Обява

Свий
Няма добавени обяви.

От настолен струг до СУ-321

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Това ли разбираме под палци?
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:50661BDF-C137-448F-BD66-BC9503445376.jpeg
Прегледи:449
Размер:561.5 КБ
ID:6841823

    Коментар


    • валкиса
      валкиса коментира
      Редактиране на коментар
      Да това са палците , дай размер и на платините и другите детайли .

  • #17
    С малко забавяне пиша докъде съм стигнал. Изработена е нова касета на съединителя от 42CrMo, която се закали на ТВЧ. Съответно съединителя е сглобен. Двигателя издаваше странни звуци, но след смяна на лагери не се чува. Имаше малко борба със зъбчатката на мотора. Много стегнато е набита и едва я извадих със скоба. Смени се лагера на преходника на мотора.
    Благодарение на добри хора се сдобих с книжката на машината.
    Тези дни щях да сглабям машината, но изникна проблем. Дисковете на спирачката нямат помен от корк(предполагам, че са коркови). Дълго време всичко е търкало метал в метал. Принципът е подобен на касетите при руските мотоциклети-редуване на корков диск с метален, от едната страна е неподвижна главина, а от другата-валът. Една пружина държи дисковете разделени, а в неутрално положение чрез чоп се натиска пружината и спирачката работи.
    Тъй като дисковете ще трябва да ги възстановя. Корк продават по магазините. Ще взема технически 2мм. С какво да го налепя към дисковете? Трябва да е маслоустойчиво и да държи на температура. Хем да лепи метал, хем и корк. Дискът е огледален, та не знам каква адхезия ще постигна. Единствено мисля, че лепилата на епоксидна основа ще свършат работа(тип поксипол), но ако някой даде акъл ще съм благодарен. Ако се отлепят трябва да вадя отново скоростната кутия.
    Утре ще кача снимки.

    Коментар


    • #18
      Това да не е Балканче та да има корк,при струговете е метал в метал .

      Коментар


      • venkabg
        venkabg коментира
        Редактиране на коментар
        Не изглежда да е точно така. Дисковете са толкова "отъняли", че каналите на касетата са с 1/2 по-дълги, от всичките дискове взети заедно. Тоест, ако бяха метал в метал, трябваше да има не 6 диска, а поне 12. Освен това при това положение, поради намалената дебелина, съединителя няма как да се задейства. При разглабянето имаше останали следи от материал, подобен на корк или бакелит. Затова предположих, че така трябва.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Това което е останало най вероятно е маслен нагар . Съединителите на струговете са метални многодискови тип Сигма .

      • валкиса
        валкиса коментира
        Редактиране на коментар
        Дали е сигма или са палцови винаги е метал в метал .

    • #19
      Бяхте прави. Спирачката е без корк. Счупени са вътрешните крачета на дисковете-3 през 120градуса. Няма едно здраво. Как се е получило не знам. Освен да е седял дълго и да са били залепнали външните и вътрешните, при което вала ги е смлял. Поръчах да изработят нови, като същевременно сглобих почти кутията. Наложи се единия пакет на съединителя да го охлабя малко-този, на който беше счупена касетата, защото не заключваше. Подменил съм лагерите на съединителя(4 на брой) и още два лагера в кутията. Не съм я разкоствал цялата, но мисля че старите ще държат. Смених лагерите и на мотора и на преходника-не се чува като го въртя. Всички О-пръстени и семеринги са подменени. Затворих на повечето места със силикон, капака на съединителя го сложих с гарнитура-все пак ще се регулира. Дано не тече. В гараж съм, не е хале, където плуваш в масло.
      Като цяло нямаше големи спънки при събирането. Най-трудно беше да захлупа кутията с вилките-тежка е и сам човек трудно се оправя. Кутията ли да държи, вилките ли да гледа, зъбните колела ли да бута.
      Остава спирачката и го качвам. Приготвил съм към 5л масло-дано стигне.
      Засега равносметката е:
      -300лв касета
      -лагери и семеринги-70лв
      -ремъци-60лв
      Тепърва трябва да си купя:
      1.Патрон 5-20мм с Морз 5
      2.Малко универсалче с Морз 5
      3. Свредла-доста имам, но над 27мм нямам нищо
      4. Ножове-за резба нямам никакви
      5. Трябва да разбера с кое зъбно колело съм на Лирата-нищо не пише на него. По документацията са 3-ще ми се поне метрични и цолови да имам.
      6. Хубав шублер(тип индикаторен)и стойка за часовник-имам 3-4 шублера, но са обикновени-точност 0.1мм и 0.05мм.

      Коментар


      • #20
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:24D9DD0A-1BF5-4F83-8FF9-4EDAB3E58B08.jpeg
Прегледи:297
Размер:441.6 КБ
ID:6866290Сглобих и едно шмиргелче. Малко са му бавни оборотите, но пак върши добра работа. Мотора е 250w трифазен. При нормален напън не спира и държи обороти. Ако натиснеш силно с по-мека стомана, лека-полека забавя и спира. Сметнах за нужно да имам такава екстра до струга.

        Коментар


        • #21
          Желателно е шмиргела и струга да не са еднин до друг...
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • venkabg
            venkabg коментира
            Редактиране на коментар
            Нямам никакво място. И кола влиза, а има и врата. Мястото ми е ограничено.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Това не е оправдание. Просто му намери друго кьоше, а не всичкия шмиргелов прах да ходи по струга.

          • venkabg
            venkabg коментира
            Редактиране на коментар
            Имам заводски шмиргел, точно мотор с два камъка. Работи перфектно и е доста бърз, но е чак в другия гараж, а за всяко нещо да ходя до там е излишно. Затова скроих набързо този, а тръбата си я имаше забита.

        • #22
          Вече си го направил , но по удачно е било да ползваш директно върху ел.двигателя за да ползваш и двете страни!Ей на моето ел моторче удължих остта с присадени накрайници и се получи! Даже съм вързал по няколко неща на страна . В случая 3 бр диамантени шайби /Ф150/ и абразивен камък Ф200!И моето е 250W и обороти 1430 об/мин.
          Прикачени файлове
          "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
          Ат.Буров.

          Коментар


          • #23
            Стругът е подкаран, но имам питанки.
            1. Колкото пъти пробвам, толкова пъти чупя нож за рязане. Ползвам готови ножове със запоена пластина. Детайл 20мм, върви донякъде и към средата или края се чупи. Режа максимално близо до универсала без да подпирам детайла. Случва се и да се спука в основата(където е запоен). Правя му скосението, трапеца и канала на шмиргела. Геометрично изглежда добре. По време на рязане не тресе и не вибрира. Обороти 100-150 в мин.
            2. Имам луфт в напречното подаване. По-точно в клина. Челно до самия клин има болт с шлиц за права отвертка. Предположих, че оттам се натяга, но е стегнат максимално. Отвих го да видя какво представлява, реално прибира клина навътре. Как да обера луфта?

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Отрезните ножове със запоена пластина са доста капризни към всичко . Най малкото искат прорязване на втора ширина при много по малки диаметри а реално много рядко се режат стомани с такива характеристики че да искат запоена пластина с висока якост . Аз опитно съм стигнал през годините че най удачния и мързелив вариант е кобалтова пластина на държач . С такава работя от първите ми дни на струг до ден днешен . Това клипче го снимах преди много години . В стругарската тема го има теоретично обяснено и показано на практика кое как и защо се случва . https://www.vbox7.com/play:b64c4e66?...ist&id=2304379
              Последно редактирано от sek.1; 11-09-22, 06:07.

          • #24
            Първоначално публикуван от venkabg Преглед на мнение
            2. Имам луфт в напречното подаване. По-точно в клина. Челно до самия клин има болт с шлиц за права отвертка. Предположих, че оттам се натяга, но е стегнат максимално. Отвих го да видя какво представлява, реално прибира клина навътре. Как да обера луфта?
            Подложи между клина и неподвижната част подходяща като дебелина ПРАВА ламаринка с размери около тия на клина.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #25
              Не съм писал скоро по темата.
              Стругът работи и пее. Сега боря зъбчатките на лирата. Слагани са някакви от други стругове и нищо не отговаря по таблицата. Реално ми трябват 3 зъбни колела с модул 2. Тези дни ги търся навсякъде и има изглед да се намери поне едното. Другите вероятно ще ги правя. Гледах в интернет има заготовки с точни зъби и модул от С45 и са евтини. Само трябва да ги уточня размерно на струга и да платя на някой да извади шлиците на вътрешния отвор. Надявам се да няма проблем с "разцепната гайка". При завъртане, захапва винта и блокира ръчното надлъжно подаване, но има лек луфт, та може да се наложи и реглаж(надявам се до е само реглаж).
              Проблемът с отрезния нож се оказа елементарен. След като застъргах едно плътно парче на конус до остър връх и започнах да си центровам ножа, се оказа, че можело да реже. Закупих и държач с пластина HSS, но него не съм го пробвал.
              На ножодържача сложих имбусни болтове M14 с клас 8.8. За сега държат и въпреки захвата стягат добре.
              Цапа много гадно паралелите. Мамицата му. Не ми се сваля цялата шейна и супорта, пък ако я сваля ще трябва да я водя да я фрезоват, после аз с шабър. Поне месец без струг останах. Свалил съм чистачите в краищата и мисля да ги сменя, но това няма да реши проблема.
              От струга съм страшно доволен. Удивително е, че дава прилична по грапавина повърхност при доста разнебитено състояние. Спокойно при добър нож сваля 7-8мм на преход.

              П.С Ако някой му трябва "айдук" за прехвърляне на CO2, да свирка. Наскоро правих един и му хванах цаката. От два болта M14 става перфектно. Главата само трябва да е 22. Излиза под 15лв(две гайки(те са скъпите, ама не мога да си ги направя) и два болта).
              Последно редактирано от venkabg; 15-01-23, 22:12.

              Коментар


              • #26
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0D7CB383-F000-4F72-8C2C-886F00A70F36.jpeg
Прегледи:131
Размер:400.6 КБ
ID:6907608 С окомплектовката стигнах до тук. Има още много неща за взимане, но поне вече се оправям някакси.
                В близко време ще направя и една накатка, че имам изпочупени ножове. Ако излезе нещо прилично, ще го кача. Почнах я онзи ден, но се оказа, че нямам материал да направя дорник, за да кача дисковата фреза.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X