Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се нарязват резби на струг

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Как се нарязват резби на струг

    500об/мин са прекалено високи за тоя материял,по начало стомани започващи с Х са доста жилави и трудни за обработка,характерни за тях са тъмносините "течащи" стружки.
    Смъкни оборотите на около 180-200 и смени пластината на ножа за да го довършиш.Надявам се,че няма да пробиваш и да нарязваш резба...
    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

    Коментар


    • От: Как се нарязват резби на струг

      Първоначално публикуван от pgv64 Преглед на мнение
      Ето мястото на което се монтира люнета на С11МВ.Както казах този люнет не е за твоят струг.
      И на СУто е точно там.
      Прикачени файлове
      При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

      Коментар


      • От: Как се нарязват резби на струг

        Извинявам се ако ставам нахален,но няма към кого да се обърна за това питам вас (ако ви е писнало от мен кажете и ще спра или не отговаряйте )
        Имам проблем с престъргването до точен размер за набиване на лагери или ролки например.Правих ос за лагерно тяло вчера и абсолютно всички лагери и ролки хлопат в момента ...Например вчера едната ролка я докарах идеално ,наби се плътно без грам луфт с 4-5 почуквания влезе,но проблема е когато я извадих за да пробия дупка за стопорен болт .Последващото набиване вече стана на ръка без почуквания и естествено захлопа.На какво се дължи това? На неравни повърхности,които се изравняват след първото набиване,избиване ли? На око повърхностите са приемливо гладки .Подаването е минимално за възможно най-гладка стругована повърхност.Нормално ли е всичко след първото набиване на хлопва и да трябва като се сложат веднъж повече да не се пипат нещата (лагери,ролки и т.н. всичко ,което е с "мъжко " и "женско"?)

        Коментар


        • От: Как се нарязват резби на струг

          За целта е добре да прочетеш за допуски и сглобки на детайлите.Тогава ще разбереш какъв допуск трябва да оставиш за набиване и каква гладкост се изисква .
          "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
          Ат.Буров.

          Коментар


          • От: Как се нарязват резби на струг

            Тръгваш към дълбокото, а ти трябва практика и познания.
            На времето в техникума, първата година само панти, панти и пак панти. Докато се понаучим да си заточваме ножовете, да свикнем с машините и режимите. Чак следващите години дойде ред на по-сложните детайли, резби и т.н. Е, все пак, били сме деца.
            А допуски и сглобки си беше отделен прдмет за изучване, който разбира се тогава ми беше тъмна Индия, но след като започнах да поработвам, осмислих за какво иде реч.
            Колото до последният ти проблем, за гладкоста значение има не само подаването, но и заточването на върха на ножа.
            Ако все още не можеш да я постигнеш, остави малък допуск в +, и след това гони размера с шлайф пила и шкурка. За лагери и прецизни размери е добре да ползваш микрометър. И да мериш на студено
            Има и тарикатлъци за точно подавне на дълбочината, защото като начинаещ стругар, сигурно ще ти е трудно да се бориш само с нониуса. Може да се ползва индикаторен часовник опрян на напречния супорт. Или завъртян кръстат супорт на 6 градуса, и подаване от него, диагонално. Така имаш съотношение 1:10 , реално радиално подаване/показание на нониуса на кръстатия.

            Коментар


            • От: Как се нарязват резби на струг

              А относно другия проблем с течащата стружка. Много неприятно, получава се и при неръждаемите.
              Не е ли добре, освен да се намалят оборотите, заедно с това да се увеличи подаването, докато не се получи чупеща стружка.
              Разбира се и заточването на ножа, но гледам че вече се работи повече със сменяеми пластини.

              Коментар


              • От: Как се нарязват резби на струг

                Да не си прегрял детайла и после при изстиването да ти е променил размера....?
                Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                Коментар


                • От: Как се нарязват резби на струг

                  Както казаха колегите трябва си опит. Още при първото набиване на ролката е била хлабава 4-5 почуквания са малко за нормално набиване еле пък първото такова. Грапавостта оказва голямо влияние и трябва да се взима предвид при уточняването на размера, трябва си и точни измервателни уреди с обикновен шублер е трудна работа.

