Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фоерверки в подземните етажи :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от brad4edat Преглед на мнение
    Незнам какво ти е лагеруването на струга и с какви фланци е хванат патронника и как ти са паралелите, ...
    Много ти благодаря за съветите наистина са полезни.

    Имам доста клипове, но сега не мога да ги намеря за да добиеш представа как е .
    Намерих няколко откъслечни
    И за метал става, 1 мм стружка и 2-3 мм в Халумин ,
    е не е като истински струг, но за мазето е добре
    Лагерното тяло е с два лагера с конт. ъгъл от пред и един радиално аксиален ( с дълб. канал ) от зад 50х90 мм . В масло .

    Универсал 160мм.
    Обрал съм му луфтовете, и е що годе стабилно.
    Пъравата ми работа беше да шлайфвам челюстите , имаха 7-8 стотни биене.
    Намалих го до 3-4 , но някой ден като ме хване музата ще си поиграя още.
    Паралели - линейни лагери , и направляващи , не са от скъпите, но за сега ме задоволяват.
    Целия стана 1.3 метра, и към 120-130 кг , като имам още железа да качвам тепърва
    За сега може да прави 4 резби метрични 1, 1,25 1.5 , 2 . За в бъдеще съм му взел стъпков мотор за да го цифровизирам .







    Последно редактирано от amdatlon; 02-10-25, 22:20.

    Коментар


    • #17
      Прекалено лекото движение от линейните лагери всъщност ще е проблем! За този тип машини е нужно движението да е плътно, тежко, тромаво за да няма вибрации! Е не да затяга все пак де.

      Ако тези линейни са от Китайчуците, да знаеш че не са добре циментирани и може на най-натоварените места да сработят и да дадът луфт. Имай едно наум.

      При шлайфането на челюстите за което говоря няма движение на масата и задното седло по паралелите, така малкото прах която остава я забърсваш после с парцалче и машината, и ти сте щастливи после. Това шлайфане се прави два два пъти в годината, нищо и няма на машината.


      ​​​​​То за това и струговането на чугун е на двойни цени ако въобще се навия.
      Ето малко от моите машини, част от тях. 8мицата е точно преди боя, след близо кратък 10годишен възстановителен ремонт на от-до... В момента отклонението е 0-ла. Цепи стотната на две, а дори не е нивелирана... Уникална точност. Другите два струга се въртят около 1-2стотни в момента, налага се ново приневилиране при тях, понеже от скоро са на тези места и основите под тях улягат вероятно.
      ​​​​

      Коментар


      • #18
        Не спирай ножа при резба никога в метала! Ще го счупиш. Или си направи канал зад резбата да ти излиза ножа в чисто, или вади ножа точно преди края! Работи с ръцете! Ползвай нониусите, при захода назад извади и ножа назад към теб, и после наново се връщаш на нужния размер.Нониусите ще ти помагат да помниш къде си!

        Коментар


        • #19
          офф написах един дълъг пост и ми се изтри ...
          Последно редактирано от amdatlon; 04-10-25, 20:39.

          Коментар


          • #20



            Много хубави машинки си събрал
            и помещението чистичко светличко подредено.
            Аз отдавна да съм си взел истински струг, ако не се помещавах в едно мазе в блок.
            Тясни коридори стълби, тъмно,
            няма място да се обърнеш,
            те затова се напънах да правя самоделка

            Този метод който показа за престъргване на челюстите. досега не съм го срещал.
            Много начини разгледах, но като твоя не срещнах досега.
            Правих го моя, с лагер-- класическия метод.

            А по твоя метод да те питам:
            трябва задното седло да е центровано на много точно нали така?
            И друго да питам : Не трябва ли челюстите да се престъргват в затегнато положение за да се обира луфта им. А при стискането на камъка успява ли достатъчно да ги стисне за да им убере луфта?

            - иначе самоделката
            не е завършен нацяло, да речем 80%. Имам още много работа по него

            Още го разучавам и се уча , тъй като съм начинаещ и прощавайте за невежеството ми

            Но Господ помага на кьопавите и начинаещи ти като мен.
            До преди не бях пипал струг, но мерака е голяма работа, и затова си навих да сглобявам нещо

            цяла чудо е че се получи нещо горе-долу което да ми върши работа

            тука имам още някой клип :
            Напънах го оня ден , но не може да се очаква кой знае какво , все пак е играчка в сравнение с кой да е истински струг




            https://www.youtube.com/shorts/esUElxZxnQ4






            на този е още със стария мотор който е по-слабичък и направо на някой момент и спира
            https://youtube.com/shorts/ux5Mhe2QZ8g

            мога да кача и още клипове ако на някой му е интересно, но ако не, няма смисъл да

            трупам форма с боклуци










            Последно редактирано от amdatlon; 04-10-25, 22:02.

