Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на автомобилен повдигач - подемник, нужна височина на помещение, в комбинация с канал и много въпроси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор на автомобилен повдигач - подемник, нужна височина на помещение, в комбинация с канал и много въпроси

    Избор на автомобилен повдигач, нужна височина на помещение, в комбинация с канал и много въпроси

    Здравейте,

    Имам следния казус и моля за съвети, препоръки и мнения от вашия опит:

    1. СЪОБРАЖЕНИЯ/ОГРАНИЧЕНИЯ - Помещение/гараж за авторемонти но с ограничена височина. Тавана/покрива освен нисък е и скосен, тоест, високата част ще се нарочи за подемник но примерно предницата ще трябва винаги да сочи ниската част/скоса. Колко е желаната височна на тавана на помещение с подемник способно да поеме бус/автомобил? На горе не може да се отиде, но може да се вкопае и бетонира + съответната рампа за влизане и т.н.

    2. Каква е нормалната височина на която се вдига автомобил за да се работи под него, от земята до пода на автомобила/нивото на лапите на подемника?

    3. Колко са високи колоните на подемника, знам, че варират но горе-долу за да вдига 2.5-3 тона?

    4. Две или Четири колонен подемник е по-добре, защо, какви са съображенията, плюсове и минуси на двата типа?

    5. При наличие на ограничение по височина, може ли да се комбинира подемник + канал, всичко здраво, правилно оразмерено и т.н. има ли причини да не се прави, съображения и т.н.?

    6. Какъв тип подемник - хидравличен, пневматичен, електрически с въжета, ел. с винт, какви са плюсовете, минусите и предпочитанията на хора с опит? Скорост на вдигане и сваляне е проблем.

    7. За да се вдигат бусове/кемпери (тежки возила около и над 3 до към 4 тона) в друг клас подемници ли отиваме или просто подемниците имат модели/разновидности и се избира нужния размер според нужните възможности за повдигане?

    Ако някой не му се пише но може да посочи документи, линкове за самообразоване, пак ще съм благодарен. Може и да се чуем с някой стига да иска да ми помогне.

    Благодаря много!
    Бъдете живи и здрави!

  • #2
    1. Височина на повдигане от пода - около 180 см. Височина до тавана 4 - 4.5м. Лапите на 2-колонен крик са с различна дължина и винаги колата се вдига по предписания начин.
    2. Не се практикува канал, защото всяка колона се поставя на бетонен фундамент с определен размер, армировка и марка бетон.
    3. За различни модели -2.20 -4 колонен, 3.5 - 4 м за 2-колонен.
    4. 4-колонен -иска голяма дължина около 6.5 м, колата е на гуми. Неудобно за ходова част, удобно за смяна на масло, ел инсталация, ауспух ... Бързо качване и слизане. Удобно за регулиране на ниво при активно окачване...
    2 колонен - Вдига се за купето/шасито и окачването е без напрежение, увиснало - за работа по окачване, преден заден мост, СК, предно полушаси .... Нужни са 5.5 м дължина. Изключително неудобно за влизане излизане през предните врати с цел работа. Бавна подготовка за вдигане. За някои модели Жипки трябват специални повдигнати лапи. Рисково при изгнило купе. При липса на кола имаш само 2 колони в помещението и другото пространство ти е свободно. С определени приспособления можеш и лодка да вдигнеш с колани.
    5. Обикновено фундамента има нужда да е свързан под двете колони. Половината модели крикове имат свързване по пода м/у двете колони. Не че не може, но правилното изпълнение няма да ти хареса $$.
    6. Масови са хидравлични и винтови. Хидравличния е по-прост и по-безгрижен в експлоатация. Има обезопасителни мех. контри през определена стъпка. Трудно можеш да ползваш височина м/у стъпките. При движение надолу, първо трябва да повдигнеш за освобождаване на контрите.
    Винтовите са по-сложни механично и искат повече поддръжка. Ремонта им е по-скъп. Можеш на произволна височина да вдигнеш и да местиш нагоре/надолу през 2-3 см за да "нацелиш" нещо.
    Хидравличните са по-бързи и по-икономични. Основно са трифазни, може и да има на монофазен ток, но не съм виждал на живо. Винтовите са по-бавни и са на трифазен ток.
    7. За бусове /кемпери минаваш в "тежка категория" - крикове с по-сериозна механика, здравина, мощност на мотора (и цена ). Може да имаш нужда от специални високи лапи, за да се пъхне вилицата под праговете и лапите да подпрат на носещи греди. Ще ти трябва и около 6 м височина.

