Обява

Свий
Няма добавени обяви.

От настолен струг до СУ-321

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От настолен струг до СУ-321

    Скоро бях пуснал тема, че търся да си купя "настолно" стругче. Пари с това няма изкарам, но ми беше мерак от доста време. Лека полека започнах да се замислям дали не може за подобни пари да се купи нещо "по-голямо"-и без това се вадят пари, барем да е максимално функционално. Пък и малкият танк на лейтенант Грубер е правен на голям струг. Място вкъщи нямам, все пак има и коли, а да сложа струга и да запуша канала, дето сам съм го копал и отливал и колите да спят отпред на улицата, не ми се стори добре. Трябваше нещо късо, за да мога да го напъхам на мястото на някой шкаф. И така все повече се оглеждах за С8. Разбира се изпадна нещо различно-СУ-321 88година. Четох мнението на Станьо по темите, но с оглед на това, че е работил едни 30 и кусур години, сигурно по цял ден, не виждам причина да не избута и още 100 от дъжд на вятър.
    Стругчето си има някои проблеми, но изглежда всичко си му работи добре. Малко по малко ще се оборудвам с всичко необходимо, защото има доста неща, които нямам(някои измервателни инструменти също).
    Проблеми, които виждам на първо време:
    1. Инсталацията е преправяна ужасно. Бързия ход е срязан. Лампа няма. Таблото на скоростната кутия не се ползва, а се ползва друг прекъсвач.
    2. Капака на съединителя беше без гарнитура(на този струг е най-ниската точка), тъй че масло е нямало. При "отлупване" на горния капак на скоростната кутия предавките изглеждат добре.
    3. Лек луфт между вала за надлъжно подаване и ръчката. Още не съм го разглабял, но не мисля, че ще е нещо фрапантно.
    4. Малката шейна за надлъжно подаване се върти трудно с една ръка. Не съм сигурен, но си мисля, че не би трябвало да е така.
    5. Болтовете на ножодържача са с приличен луфт. Един от тях се вади на ръка. Дано минем само с нови болтове. Първо ще ги отрежем с флекса, защото са толкова сплескани, че няма да излязат.
    6. Капе масло от супортната кутия. Стича се по винтовете. Не съм имал време да го гледам подробно.
    Като цяло има работа по него, но аз не бързам за никъде и без това не ми изкарва пари. Преди да оправя всичко хич няма да се пробвам да правя каквото и да било.
    Нещо не успявам да кача снимки. Пише, че са повредени, пък нищо им няма.

  • #2
    Искаме снимки
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #3
      За съжаление не успявам да кача снимки с "Прикачи", пробвах и от друго устройство. Давам линк, в който съм ги качил.
      https://drive.google.com/drive/folde...ncCYwktczrefkO
      Винаги съм казвал, че ненапразно съм зодия Везни!

      Коментар


      • #4
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:F31BD8A6-2FAC-479D-9936-8ADBB766E82C.jpeg
Прегледи:849
Размер:514.6 КБ
ID:6815954 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:E6513232-B6E7-403B-94BB-E937BED62B33.jpeg
Прегледи:815
Размер:410.3 КБ
ID:6815953 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4F375566-2E70-42AB-B478-759892E4A244.jpeg
Прегледи:814
Размер:519.1 КБ
ID:6815955 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:B6B2946B-0501-473A-B5D0-5F96200F61ED.jpeg
Прегледи:808
Размер:376.8 КБ
ID:6815952 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:D92957D8-B620-4D35-B130-B9E560C9409E.jpeg
Прегледи:816
Размер:554.3 КБ
ID:6815951 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:41957522-A1E2-4E54-A20F-EA4D8A55B067.jpeg
Прегледи:807
Размер:315.9 КБ
ID:6815949 Днес разглобих "лимба". Проблемът е, че се върти както си иска, не може да се нулира. Ето го устройството. За застопоряване се ползва съчма с конусовиден винт, който я избутва. Тя опира външно в лимба и го блокира.
        Тук някой е побългарявал. Използвал е всички Мето̀ди-тел и заварка.
        Ето съвкупно:
        Утре ще чистя с нафта и ще го сглобявам, пък като е рекъл Господ и го подкарам-ще му врътна един застопоряващ болт с накатка.
        Имам и въпрос: отляво на супорта има врътка, върти се безстепенно(като безконечно), изобразени са някаквки неща. За какво е?
        Качвам снимка и на досегашното ел. табло. Контакторите са на 220V, което е кофти. Ще се преправя на 24V, за да пусна ток до оригиналния панел.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:65A72B8D-4DCC-44FC-B667-F8AAB56CF781.jpeg
Прегледи:806
Размер:321.4 КБ
ID:6815950