            Коментар


            • #21
              Привет.
              По принцип челюстите на универсал по правило се струговат, като се ползва натяг навътре или навън по гривна от лагер най-добре. Така е на теория правилно и разумно, и от старите кучета повечето от които вече не са живи съм го учил така. Много години съм го и така правил.
              На единия ми струг Ц5 ( на снимката е ц6 тук показан) е с едни челюсти ужасно люти. Тях никога така и не успях да го струговам с идеални повърхнини на притискане, каквото и да мъчих... винаги ръбовете оставаха леко издути. А и при класическото такова застъргване винаги се получава едно леко разминаване на две нива понеже се налага заради гривната която се ползва да се првихванеш втори път и да заструговаш и при нея дето е била стисната отначало.

              Така след години с тоя метод и нервите с тоя супер лютия патронник дойде и деня да се наложи да почистя челюстите и на мъничките патронници с които хващаме свредлата към задното седло. Седях, чесах се, сърбях се по главата и празната ми кратуна роди идеята да опитам с такова мъничко абразивче дълго 2-3см. ф12-13мм. да почистя тия патронници към седлото, че дупчеха ужасно зле накрая вече.
              Хвана опашката на борчето с преходник цепен към големия универсал, доближих седлото, прихванах лекичко едвам едвам челюстите да докосват абразива и пуснах струга на 600оборота. После с движение напред назад на хобота на седлото и леки пристягания на челюстите от време навреме за 10-15мин успях да изчистя и оформя работните повърхнини идеално.
              Сложих една чисто нова бургия за проба и без центрови отвор поведе и разпроби директно!
              Викам да да пробвам ся оня лютия патронник така на 6цата. Взех по-голям абразив и го хванах пък в малкия патронник на седлото. Същата процедура... След нови 10-15мин. челюстите светеха, за първи път ги виждах от години идеални, перфектни работни повърхнини, открай в край!


              Внимаваш само да не изкарваш абразива от челюстите! Просто го движиш напред назад между челюстите без да излиза от тях!

              Абсурдно но се оказва, че не е нужно абразива да е перфектен, нито да е перфектно точно хванат.
              В началото първите 2-3ползвания малко по бавно шлайфа понеже си са криви от магазина, но с времето улягат и се прекалиброват и почват още по бързо да запилват. Челюстите внимаваш да не ги стискаш силно към абразива, а лекичо.
              В началото понякога дори пили 1-2 от челюстите и после тръгва и третата, зависи колко са били зле. Но винаги се пили и притиска в работна посока, никога назад! Не се подлага никъде нищо, просто абразива те види по лекичкото му докосване - обхващане.


              Тоя метод няма никаква логика, признавам. Но мама му стара работи безупречно години наред вече.

              Не е нужно сдлото да е перфектно точно, но все пак трябва да е центровано що годе добре оле мале... Така се оказва...
              Като зачистя челюстите на главния универсал и на тоя към седлото, слагам едно добре челосано фи, мятам една чисто нова качествена бургия ф10 -12 и дупча директ. После в отвора като сложа едно калибривано ф10 или 12 се получава толкова точно, че въздуха не излиза и Ф-то става като пневматично бутало.


              Аз от години вече не се мъча да струговам челюстите отвътре, само външните повърхнини понякога.
              Пробвай някой път и сам ще се убедиш че работи перфектно, само имай търпение и дай малко време на абразива да си свърши работата. То просто се усеща кога и колко да пристегнеш и кога си готов.


              Аз мразя машините ми да са мръсни и всичко да е зарито и разфърляно. Всяко нещо трябва да си знае мястото и да има ред.

              От скоро ползвам индустриална прахосмукачка с двоен китайски циклон преди нея, родих се...
              Прах, стружки, чугун, масло, вода всичко смуче на ламя. Само трябва маркуча преди циклона да е ф50мм. че някой по-дълги стружки се задръстват в стандартния маркуч 35мм. Ако на някой му е писнало от стружките и боклука, циклона е страхотно решение! Просто уникален помощник за едно бързо светване на струга и паралела преди новите стружки. Не се чудете за циклон към яка прахосмукачка!
              Последно редактирано от brad4edat; 04-10-25, 22:21.

              Коментар


              • ctef
                ctef коментира
                Редактиране на коментар
                Само да питам.
                Челюстите като не са стегнати, абразива ли служи за обиране на луфтовете, или центобежните сили, а може би и двете?
                И, на по високи обороти, абразива няма ли да работи по добре?

            • #22
              Гледам ти видеата и чувам дръдренето... Ако е от главнито лагерно тяло е едно на ум.

              Но остави го нарочно да дръдре на някой детайл и опипай внимателно навсякъде всички подвижни и плъзгащи повърхнини, търси вибрациите къде са и ги елиминирай доколкото можеш още.
              На мен на тая преди боя 8ца се оказа че ми носеше на дръдрене точно под ножодържача където се върти нониуса с градусите. Оказа се че уж правите заводски повърхнини не са точни всъщност. Разглобих го и основата на ножодържача я зафрезовах така че да се получи триточково стъпване! Само 2-3десети дълбочина хванах за да не се пълни със стружки там. Еми 8цита стана друга машина след тая интервенция, сега напъва стружка та седи гледай...
              Ако усетиш луфт в линеините, раздалечи ги малко изкуствено, за да им убереш луфта към каретките. Трябва воденето там да е плътничко а не прекалено леко.

              Понякога най-тъпите решения са най-добри

              Коментар


              • #23
                За пореден път доказваш , че теорията е едно , а на практика нещата стоят малко по различно .
                Наистина без логика , но щом работи този метод - супер
                За сега няма да го пипам , да не взема да влоша нещата, но за напред ще го пробвам.
                Иначе аз ги минах със прав шлайф , а не със престъргване, но май не можах да се справя добре...

                Наистина на моменти се получава дъдрене, вибрации, но не ми е останало време да се съсредоточа в/у тях ( много ми е кът времето и пък ми само хоби ) .
                Но се усеща вибрации като цяло като че ли.
                Все пак още ми е на "експериментална платка " както се казва , нито съм го хванал към стабилна основа , нито е нивелирана . И всичко това явно оказва голямо влияние.
                Иначе линейните лагерим, като цяло се получиха с добра стегнатост спрямо релсите. Нито е леко, нито е тежко. Като го бутна с ръка , върви 5-6 см и спира. .

                А и друго че, подавам на ръка, зъбни колела и рейка. Имам и винт с гайка , но го ползвам само за резба и фино подаване. През другото време се отцепва от супорта.
                И това подаване на ръка, май, също оказва влияние , тъй като не мога постояно да движа равномерно.
                Някой път като влеза в режим , се усеща много мазно рязане , чак се радвам
                Направил съм му една изкуствена "спирачка " да мога да затягам колкото искам супорта по релсите.
                Така че може да е леко или по трудно движението , или съвсем болокирам...

                Като го довърша , ще го качвам на една по стабилна основа, и ще го хвана с болтове, да не шава .
                И тогава ще се ослушам за причините ,ако има още вибрации.

                Кто видиш конструкцията като цяло , може да откриеш нередности които съм пропуснал




                Коментар


                • amdatlon
                  amdatlon коментира
                  Редактиране на коментар
                  A малко повече инфо за него, може ли? модел?

                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако не му намеря снимки тия дни ще прескоча и ще го снимам .

                • amdatlon
                  amdatlon коментира
                  Редактиране на коментар
                  E недей специално да се разкарваш .
                  То малко вече е късно тепърва да взимам друг , но пък знае ли човек
                  Ако не бях вложил толкова време и пари , и ако габарита му позволяваше, най вероятно нямаше да се замислям ...

              • #24
                Много труд си вложил, евала, щур си
                Като сложиш един лост под универсала и като го натиснеш и пуснеш рязко колко отклонение ти дава индикатора? Ти май беше някъде снимал из клиповете. Какъв е предния и какъ е задния лагер, с каква хлабина са, знаеш ли я?
                Истината е че само ти можеш на място да усетиш и откриеш слабите точки.

                Гледам под ножодържача си наредил няколко плочи, даже бая изглеждат... Внимавай с тоя възел и опипай с пръсти внимателно за вибрация там между плочите, нищо че уж са прави.

                Тия квадратни профили под лагерното тяло ми се виждат тънкостенни, внимавай с тях също.

                Гайките ти сега се вгледах в винтивете подробно, трябва да са двойни, една срещу друга, за да убираш луфта. Вярвам че си ги направил така!?

                (Винтовете със съчмени двойки ли са гайките или са обикновенни гайки за винт. Ако са обикновенни гайки за винт е задължително да са с опция за самоубиране на луфта. Те са едни двойни гайки работещи една срещу друга за да се убере луфта. Съчмените гайки уж нямат тоя проблем.)
                Съчмените се ползват при цпу машини за бързи ходове и там серво моторите държат винта постоянно под позиция да не мърда.
                Обикновенните винтове и гайки се ползват при универсални машини работещи предимно в ръчен режим на подаване или механично, те имат възможност за "Самозадържане" на позицията без нужда от серво мотор.

                Дано си подбрал правилно и това
                Последно редактирано от brad4edat; 05-10-25, 21:45.

