Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Консултация за струг

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
    Като махне и предния капак на шпиндела ще разбере!
    На втулка е според мен а дъдренето е от задните лагери.
    Именно!
    Само да уточним, че лагеруването с втулка е най-успешно, когато смазването е под налягане. Така масления филм елиминира триенето м/у втулката и вретеното. Или иначе казано - хидродинамичен лагер.

    Но според мен колегата трябва да инициализира коректно вида на лагеруване, както и самите лагери/втулки и тогава да търси нови или изработва такива.

    Поздрави

    Коментар


    • #17
      Здраво
      При първа възможност ще сваля предния капак да огледам нещата,но разсъждавайки стигнах до извода,че ако е с втулка,за чий ми е тази гайка за обиране на луфта т.е няма какво да му се обира на тоя тип лагеруване,или поне аз не съм виждал подобно нещо.Освен това,както каза колегата по-горе,при положение,че се разчита на маслен клин ,не ми се вижда логично да се разчита само на естественото плискане на маслото за да се осигури добро мазане,дори и струга от линка по-назад си има маслена помпа и магистрали (или поне такива спомени имам от обед,като я прехвърлих набързо),та нещо не ми се връзва цялата схема в комбинация с втулка,но като стигна да го отворя ще си каже
      Чисто теоретично,ако се окаже ,че е с втулка и е чао,има ли някаква специфика в нея,или може някой достатъчно кадърен стругар с нормален струг да я изработи,или е някаква екзотика?
      Благорадя на всички

      Коментар


      • #18
        Втулката съгурно е конусна и се обира от задните лагери .
        0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

        Коментар


        • #19
          И с втулка да е и с лагери да е е все тая! Дръдренето може да ти идва и от уникално опасния фланец за универсала! Виждал съм такъв случай струга да дръдре от фланец! Предния лагери или втулка, каквото и да е, ако си го докарал до 0.05мм. не го пипай повече за сега! Оправи си фланеца с нов и дебел поне 20мм!!! Ако и с новия фланец пак дръдре струга, тогава отиваш на моята тема за 8цата, където хубаво ви разправям аз, че тия стругове имат конструктивна недомислица отзад. Понеже като сработят лагерите малко или ако не са им обрани луфтовете от-до перфекта. Отзад ролково конусния лагер почва да работи с радиален луфт, а оня аксиалния си клати мъдята и никой не държи вретеното отзад като хората, нито радиално нито аксиално. И като има отзад луфт примерно 0.1мм то опред тоя луфт може да достигне многократно по-голями стойности, понеже се получава дълго рамо с опора в предния лагер и става мазало.

          Та оправи си първо фланеца с нов и ДЕБЕЛ!
          И си регулирай луфта отзад на аксиалния лагер.

          Ако нищо не помогне след време, оправията му е два ролково конусни лагера отзад един срещу друг, + нов лагер отпред или пререгулирана втулка, па нека дръдре тогава ако може ))

          Коментар


          • #20
            Втулката е конусна и се регулира от две гайки,една която виждаш и една под предния капак. Има и стоманен клин който се шлифова за да не пренатегнеш втулката. Задните лагери са си отделен възел дето си се регулира отделно.Маслена помпа на С8 поне аз не съм виждал,това дето си гледал най вероятно е на С5. Дъдренето е от задните лагери ,втулката на моя за 30г. не ми е създавала ядове за разлика от задните лагери поне 8 пъти съм ги сменял за тия години.
            И едно лирично отклонение, стругчето си е супер за домашна непрофесионална употреба.
            Работил съм и на С13 ,С 11,С 10 а и на един TOS нещо си ,та имам някакъв поглед и на професионална техника у дома за хоби кой гони такива точности?

            Коментар


            • #21
              Първоначално публикуван от brad4edat Преглед на мнение
              ...Отзад ролково конусния лагер почва да работи с радиален луфт, а оня аксиалния си клати мъдята и никой не държи вретеното отзад като хората, нито радиално нито аксиално. И като има отзад луфт примерно 0.1мм то опред тоя луфт може да достигне многократно по-голями стойности, понеже се получава дълго рамо с опора в предния лагер и става мазало...
              Точно защото се получава дълго рамо с опора предният лагер, луфтът отпред ще е многократно по-малък от тоя отзад.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #22
                Лек напредък (или по-скоро назадък) по въпроса.Вчера преслушах задния лагер и като развих контрагайката,пак се хванах за главата-успях на ръка да превъртя гайката на лагера .Тъкмо се зарадвах,че ще излезе заека,но уви.Натегнах малко,мернах с индикатора-нищо.Натегнах още малко-пак нищо.След третото натягане и пак нищо, в крайна сметка върнах четвъртинка назад и все същото положение,даже по-зле-при стъргане,при по-голяма стружка пак дъдрузи и се чудя,кво да го правя-да го охлабвам ли ,че поне при стъргане да не дрънчи и при положение,че не се променя нищо от натягането,да го пиша ли бегал задния лагер?