                  Коментар


                  • От: Как се нарязват резби на струг

                    Благодаря за съветите.Не съм с обикновен шублер.Имам микрометри ,но са само за външно измерване.За вътрешните ползвам дигитален шублер,който или не е наред или аз не мога да боравя с него правилно,но обикновено с разчитане на неговите показания допуска става с разлика няколко десети все едно съм го правил с вързани очи...От няколко дни чета усилено по темата "допуски и сглобки".Пише доста интересни неща,но никъде не прочетох каква разлика в размерите трябва да оставя при набиване на лагер (в - ли трябва да е или в + ) и то с какви стойности трябва да е допуска.Също и за набиване на ролки върху валове каква трябва да е разликата между отвора на ролката и диаметъра на вала.Според мой познат допуска за набиване на лагери трябвало да бъде '-' 0,02 /0,03мм,но той не е стругар и знанията му са от обща култура.А тези няколко стотни са ми проблем за измерване в отворите.Индикаторен вътромер ли трябва да си набавя? Може ли с дигитален шублер от 20лв да се измерят качествено тези разлики? За гладкостта на стругованата повърхност направих снимка,на която не знам дали се вижда колко е гладко,но на допир ми се струва достатъчно гладко (е не е огледално гладка )..

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG1166.jpg
Прегледи:1
Размер:400.1 КБ
ID:5777321
                    Последно редактирано от stypkata; 05-01-18, 01:12.

                    Коментар


                    • От: Как се нарязват резби на струг

                      Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                      500об/мин са прекалено високи за тоя материял,по начало стомани започващи с Х са доста жилави и трудни за обработка,характерни за тях са тъмносините "течащи" стружки.
                      Смъкни оборотите на около 180-200 и смени пластината на ножа за да го довършиш.Надявам се,че няма да пробиваш и да нарязваш резба...
                      Точно с тая пластина на 180-200 нищо няма да стане. Фи55 С355 работя на 355 или понякога на 500 оборота. "Нормата" е стружките да падат на парчета на купчинка долу. Въпросната пластина иска по-голямо подаване - при мен с въпросния материал се получава с подаване 1/2 на 8 (надписите на ръчките). При 1/4 на 8 се получава същото като на снимката. Просто трябва да се уцели режима за съответната стомана. Доколкото съм работил с 40X, тя в суров вид е по-мека от сурова 45 и се маже повече. Смея да твърдя че се държи по-скоро като S355 или стомана 20 - 30.

                      Съвета ми е - пробвай по-голямо подаване и по-малка стружка (0.5мм е минимума за тая пластина за да я вкараш в режим, ако помня добре).

                      Отчупването на парченца е заради неподпряния вал. Ако искаш да работиш такива дълги и тънки неща ще трябва или да си намериш люнет, или да работиш на мижави стружки и подавания и много пасове, но тогава пък обикновено страда финиша и точността. Аз все се каня да си направя "омачквач", ама все не стигам до него. Идеята е със закален гладък диск или сачма да минеш за финиш само на натиск/мачкане. Това за мек материал. За твърд си има нарочни керамични пластини, работещи на много малка стружка и подаване и много високи обороти, без охлаждане. Тия пластини са правени за тоя режим и не ги е страх от жегата. Получава се нещо средно между струговане и шлайфане. И до това все не стигам (в смисъл да си набавя държач и пластини). На твърдо обикновено се докарва по-лесно финиш по простата причина че не се маже.

                      Относно захвата на люнета = на моята машина е точно като на картинката по-горе - с 2 болта пред напречната шейна. А мисля че имам и дупки където сте показали, ама понеже люнет нямам не съм се заглеждал кой-знае колко.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • От: Как се нарязват резби на струг

                        Първоначално публикуван от stypkata Преглед на мнение
                        Извинявам се ако ставам нахален,но няма към кого да се обърна за това питам вас (ако ви е писнало от мен кажете и ще спра или не отговаряйте )
                        Имам проблем с престъргването до точен размер за набиване на лагери или ролки например.Правих ос за лагерно тяло вчера и абсолютно всички лагери и ролки хлопат в момента ...Например вчера едната ролка я докарах идеално ,наби се плътно без грам луфт с 4-5 почуквания влезе,но проблема е когато я извадих за да пробия дупка за стопорен болт .Последващото набиване вече стана на ръка без почуквания и естествено захлопа.На какво се дължи това? На неравни повърхности,които се изравняват след първото набиване,избиване ли? На око повърхностите са приемливо гладки .Подаването е минимално за възможно най-гладка стругована повърхност.Нормално ли е всичко след първото набиване на хлопва и да трябва като се сложат веднъж повече да не се пипат нещата (лагери,ролки и т.н. всичко ,което е с "мъжко " и "женско"?)
                        Добре дошъл в света на стотните. Да, допуска е стотни, примерно 2 стотни за външна черупка, ако помня добре (много отдавна беше последното правене на такова). И температурата играе в случая - допуска трябва да е толкова при еднаква температура на детайла и лагера. Затова и хлопат по-късно. Тоест трябва ти или охлаждане докато го работиш, или преди последната стружка трябва да го изстудиш. За гладкостта може и шкурка да ползваш накрая, само помни че и тя сваля материал и понеже говорим за стотни, много лесно може да избяга.