        Коментар


        • #5
          Давай смело, нема се отказваш

          ПовЕрвай ми, минал съм по тоА път и си струва. От както събрах моя дядо и го постегнах, само газ му давам и много си ми харесва за мойте си нужди. Е.. някой Weiler, Schaublin или Colchester, що не и нещо американско от истинските , станах нахален. Някой ден може пък и да ме огрее, но до тогава ще си търкаляме старите машинки - за гаражно/хоби нужди са повече от перфектни.

          Давай напред и снимай колкото се може повече, после ще си спомняш с умиление как си го възстановил от скраБа. И още нещо - не прави компромиси, нещо което ти се види поизносено, но могло да изкара още малко - НЕ! Ся си го разчастил, ся го правиш, колкото и време да отнеме. Щото после, когато ти е баш заор ще те предаде и ще си скубеш косите - пак от челен опит де

          Успех!

          Коментар


          • venkabg
            venkabg коментира
            Редактиране на коментар
            Много ти благодаря! Бих се радвал, ако повече хора пишат в темата. Никога не съм бил стругар, всичко е за "спорта" и имам доста неща, които не са ми ясни. Идеята е машината да се стегне добре(като за годините си), защото все пак е моя.
            Днес се занимавах да преправям един шмиргел, та освен да сглобя лимба, друго не ми се отдаде.
            И да попитам:
            Къде стои принципно моторът за бърз ход? Видимо мотор не виждам, освен да е зад някой капак?
            Ще потърся челюсти за това мъниче. Дано има.

        • #6
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:C2E31A05-E247-4129-8062-6628B19144D2.jpeg Прегледи:0 Размер:98.3 КБ ID:6816054

          Коментар


          • #7
            От дясно в краят на валовете , трябва да има капак.

            Коментар


            • #8
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:C061E3C2-52A7-4F42-A49D-DC37BF01C1BA.jpeg
Прегледи:754
Размер:460.4 КБ
ID:6817093
              Това е копчето за бързия ход. Избива се конусният щифт, вади се ръчката за бързия ход с ябълката. Отвива се капачката(дясна резба) и с електрод се почуква отдолу нагоре по копчето, докато излезе. Бях се притеснил, откъде ще намеря подобно копче, но то се оказа вечно. Просто зачистих контактите с шкурка до блясък и заработи.
              Инсталацията е почти готова-чакам да ми донесат контактор за бързия ход на 24V.
              Имам няколко чуденки:
              Продава ли се гъвкава гофрирана тръба за лампа? Тази, която се кълчи и вътре минава кабелът.
              На българските стругове(ако има и конкретно за този струг), за да се извади съединителя, трябва ли да се сваля кутията? Станьо е вадил кутията по снимки-дано има спомен.

              Коментар


              • #9
                Вадиш цялата кутия .
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • #10
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3FAB846B-340B-4FBD-A7A6-5C872A58478C.jpeg
Прегледи:658
Размер:477.7 КБ
ID:6826065 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3FAB846B-340B-4FBD-A7A6-5C872A58478C.jpeg
Прегледи:665
Размер:477.7 КБ
ID:6826061 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:B812D4D1-E2C0-4AF8-B164-097223F4510A.jpeg
Прегледи:708
Размер:441.3 КБ
ID:6826059 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3FAB846B-340B-4FBD-A7A6-5C872A58478C.jpeg
Прегледи:662
Размер:477.7 КБ
ID:6826064
                  Изкарах я. Става лесно, но за сам човек си е врътня. Отзад на струга има планка, на която е хваната кутията. 4болта са на прорези и държат планката към струга. Другите 4 хващат планката за кутията. Обтягането се извършва с болт на резба с глава за ключ 36мм. Другите 8(осем) болта са за ключ 22мм. След като се охлабят четири(4) болта на прорези, с големия винт се натяга, докато се охлабят ремъците, след което се свалят. Отдолу подложих 3тръби с размер 1/2, които стъпват от край до край. Спуснах кутията да легне на тръбите, след което се отвиват болтовете държащи самата кутия. С щанга по малко се побутва за да излезе. Ако се ползват тръби с по-голям диаметър, кутията опира отгоре в рамката и няма да излезе. Съединителят не се откача по никакъв начин. Направено е така, че има каре. С излизането на кутията оста на кутията излиза извън карето и пада. Така се освобождава механизма на съединителя. Предполагам, че качването ще е по-заигравка.
                  Сега събирам смелост да видим от къде ще я отварям. Утре ще взема 2-3спрея за карбуратори, за да се почисти гнусотията и да не падне вътре. Пък другата седмица ще я разкоствам. Звънях да питам за съединител, но нямат баш за този. Трябва да го сваля и да видим кой номер Сигма е. Освен това ще трябва на първо време и касета. Дано стане от други модели стругове. В краен случай ще потърся кой и как може да я изработи. Решил съм да го възстановя без значение какво ще ми струва.
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • #11
                    Това ако се не лъжа си го взел от Габрово. Ходих да го гледам още когато беше на 1960 лева. Износването на паралелите в района под универсалът беше зверско. Звънах един телефон до Сливен, да питам колко ще ми струва прешлайфането и като ми казаха цената реших да съм пас. Чорбаджията си каза директно, че става само за заготовки за обработващите центри да приготвя с него.

