Да се похваля попадна ми от едно място съвсем случайно нов струг С-8 от военните работилници.
Човека не му трябва, купил си фургончето, пък вътре имало и струг .... (ако знаете какви неща се съсипват по таз земя ...).
Само забележете колко смазка засъхнала има по патронника...
Отивам да го гледам и не вярвам на очите си - целия в грес или някаква консервираща смазка,
вече повтвръднала, не пускан, не ползван, всичко си му работи само дето на някой му е трябвало електродвигателя.
Реших на секундата, че ще го купя .
Човека вика колкото дадеш, и аз дадох колкото реших и ей го на от вчера е при мене.
Вкарахме го с един приятел, отворих редуктора - като слънце вътре, даже и масло си има колкото трябва (има нивомерно стъкълце).
Повъртях го на ръка, прещраках всички ръчки - абе работи си ....
Та след като успокоих страстите от големия кеф имам няколко въпроса:
1. Има ли някаква процедура по разконсервирането на чудото или да го подхващам с нафта да се разкисне и после да го почистя хубаво?
2. Търся документация на C-8, да видя какъв мотор да търся (той е с ремъчна шайба с 3 ремъка и е на лапи), как се обслужва целия струг, къде и с какво се смазва и т.н.
3. Търся и задно седло (това дето държи центъра или патронника за боргии).
4. Търся някой учебник от техникумите по студена обработка на металите да видя как се работи със струг и да науча некои тънкости (не че не съм работил де - имам друго стругче малко от 10 години, ама това вече си е истинско).
Човека не му трябва, купил си фургончето, пък вътре имало и струг .... (ако знаете какви неща се съсипват по таз земя ...).
Само забележете колко смазка засъхнала има по патронника...
Отивам да го гледам и не вярвам на очите си - целия в грес или някаква консервираща смазка,
вече повтвръднала, не пускан, не ползван, всичко си му работи само дето на някой му е трябвало електродвигателя.
Реших на секундата, че ще го купя .
Човека вика колкото дадеш, и аз дадох колкото реших и ей го на от вчера е при мене.
Вкарахме го с един приятел, отворих редуктора - като слънце вътре, даже и масло си има колкото трябва (има нивомерно стъкълце).
Повъртях го на ръка, прещраках всички ръчки - абе работи си ....
Та след като успокоих страстите от големия кеф имам няколко въпроса:
1. Има ли някаква процедура по разконсервирането на чудото или да го подхващам с нафта да се разкисне и после да го почистя хубаво?
2. Търся документация на C-8, да видя какъв мотор да търся (той е с ремъчна шайба с 3 ремъка и е на лапи), как се обслужва целия струг, къде и с какво се смазва и т.н.
3. Търся и задно седло (това дето държи центъра или патронника за боргии).
4. Търся някой учебник от техникумите по студена обработка на металите да видя как се работи със струг и да науча некои тънкости (не че не съм работил де - имам друго стругче малко от 10 години, ама това вече си е истинско).
Коментар