Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Студено поцинковане

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Студено поцинковане

    Горещото поцинковане е реално работещо при НОВИ,или отлично почистени детайли, което в кухините няма как да се получи. При стари железа, които не можеш да почистиш отвътре се получава само външен фалшив блясък. Вътрешността реално не се покрива - не и ефективно. Дори разтопеният цинк да проникне в кухините, не се получава качествена адхезия. Цинк върху ръжда=НИЩО. Скоро си играх с една наскоро горещо поцинкована рама на джип. Отвън изглеждаше, като корица на списание,а вътре трагедия - напластени, на места безформени слитъци цинк върху люспи ръжда.
    За да работи цинкът е необходим галваниичен контакт между него и желязото. Няма ли го е просто маскировка, независимо от вида на поцинковането.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #17
      От: Студено поцинковане

      мерси за всички отговори, ще ги обмисля днес и ще пиша още въпроси.

      Ето 2 засега:

      Студеното поцинковане не е ли едно и също като галванизиране (различни думи за едно и също или аз тотално бъркам)?

      Димо, защо да трябва да се топи в киселина? Ако е за махане на ръжда - тя няма ли да изчезне след пясъкоструй (пък и количеството ръжда по новата рама е минимално...)

      Както и да е... благодаря Ви за търпението!
      You'll never find out - I got no key hole....

      Коментар


      • #18
        От: Студено поцинковане

        Илич, поцинковах си багажник за мотора. Електролитно поцинковане. Преди да го потопят във ваната с цинка, потапят във вана със солна киселина - за изчистване от всякакви ръжди, мазнотии и всичко, което ще развали разтвора в цинковата вана.
        Стана перфектно, дори направиха черно пасивиране.
        Първо - пасивирането започна да се лющи същия ден, а след месец изби ръжда от заварките. Както по-горе няколко пъти ти казаха, киселината влиза навсякъде, а цинка не. После топих багажника в кофа с основен разтвор, да спра ръждата. Все още е здрав, не знам докога, но си има ръжда на тези места.
        Друг вид студено поцинковане е нанасяне на цинков грунд. Горещото е потапяне във вана с разтопен цинк. Предполагам и там ще искат да го чистят с киселина, за да не си замърсяват ваната.
        Цинка пази метала по електрохимичен път. Друг начин е по механичен - разните грундове на епоксидна и всякакви бояджийски основи.
        След като ще реставрираш, бих ти препоръчал да ползваш грунда, който са използвали при производствтото и е издържал толкова много години - оловен миниум. Гледам, че все още го продават на места. Вече уж е забранен, но в нашата мила родина всичко е възможно.
        Успех в реставрацията и издай какъв е проекта.

        Коментар


        • #19
          От: Студено поцинковане

          Добре, Ванка, това, което чувам е, аз да си купя нещо като Zinga (цинков грунд или това оловен минум) и да мацам сам, това ли е единствения начин за поцинковане без етапа с киселината?
          You'll never find out - I got no key hole....

          Коментар


          • #20
            От: Студено поцинковане

            Да споделя и моят опит с бои и грундове. Наложи се да разширя малко асмалъка си в двора. Купих железни тръби, които преди да монтирам намазах два пъти с алкиден грунд за метал - Селт. Не знам какво съдържа. Има вид на миниума, който се ползваше по-рано, но най-вероятно оловните му съставки са премахнати. Този грунд върху тръбите на асмалъка ми издържа само една година и на места където има заварки по тръбите вече изби ръжда...
            От бояджийският магазин жена ми купи една боя PROTECTA в едни малки правоъгълни кутии по 500 милилитра на които е написано 3 в 1. На кутията пише на няколко езика, че това е боя - емайллак + грунд + ръждопреобразувател и е специално създаден за нанасяне върху метални ръждясали повръхности. Използвал се за външно боядисване на тръби, метални врати, огради, решетки, селскостопански машини и т.н. Нанасял се пряко върху ръждясалите повърхности без употреба на почистващи и премахващи вещества, и грундове!...
            Аз като нормален българин естествено не повярвах на тези писания, но така и така тази боя беше купена (в цвят маслено зелено) та реших да я ползвам. Намазах с нея (с четка) една ръчна количка, която беше почти цялата ръждясала, рамката на една люлка в двора, на която оргиналната боя се беше олюпила и тръбите и също бяха започнали да ръждясват, както и един парапет от метални тръби, който също беше тръгнал... И виж ти чудо!... Вече близо две години количката, люлката и парапета си стоят свежи, лъскави и масленозелени в двора на къщата ми във Величково, на открито, и зиме, и лете, без никакъв помен от ръжда по тях все едно преди малко съм ги извадил от магазина.
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • #21
              От: Студено поцинковане

              Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
              Да споделя и моят опит с бои и грундове. Наложи се да разширя малко асмалъка си в двора. Купих железни тръби, които преди да монтирам намазах два пъти с алкиден грунд за метал - Селт. Не знам какво съдържа. Има вид на миниума, който се ползваше по-рано, но най-вероятно оловните му съставки са премахнати. Този грунд върху тръбите на асмалъка ми издържа само една година и на места където има заварки по тръбите вече изби ръжда...
              От бояджийският магазин жена ми купи една боя PROTECTA в едни малки правоъгълни кутии по 500 милилитра на които е написано 3 в 1. На кутията пише на няколко езика, че това е боя - емайллак + грунд + ръждопреобразувател и е специално създаден за нанасяне върху метални ръждясали повръхности. Използвал се за външно боядисване на тръби, метални врати, огради, решетки, селскостопански машини и т.н. Нанасял се пряко върху ръждясалите повърхности без употреба на почистващи и премахващи вещества, и грундове!...
              Аз като нормален българин естествено не повярвах на тези писания, но така и така тази боя беше купена (в цвят маслено зелено) та реших да я ползвам. Намазах с нея (с четка) една ръчна количка, която беше почти цялата ръждясала, рамката на една люлка в двора, на която оргиналната боя се беше олюпила и тръбите и също бяха започнали да ръждясват, както и един парапет от метални тръби, който също беше тръгнал... И виж ти чудо!... Вече близо две години количката, люлката и парапета си стоят свежи, лъскави и масленозелени в двора на къщата ми във Величково, на открито, и зиме, и лете, без никакъв помен от ръжда по тях все едно преди малко съм ги извадил от магазина.

              Аз отдавна си "пея", че "3 в 1" е учудващо добър продукт, ама никой не вярва... М/у другото русенци го откраднаха от една еврейска фирма преди години
              много автомати-слаби резултати!

              Коментар


              • #22
                От: Студено поцинковане

                Мда . За асмалък въпросната "3 в 1" става . А по въпросната тема : не става.
                Първоначално публикуван от fill Преглед на мнение
                Едва ли 650 градуса ще се отразят на геометрията на рамата.По скоро проблема е в това,че конструкцията е тръбна,което налага разпробиване.Това,освен че не е желателно при реставрация,докарва и проблемите,които е споменал Димо.Знаеш,че корозията в подобни конструкции върви от вътре навън поради конденза.А киселините само ще ускорят процеса.Затова мисля,че поцинковането на рамата е неоправдано и безсмислено.
                Понеже имам усещането , че въпросния колега няма да послуша ни мен , ни теб : - Първо , не са 650 градуса . - Второ : нещо не ви хващам логиката : корозията тръгвала отвътре навън . Е хубу. Значи ако се поцинкова външно , корозията отвътре си действа . Ако обаче се боядиса (независимо с какви грундове , бои и т.н.) пак външно , то корозията отвътре ше се уплаши и ше спре ?! Друг е въпроса , че рама да корозира отвътре требе да е на руски туч някакъв . Аз имам "МЗ Трофи "250 , роден 1968 г. Там където е ужулена боята по рамата , отдолу се вижда един сив грунд ,който няма къртене ! Един приятел на времето разправяше , че технологията на това покритие била от хитлерово време .
                Последно редактирано от Vlado_Ts; 22-04-15, 08:31.
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • #23
                  От: Студено поцинковане

                  Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
                  Аз отдавна си "пея", че "3 в 1" е учудващо добър продукт, ама никой не вярва... М/у другото русенци го откраднаха от една еврейска фирма преди години
                  Това става за колове за ограда и винкели. Най-много за някое ремарке. Боядисал съм си тракторчето с оригиналната "еврейска боя" с която разполагам, и която е на няколко порядъка по-добра от Протектата. По автомобилите съм пробвал и не става. На тях им влияят фактори, които не се отразяват на винкелите и градинската техника. Замислял ли си защо не я рекламират като, примерно автозащита, автоподподово покритие или нещо подобно? Със сигурност биха написали поне в упътването и че става за целта Пък ти си пей - може и слушатели да завъдиш...
                  Впрочем, за да мина едната си джипка на преглед миналата година намазах с Протекта най-ръждивите участъци от нея и сега не личи че съм я мазал.
                  Мързи ме да снимам.
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • #24
                    От: Студено поцинковане