                    Коментар


                    • venkabg
                      venkabg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Този е. Износване наистина има, чак зверско не мисля. Но мърлящината няма как да прости. А иначе по струга има работа за две години. Целият е затънал в масла от течове. Счупена е касетата на съединителя(идея нямам как се постига), рейката и по-точно зъбното колело на супорта е износено, та и нея ще свалям. Тоците са майко мила.... Палеше с мързеливо ключе(като тези на лампите), хванато на едножичен твърд проводник ПВ-А1) и това цялото висеше над паралелите преметнато. На универсала не челюстите натискаха детайла, а стружките. Гледам да оправя належащите неща, които не са малко, а пък свободното ми време е запълнено. Е, има добри неща. Изглежда механиката на кутиите работи добре, самохода работи, пинолата на задното седло не е разбита. Ще видим каква точност ще докара.
                      Ако ми беше да изкарвам пари, никога не бих го взел, но това е придобивка, без която съм карал сумати години, пък съм оцелял. Дали ще го направя утре или догодина по това време не ме бърка. Парите, наляти в него, са чисто и просто невъзвращаеми вложения. А и не съм се докосвал до тази техника и ми е непозната, та за сега съм само монтьор, а дали ще стана и стругар е уравнение с две неизвестни.
                      Дай Боже!
                      Всяка информация, която имам за струга или поне опитът ми при ремонта му, ще я качвам тук. Поне една документация да му направим.
                      Ако не е тайна, какви пари е шлайфането на паралелите?

                    • i208
                      i208 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Статистически стругът най-често работи най в лявата част на паралелите и най-малко в дясната част. Затова и износването е най-голямо в района на моста под универсалът. И то се износват по- близките пирамидални паралели от вътрешната страна. Затова и там гледам първо. Винаги има и съответстващо износване на самият супорт. Ще го установиш когато разглобиш супорта. За мен машината беше за прешлайфане. На око прецених, че има яма повече от 5 десети. Преди това бяха изкарали на тезгяха в Ловеч един беше още по евтин. Ходих и до там. Обадих се на шефа им предварително че ще го гледам. Когато отидах работеха на него най-отговорната част в скоростната кутия на мотокара. Колелото с лопатките на хидравликата. Пълен смях в залата. Детайл където се гонят хилядни, го бяха качили на струг за вторични суровини, гледаха ме благо и се подсмихваха под мустак като котараци.

                  • #12
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:EB8628B4-BEA5-4FF2-BE5D-2DC34ED99345.jpeg
Прегледи:594
Размер:750.7 КБ
ID:6839866 Вчера беше ползотворен ден, да видим дали ще имаме късмет с някакви части. Извадих вала със съединителя. Работата е доста. Отваря се цялата кутия, като най-напред се вади капака на кутията с избирача. За да стане това, се освобождава първо лоста на спирачката, като ѝ се отвие капака. Избива се конусния щифт и капака с вилките излизат нагоре.
                    Сваля се и мотора. След отвиване на болтовете и натиск с щанга, тялото с о-пръстена и зъбчатката излиза. Все още не съм разглобявал там, а ще трябва, защото лагерите на мотора ручат като фуражомелка.
                    Сваля се и едно междинно колело, като се освобождава първо зегерката на оста, а след това се избива навънка с обратен чук. Разбира се, че такова чудо нямам. От една шпилка M12 и заварих болт M10, той се навива плътно в оста и с удари излиза. До тук е добре, но тази гад не помръдва, а друг начин за вадене няма-"иска як тупуз". Да де, ама няма. Решението дойде, докато гледам "вариите" в ъгъла. Избих дръжката на едната(по-хлабава), подложих едно лагерче и успях да го изкарам. След това спокойно се вади съединителя. Починали лагери в кутията няма. Зъбчатките са като нови с изключение на една, която е заоблена в края, според мен от опит да се превключва на ход.
                    Утре ще разглобя вала на съединителя, за да извадя касетата и да видим кой номер съединител е. Звънях на търговец, който продава само части за стругове, но ми беше казал че има касети само за С11. Чак пък такъв късметлия да съм....
                    Ако не се намери, ще търся човек за изработка. Сещам се, че Пламен от Форума има доста техника и знания, та ще опитам и с него да се свържа
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:EDCCB459-08B2-44FB-AE1B-83271C6D4DDC.jpeg
Прегледи:581
Размер:608.8 КБ
ID:6839867 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:A796D2C8-538C-4F34-8D66-08B061BE6468.jpeg
Прегледи:574
Размер:663.9 КБ
ID:6839868 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:262BDB73-1039-441A-8553-75ED75454111.jpeg
Прегледи:575
Размер:618.8 КБ
ID:6839870 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:F6379A2A-F968-4395-8FFE-14633B1ED306.jpeg
Прегледи:569
Размер:857.3 КБ
ID:6839871
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                    • #13
                      След 100 разговора се оказа, че съединителя е стар модел(тип Палцов), които уж били по-здрави, но било мисия невъзможна да се намери. За касетата днес ще стане ясно дали ще се намери нещо.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2AF2DADB-81CC-418E-B2BA-5F1CE829A180.jpeg
Прегледи:552
Размер:400.3 КБ
ID:6841011
                      Касетата е съставна. Зъбното колело е отделно, а самата касета се набива на зъбното колело и се фиксира към него с няколко нита. Предполагам няма да е проблем да се изработи касетата, да се термообработи и да се нитова за зъбчатката. Ако днес нищо не излезе с частите, ще пиша на Пламен, да видим дали ще може да помогне.
                      Щеше ми се и нов съединител да кача, защото не ми се разправя да я свалям някога пак. Явно ще се наложи да я затворя с този съединител.

                      Коментар


                      • i208
                        i208 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Защо не питаш тук http://www.zmmnz.com/%D0%BF%D1%80%D0...%D0%B8-57.html

                      • venkabg
                        venkabg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Звънях. И на тези, и на техномаш и още на сума ти, та забравих вече на кой точно звънях. Стария модел(с "кученцетата") не се произвежда и няма на склад. Евентуално може да се намерят пластините, ама трябва да го пръсна на съставни части, за да се мери евентуално. Даже по телефона ми казаха, че този тип се изработвал по вала, та шанс за смяна никакъв, освен нов вал, които пък за всеки струг са различни, камо ли за 321. Ще съм благодарен, ако някой Съфорумник, дето е виждал повече от 1 съединител(защото на мен това ми е първия) даде акъл.

                    • #14
                      Първите с8 са с такъв но не знам размерите дали са същите.

                      Коментар


                      • venkabg
                        venkabg коментира
                        Редактиране на коментар
                        Не са. Тук мотора е 5.5kw. Най-близки са, както изглежда, със стар съединител на С10. Валът е 35мм, а каналът за вилката е 68мм. Но тези вървят с вала, не може да се извади и да се сложи нов.
                        Впрочем за съединителя излезе компромисен вариант-да го дам да му сменят "палците", че те се износвали. Още го обмислям, но ми се струва приемлив вариант, един вид частично реновиране. Палци се намирали, май от С10 или С5.
                        Впрочем малко хора са виждали и работили на това чудо. Даже като звъня по фирмите се чудят, че не са го чували. И никъде не бил записан. Но има малко общо с С8. Конуса на седлото е Морз 5, Морза на шпиндела е 6. Диаметъра на шпиндела е 40мм. 12скорости от скоростната кутия и отделно 1/2делене, та общо 24скорости-от 24 до 1900об/мин, много повече подавания.

                    • #15
                      На с10 то съединителя е доста по голям от твоя. Дай повече размери на съединителя ,

                      Коментар


                      • валкиса
                        валкиса коментира
                        Редактиране на коментар
                        Дай размери на палците има шанс да се намерят .

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X