Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Струг с404 проблем

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Струг с404 проблем

    Здравейте, имам С404Т, обслужих го като му смених всички лагери в скоростна, супортна и тн. Не съм пипал шпиндела. Нови тръбички медни сложих и сега имам следния проблем- теч на масло между шпиндела и фланеца. Оказа се, че трябва да примачкам новата тръба която служи за смазване на лагаре отгоре. Направих нова която "затапих" накрая и над дупката за лагера направих отвро Ф 0.8, но уви теча остава.
    Гн Гогов ми обясни че има отвор в лагерното тяло който служи за изтичане на маслото и навярно може да е запушен. Не искам да свалям шпиндела, защото отклонението което дава с "метода с дъска да вдигаш универсала" дава отклонение 2 стотни. Може ли някакви съвети от хора които са имали подобен проблем?
    Благодаря предварително на отзовалите се!

  • #2
    2 стотни са си тамън за лек (вятър) на упорните втулки и да го направиш като хората в толеранс. Що се касае до теча на масло - то освен запушен маслоотвеждащ канал друго няма какво да е!

    Коментар


    • #3
      Много благодаря за отговора, адски ме е страх да свалям шпиндела, но май май ще трябва.

      Коментар


      • I.Stoyanov
        I.Stoyanov коментира
        Редактиране на коментар
        Няма абсолютно нищо страшно. Ти цялата скоростна кутия си разглобил и обратно събрал, че доколкото се разбира и работи струга , та ся за шпиндела ще се притесняваш. СЛедвай стъпките в ремонтното ръководство и няма да имаш проблем. Успех и да споделиш как е минало, ако направиш и някоя снимка и качиш тук, ще си полезен и на някой друг изпаднал в твоята ситуация!

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Митака какво каза ?

    • #4
      Да, ще опитам да предоставя процеса

      Коментар


      • #5
        Ами каза че първо ще снима тръбите на неговия, че може да съм сложил не както трябва моите. Ако не е от тях, ще свалям шпиндела да чистя.

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Тръбите ясно . За свалянето на шпиндела какво каза ?

      • #6
        Ще го сваляне. По скоро аз, а той се надявам да дойде за качването

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Той не е много фен на свалянето на шпинделите на българските стругове . Ядохме го навремето с един С 13 .

        • stefsab
          stefsab коментира
          Редактиране на коментар
          Има ли възможност да се "духне" внимателно със сгъстен въздух само в канала за мазане на заподозрения лагер? И да се види какво се случва?
          Или с шише с масло и маркуч да се подаде масло само на този лагер през смазочната магистрала?

      • #7
        В тая тема преди бая години сме дискутирали и уточнили повечето въпроси . https://offroad-bulgaria.com/forum/%...80%D1%83%D0%B3 В общи линии защо никой не обича да сваля шпиндел на български струг .
        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
        От: "Дръдрене" вретеното на струг

        Успоредността на притискащите шайби в този възел е 2 - 3 микрона по спесификация на SKF и FAG ! Навремето в ЗММ за да го постигнат бяха разработили специална машина . Та всеки сам да си преценява какво може да постигне в извън заводски условия .
        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        От: "Дръдрене" вретеното на струг

        Практически нищо не можеш да постигне вкъщи. В ръководството на C11MT пише:
        1. Набива се външния пръстен в скоростната кутия.
        2. Измерва се вътрешния му диаметър с точност 0.001 (ъпсурд, без доста скъпи инструменти, дето почти никой няма)
        3. Слага се вътрешния пръстен върху шпиндела и се натяга толкова че диаметъра по ролките са е с 0.002 - 0.003 по-малък - това е съвсем абсурдно да го измериш без спец инструменти.
        4. Измерва се нужната дебелина на подложен/притискащ пръстен.
        5. Пришлайфва се притискащия пръстен с точност 0.005мм към измереното
        6. Същото за задния лагер.
        7. Монтира се щпиндела и аксиалните лагери се стягат до упор, с лек натяг.
        8. Пуска се на 2000 оборота половин час и се гледа лагерното тяло да не е на повече от 40 градуса над околната температура.

        Практически нищо от това не може да се свърши истински в средностатистическа стругарска работилница. Може само да се разчита че ако се понавият притискащите гайки ще пообере допълнително някоя и друга хилядна радиално, мерейки луфта на шпиндела с микрометър с хилядни.
        Единствено аксиалните могат да се регулират, ако са придобили луфт.

        Разбирай, ако имаш аксиален луфт - него можеш да обереш. За радиалния забрави.

        ПП: 3-те стотни луфт са таман x10 спрямо нормата, за сух лагер. По време на работа от масления филм има допълнително дообиране на щатните 2-3 хилядни.