                Коментар


                • #25
                  Както казах калпавите Господ им помага,

                  Много ти благодаря за цялата информация и насоки, много са ми полезни.
                  Май оцапахме темата в съвсем друга насока. 😃



                  Тоя опит лост го правих, като натискам с цялото си тяло и меря с часовника, но го правих, не под универсала а странично,
                  тоест гледах как се мести когато натисне ножа. Даваше ми мисля към 7-8 стотни, и но това е цялото отклонения на универсала заедно с лагерното тяло и профилите от него.
                  И Се получава при доста силно натискане иначе с нормално натискане мисля беше 3-4 ст
                  Профилите под тялото са 4 мм дебели и съм ги спънал диагонално , да не се „кълчат“ при напор.
                  Лагерите отпред са 2, с контактен ъгъл, и са съ-посочно . 7210B От зад един сачмен радиално аксиален.
                  Не са от скъпите , не ги знам кой клас са , най вероятно нисък .
                  На ножодържача Това му беше 1 вариант, след това съм сложил кръстат супорт, (намерих един готов) който заменят тези подложки и стана що годе стабилно, но не е изключено и в него да има луфт.


                  наистина гайките и винтовете са обикновени тоест винта ми е закалена шпилка 16, а гайката е бронзова както каза със срещуположна контра гайка за обиране на луфта.
                  И стана стегнато, не прекалено де 😊, но мога да му регулирам луфта. И на 2 подавания са така и на надлъжното и напречното.

                  Не взех сачмиено- винтови двойки щото както каза , при тях проблема е че, много леко се движат и няма застопоряване ако ги оставиш свободно .
                  А и стъпката им е 5мм и нагоре, което не ме устройва. Те затова засега са обикновени шпилки и гайки,
                  по нататък ако е рекъл Господ : стъпков мотор и винтови двойки.

                  Последно редактирано от amdatlon; 06-10-25, 16:27.

                  Коментар


                  • #26
                    3-4 стотни си над границата за нормален струг, но за самоделка си е вероятно добре.
                    Моите мисля са около 0.01 0.015мм. при рязко отчетливо повдигане с здрав кози крак.
                    Тия лагери предните един към друг ли ги натягаш или натягаш някак си през вретеното с една обща гайка и трите лагера, което няма как да стане.
                    Мислил ли си с нещо да напълниш тия профили под тялото, за да поглъщат и не изпадат в резонанси, пък и за тежест-маса.

                    Коментар


                    • #27
                      И да се върна към темата в началото, за чушкопека
                      Имах още твърди заготовки , и си викам : тъй съм изкарал чушкопека , ще ги мина и тях през него . Обаче я да взема да го увия със алуминиево фолио за печене на ястия ......
                      Оставих го и след 3 часа отивам да видя ........
                      малееееее ламарините на чушкопека че разкривили от жегата, капака му омекнал и залепнал , боята се размекнала....
                      Заготвките вътре червени яко.
                      Като гледам по скалата за цветовата температура някъде м/у 800 и 900 'С.
                      Не очаквах такъв резултат.
                      https://www.i-school.dimovengraving....g-post_11.html



                      Затягам лагерите , с обща гайка, както по схема с два конусно ролкови,
                      Двата предни са обща посока към задния.

                      https://pineriversbearings.com.au/wp...w-bearings.png
                      На последната схема, само че на обратна посока- към задния лагер.

                      Мислил съм да ги пълня нещо профилите, и мисля че ще има добър ефект.
                      Или с пясък, или епокс. смола с камъни , или цимент ( хаха ще ги бетонирам) .
                      Но за сега се въздържам , щото все нещо пробивам то тях или закрепвам по тях, и ми трябва достъп до кухата им част.
                      Последно редактирано от amdatlon; 06-10-25, 22:04.

                      Коментар


                      • #28
                        Това е стругчето . Свалил съм му задно седло и ножодържач от едно руско . Според един колега се води прецизно . В интерес на истината го взех за Кольо от Шумен ама той нещо се напуши покрай войната в Украйна и сега го е срам че ме познава . Колегата ме е снимал като го товаря Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210325_085945_113.jpg
Прегледи:156
Размер:395.6 КБ
ID:7012433 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210224_161058_143.jpg
Прегледи:143
Размер:484.0 КБ
ID:7012434
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • #29
                          Благодаря за снимкките, изглежда не много дълго.
                          Какъв модел е това ? Долната час изглежда доста масивна, и тя ли се отделя ?

                          Коментар


                          • sek.1
                            sek.1 коментира
                            Редактиране на коментар
                            Долната е шкаф с редуктор и мотора . По принцип всичко се разглобява . Поне това което ми е казвал колегата води се СУ 320 .

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X