Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Студено поцинковане

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Студено поцинковане

    Привет, възстановявам един мотоциклет с много мерак и малко знания, но средства не жаля и искам да го направя перфектно от първия път.
    Та въпросите са ми следните и се отнасят за рама, ролбари и стойки за куфари:


    - след пясъкоструйка, пътеката е: студено поцинковане, грунд, боя (не прахово) - това ли е най-добрия вариант от гледна точка предпазване от корозия?
    - за топлото поцинковане четох форума и май е опасно защото има риск от усукване на тънките елементи (а те са доста), това така ли е или е мит/маркетинг?
    - ако от горното съм на прав път, къде мога да направя студено поцинковане (галванизиране?) в София или околностите? Може препоръки и на лични, както си е по правилата.


    Не съм технически подготвен да си аргументирам решението, горното е просто повторение на това което съм чул от хора. Не смятам да споря с никой, просто някой да ми каже дали бъркам или не и да ми препоръча къде да го направя.


    поздрави,
    и.
    You'll never find out - I got no key hole....

  • #2
    От: Студено поцинковане

    След бластиране, добър начин за запазване са и някои цинкови спрейове. Далеч не всички, разбира се. Пробвал съм многократно и резултатът е добър.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #3
      От: Студено поцинковане

      Един колега от Бобов дол, споменаваше в една от темите за Витара, че си е поцинковал цялото шаси в някакъв цех в Радомир.
      Не си спомням точно.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #4
        От: Студено поцинковане

        Аз не мисля, че студеното поцинковане е "най-доброто" за рамка и други тръбни конструкции.

        Технологията предполага потапяне на детайлите в агресивна среда (киселина). В последствие цинка се отлага само върху външните повърхности и не "заобикаля, влиза" вътре в тръбите. В някои случаи тръбите са заварени, но и през "най-добрите" заварки киселината прониква. В резултат ръждата вътре в тръбата е гарантирана.
        Бих постъпил така:
        - пясъкоструене
        - полиестерен (двукомпонентен) грунд или цинков грунд (студенопоцинковане) с четка
        - филер->боя_> лак ... не съм убеден в бояджийската технология нататък.

        Детайлите по стойките за куфари - планки и други можеш да поцинковаш в София на много места. На 7ми км. Цариградско шосе има 2 места.
        З-д Ворошилов - фирма Хромдизайн и т.н. На много места и не е скъпо.
        ______2
        Е = MZ

        Коментар


        • #5
          От: Студено поцинковане

          На работа сме ползвали, цинков грунд и после цинков спрей. За една година е добре, но нямам идея колко ще издържи.
          .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
          Киа спортаж2000тди 98г
          Ауди А3 1.9ТДИ
          Каравана Аdria 390Q

          Коментар


          • #6
            От: Студено поцинковане

            Планките и други дребни детайли с по-сложна форма на студено поцинковане. Само "отворнеи" детайли, такива с кухини не! Както го е написал Димо.
            Рамата аз лично бих е приготвил технологично за гореща цинкова вана т.е. необходими са отвори в тръбите с правилни размери и разположение и след това горещо поцинковане.

            И боя по вкус. Аз лично не съм доволен от дълговечността на праховите покрития, въпреки че са евтини и лесни.
            о 88 з 417 оо 4 - Стоян

            Коментар


            • #7
              От: Студено поцинковане

              Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
              След бластиране, добър начин за запазване са и някои цинкови спрейове. Далеч не всички, разбира се. Пробвал съм многократно и резултатът е добър.
              Моля за инфо за тези цинкови спрейове и грундове, които се мажат с четка-кои са читави и къде се продават?
              Пък, ако има и снимки ще е супер!
              много автомати-слаби резултати!

