Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

    Питал съм няколко стругари но никой неможе да ми даде еднозначен отговор.
    Това което знам е, че като се разхлаби болта с квадратната глава целия уред се завърта при което едно зъбно колелце отдолу се зацепва във винта, и при въртене на винта или местене на супорта диска който е отгоре се върти. Този диск може да се обръща и от другата страна на която също има някакви числа.
    Та ето го и въпросното устройство, интересува ме за какво служи и кога и как се използва.
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Emil_Pz; 12-02-10, 15:18.

  • #2
    До: Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

    Нещо свързано с стъргането на резби? Отзад захапва ли трепецовидния винт?

    Коментар


    • #3
      До: Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

      Това е, за да можеш след отцепване на лоста за резбите и преместване на супорта настрани да зацепиш отново в същата стъпка. Без да се налага да проверяваш. Лично аз не съм работил с такова, но ако пробваш отцепване и зацепване на лоста ще го налучкаш.
      Идеята му е, че ако стъпката на винта, към който се зацепва лоста е 5мм, при всяко отцепване, преместване и отново зацепване, можеш да го направиш или на същото място или една стъпка напред или назад т.е. 0, -5, +5. При нарязване на резба със стъпка 2мм ще се получи 5/2-2.5 и ще попаднеш точно по средата на старата резба. Затова след първоначалното центроване на скаличката се зацепва само на цифрата която е посочена за стъпката която ти трябва. Това е на теория. Тези които са го ползвали да кажат как е на практика
      [I][FONT=Comic Sans MS]NISSAN Terrano II R20 2.7TD '93[/FONT][/I]

      Коментар


      • #4
        До: Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

        От коя година е този сруг колега?Може би е това за,което обяснява човека от предния пост.Но мисля,че старомодния начин със кръстатия супорт да се намести ножа във витката е по-лесно.

        Коментар


        • #5
          До: Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

          Не съм виждал виждал такова устройство,но предполагам за какво още може да се използва.Става въпрос за нарязване на многоходова резба,където при нарязването на всеки следващ ход,супорта трябва да се измести на разстояние P=T/n . Където:
          P е стъпката на резбата.
          Т е хода на резбата.
          n e броя на ходовете.
          Дано съм бил полезен. Поздрави.

          Коментар


          • #6
            До: Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

            Първоначално публикуван от salmanski Преглед на мнение
            ...Става въпрос за нарязване на многоходова резба,където при нарязването на всеки следващ ход,супорта трябва да се измести на разстояние P=T/n . Където:
            P е стъпката на резбата.
            Т е хода на резбата.
            n e броя на ходовете.
            Дано съм бил полезен. Поздрави.
            Те тва е.
            LZ1AIV

            Коментар


            • #7
              До: Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

              На теория трябва да е както писаха и колегите по горе за нарязване на многоходови резби . Родното машиностроене не спира да ме учудва за първи път виждам подобно устройство и то монтирано там. Къде ти е произведен струга в ЗММ Сливен или в Металик Пазарджик ?
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #8
                До: Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

                Иди го разбери каде е пройзведен, ето снимка на табелката.
                Незнам дали това има някакво значение но стругът ми е свален от камион полева работилница.
                Прикачени файлове

                Коментар


                • #9
                  До: Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

                  ЗММ София.
                  А е бил във военното в Сливен вероятно.
                  Какво друго е имало в тоя камион,и аз допреди време търсих такъв,ама...само въртях телефони за нищо..

                  Коментар


                  • #10
                    До: Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

                    В завода на ЗММ в Сливен е произведен едно време всички бяха под шапката на ЗММ София. С8 се правеха основно в Победа Сливен и Металик Пазарджик в София и Троян се правеха основно голямите стругове и по сложни машини като МСтата и стругове с ЦПУ.
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • #11
                      До: Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

                      Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
                      Какво друго е имало в тоя камион,и аз допреди време търсих такъв,ама...само въртях телефони за нищо..
                      Ами доколкото знам е имало настолна бормашина, шмиргел и един много хубав заваръчен агрегат.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

                        Първоначално публикуван от dt 125 Преглед на мнение
                        Ами доколкото знам е имало настолна бормашина, шмиргел и един много хубав заваръчен агрегат.
                        В ЗиЛа има стандартен трифазен електрожен Е 500 и зад него се влачи агрегат АД 30 за да може да захрани всичко това в някои модификаций на ВАРЕМ ЗиЛ има АБ 4 (агрегат бензинов 4 киловата с двигател половин запорожец два цилиндъра) захранва всичко останало без електрожена . Възможно е в някои модификаций да е имало и заваръчен агрегат вътре във фургона но като им знам размерите едва ли би останало място за нещо друго. В новите ВАРЕМ Камаз няма електрожен той е комбиниран с агрегата и е малко по голям от АД 30.
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • #13
                          До: Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

                          Първоначално публикуван от dt 125 Преглед на мнение
                          Питал съм няколко стругари но никой неможе да ми даде еднозначен отговор.
                          Това което знам е, че като се разхлаби болта с квадратната глава целия уред се завърта при което едно зъбно колелце отдолу се зацепва във винта, и при въртене на винта или местене на супорта диска който е отгоре се върти. Този диск може да се обръща и от другата страна на която също има някакви числа.
                          Та ето го и въпросното устройство, интересува ме за какво служи и кога и как се използва.
                          Колегата обясни правилно. При нарязване на резби ходът е от дясно наляво. На бавна скорост. За да върнеш ножа в изходно положение, се затваря двуделната гайка и се връщаш в точното нужно положение. Това за нагласяне с кръстатия супорт е наивно.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

                            Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
                            Колегата обясни правилно. При нарязване на резби ходът е от дясно наляво. На бавна скорост. За да върнеш ножа в изходно положение, се затваря двуделната гайка и се връщаш в точното нужно положение. Това за нагласяне с кръстатия супорт е наивно.
                            Нещо не разбрах. Тая гайка нали е зацепена при работния ход. Как се затваря на обратния , и защо са тия странни числа , ако искаш да намериш същото положение на ножа.
                            0888543685 Валери

                            Коментар


                            • #15
                              До: Какъв е този уред на струга ми Ц8Ц

                              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                              В ЗиЛа има стандартен трифазен електрожен Е 500 и зад него се влачи агрегат АД 30 за да може да захрани всичко това в някои модификаций на ВАРЕМ ЗиЛ има АБ 4 (агрегат бензинов 4 киловата с двигател половин запорожец два цилиндъра) захранва всичко останало без електрожена . Възможно е в някои модификаций да е имало и заваръчен агрегат вътре във фургона но като им знам размерите едва ли би останало място за нещо друго. В новите ВАРЕМ Камаз няма електрожен той е комбиниран с агрегата и е малко по голям от АД 30.
                              Прага е камионът, а агрегата които захранва всички ел. уреди в работилницата си е вграден и се задвижва от двигателя на камиона.
                              А заваръчния агрегат за който споменах представлява трифазен ел. двигател който задвижва генератора, на размери е сравнително компактен някъде към 1 метър е дълъг 30-40см. широк и 50-60см. висок.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X