                    Първоначално публикуван от ili4 Преглед на мнение
                    Добре, Ванка, това, което чувам е, аз да си купя нещо като Zinga (цинков грунд или това оловен минум) и да мацам сам, това ли е единствения начин за поцинковане без етапа с киселината?
                    Или ти, или плащаш на някого да го направи.
                    Но не съм убеден, че мотор(нали за мотор говорим), трябва да се поцинкова.
                    Веднага след песъкоструя го напръскай с избран от теб грунд и когато му дойде времето, боя.
                    Ако все пак има оригинална боя и грунд под нея, по-добрия вариант е да се боядисва върху тях - ще изкара още поне толкова, а новите не.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Студено поцинковане

                      Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                      ... - Първо , не са 650 градуса . - Второ : нещо не ви хващам логиката : корозията тръгвала отвътре навън ...
                      Що да не са 650...у Радомир са толкоз...На цинка му трябват 420 да се втечни...Логиката е,че цинкът няма как да проникне във вътрешността на конструкцията,без да е подготвена за това с подходящите отвори.Виж,киселината го може и през по малки дупки.Затова мисля,че освен изплакване с киселина и повърхностно поцинковане,друго няма да се получи.От вътре корозията ще си работи,а от вън ще имаме нова тема-Препоръчайте боя дето държи върху цинк...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Студено поцинковане

                        Аз съм сигурен че по света има доста форуми точно за реставриране на стари машини (някой за стотици хиляди $),та там сигурно вече са измислили топлата вода,просто който го интересува нека потърси.

                        Коментар


                        • #27
                          Обмислям варианти за горещо поцинковане във вана и се чудя къде логиката киселините да влизат отвътре в шасито (профила), а цинкът - не. Все пак имаме пълно потапяне и двете са течни и високата температура допълнително съдейства за промяна на вискозитета в правилната посока?

                          Коментар


                          • Владо М
                            Владо М коментира
                            Редактиране на коментар
                            Системата я имам и си работи, но при шаситата има места, на които не можеш да бръкнеш и варианта да ги потопиш във вана си остава единствения възможен. Обаче тук някои колеги твърдят, че резултатът от това упражнение е лош. Та интересно ми е каква е причината и как може да отстрани?

                          • Кольо
                            Кольо коментира
                            Редактиране на коментар
                            Цинка колкото и да е течен-не е толкова колкото киселината.

                          • Vlado_Ts
                            Vlado_Ts коментира
                            Редактиране на коментар
                            Чичо Кольо , то за киселината - ясно . Ама един джокер : за основата к`о ша кайш ?

                        • #28
                          Освен това големите железа се кривят от високата температура. Цинкаджиите дупчат на доста места за да проникне. Смисъл има само ако преди това е минало пескоструйка, дори на най-дискретните места. Малко ръжда или мръсотия да има и смисълът е нулев. Цинкът работи единствено и само при непосредствен галваничен контакт с черния метал.
                          В кухините най-добре работи восъчен кавитант с маркуч за проникване.
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #29
                            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                            Освен това големите железа се кривят от високата температура. Цинкаджиите дупчат на доста места за да проникне. Смисъл има само ако преди това е минало пескоструйка, дори на най-дискретните места. Малко ръжда или мръсотия да има и смисълът е нулев. Цинкът работи единствено и само при непосредствен галваничен контакт с черния метал.
                            В кухините най-добре работи восъчен кавитант с маркуч за проникване.
                            То ако е така - направо да срежа заварката, пясък, преобразовател и т.н, , и после пак затваряне със заварка. Само, че при този вариант новата заварка пак ще отслаби шасито. Тогава какво правим?

                            Коментар


                            • Владо М
                              Владо М коментира
                              Редактиране на коментар
                              Восъкът би запечатал ръждата, но дали тя ще спре да "работи"?

                            • petkov_bb
                              petkov_bb коментира
                              Редактиране на коментар
                              Като начало не откриваме повторно "топлата вода".
                              Даже има тема във Форума за електролизно премахване на ръждата.След изплакване и подготовка си правите и електролитно поставяне на защитния слой метал (по избор)!

                            • Владо М
                              Владо М коментира
                              Редактиране на коментар
                              Интересна тема, но казват, че след това пак трябва да се четка, което означава, че за затворените зони на шасита не става.

                          • #30
                            Восъкът съдържа и антикорозионни препарати и е специално за целта.А ти ако искаш и с резака нарежи рамата, за да я поцинковаш съвсем безсмислено.
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар


                            • Владо М
                              Владо М коментира
                              Редактиране на коментар
                              Този маркуч за проникване за восъка продава ли се или трябва да преправя нещо?

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X