              Коментар


              • #8
                От: Студено поцинковане

                Зинга. Хвалят, но не съм я пробвал.
                Веднъж се бях запътил да купувам, но цената ме отказа.
                о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                Коментар


                • #9
                  От: Студено поцинковане

                  Зинга-та съм я пробвал още при самото и пускане у нас, което беше доста отдавна и резултата ми хареса. Дали и в момента качеството е същото не се наемам да кажа.

                  http://www.zinga.eu/en/products#up
                  Последно редактирано от коко келеша; 09-04-15, 18:10.
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар


                  • #10
                    От: Студено поцинковане

                    Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                    Един колега от Бобов дол, споменаваше в една от темите за Витара, че си е поцинковал цялото шаси в някакъв цех в Радомир. Не си спомням точно.
                    В Радомир поцинковането е горещо . А колегата иска галванично, за да не получи термични деформации на тънките части . Всъщност , нямам идея какъв мотоциклет съживява и какво разбира под "тънки елементи" , но рамата спокойно може да мине на горещо поцинковане.
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Студено поцинковане

                      Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                      В Радомир поцинковането е горещо . А колегата иска галванично, за да не получи термични деформации на тънките части . Всъщност , нямам идея какъв мотоциклет съживява и какво разбира под "тънки елементи" , но рамата спокойно може да мине на горещо поцинковане.
                      Едва ли 650 градуса ще се отразят на геометрията на рамата.По скоро проблема е в това,че конструкцията е тръбна,което налага разпробиване.Това,освен че не е желателно при реставрация,докарва и проблемите,които е споменал Димо.Знаеш,че корозията в подобни конструкции върви от вътре навън поради конденза.А киселините само ще ускорят процеса.Затова мисля,че поцинковането на рамата е неоправдано и безсмислено.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Студено поцинковане

                        Пробвал съм цинков спрей на разни добре почистени железа на джипа и след половин година(зимата), всичко е ръжда.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Студено поцинковане

                          Студеното поцинковане е приложимо на големи площи, автомобилни купета, шасита, беседки, конструкции, които няма как другояче да се поцинковат.Дребните детайли спокойно можеш да ги поцинковаш галванично.Само трябва да са лъснати до гол метал преди това.Рама на мотоциклет... може и да не се събере във ваната.Пък и вероятно има причина заводски да не е така.Нея може след бластиране да пръснеш с цинков грунд, след което за заздравяване и една ръка епоксиден и да се боядиса.
                          Не е ясно дали е най-добрия вариант, но за момента е изпитан и върши работа.Корозията няма спиране, целта е забавянето и.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Студено поцинковане

                            Във вторник ще ти кажа, какъв е брандът на спрея от който съм мегадоволен. Ползвах го преди няколко месеца, но свърши и не помня точно какъв беше. Наистина има много боклуци (вкл. ZINGA и българските и аналози)
                            Този за който говоря, за разлика от масовите е реално устойчив на протриване и е много здрав механично. Визуално изглежда точно като горещо поцинкован детайл. Масовите са сив мат, със зърнеста структура, който пада твърде лесно и е неприложим за целта. Понякога пада заедно с боята, с която е покрит.
                            След обработката с цинк, гундиране и боядисване, бих пробил на някой места в рамата отвори 1,5мм, през които да впръскам парафинов кавитант, който да инхибира корозията вътре в кухините. Това е крайно желателно, за вече кородирал метал, който няма как да обработиш.
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар


                            • #15
                              От: Студено поцинковане

                              Това дето го говорите за ръждата отвътре, не го разбирам.
                              Да, потапят в киселина, после измиват и потапят във ваната с цинка.
                              Ако детайла не е отворен, се пробиват технологични отвори, колкото да се оттече цинка отвътре
                              Та и вътрешните повърхности се поцинковат.
                              Откъде ще тръгне ръжда?
                              Сега, дали е приложимо за рама на мотоциклет, не знам.
                              Но не вярвам рамата да е напълно затворена, така че да няма откъде да се напълни.
                              Your conscience is all you can take to your grave.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X