Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на автомобилен повдигач - подемник, нужна височина на помещение, в комбинация с канал и много въпроси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор на автомобилен повдигач - подемник, нужна височина на помещение, в комбинация с канал и много въпроси

    Избор на автомобилен повдигач, нужна височина на помещение, в комбинация с канал и много въпроси

    Здравейте,

    Имам следния казус и моля за съвети, препоръки и мнения от вашия опит:

    1. СЪОБРАЖЕНИЯ/ОГРАНИЧЕНИЯ - Помещение/гараж за авторемонти но с ограничена височина. Тавана/покрива освен нисък е и скосен, тоест, високата част ще се нарочи за подемник но примерно предницата ще трябва винаги да сочи ниската част/скоса. Колко е желаната височна на тавана на помещение с подемник способно да поеме бус/автомобил? На горе не може да се отиде, но може да се вкопае и бетонира + съответната рампа за влизане и т.н.

    2. Каква е нормалната височина на която се вдига автомобил за да се работи под него, от земята до пода на автомобила/нивото на лапите на подемника?

    3. Колко са високи колоните на подемника, знам, че варират но горе-долу за да вдига 2.5-3 тона?

    4. Две или Четири колонен подемник е по-добре, защо, какви са съображенията, плюсове и минуси на двата типа?

    5. При наличие на ограничение по височина, може ли да се комбинира подемник + канал, всичко здраво, правилно оразмерено и т.н. има ли причини да не се прави, съображения и т.н.?

    6. Какъв тип подемник - хидравличен, пневматичен, електрически с въжета, ел. с винт, какви са плюсовете, минусите и предпочитанията на хора с опит? Скорост на вдигане и сваляне е проблем.

    7. За да се вдигат бусове/кемпери (тежки возила около и над 3 до към 4 тона) в друг клас подемници ли отиваме или просто подемниците имат модели/разновидности и се избира нужния размер според нужните възможности за повдигане?

    Ако някой не му се пише но може да посочи документи, линкове за самообразоване, пак ще съм благодарен. Може и да се чуем с някой стига да иска да ми помогне.

    Благодаря много!
    Бъдете живи и здрави!

  • #2
    1. Височина на повдигане от пода - около 180 см. Височина до тавана 4 - 4.5м. Лапите на 2-колонен крик са с различна дължина и винаги колата се вдига по предписания начин.
    2. Не се практикува канал, защото всяка колона се поставя на бетонен фундамент с определен размер, армировка и марка бетон.
    3. За различни модели -2.20 -4 колонен, 3.5 - 4 м за 2-колонен.
    4. 4-колонен -иска голяма дължина около 6.5 м, колата е на гуми. Неудобно за ходова част, удобно за смяна на масло, ел инсталация, ауспух ... Бързо качване и слизане. Удобно за регулиране на ниво при активно окачване...
    2 колонен - Вдига се за купето/шасито и окачването е без напрежение, увиснало - за работа по окачване, преден заден мост, СК, предно полушаси .... Нужни са 5.5 м дължина. Изключително неудобно за влизане излизане през предните врати с цел работа. Бавна подготовка за вдигане. За някои модели Жипки трябват специални повдигнати лапи. Рисково при изгнило купе. При липса на кола имаш само 2 колони в помещението и другото пространство ти е свободно. С определени приспособления можеш и лодка да вдигнеш с колани.
    5. Обикновено фундамента има нужда да е свързан под двете колони. Половината модели крикове имат свързване по пода м/у двете колони. Не че не може, но правилното изпълнение няма да ти хареса $$.
    6. Масови са хидравлични и винтови. Хидравличния е по-прост и по-безгрижен в експлоатация. Има обезопасителни мех. контри през определена стъпка. Трудно можеш да ползваш височина м/у стъпките. При движение надолу, първо трябва да повдигнеш за освобождаване на контрите.
    Винтовите са по-сложни механично и искат повече поддръжка. Ремонта им е по-скъп. Можеш на произволна височина да вдигнеш и да местиш нагоре/надолу през 2-3 см за да "нацелиш" нещо.
    Хидравличните са по-бързи и по-икономични. Основно са трифазни, може и да има на монофазен ток, но не съм виждал на живо. Винтовите са по-бавни и са на трифазен ток.
    7. За бусове /кемпери минаваш в "тежка категория" - крикове с по-сериозна механика, здравина, мощност на мотора (и цена ). Може да имаш нужда от специални високи лапи, за да се пъхне вилицата под праговете и лапите да подпрат на носещи греди. Ще ти трябва и около 6 м височина.

