Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Май и аз ще си имам струг

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от валкиса Преглед на мнение
    Защо не погледнеш на края на паралелите,би трябвало да пише модела и дължината в мм. Софийска С11 ка е много различна на външен вид.И зенкероването е друга операция която няма общо с твоят случай. Стругът е СУ 400.
    Честно, не ми се вярва човекът да ме е подвел. Възрастен е и има много опит в машиностроенето се оказа.
    А и защо да не е зенкерован вала? Ако трябва да му се увеличи вътрешния диаметър как да стане по друг начин с висока точност?

    П.п. Ходих сега да го огледам, но накрая на паралелите няма нищо смислено написано, освен 3 щампи ок 10 и една ок 11,
    Тъжното е, че група тъмно зелени са минали преди време и са ушушкали алуминиевите табели и някой части.
    Последно редактирано от 1115; 30-09-22, 02:09.

    Коментар


    • novatech
      novatech коментира
      Редактиране на коментар
      И на проходен отвор във шпиндел за какво ти е висока точност на черен размер?

  • #17
    Зенкерът е инструмент за направа на фаска в отвор. Логично - зенкероване е вземане на фаска. Ама пък на вал...
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #18
      Шпинделът на струга е конус или така наречено морз ,за да може да се престъргва детайла между два центъра.Ако го престържеш губиш тази опция,която рядко се ползва. Приятел ще ти пратя паспорт за с11 ,разликата е малка но съществена.И ако наистина искаш да работиш тази работа обърни се към колеги от твоят град ,повярвай добри са . С уважение пожелавам ти успех.

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Имам паспортите и на СУ 400 - 500 и на новия и стария С 11 ама колегата не реагира по никакъв начин . Не виждам смисъл оригиналния шпиндел на машината да се пипа ще спечелиш най много 1 - 2 мм в максималния диаметър който минава през него а ще си докараш много главоболия . Честно казано най много един - два пъти в годината да не ми стигне максималния диаметър на моето МТ и да ходя да пусна детайла на Ганца .
        Последно редактирано от sek.1; 01-10-22, 07:02.

    • #19
      Здравей те, като горд собственик от седмица на Су400 и аз мисля че моделът е този.

      Коментар


      • #20
        Ами предавам се - вероятно сте прави. Нямам идея как предишния собственик се е объркал, но явно и това става. Участвал е в проектирането на много металорежещи машини, но....старост нерадост. От разказа му останах с впечатление, че машината е направена и доизкусорена за него в ЗММ София и той ми обясни за зенкерования вал. Колегата с фаските не е прав съвсем - има цилиндрично зенкероване.

        Коментар


        • #21
          Първоначално публикуван от 1115 Преглед на мнение
          ...Колегата с фаските не е прав съвсем - има цилиндрично зенкероване.
          А, възможно е и да не съм прав, но да не го бъркаш с райбероване??
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #22
            Много благодаря на колегата валкиса
            първоначално не съм го разбрал, но сега след оглед отгоре и в края на паралелите намерих щампа С11С 1500. Радвам се, че човека дал ми машината не се е объркал.

            Та по темата - сбъднах си една мечта от преди 30г.
            Днес му лъснах малко паралелите със скочбрайт, че имат тук таме ръждичка. Не е дълбока и това ме радва, защото ако има язви те ще помагат за смазването. Малко имам луфтове в хода напред и назад, но вероятно трябва да се натегнат някой джаджи.
            Последно редактирано от Ясен; 03-10-22, 12:17.

            Коментар


            • #23
              Първоначално публикуван от 1115 Преглед на мнение
              ...първоначално не съм го разбрал, но сега след оглед отгоре и в края на паралелите намерих щампа С11С 1500. Радвам се, че човека дал ми машината не се е объркал.
              Ти си се радвай, ама каквито и надписи да са му сложили, това продължава де-факто да е СУ400, и като за такъв може да търсиш ръководства, части и т.н. Щото за C11C няма да намериш НИЩО. Такива странности (или по-точно волности ня някой ръководен кадър) в нашето машиностроене (и не само) има в доволно количество. Баз ловя че разликата спрямо СУ400 е само разположението на таблото, щото това е имало в склада, или някой е решил да прави "рационализация".
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Спарки струга най вероятно е жертва на новото време . Както в каквото минеше през ЗРММ Враца му слагаха техни табелки така и този в някакъв период е минал през софийското ЗММ и са го кръстили С 11 . Новопроизведени такива има . Кинематиката на СУ 400 - 500 и кръстени С 11 нещо си . Хубавото е че всички нови от по голямата серия са с шпиндела на С 10 80 мм . Миналата пролет натоварих и един такъв на арабите .
                Последно редактирано от sek.1; 02-10-22, 05:36.

            • #24
              Сега налей ново масло в скоростната , подавателната и супортната кутия и виж дали работят помпите после виж от всички тръби да тече масло също и на направляващите.Ако ти трябват оченца за маслото ще ти подаря ,поздрави .

              Коментар


              • #25
                Първоначално публикуван от валкиса Преглед на мнение
                Сега налей ново масло в скоростната , подавателната и супортната кутия и виж дали работят помпите после виж от всички тръби да тече масло също и на направляващите.Ако ти трябват оченца за маслото ще ти подаря ,поздрави .
                Да,
                Ще изпълня предложените стъпки.
                Някой може ли да ме насочи от къде да си закупя кръстат супорт.
                Намерих май частите на оригиналния, но някой е свалил болтовете на ножодържача, както и вала с втулката + нониуса. Абе с две думи го е превърнал в парче желязо.
                Видях нов вал и лагер за С13 в оль, но нямам идея става ли за този струг. Видимо присъединяването изглежда еднакво, но това не е дстатъчно.

                Коментар


                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  На С 13 е поне 3 пъти по голям ножодържача .

              • #26
                Винта на 13 то е доста различен от твоя. дай снимка на твоят с размери,

                Коментар


                • #27
                  Като стана дума за масло, има резон супортната кутия да се "сцепи" и да се нагласи с читава гарнитура и/или силикон, вместо щатния херметик. Иначе тече по краката.

                  После може да се напълни с читаво масло за паралели, което има противозалепваща добавка като маслото за LSD.

                  Смазването на паралелите, ползващо маслото в супортната кутия, както е измислено от завода, е голяма благинка, но поради горното капане на масло върху краката заради херметика или семеринга на зъбното колело за подаването, обикновено супортната кутия е напълно или почти празна и паралелите се смазват крайно неефективно с парцалче и 90% от маслото бива събрано от чистачите, вместо да смазва нещо.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #28
                    Ето снимки на този супорт, който мисля е оригиналния на машината.
                    Липсват болтове, нониуса, вала....като монтаж ми заприличаха на вала за С13 от обява в базар,бг и затова се чудя. За съжаление размери на продавания нямам. Мога да сваля само на това, което имам. Клина продава ли се или се изработва според конкретното състояние на лястовичата опашка?
                    П.П. Опитах се да развия едно оченце, че много тъмно ми изглежда, но не се справям. На резба ли е?
                    Гледам в нета се продават нови.
                    Мерси пак и на колегата валкиса за предложе нието, но аз искам да си сменя и трите, които видях и не е коректно от моя страна да ми подарява. Бих си закупил по-скоро. Съшо така някой ползвал ли е тези, които се продават в нета ?
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                    • sek.1
                      sek.1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      До преди няколко години ВСК Кентавър произвеждаше почти всичко като резервни части но го ликвидираха . ЗММ Сливен си работи така че пробвай там .

                  • #29
                    Страничка от истинския паспорт . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Picture 033.jpg
Прегледи:348
Размер:151.4 КБ
ID:6893240
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • #30
                      Брей,
                      Тази година тръгна добре. Вчера се сдобих с един почти цял 1и611п и с малкия струг на хер Грюбер - dmt 160x280.
                      А да и с една нова или почти нова ПН-161

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X