Благодаря.Наистина грапавините по калая ще изчезнат след китосването.Иначе няма откъсната композиция никъде,само е награпена.И точно така-калаят не е антикорозиен способ,а шпакловъчен.
Е, хайде честито! Първи декември - първи декември, важното е, че работата върви и то добре!
Междувпрочем, калаената композиция, за която говорите, в случая е по-скоро "кит", а не антикорозионно покритие. Това е била стандартна технология в определени времена.
това с боята ще се оправи дето е като пила, но трябваше да ненамерим по-фин начин с който да несе наруши калаеното покритие. Нищо, вече е късно и само мога да ти пожелая успех. Мисля, че след една две ръце грундове и шприцове грапавината ще исчезне и ще ти хареса резултата.
Лек ден и късмет
Малко извън темата - тази победа не е ли калайдисвана в завода?
Точно,колега.Покрай капака на багажника има около 2-3 кг калаено-оловна композиция,с която са покривали заварките и вдлъбнатините от щанците.Луфтовете на вратите изравнени пак с калай,целите рамки.Много композиция има по арките на задните колела почти напълно покрити с дебел слой,говори се че по една Победа или Варшава има средно 60-70 кг.По праговете обикновено е най-много,но е рядкост такава по която не е вървял оксижена.Чак като минават няколко години от лицензираното производство в Полша,поляците икономисват близо 20 кг от въпросния пълнеж,114 кг ламарина,31 кг стоманен профил и др.,с което автомобилът олеква с 200кг.
По темата:драскотинките по ламарината не ме притесняват,ще има поредица мазила и шприц-ове.Но иначе калая доста го нащърби песъкоструя,прилича на по-ситна дърводелска пила.
Taка е трудно да го обяснявам, но ако ви интересува за малки детайли, защото коментирате някъкъв мотор, то пистолета е с малък дебит и става за дребни неща, но работи само с кварцов пясък. Износват се дюзите, но не бързо. В живота на този който ние ползваме несме я сменяли (той е втора ръка), но вече мисля, че е поизносена. На пловдивския панаир имаше щанд за въздушни инстроменти и там имаше пистолет готов за 18 или 28 лева ако несе лъжа и с няколко дюзи резерв. Той всъщност няма нищо по него много е просто. Като бояджииски пистолет, но с огромни дюзи и без игли и пружинки. Лошото при него е, че кварцовия пясък неможе да се прекара повече от 2-3 пъти защото се начупва, но този начупения става за по финни работи чудесно.
Односно въздуха несме имали проблеми, понеже там където го използваме компресора е винтов с 2 по 1000 литри ботилки, а той може да работи и без тях. Винтовия компреоср знаете за какъв дебит и ресурс става въпрос. Въпреки това с обикновен компресор с този малкия ще става страхотно. То и за домашни нужди може да се прави на етапи.
Тия дни ще пробвам за по големи неща с по голям пистолет и с един друг винт. Дано ми остане време, но така или иначе системата кварцовия пясък е скъп и с него няма далавера. Затова и работят със шлаки и какви ли не боклуци и се получава ефекта с грапавините. Всичко разбира се е подаването на въздух ако биеш с 10-15 атм. ламарината може и да се пробие. Някога аз съм песъкостроил рамките на моторите си на съчмоструйка. Изглеждаха по подобен начин даже малко по добре от това което е сега колата гледано през снимките. Но след схприц и боя това се скривааше и става чудесно.
За боядисването след пясъка най-добре е прахово. Ако имах пари вече да съм ги съчетал иначе е безсмислено. Сигурен съм, че човек тръгнал да си песъкоструи даден детайл няма да му е проблем и да го боядиса прахово, защото за да правиш нещо такова като хората ти имаш специялно отношение към него. Прахвото боядисване също въобще не е зложно, но машините са скъпи и за съжаление са ми далеч от джоба.
Малко извън темата - тази победа не е ли калайдисвана в завода?
Лек ден и късмет
За Дини: Какъв пистолет и какъв компресор? От къде и какъв пясък вземаш?
Да, проблемът в София е огромен. Имам компресор, но е малък. Казвай какво и как правим.
Е, най накрая. Голяма победа.
Грунтирахте я вече? Че май от понеделник ще вали.
За Дини: Какъв пистолет и какъв компресор? От къде и какъв пясък вземаш?
Да, проблемът в София е огромен. Имам компресор, но е малък. Казвай какво и как правим.
Боря се от лятото,никой не е предполагал че на 1 декември ще песъкоструя!Колата веднага след действието я закарахме на един познат майстор за да я пръсне с двукомпонентният грунд,че песъкоструйчиците не работят с такъв.Трябваше да се стиковат днес 4ма души-шофьор пътна помощ №1,песъкоструйчик,шофьор пътна помощ №2 и бояджия.+сухо и безоблачно време.Егати късмета!
По начало за реставрацията предпочитат медната шлака.Кварцовият пясък при съприкосновение с ламарината се разпада,освен това е по-ситен и естествено не толкова абразивен.И цялостната процедура става по-бавно,поради тази причина.Не трябва да се забравя че колкото повече време минава преди запечатването на ламарината с някакъв грунд,толкова повече водни молекули си "дърпа" от въздуха и в даден момент тя пак си е лисица.Купето стана за 2(два) часа и още 1 час мина за да подредим и издухаме дреболийките.А това с мокрият пясък съм го чувал но комбинацията от гол ултра-активен метал и вода не ми се струва удачна.
Е, най накрая. Голяма победа.
Грунтирахте я вече? Че май от понеделник ще вали.
За Дини: Какъв пистолет и какъв компресор? От къде и какъв пясък вземаш?
Да, проблемът в София е огромен. Имам компресор, но е малък. Казвай какво и как правим.
Има ли много кандидати за песъкоструй и толкова ли са кът песъкоструите?
Ако ще има работа да права един?
А иначе пистолети продават за малки детайли.С такъв пистолет дребни неща от 10 години и повече обработвам и няма никъкви проблеми. За големи пак не е сложно...
Но за купета несе прави така, там си има друг начин с по-фин пясък и вода, за да несе получават грапавините.
Лек ден
Колеги,работата с песъкоструя приключи!Днес улучих хубаво време и закарах колата.Доволен съм от резултата-никъде не се изкриви проби или сряза повече от това кето беше направила корозията.Това при положение че цялата кола заедно с дреболиите стана за 3 часа!Хората бяха сигурни че на някои места ще има деформации защото дебита е огромена,а шлаката-груба.Но нищо подобно,ламарината се оказа много качествена.Единственият недостатък е,че ламарината стана грапава като шкурка.На някои места остана червеникаво покритие,което не е ръжда,а здраво прилепнал заводски грунд,върху който майстора реши да не набляга за да не изтъни обшивката.Прилагам и снимки:
Благодаря на всички,включили се в темата.
Последно редактирано от Yordan Kolev; 01-12-07, 23:18.
Остави коментар: