Възприемателят на стробоскобна лампа за определяне на момента на впръскване на дизелов ДВГ е пиезокварцов. Две полукръгли парченца се стягат около тръбопровода за високо налягане на съответния цилиндър (по-близо до дюзата). Реагира на разтягането (подуването) на тръбата в момента на нагнетяване на горивото в нея. Механичното въздействие върху пиезокварцовият кристал генерира пик от напрежение, който се подава към уреда (лампата). Хубавите (разбирай скъпите) лампи имат възможност за включване както на индуктивен възприемател за кабела за високо напрежение (бензинов ДВГ), така и за включване на въпросния пиезодатчик (дизелов ДВГ). Конструкцията е подобна на възприемателите за интензивност на детонационното горене в бензиновите двигатели (knock limit sensor).
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Откъде да си купя стробоскопна лампа?
Свий
X
-
Аха! Благодаря! Значи пак е на принципа на микрофона... Въпроса е как да се отдели от другите вибраций. Значи ще лепна една стара грамофонна доза и ще гледам на осцилоскопа. Най-големия пик ще е това раздуване за което говориш. Ето пак малко занимавка за другия уикендВъзприемателят на стробоскобна лампа за определяне на момента на впръскване е пиезокварцов.
Коментар
-
Така им казват на мотортестерите. Закачат се съответните датчици по двигателя и се гледат показатели – осцилограми на напрежения в първичната и вторичната вериги на запалителната уредба, токсичност (има си газ-анализатор и димомер), налягания, разреждания, честоти на въртене и т.н. Използват се основно за по-стари двигатели. Сега се използва диагностичния куплунг на автомобила и съответния софтуер и хардуер за него.Първоначално публикуван от СтефанКакво е елкон?
А защо му казват “елкон” и аз не знам, това е просто марка. Повечето тестери които аз съм вижда са “сън” (sun). Получило се е нещо като “делко” вместо прекъсвач-разпределител.
Коментар
-
Щом ще се разправяш, виж и с щракало от пиезозапалка. Имам събрани цяла шепа, ще ти дам.
Просто с бутончето няма да стане - хода е много голям. Обаче сигурно като се махне лоста и се затисне със скоба без луфт може нещо и да излезе.
А-а. Ясно.
Коментар
-
А относно "центровката" на дизелов ДВГ ..... метода не е динамичен ... в повечето случаи (роторна помпа), а механичен статичен !!!
Слагаш си индикатора където трябва .... регулираш си хода на плунжера ... и ... това е !!
Щото айде да спамиме темата и да мъдриме .... колко е закъснението на съответния стробоскоп, осцилоскоп ..... твоето око ????Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "
Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо.
"
Коментар
-
Под "закъснение" имам предвид функция на уреда която му позволява да светва по белега на ГМТ, а изпреварването се изчислява и изписва на дисплей, а не грешката на устройството.Първоначално публикуван от CarTest™Щото айде да спамиме темата и да мъдриме .... колко е закъснението на съответния стробоскоп, осцилоскоп ..... твоето око ????
Коментар
-
Vehicle Citroen C15 1,7 / 1,7 / 44 / Bosch / 1984 - 1988 / 161/161A (XUD7)
Cubic capacity/Power 1,7 / 44 kW
Motor tag 161/161A (XUD7)
Plunger travel (pump) mm ABDC: 0,30±0,01
Crankshaft position °BTDC: 9,5
Piston (engine) position mm BTDC: 0,80±0,03
Adjusting method Engine/Pump: Dial gauge/Dial gauge
Dynamic timing v = BTDC, n = ATDC: v
- AVL, Bosch, Souriau, Sun, VLT4139, Hermann °/rpm: 14±1/750
- Time Trac Stanadyne, Snap-on °/rpm: 9,5/750
- Tecnotest °/rpm: 11±1/750-850
Те ти един пример !!!! Реален!!
А кажи ми с един ..... НЕ знам къв си стробоскоп ... к'во праим ???Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "
Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо.
"
Коментар
-
Относно закъснението трябваше да уточня че говоря за търсения от мен “бензинов” стробоскоп. Никъде не казвам, че центровката на момента на впръскване на дизелов ДВГ трябва да се прави винаги със стробоскопна лампа, просто коментирахме датчика.
Понеже питаш в конкретния случай, какво правим – ами завинтваме си индикаторният часовник и си правим центровката статично...
Коментар
-
Ами например настройваме регулатора на предварението на впръскването спрямо оборотите(т. нар. центробежен регулатор при бензиновите дв.) и спрямо налягането на турбото.Първоначално публикуван от CarTest™Те ти един пример !!!! Реален!!
А кажи ми с един ..... НЕ знам къв си стробоскоп ... к'во праим ???
Те ти един реален пример пак със Ситроен ХМ:
Коментар
-
Re: Откъде да си купя стробоскопна лампа?
http://www.consult-lozanov.com/diagn...ics-DA3100.htmПървоначално публикуван от ДвигателистЗнаете ли някой магазин в София, където да продават стробоскопни лампи за бензинови двигатели? Става въпрос за цени до 150-200 лв., защото от "Емвеко" ми ги предлагат по 500-600 лв. което ми е много.YJ 1995 Sport. 2.5, AX-5, Command-Trac (NP231)
XJ 1996 Sport, 4.0. AW4, Selec-Trac (NP242) - retired
WJ 2000 Limited, 4.0, 42RE, Quadra-Drive
KJ 2002 Limited. 3.7, 45RFE, Selec-Trac (NP242)
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар