Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с даттчик на радиатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с даттчик на радиатор

    Здравейте,

    свалих един датчик от радиатор за тест, но превъртя резбата запекла от окисление/ старост. Датчика се оказа здрав и искам да я възстановя. Леглото в радиатора след почистване ще достигне около 14.4мм, а датчика е пострадал повече и външно ще е 12мм след почистване, а вътре е с кухина 8мм максимум. Затова се ориентирам към вариант с втулка, която да се залепи за датчика и плитки резби за да остане месо на кухия датчик. Втулка с външно 16х1и вътрешно 12х1, дълга около 10мм ще остави приемлива стена на датчика от около 1.5мм което се надявам да е успешен вариант.

    Търся стругар, за предпочитане но не задължително в района на Бургас, да му занеса радиатора и датчика и да нареже:
    - втулка дълга около 10мм с малък анзис за о-ринг в единия край
    - женска 16х1 в леглото на радиатора ( осигурявам двата метчика )
    - женска 12х1 на втулката отвътре ( осигурявам двата метчика )
    - мъжка 16х1 на втуката отвън
    - мъжка 12х1 на датчика отвън

    Ако някой може да удари рамо, моля за контакт,
    че още не съм се навил да си взема и плашките
    Настане вечер — месец изгрее,
    звезди обсипят сводът небесен;
    гора зашуми, вятър повее, —
    Балканът пее хайдушка песен!

  • #2
    Забравих да добавя макар да се предполага, че и датчика и радиатора са алуминий. Втулката ако е бронз предполагам с тефлонова лента няма да трябва да мисля за дифузия/галванична корозия.
    Настане вечер — месец изгрее,
    звезди обсипят сводът небесен;
    гора зашуми, вятър повее, —
    Балканът пее хайдушка песен!

    Коментар


    • #3
      Това, което сме правили - хаваща се надеждно датчика в универсала на струг. Внимателно се влиза в стъпката на старата резба. Преценява се дали и колко има материал за оправяне на триъгълника на резбата. По така оформената резба, се прави вътрешна нестандартна резба на втулката според размера на резбата на датчика.
      Почти всичко се прави на нож.
      После се мери и оформя резбата на радиатора. Ако е запазена - прави се стандартната резба на втулката. Ако е захабена - външната резба на втулката също е нестандартна - по размера на вътрешната резба на радиатора.

      Виж в к-т с "телове" за поправка на резби дали няма нещо подходящо по размер? Може да се окаже, че също е удачен вариант.
      Последно редактирано от stefsab; 28-12-24, 19:42.

      Коментар


      • #4
        Благодаря, със сигурност има варианти за които не съм чувал. Нямам против стига да стане прилично. Моя вариант освен по-малкото работа на струга, предполага лесно да се докарат желани хлабини като първо се минат метчиците , а външните резби според тях после.

        В леглото има повече материал за импровизация, но датчика е доста размазан. Утре мога да кача снимки. Измежду няколкото дето не им се занимаваше, намерих един човек дето се пробва с тия пружинки - вкара 12х1.75 в леглото след съответния метчик, но го спрях като разбрах за тая стъпка, на датчика щеше да остане стена милиметър.

        А тия датчици някой ако е отварял такъв, залепена ли е биметалната пластина? Мислих си ако накрайника на датчика се скъса, да го разкапсуловам и да мисля за две капачки една срещу друга с резба. Не знам аргон ако навари дали е рисковано да го повреди.
        Настане вечер — месец изгрее,
        звезди обсипят сводът небесен;
        гора зашуми, вятър повее, —
        Балканът пее хайдушка песен!

        Коментар


        • #5
          Затопляне повече от 120 градуса ще повреди датчика.
          Най-често корпуса на датчика е от месинг. Въобще стените се тънки колкото трябва. Метала е скъп и рядко има някъде по-дебела стена от необходимото.

          Варианти са:
          Резбата на датчика е замазана, но няма достатъчно материал /стена/ за нова стандартна резба. - старата резба се "задълбава" много внимателно според случая. Задължително се запазва стъпката!
          Резбата на радиатора е замазана - ако има достатъчно стена - разширява се до "здраво". Прави се импровизиран метчик по нужния размер, и с него правиш новата резба в радиатора.
          Прави се втулка между двете резби, като се мерят новите 2 резби.

          Плашките не могат да режат "до дъно" !

          Пружините трябва да са със същата стъпка!

          Датчиците са метална гилза, в която е завалцован куплунга. Естествено има и "карантия" - измерващ или превключващ механизъм.

          Ако е супер критично положението с датчика - стругар ти прави нова гилза с нова резба, според подготвеното легло на радиатора. Вадите "карантията" на датчика и я слагата в новата гилза. Завалцовате. Ако е биметален ключ - проверявате в конструкцията има ли настройка на темп. на превключване. След сглобяването проверявате темп. на превключване. Ако има нужда - настройвате според конструкцията.

          Коментар


          • #6
            Датчика се води консуматив и рядко струва повече от десетина лева . Дори и на пластмасовите казанчета на радиаторите е вкарана като вложка при шприцването месингова гайка .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #7
              Вероятно, за по-популярните модели. Този е на Suzuki vs750 Intruder от 1990, стотина долара е нов. При положение, че го тествах и работи в норми, си струва да опитам ремонт на монтажа. Това което открих като бюджетен нов от други модели, със същите параметри, е все голямо на размер и няма място да се завие там, по-сложен преход преход за да се монтира много ще го отдалечи от термо-потока и пак ще оскъпи резултата.
              Настане вечер — месец изгрее,
              звезди обсипят сводът небесен;
              гора зашуми, вятър повее, —
              Балканът пее хайдушка песен!