        Просто са ти поизносени износени лагерите.

        С какви хлабини са излязли от завода е съвсем друг въпрос. По стар соц обичай това силно зависеше от това за кого са правени машините. Естествено тая схема работи - ако машината е поръчана за техникума в Сусурлево, там нито някой ще тръгне да измерва, нито има нужното за да го направи.

        ППП: И не на последно място - като стигнеш да мериш стотни, вече всичко мърда като живо при всяко усилие, дори леко такова. А за хилядни да не говорим. Тоест измерения аксиален луфт на шпиндела с побутване нагоре/надолу силно би зависил от усилието, с което се бута шпиндела, и хич не е сигурно че има нещо общо с истинския луфт на лагера.
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • #8
          ами освен да го хвърля на скрап, така ли?

          Коментар


          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            А това ти го решаваш . С 404 е много добра машина но на мен ми е малък като клас .
            Последно редактирано от sek.1; 27-05-25, 18:17.

        • #9
          Първоначално публикуван от Corsa Преглед на мнение
          ами освен да го хвърля на скрап, така ли?
          Абе глупости. Запретвай ръкави и действай. Тия истории за хилядните сме ги чували колко ли пъти вече. Да, факт е че наистина по предписание на производителя на лагерите трябва да се действа по горе посочената схема. Друг е въпроса, че първо:

          1) шпинделни лагери не са просто високо прецизни лагери, а двойка (група) от такива, които в лабораторни условия са подбрани да са в сходен толеранс на производствения допуск, така че при работа на машината която се темперира сравнително еднакво, то линейното отклонение на лагерите да е зависимо, иначе пак дръжки. Дали изобщо вложените в твоя струг са такива или някой преди теб е подменил някой лагер от групата само стари баби знахарки биха могли да кажат

          2)Както вече Спарки е написал - тръгнеш ли да гониш стотните става сложно, за хилядни (микрони) да не говорим. За да се постигне правилно измерване с каквито и да било измервателни прибори (дорници) то би следвало всичко да е темперирано достатъчно дълго време на еднаква (препоръчително 20*) температура. Това как се постига в условия на СОЦ производствени мощи, в тия огромни халета, с тия дебели корпусни отливки (струговете) една баба (пак знахарка) знае.

          3)Именно поради т.2 и поради народопсихологията на времето в което са произведени тия наще стругове е твърде вероятно да успееш с малко повече внимание да постигнеш не по-лоши резултати от монтиран и регулиран шпиндел вкъщи, спрямо това как е излязал твоя струг от завода.

          4) демонтирането на шпндела по никакъв начин не би се отразило на точността и работата на струга, след като го монтираш обратно, ако НЕ БАРАШ нищо по упорните втулки и например си направиш предварителни белези на секторните гайки (тия дето са осигурени с радиален стопорен винт и тел).

          Та досега ако беше по-наблизо да го бяхме направили

          Коментар


          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Във всички наши ЗММта технологията се спазваше желязно независимо колко и какво струваше . Та някои неща освен че съм ги чувал и съм ги виждал . За това нашите машини се търсят още по цял свят .
            Последно редактирано от sek.1; 29-05-25, 06:03.

        • #10
          Първоначално публикуван от Corsa Преглед на мнение
          ами освен да го хвърля на скрап, така ли?
          Не разбира се. Ползвай си стругчето, и не му се оглеждай чак толкова.

          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #11
            Ами всъщност точно Станьо Василев и Димитър Янков са виновни. Бях си най обикновено "стъкларче", докато не ме запозна съдбата с тях. Вече 20г си търся МТ на 1 метър, а колко ми трябва е друг въпрос. Имах су320 купено за жълти стотинки, разглобено, боядисано, със сменени лагери и веднага продадено с цел по голям. Намерих това 404 и го оборудвах с повече от 10 ножодържача муштификс, инкраментални линии и тн. Сега по темата, свалих го шпиндела и извадих невероятна консистенция от дренажния отвор. Уплътнението беше сложено накриво и ще се подмени. Намерих специализиран магазин за "технически пластмаси и гуми" и съм взел нова за уплътнение. Като тръгна да "събирам" ще приложа и снимки.
            Благодаря на всички за ценните съвети, насоки и кураж.

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Петьо това което имаме като технологично оборудване и машини аз и Митко го събираме от 1989 година до ден днешен . Това със собствени сили и средства . Долу горе същото като при теб в стъклата . Трудно е като няма кой да те удари с една бала пари ама поне спим спокойно и не се оглеждам на всички страни като излизам от нас . Технически пластмаси и гуми пазаруваме с Митко от Пенко фирма Обликос .
              Последно редактирано от sek.1; 01-06-25, 17:58.

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X