    Читав производител на крикове описва схема на поставяне, изисквания за отстояние, тип вид на фундамента .... Изтегли си 1-2 за сведение.
    Виж какво сертифициране има.

    По крика помещение ли ще правиш или в готово помещение ще слагаш крик? При второто - дай схема/скица ?
    Последно редактирано от stefsab; 06-06-25, 17:54.

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Грешка

  • #3
    Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
    Избор на автомобилен повдигач, нужна височина на помещение, в комбинация с канал и много въпроси

    Здравейте,

    Имам следния казус и моля за съвети, препоръки и мнения от вашия опит:

    1. СЪОБРАЖЕНИЯ/ОГРАНИЧЕНИЯ - Помещение/гараж за авторемонти но с ограничена височина. Тавана/покрива освен нисък е и скосен, тоест, високата част ще се нарочи за подемник но примерно предницата ще трябва винаги да сочи ниската част/скоса. Колко е желаната височна на тавана на помещение с подемник способно да поеме бус/автомобил? На горе не може да се отиде, но може да се вкопае и бетонира + съответната рампа за влизане и т.н.

    2. Каква е нормалната височина на която се вдига автомобил за да се работи под него, от земята до пода на автомобила/нивото на лапите на подемника?

    3. Колко са високи колоните на подемника, знам, че варират но горе-долу за да вдига 2.5-3 тона?

    4. Две или Четири колонен подемник е по-добре, защо, какви са съображенията, плюсове и минуси на двата типа?

    5. При наличие на ограничение по височина, може ли да се комбинира подемник + канал, всичко здраво, правилно оразмерено и т.н. има ли причини да не се прави, съображения и т.н.?

    6. Какъв тип подемник - хидравличен, пневматичен, електрически с въжета, ел. с винт, какви са плюсовете, минусите и предпочитанията на хора с опит? Скорост на вдигане и сваляне е проблем.

    7. За да се вдигат бусове/кемпери (тежки возила около и над 3 до към 4 тона) в друг клас подемници ли отиваме или просто подемниците имат модели/разновидности и се избира нужния размер според нужните възможности за повдигане?

    Ако някой не му се пише но може да посочи документи, линкове за самообразоване, пак ще съм благодарен. Може и да се чуем с някой стига да иска да ми помогне.

    Благодаря много!
    Това тук в България или при теб в Англия ? Поне тук в България аз хидравличен трифазен не съм видял . Винтови има едни италиански с 2 мотора при един колега с гайки правени от мен вече работи 14 години без никакви проблеми само с редовно гресиране . Такъв имаме на базата в Елешница ама все не остава време да го монтираме . Хидравличните не им знам модела но при мен в сервиза на друг колега работи без проблеми вече повече от 10 години . Преди няколко месеца купи още един хидравличен нов ама и той не го е монтирал защото трябва да му лее пети защото бетона където трябва да го сложи е тънък . При винтовите това е консуматив . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_939906.jpg
Прегледи:78
Размер:88.8 КБ
ID:7001411
    Последно редактирано от sek.1; 06-06-25, 18:51.
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Ако взема винтов, ще знам, кой да ми прави втулките

  • #4
    Стефане, Станьо,

    Много ви благодаря, четох по няколко пъти бавно за да мога да осмисля и асимилирам всичко казано, че има доста неща за които хабер си нямам.

    За ЮК и после за БГ, това е идеята, тук изпадат понякога хубави неща на добри цени, но понеже нямам опит с подемници, а и ограничения по височина, за това не се решавам все още.

    Бетона, не ми е проблем, ще излея стъпки и ще ги направя много здрави, винаги се оливам в преосигуряването.

    Само височината ме спира, не съм мерил но около 3.2 - 3.5 метра мисля имам и то ако вкопая напълно бетона под кота 0, с канал на 150см всичко ще ми заспи като височина но...

    Изискуемата дължина на площадката под подемника ще обърка сметките защото ако вкопая за да постигна височна, то тогава няма да ми стигне дължина за нормална рампа, деа, няма пълно щастие

    Ще почна да чета какво пишат производителите за бетони, размери и т.н.

    Бъдете живи и здрави!

    Коментар

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X