Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Техническа литература и документация за металообработващи машини

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

    Toва го гледах, мерси, значи остава другия параметър
    Случайни хора УАЗ не карат

    Коментар


    • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

      Височина 1922мм ;Тегло 470кг това пише в техническата характеристика

      Коментар


      • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

        Колеги, имам стругче TOS MN80A, но за жалост предишният собственик го е ползвал много мундарски. Лагерите на шпиндела са плъзгащи и Глупакът е смазвал с грес, вместо с масло. В резултат на това лагерите са износени и оттам шпинделът има страхотен луфт. Търся комплект плъзгащи лагери за шпиндела, би трябвало все още някъде в България да се намират. Предвид това, че през седемдесетте-осемдесетте години в повечето заводи имаше по няколко такива машини, са внасяни и резервни части за тях. Ако се ползва разумно и преди всяка работа да се смазват лагерите с няколко напомпвания с такаламита, със сигурност този струг ще надживее собственика си. Фабриката в Чехия отдавна вече не работи...
        0897 574615, Симо

        Коментар


        • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

          В момента възстановяваме едно такова стругче в работата . Някой го подарил на един колега разбито и обрано . Аз му правих зъбните колелца на лирата ; фланчето за универсала ; клина на напречния супорт и винта на напречния супорт. Остават да направя ако не намери готов винта който движи надлъжния супорт и двуделната гайка . Хубавото е че имаме едно работещо в много добро състояние и от него свалям размерите . Не знам дали сменя лагерите на шпиндела ще го питам .
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • От: До: Техническа литература и документация за металообработващи машини

            Привет на всички!
            Може и да греша някъде, но не успях да отворя нито един от линковете към документи ?

            Коментар


            • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

              Незнам сега, аз ги свалях по едно време тези дето ме интересуваха...
              Ето я новата придобивка ПК-203, ако някой има нещо електронна документация да пусне или поне да каже какво и колко масло се сипва в така наречена скоросна кутия.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC05497.jpg
Прегледи:1
Размер:95.3 КБ
ID:5404027Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC05499.jpg
Прегледи:1
Размер:106.8 КБ
ID:5404028

              И идея за някоя малка фрезова маса да се закачи на нейната и може ли да се ползва като елементарна ръчна фреза?
              Случайни хора УАЗ не карат

              Коментар


              • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                Трябва да има нивомерна пробка . Тези машини имат свойството да не задържат маслото . Аз така на моята налях пролетта и сега при всяко пускане ме пръска .
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                  Здравейте колеги,

                  мой роднина има струг като на снимката.

                  По едни причини е счупил гайката която захваща планеца за универсала към шпиндела.

                  Може ли някой да ни помогне в тази насока - от къде да намерим или ако някой има за продаване.

                  Имама и следните въпроси:
                  1. Възможно ли е гайката да се направи (има къде да я дам) ?
                  3. Ако може да се направи - възможно ли е използването на друг материал вместо чугун ?
                  2. Може ли този шпиндел да се смени с такъв за директно поставяне на уневерсал ?

                  извинявам се ако не съм ползвал правилната терменология, не съм специалист в областа на струговете.

                  Благодаря предварително
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                    Нещо не мога да вдяна какво точно е счупено. Това е C10/C11 от по-старите, ако не се лъжа.

                    При моето универсала е хванат за чугунен фланец, върху който има завити три "болтошпилки". Центъра на чугунения фланец е под конус, който съвпада с централния конус на шпиндела. Като се слага универсала, трите "болтошпилки" минават през отвори на фланеца на шпиндела (който вече е чугунен), зад него има метална гривна със същите 3 отвора, която се завърта, и после се стягат гайките на "болтошпилките", дето влизат в дупките на фланеца на шпиндела.

                    Та, поясни, моля, кое точно е счупено. Не мога да си представя там да се счупи нещо повече от чугунения фланец, или евентуално гривната, и то трябва да е свършена нечовешка простотия.

                    ПП: Ако пък вземеш да снимаш направо, ще ни спестиш доста хвърляне на боб за кой точно детайл иде реч.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                      Още веднъж се извинявам за недобрата терминология.


                      Счупена е тази гайка която съм заградил в квадрата.
                      Захвата към шпинедела е както на синия струг, а не на зеления.

                      Съжалявам, в момента нямам под ръка снимка на машината или детайла.
                      Прикачени файлове
                      Последно редактирано от buh; 14-09-12, 11:54. Причина: допл. инфо

                      Коментар


                      • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                        Разбирам. Моя захват е като на зеления, и не мога да помогна.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                          При моето универсала е хванат за чугунен фланец, върху който има завити три "болтошпилки".
                          Шпилките са четири и при този хват наистина няма какво да се счупи . Стария хват е на резбова муфа и за да се мине на новия се сменя целия шпиндел което може да се направи само в ЗРММ Враца и струва доста пари . До колкото си спомням и гайката за да се извади пак се сваляше шпиндела Ама не съм много сигурен такава машина не съм виждал повече от 20 години . Не е невъзможно да се спука на времето съм виждал как над 100 килограма чугунена балванка изхвърча от челюстите удари се някак си в паралелите и универсала и спука универсала .
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                            Колега снимай по от близо за да видим за какво говориш. Но ми се струва че това е стария модел шпиндел с резбовата муфа (фланеца на който се захваща универсала) и най вероятно тя е спукана, което не е никакъв проблем от една чугунена (може и от стоманена) балванка да се остърже нова. Мисля че друго не може да бъде.
                            При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

                            Коментар


                            • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                              Тя е спукана то няма какво друго да се спука . Въпроса е как се вади гайката да не е като свалиш шпиндела . Утре ще погледна на един С 5 .
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                                На моя струг С10 е така с гайка,а на шпиндела конус и на него се надява фланеца който държи патронника.За да се извади гайката наистина трябва да се извади шпиндела.
                                При мен пък при по-големи обороти от 600 се получава теч на масло по край шпиндела от капачката на корпуса в предната част която затваря лагера.И тогава след като развих гайката държаща фланеца разбрах,че без демонтаж на шпиндела не мога да извадя нито гайката нито капачката за да видя какво е уплътнението в нея.Пречи конуса който е заработен директно на шпиндела.За сега реших въпроса като карам на по-ниски обороти."Някога,но не сега"-както се казва в песента и там ще бръкна.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 5 потребители онлайн. 0 потребители и 5 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X