                        Та, в света на стотните, ще се учудиш как всичко мърда като живо от почти всичко, даже масивни и тежки детайли. Тоест мисли как да захващаш и работиш детайлите без върху тях да има напрежение и да подбираш режими и охлаждане така че да не се нагряват, защото като ги свалиш или изстинат веднага мръдват (това особено при фрезоване). Като нагрееш например лагерно тяло/гнездо до към 60-80 градуса би трябвало като пуснеш студения лагер вътре той да си хлопне сам без никакво усилие. Като изравнят температурите вече е стегнат. Върху вал пък може да нагряваш лагера при набиване, а вала да стои студен.

                        ...а като се стигне до хилядни вече се отива на съвсем зверски контрол - климатизирани нон-стоп помещения, машини, охлаждащи течности, постоянен контрол на износването на инструмента и други от сорта, ама това вече е тотално извън темата.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • От: Как се нарязват резби на струг

                          С електронен от 20 лева няма да стане, въобще и не пробвай, просто ще дадеш ненужни 20 лева. На всеки инструмент е написана неговата точност. Ако ще гониш стотни, на инструмента трябва да има означение 0,00х (х= 2;3;5...колкото по-малко, толкова по-добре). С инструмент, чиято точност е дадена в десети, стотни няма да премериш точно никога и по никакъв начин. Просто уреда си греши с толкова-веднъж в плюс, веднъж в минус.
                          Сега го нямаме вече тоя проблем, ама навремето баща ми е разправял как са му бягали размери на детайли от награвянето на лампата, която е над струга. Доста от микрометрите не случайно имат гумена изолация по корпуса и стенд за захващането им. Като го подържиш по-дълго в ръка да се загрее и стотната отива по дяволите.
                          Последно редактирано от santaclash; 05-01-18, 02:53.
                          Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                          Коментар


                          • От: Как се нарязват резби на струг

                            Колеги "ловенето" на стотните с шублер не че не става ама иска много опит и майсторлък . За тази работа има микрометри . По принцип за почти всички технически измервания е приета като еталонна температурата 20 градуса по целзий или така наречената стайна температура . Та като мерим измервателния уред и детайла трябва да са около тази температура . Когато детайла няма да ходи в космоса и по някаква причина сме отървали стотната (става течение в цеха и много бързо бягат) удряме една накатка на лагерното легло и набиваме спокойно лагера . Така един стар колега бате Ицо Начков се бъзикаше че ще стои на вратата да лови побягналите стотни ама по едно време станали много та го избутали от вратата
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • От: Как се нарязват резби на струг

                              Пише доста интересни неща,но никъде не прочетох каква разлика в размерите трябва да оставя при набиване на лагер (в - ли трябва да е или в + ) и то с какви стойности трябва да е допуска
                              Ще се наложи още много да четеш за да обхванеш всички варианти на сглобки на лагери. Стегнатостта и хлабината при сглобките на лагерите зависят от много условия. Един и същ лагер при различни конструкции може да бъде със стегнатост по вътрешния диаметър или по външния, а също и с хлабина по вътрешния или външния диаметър. Това зависи от оборотите, начина на смазване, компенсирането на топлинни промени, начина на монтаж и други, които не се сещам в момента. Величината на допуска зависи и от диаметъра на лагера. Та освен "Допуски и сглобки" трябва да се четат и доста други неща. Един стругар занаятчия трябва да е образован на нивото на инженер за да може да изпълнява голямото разнообразие от поръчки, които получава. Примери има доста във форума. Стругар в завод работи по чертежи с указани допуски, предписана технология и разполага с нужните измерителни инструменти.
                              Глупости вършат умните хора, за останалите това е ежедневие.

                              Пияният е винаги по-щедър от трезвеният... питайте катаджиите...

                              Коментар


                              • От: Как се нарязват резби на струг

                                В самия учебник по допуски и сглобки са дадени основни положения но не и справочни таблици за допуските при система "основен отвор" и "основен вал".Такива таблици има на други места.В дебелата оранжева"книжка" има доста полезни нещица , а в "синичките "са стандартизирани други а малкото жълто книжле е безценно.Та всичко с времето си. Лошото при теб е че трябва да се учиш сам и от там мнооогото проблеми.Аз, въпреки че знам много неща ,редовно прибягвам към въпросните книжки ,защото няма как да запомниш всичко и има специфични неща ,които са важни за дадена сглобка .Та не е лошо да си набавиш освен железа (инструменти) и малко литература за образоване и помощ.
                                Прикачени файлове
                                "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
                                Ат.Буров.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X