                Коментар


                • #23
                  Само от едната страна ли има гайки ?
                  0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                  Коментар


                  • #24
                    На задния да,отпред още не съм отварял.

                    Коментар


                    • #25
                      И отново малко развитие по темата.Понеже тъст ми има доста повече свободно време от мен,сутринта се хванал и свалил предния капак и се оказа ,че наистина е с втулка или втулки и освен задната гайка,която е в кутията,отпред също има гайка за натягане.Освен това с питане тук и там се свързал с някой си бай Иван на 77г. от някакво село,който преди уж бил ремонтирал металорежещи машини и го светнал следната шашма за регулирането на луфтовете без скъпи инструменти и т.н.Разхлабват се всички гайки напълно и първо се обира луфта в задния лагер до една стотна мерено на задния край на шпиндела,после се натягат предните гайки до четири стотни откъм универсала и се гледа дали се върти равномерно ,без запъване и т.н.Одеве се хванах и направих точно това упражнение,но още в началото нещата почнаха да се проясняват-след като натегнах задния лагер и превъртах шпиндела на ръка,осезаемо затягаше в едно положение,което според мен значи,че наистина лагера има елипса и е чао.Второто ,което забелязах без да искам е,че в горния преден край на кутията (откъм ръчките) има канал който от плискането се пълни с масло и после през едно малко отворче се оттича и маже втулките отпред.Ей това същото отворче беше тапа,едвам го отпуших.Та предвид това,най вероятно и втулките не са се мазали както трябва и сигурно са се понадрали,но няма кога тепърва да го разглабям (идват и празници все пак).За това събрах всичко,както го бях регулирал и го пробвах,знаейки че не мога да очаквам чудеса,но има леко подобрение все пак.Първо чегъртането при голяма стружка си изчезна и второ,доста по-малко чегърта при рязане.Пак дразни но е доста по-търпимо,преди имах чувството ,че съм във фабрика,сега е по-търпимо положението .За сега ще е така и ще чака по-подходящ момент за смяна на лагер и втулка/и.Благодаря на всички и като му дойде времето,ще доложа като подхвана да го стягам.

                      Коментар


                      • #26
                        Ако искаш мога да ти намеря от новият модел шпиндел„ Моят струг е същият и му смених шпиндела,мога да ти подаря старият.

                        Коментар


                        • #27
                          Старият ми струг се появи . Относно шайбата на ел, мотора същия диаметър е като оригиналната . Мога да ти обясня подробно как се регулира хлабината във втулката на шпиндела , и всичко за този струг . За да няма дъдрене ножа се точи на остър ъгъл . За рязане иска много тънък нож но като цяло е трудна работа .

                          Коментар


                          • #28
                            Първоначално публикуван от павле Преглед на мнение
                            Старият ми струг се появи . Относно шайбата на ел, мотора същия диаметър е като оригиналната . Мога да ти обясня подробно как се регулира хлабината във втулката на шпиндела , и всичко за този струг . За да няма дъдрене ножа се точи на остър ъгъл . За рязане иска много тънък нож но като цяло е трудна работа .
                            Старият ти струг си е още при мен И той страда от луфт във вретеното, а аз малко предобрих работата и претегнах втулката повече (най вероятно е за смяна). На високи обороти съединителя започва да боксува.
                            Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

                            Коментар


                            • #29
                              При теб е първият ми С 8 .Вторият се коментира в тази тема . Съединителя се натяга много лесно . Сваляш капака на скоростната кутия. От двете страни на съединителя има гайки , контрата е отстрани на гайката изтегляш с отвертка контрата /тя е на пружинка/ и затягаш гайката докато щракне във следващия прорез слагаш капака и пробваш . И така повтаряш до постигане на нужния резултат .
                              Шпинделите които работят със втулка имат задължителна хлабина . Разчита се да я обере масления клин а маслена помпа няма . Когато е с ролкови лагери , лагера работи със малка стегнатост . Освен това той е и с много по голям диаметър .
                              За да се обере луфта на втулката се сваля предния капак . Разхлабва се гайката от към скоростите . Разхлабва се осигурителния болт на шпонката тя е клиновидна при натягане осигурява втулката да не се свие при стягане на двете гайки .Намира се между двете гайки на втулката но отгоре под капака на скоростите . След разхлабване на болта той трябва да се почукне за да разконтри . Самото обиране на луфта става така разхлабва се съвсем малко гайката от към универсала после се натяга гайката към скоростите и накрая клиновидната шпонка . След това въртиш и мериш .
                              Последно редактирано от павле; 27-12-19, 18:46.

                              Коментар


                              • #30
                                Колеги много големи очаквания имате към С8 . Това е слаба машинка с много компромиси в изпълнението . На С 11 и нагоре и мотика да вържа в ножодържача пак ще реже стомана без да вибрира шпиндела На моя с охлаждане и на самоход режа с 4 мм кобалтова пластина без да ми трепне шпиндела . Навремето за стругарската тема бях снимал това . https://www.vbox7.com/play:b64c4e66
                                Последно редактирано от sek.1; 28-12-19, 06:28.
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X