Решението открих в един стар учебник по химична технология - трябва да се използва т.н. "инхибитор на киселинната корозия". Това са вещества, които пречат на киселината да реагира с метала, но не влияят на разтварянето на окисите. Такова вещество е например уротропина. Купува се в аптеките или в магазини за реактиви. Не е отровно - използва се за лекарство, както и за консервант в колбасите. Гори обаче не по-лошо от спирт, така че го дръжте далеч от огън...

    Малко се отдалечих от темата...

    Вълшебната смес се прави от солна киселина, вода и уротропин. Количеството на уротропина не е критично - примерно 10..20 грама на литър разтвор е добре. Количеството на водата зависи от това колко бързо искаме да действа разтвора. Колкото повече вода, толкова по-бавно дайства.

    Как се прилага разтвора:

    Метод1: Просто потапяме ръждивото желязо в разтвора и чакаме. Ръждата пада и се разтваря, а разтвора става жълто-кафяв. В този случай може да се работи с по-разредени разтвори, защото можем да почакаме: примерно 2 части вода на 1 част киселина.

    Метод2: Ако желязото е голямо, а ръждата не много дебела - хващаме четка и намазваме повърхността с разтвора - тънките слоеве ръжда просто се измива под четката, за останалото ще трябва да почакаме 20..30 минути. В този случай е добре да се работи с по-концентриран разтвор.

    Метод3: Ако предмета е голям, а ръждата дебела, тънкият слой разтвор не може да разтвори цялото количество ръжда. В такива случаи аз правя следното - намазвам предмета с четка и след това, върху мократа повържност нареждам слой от 2..3 салфетки или тоалетна хартия. След това обилно намокрям салфетките с разтвор и оставям да действа до разтваряне на ръждата. Ако е концентриран разтвора, 20..30 минути са достатъчни.

    Последваща обработка: След почистването на ръждата, измивам предмета обилно със студена вода и след това го напръсквам със концентриран разтвор на сода бикарбонат. Содата неутрализира киселината попаднала в разни процепи и пори по предмета и забавя ново ръждясване. Ако предмета не може да се измие обилно (примерно заради габаритите), тогава направо може да се намаже/напръска с разтвор на сода, докато спре да се пени и след това леко да се изплакне със студена вода и да се подсуши.

    След тази обработка, предмета трябва да се предпази от корозия възможно по-бързо. Примерно да се грундира (и боядиса), или да се намаже с машинно масло, грес или др.под.

    Техника на безопасност:

    1. Винаги сипвайте КИСЕЛИНАТА ВЪВ ВОДА, а не вода в киселината.

    2. Работете с ръкавици, предпазни очила и стари дрехи! Солната киселина не е отровна, но когато е концентрирана е разяждаща.

    3. Както казах, солната киселина не е отровна и затова може да се изхвърля в канала, добре разредена с вода. А ако я неутрализирате със сода бикарбонат - продуктите са готварска сол и вода.

    3. Работете на проветриво място или най-добре на открито - от солната киселина се отделя хлороводород, който дразни дихателните пътища.

    4. При попадане на киселина на кожата ви - промийте мястото с много вода, разтвор на сода бикарбонат и накрая със сапун. При попадане в очите - продължително промиване с вода на чешмата и веднага на лекар за преглед.
    Я ти да видиш ,много плагитсво бре.Поне да бяха дали източника .
    http://clubs.dir.bg/showflat.php?Boa...&part=all&vc=1

    Коментар


    • #62
      От: Премахване на ръжда със солна киселина и уротропин

      http://clubs.dir.bg/showflat.php?Boa...&part=all&vc=1

      Коментар


      • #63
        От: Премахване на ръжда със солна киселина и уротропин

        Първоначално публикуван от мозък Преглед на мнение
        Я ти да видиш ,много плагитсво бре.Поне да бяха дали източника .
        http://clubs.dir.bg/showflat.php?Boa...&part=all&vc=1

        Дискусията в посоченият линк е от 10.10.08, пък цитираният като плагиатство текст е от 05.10.08. Та, ако си се регистрирал само, за да изобличиш лошият човек,нещо не се връзва.
        Ако си го публикувал някъде по-рано,сигурно мжеш и друг линк да дадеш?
        Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

        Коментар


        • #64
          От: Премахване на ръжда със солна киселина и уротропин

          Как пък се навъдиха всякакви избийдържалета...
          Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

          Коментар


          • #65
            От: Премахване на ръжда със солна киселина и уротропин

            Колеги, ето нещо наистина полезно. Изгледайте внимателно и 2-те филмчета.
            https://youtu.be/MLAzpaTZPsg
            Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
            имат право да гласуват на избори.

            Коментар


            • #66
              Въпреки, че автора на темата го нЕма от повече от година у форума аз да попитам какви са отзивите от бъркоча уротропин + солна киселина + вода ?!
              Имам 2 супорта от спирачни апарати, доста дебела и люспеста ръжда (взех ги от морга). С песъкоструйката която имам под ръка е мЪЪЪка, а с телената четка и флекса немога да обхвана повече от 30% повърхнината на желязото, поради естеството на формата. Е именно затова мисля, че са идеални за експеримента - досега съм ползвал само солна киселина при това 10% вода останалото киселина на стари железа намирани из вторични - от сорта на тесли, чукове и тнт. Вършило ми е перфектна работа, дори за многослойна ръжда на много години.

              Сега въпроса ми е за конкретните цели колко %-тен ра-р да забъркам и последно колко гр. / л. разтвор да добавям уротропин ?

              БЛагодаря

              Коментар


              • #67
                Защо не пробваш с метода с тока през зарядно за акумулатор?