    Читав производител на крикове описва схема на поставяне, изисквания за отстояние, тип вид на фундамента .... Изтегли си 1-2 за сведение.
    Виж какво сертифициране има.

    По крика помещение ли ще правиш или в готово помещение ще слагаш крик? При второто - дай схема/скица ?
    Последно редактирано от stefsab; 06-06-25, 17:54.

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Грешка

  • #3
    Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
    Избор на автомобилен повдигач, нужна височина на помещение, в комбинация с канал и много въпроси

    Здравейте,

    Имам следния казус и моля за съвети, препоръки и мнения от вашия опит:

    1. СЪОБРАЖЕНИЯ/ОГРАНИЧЕНИЯ - Помещение/гараж за авторемонти но с ограничена височина. Тавана/покрива освен нисък е и скосен, тоест, високата част ще се нарочи за подемник но примерно предницата ще трябва винаги да сочи ниската част/скоса. Колко е желаната височна на тавана на помещение с подемник способно да поеме бус/автомобил? На горе не може да се отиде, но може да се вкопае и бетонира + съответната рампа за влизане и т.н.

    2. Каква е нормалната височина на която се вдига автомобил за да се работи под него, от земята до пода на автомобила/нивото на лапите на подемника?

    3. Колко са високи колоните на подемника, знам, че варират но горе-долу за да вдига 2.5-3 тона?

    4. Две или Четири колонен подемник е по-добре, защо, какви са съображенията, плюсове и минуси на двата типа?

    5. При наличие на ограничение по височина, може ли да се комбинира подемник + канал, всичко здраво, правилно оразмерено и т.н. има ли причини да не се прави, съображения и т.н.?

    6. Какъв тип подемник - хидравличен, пневматичен, електрически с въжета, ел. с винт, какви са плюсовете, минусите и предпочитанията на хора с опит? Скорост на вдигане и сваляне е проблем.

    7. За да се вдигат бусове/кемпери (тежки возила около и над 3 до към 4 тона) в друг клас подемници ли отиваме или просто подемниците имат модели/разновидности и се избира нужния размер според нужните възможности за повдигане?

    Ако някой не му се пише но може да посочи документи, линкове за самообразоване, пак ще съм благодарен. Може и да се чуем с някой стига да иска да ми помогне.

    Благодаря много!
    Това тук в България или при теб в Англия ? Поне тук в България аз хидравличен трифазен не съм видял . Винтови има едни италиански с 2 мотора при един колега с гайки правени от мен вече работи 14 години без никакви проблеми само с редовно гресиране . Такъв имаме на базата в Елешница ама все не остава време да го монтираме . Хидравличните не им знам модела но при мен в сервиза на друг колега работи без проблеми вече повече от 10 години . Преди няколко месеца купи още един хидравличен нов ама и той не го е монтирал защото трябва да му лее пети защото бетона където трябва да го сложи е тънък . При винтовите това е консуматив . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_939906.jpg
Прегледи:360
Размер:88.8 КБ
ID:7001411
    Последно редактирано от sek.1; 06-06-25, 18:51.
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Ако взема винтов, ще знам, кой да ми прави втулките

  • #4
    Стефане, Станьо,

    Много ви благодаря, четох по няколко пъти бавно за да мога да осмисля и асимилирам всичко казано, че има доста неща за които хабер си нямам.

    За ЮК и после за БГ, това е идеята, тук изпадат понякога хубави неща на добри цени, но понеже нямам опит с подемници, а и ограничения по височина, за това не се решавам все още.