              Коментар


              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Датчика не е задължително да е оригинален а със същите параметри . Тези стъпки резби на метчици и плашки не знам от къде ще ги намериш . И да ги намериш ще струват повече от оригиналния датчик нов . Даже и арменците вече не продават безкрайно евтино . Струг има колегата kameno karp от Камено около теб . Хората които можем да работим на металорежещи машини в тая държава сме на изчезване .
                Последно редактирано от sek.1; 29-12-24, 08:32.

            • #8
              Радиаторът си струва да се ремонтира , датчика е тъпо да се ремонтира , при ремонта най вероятно ще се повреди.
              Фиат Купе
              Опел Фронтера В
              Мицубиши Паджеро Пинин

              Коментар


              • #9
                Първоначално публикуван от the slow heart Преглед на мнение
                А тия датчици някой ако е отварял такъв, залепена ли е биметалната пластина? Мислих си ако накрайника на датчика се скъса, да го разкапсуловам и да мисля за две капачки една срещу друга с резба.
                Колегите са ти писали ( къде намек, къде директно) няма да стане по евтино, а може и да не стане въобще! Питаш но не си написъл какъв е датчика - лампа ли пали, вентилатор ли пуска, стрелка на таблото ли клати.......отделна тема е че най простите "щрак-щрак" датчици може да са механични ( биметална пластина) може и за са с "чипче" електронни, Като смяташ разходите, калкулирай не само преките - труд и материали, но и коствените - време гориво и т.н........
                0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                Коментар


                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Читав стругар ще му нареже по сегашните размери резби на нож и ще приключи цялата драма за половин час . Ортака редовно прави някоя такава дивотия че Иван Ефремов и хората му редовно се забатачват с нещо което не им е работа . Жоро Чаушов ден не минава без да прави нещо такова за моторджийския сервиз на Камен и брат му .
                  Последно редактирано от sek.1; 29-12-24, 15:55.

              • #10
                Благодаря за упътването, ще потърся колегата от Камено да погледне.
                Настане вечер — месец изгрее,
                звезди обсипят сводът небесен;
                гора зашуми, вятър повее, —
                Балканът пее хайдушка песен!

                Коментар


                • #11
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20241229_165245.jpg
Прегледи:170
Размер:288.2 КБ
ID:6983772 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20241229_164829.jpg
Прегледи:169
Размер:215.5 КБ
ID:6983773
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20241229_164801.jpg
Прегледи:172
Размер:317.8 КБ
ID:6983774
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20241229_164313.jpg
Прегледи:175
Размер:324.2 КБ
ID:6983775
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20241229_164611.jpg
Прегледи:169
Размер:234.4 КБ
ID:6983776 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20241229_164601.jpg
Прегледи:172
Размер:255.5 КБ
ID:6983777 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20241229_164442.jpg
Прегледи:172
Размер:324.1 КБ
ID:6983778
                  Настане вечер — месец изгрее,
                  звезди обсипят сводът небесен;
                  гора зашуми, вятър повее, —
                  Балканът пее хайдушка песен!

                  Коментар


                  • #12
                    Нарежи женска резба 14х1,5 в радиатора , женска резба 10х1,5 в отвора на датчика и да ти направят бронзова стъпална шпилка 10х1,5 към 14х1,5 - дължина на резбите - около 15 мм

                    На резба 14х1,5 има и сто датчика до 20 лв които ще свършат работа - жокер БМВ Е39... датчик за вентилатор
                    Последно редактирано от novatech; 29-12-24, 20:21.
                    Фиат Купе
                    Опел Фронтера В
                    Мицубиши Паджеро Пинин

                    Коментар


                    • sek.1
                      sek.1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Хваща примерно нещо масово в България но вече не толкова актуално примерно голф 3 https://www.autodoc.bg/rezervni-chas...f/golf-iii-1h1

                    • novatech
                      novatech коментира
                      Редактиране на коментар
                      На голфа е 22х1,5 , аз му намерих на 14х1,5

                  • #13
                    По-скоро нещата ги виждам като 11,5Х1 на 16Х1
                    Това 12Х1 няма от къде да излезе.
                    Сега даже видях,че в Руди има и плашка и метчик 11х1
                    Последно редактирано от kameno karp; 29-12-24, 20:08.
                    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                    Коментар


                    • sek.1
                      sek.1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      За да избегне електрохимичната корозия в алуминия до възможния максимум задължително месингов датчик . Иначе алуминий в алуминий и антифриз след една година е същата работа . Най добрия вариант е месингова преходна втулка в радиатора и в светло бъдеще да развива / завива месинг в месинг .

                  • #14
                    А аз го виждам като нова резба на датчика и нова втулка от алуминий, с подходяща резба за да може да се завие в нея датчика.
                    Финално втулката се заварява към радиатора.
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • #15
                      Или месингова гилза (свободен размер) според отвора и резбата на радиатора. В нея "кликсон" (каквито се ползват в кафе машините и не само там) НО контакти ,на 110 градуса (10-15 лв.).

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X