                Коментар


                • #68
                  Първоначално публикуван от 19R Преглед на мнение
                  Защо не пробваш с метода с тока през зарядно за акумулатор?
                  Щото преди време шробвах и нищо не се получи както трябва. Може и содата да не е била вред,може и тока да е бил малко. Знам ли
                  Затова се спрях на вече отчасти изпитана технология.

                  Тъкмо спретнах 1:1 разтвор + 5% уротропин. Пък да видим до утре сутрин на тестовя мноого ръждив болт какво ще му се е случило.
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200617_231530.jpg
Прегледи:509
Размер:431.6 КБ
ID:6614953Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200617_232357.jpg
Прегледи:512
Размер:486.6 КБ
ID:6614954

                  Коментар


                  • #69
                    да видим...

                    Коментар


                    • #70
                      Люспите ръжда е добре да ги махнеш.

                      Иначе Fertan имат и такова. И гел и течност. Гела се справа прилично, но течността по-добре, ако можеш направо да потопиш детайла в нея.

                      С черна твърда (полу)ръжда (магнетит) почти нищо не се справя, обаче, защото част от започналата ръжда е станала на магнетит, а част се е превърнала обратно в метал, като резултатния композит е по-твърд от диск на флекс например.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #71
                        Резултата от снощи до сега. Прави ми впечатление, че там където срязах болта и е гол метал се личи почти блясъка на метала. Ако го потопя директно в киселина нямаше да има този блясък и следите от ножовката щеше да са заличени. Демек уротрупина работи. Накиснах го да си стои до довечера, пък да видим

                        Болта не е пипнат механично! Директно от кофата с железа в киселината, дори не го обезмаслих - ИЗКЛЮЧИТЕЛНО важна стъпка преди потапянето в разтвора.

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:0-02-05-c16efec17cdbd38b7e800cce83727592ca483b728c8807f7c2daf18e300400cd_67356502.jpg Прегледи:0 Размер:386.9 КБ ID:6615012Натиснете снимката за да я уголемите  Име:0-02-05-9b9c38655d846bdb49d028ede5c0160dd4ffe7dc839d978f808646686eb35763_92ff7e27.jpg Прегледи:0 Размер:412.4 КБ ID:6615011Натиснете снимката за да я уголемите  Име:0-02-05-798fa3443d8be879f5cb17aea3a748dcb6794c4a0485ef872c3a38c6cd1a2488_a500f5cc.jpg Прегледи:0 Размер:474.5 КБ ID:6615013

                        Коментар


                        • #72
                          Ами опитите бяха увенчани с успех.
                          Разтвор вода:солна киселина (30-32% концентрация) 1:1. Уротропин 2% от тегловото отношение на разтвора.
                          Детайлите - моргаджийски супорти за спирачни апарати. Предполагам от австро-швейцаро немски пълнолете автомобил. Номерата на частта, които са директо отлети с детайла не се четяха!
                          Обезмаслих ги хубаво, тръкнах с телената четка да опада грубото. Не че имаше ефект. Люспи по милиметър здраво закрепени към основния метал. Ето резултата 24 часа по-късно:
                          ​​​ Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200618_211338.jpg Прегледи:0 Размер:581.8 КБ ID:6615743

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200618_223605.jpg Прегледи:0 Размер:285.0 КБ ID:6615749Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200619_173255.jpg Прегледи:0 Размер:321.1 КБ ID:6615746Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200619_173807.jpg Прегледи:0 Размер:600.9 КБ ID:6615752Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200618_212345.jpg Прегледи:0 Размер:621.3 КБ ID:6615751Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200619_174615.jpg Прегледи:0 Размер:602.3 КБ ID:6615753Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200619_173755.jpg Прегледи:0 Размер:797.0 КБ ID:6615754Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200620_101510.jpg Прегледи:0 Размер:218.9 КБ ID:6615744Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200620_101430.jpg Прегледи:0 Размер:284.4 КБ ID:6615745
                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200620_101510.jpg Прегледи:0 Размер:218.9 КБ ID:6615747Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200620_111520.jpg Прегледи:0 Размер:220.4 КБ ID:6615748
                          Накрая ги измивам обилно с вода, после р-р на вода и сода бикарбонат, пак вода и накрая мажа с ръждо преобразовател Селт (зелен), който е ортофосфорна киселина.
                          В момента кисна дисковете
                          Прикачени файлове
                          Последно редактирано от I.Stoyanov; 20-06-20, 14:22.

                          Коментар


                          • #73
                            Пусни по един метчик на резбите, та да разбереш какво е останало от тях. Те са по-важни от надписите
                            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                            Из "Златния телец"

                            Коментар


                            • #74
                              Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                              Пусни по един метчик на резбите, та да разбереш какво е останало от тях. Те са по-важни от надписите
                              Резбите са като нови!
                              Нещото някога е било поцинковано и съответно при резбите като не е влизала сол цинка е запазил всичко в идеално здраве!

                              По интересното е какво да ги правя след като измия бялото бешо останало от ортофосфорната киселина?! Че хващат една мноого тънка жълтата ръжда - снимката по-долу показва за какво говоря. Други пъти забърсвам детайла с корселин и после боядисване.
                              Сега мисля да им метна една ръка епоксиден грунд 2К че ми остана от джантите и после мокро в мокро боята и лака.
                              Някакви други предложения

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200620_185113.jpg
Прегледи:446
Размер:494.6 КБ
ID:6615794 ​​​​​​

                              Коментар


                              • #75
                                Дай ги за горещо поцинковане. Не знам от къде си и дали ти е удобно , но :
                                -София, бул.Цариградско шосе 7ми км, ЗИТ,корпус 3
                                -завод ГАЛКО, гр.Радомир
                                -Асеновград

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X