    Бетона, не ми е проблем, ще излея стъпки и ще ги направя много здрави, винаги се оливам в преосигуряването.

    Само височината ме спира, не съм мерил но около 3.2 - 3.5 метра мисля имам и то ако вкопая напълно бетона под кота 0, с канал на 150см всичко ще ми заспи като височина но...

    Изискуемата дължина на площадката под подемника ще обърка сметките защото ако вкопая за да постигна височна, то тогава няма да ми стигне дължина за нормална рампа, деа, няма пълно щастие

    Ще почна да чета какво пишат производителите за бетони, размери и т.н.

    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #5
      3.5 за лека кола, бива. Колата, а и каквото и да било, се вдига на 160см от земята. Имаш 20 см клиренс +-10см. става 180см за майстора. Остава ти 190см за височина на самата кола. Малко са колите, джипове, сув и пр. които са по-високи. Бусове няма да може.

      По ми е интересно как ще докараш това желязо до БГ. Трябва ти бус или платформа.
      Ако има на добра цена, съм готов да участвам с един 3.5-4.5 тонен при докарването.

      Имай предвид, че у наше село се продава 2.5т подемник за 2000лв.
      Цените на втора употреба са между 2000 и 3500лв. за такива.
      Нови чайници са 3-5к лв. ... с монтажа.
      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
      Вальо. О888 557Ч7Ч
      Silverado 1.3 i

      Коментар


      • #6
        Че лапите са с различна дължина и автомобила се вдига само в едно направление ,е вярно само за някои модели. Моите и двата са с еднакви лапи.
        Че хидравлични монофазни няма/редки са ,също не е вярно ,единия ми е 2,2 моно ,другия 2,2 трифазен. Разликата е в скоростта на вдигане ,двойна.
        И двата ми подемника са 4.0 тона ,няма проблем да се вдигат и работят бусове. Има проблем с дългите бази ,лапите не стигат до точките за вдигане.
        И няма проблем със вдигане на изгнили джипове ,защото ВИНАГИ се вдигат за шасито.
        Не е вярно и това ,че не можеш да ползваш всякакви положения на хидравличния ,както и че да спускаш надолу трябва първо нагоре. Това е само ако си го спуснал на контрите ,което практикувам при по-дълъг престой на МПС
        4м е твърде ниско за работа по бусове.
        Калин Владов,09РСПБЗН

        Коментар


        • #7
          Калине, Вальо,

          Благодаря много и на вас!

          Мерих, смятах, няма как да докарам дори и 3.5 метра височина, идеята ми не изглежда лесно постижима.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • drukman
            drukman коментира
            Редактиране на коментар
            Не се отказвай. Аз съм на същото дередже. Гаража ми е само 2.70м.
            Намерил съм решение, само дето от простотия продадох на безценица подходящия подемник. Тогава ме мързеше и разчитах на други подемници. После стана така, че всичко е винаги заето и трябва да чакам ред.
            Има хидравлични подемници които са вкопани в земята. На практика са 2 яки цилиндъра вкопани на цяло. От горе на всеки е широка 40 санта дебела планка по дължината на колата. Двата края се изтеглят по желание. В свалено състояние е равен с пода. Ако се направи канал може да се вдигне колата на .6-1м. заради тавана и да се работи от канала или седнал по окачването. Подемника вдига 2м. Не е удобно като на истински подемник, но като го свалиш, не остават колони да стърчат.
            Не мога да намеря снимка.
            Интересно е, кога няма друга възможност.

          • ognqn
            ognqn коментира
            Редактиране на коментар
            За тия вкопаните говориш нали:

            https://autoservice.autotech.bg/bg/d...ft-235-ts-1042

            Не съм търговец,гугалствах малко.Темата ми е интересна

        • #8
          Джордже, прави квото правиш, ма гледай да не става така

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:scale_1200.jpg
Прегледи:254
Размер:81.2 КБ
ID:7001612
          0899 шест5313нула
          За всекиго по нещо

          Коментар


          • #9
            Много некадърна работа с Фотю Шопеф...
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • sonda
              sonda коментира
              Редактиране на коментар
              Е, и?

          • #10
            Това е при един приятел . Понеже не стига височината а ситуацията колко време ще стои е толкова неясна колкото и преди 14 години кара по най простия е евтин начин . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250610_100643_073.jpg
Прегледи:203
Размер:629.5 КБ
ID:7001855
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #11
              Смисъла на повдигача е да работиш изправен - да нагласиш височината на колата на най-удобната за теб височина за работа.
              При 4 колонен, си основно отдолу и следователно колата трябва да е вдигната "догоре" - трябва ти височина на помещението.

              При двуколонен можеш да направиш компромис с височината на помещението, като повдигаш основно на 1.2 - 1.3 м за работа отстрани по главини примерно.

              Но при по-тежък ремонт ти трябва стабилна осново отдолу за стойка за мост, СК .... и след демонтажа да ги "изнесеш" в зоната за ремонт.
              При канал, това е свързано с извесни "магии", приспособления собствена изработка и в резултат доста ниска производителност и нужда от втори човек.

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Да, така е, много благодаря!

              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                За двуколонните подемници съм гледал много клипове във ФБ и ютубата, как падат коли, пикапи и тн. Та имам чувството, че трябва да се огледат и вземат допълнителни мерки за стабилност на цялата галимация. Нивелацията се подразбира. Иначе гледам в нета има и други варианти - ножични подемници до 1,40-1,50 м. За повечето работи може да се окаже по-добър вариант.

            • #12
              Аз останах с впечатлението, че не става въпрос за професионална работа а за хоби. Направи си сам собствената кола. Поне при мен така стоят нещата. За това съм склонен да направя някаква половинчата схема. Ако ще се изкарват пари на тоя подемник няма как да се прави компромис с каквото и да било.
              Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
              Вальо. О888 557Ч7Ч
              Silverado 1.3 i

              Коментар


              • #13
                Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                Аз останах с впечатлението, че не става въпрос за професионална работа а за хоби. Направи си сам собствената кола. Поне при мен така стоят нещата. За това съм склонен да направя някаква половинчата схема. Ако ще се изкарват пари на тоя подемник няма как да се прави компромис с каквото и да било.
                Целия ни живот е безкраен и неспирен низ от компромиси и жонглиране с приоритети, та един подемник ли няма да е компромис

                Полу-професионално ми е начинанието, че не се знае, знае ли се с какво ще мога и няма да мога да си вадя хляба в идните години, всичко се мени толкова драстично, че вече десетки професии не съществуват реално, и това в рамките на година - две, след още толкова вече стотици професии няма да са актуални заради ИИ, автоматизация и роботизация.
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • #14
                  Монтаж на хидравличен подемник . Първа серия . Изкопа за фундамента . Днес го спретнахме естествено с малко багерче първо с чука после с кофата . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250623_132355_250.jpg
Прегледи:60
Размер:905.5 КБ
ID:7003147 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250623_132522_712.jpg
Прегледи:60
Размер:369.2 КБ
ID:7003148
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Станьо, браво за хубавата работа!
                    Колко пара е подемника и колко макс тегло вдига ако не е тайна?

                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    4 тона е по табелка . Утре ще го питам колегата колко го е платил но е възможно цената вече да не е много актуална защото го купи поне преди една година . Понеже се явява трети в сервиза му та за това не бърза с монтажа . Другия му хидравличен пак от там го е взел и вече 10 години няма нито една авария а си работи сериозно човека . Поне по твоето задание никакъв смисъл няма да купуваш скъп подемник щом няма да си изкарваш хляба с монтьорлък . Едно е един път в седмицата да качиш твоята кола друго днеска да правиш примерно на подемника 20 - 30 цикъла под товар . Някой от тия е https://www.consult-lozanov.com/pode...vukolonni.html Аз лично поне в сферата на мотокарите работя с тези хора . https://www.apexservice.net/
                    Последно редактирано от sek.1; 24-06-25, 04:51.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X