Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Дръдрене" вретеното на струг

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "Дръдрене" вретеното на струг

    Привет на всички, които им е побеляла косата от прословутото вибриране (дръдрене) на вретеното на стругове Българско пройзводство.

    Приложените снимки са от струг c8м, като окачването на вретеното и проблемната задна част е същата и на C5 C6, вероятно и на СУ400-С11.

    На пръв поглед всичко изглежда ОК, но само така изглежда!

    Окачването - застопоряването на вретеното е конструктивно недомсилено, като години наред при различните модели стругове и в различни заводи, никои не си е направил труда да отстрани тази щуротия, която са сътворили някога.

    За сега само ще кача снимките на въпросния възел и ще ви оставя 1-2 дни да се почесате по главата, какъв точно е дефекта с окачването на вретеното. Жокера е пак казвам, проблем с задните лагери. Предния въобще не го мислете! Ако струга ви има голям универсал, който тежи доста, може и от тежестта да компенсира проблема или ако лагерите отзад са нови и убрани много-много плътно (говориме за стотни). Но въпреки всичко е въпрос на време да се появи проблема, ако все още не е цъфнал и при вас.
    Открийте недомислицата.
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от brad4edat; 16-12-18, 22:56.

  • #2
    От: "Дръдрене" вретеното на струг

    Да разбираме, че за тази модификация е необходимо да се свали цялото вретено "шпиндел" ?
    После как гарантираш точността на сглобка постигната в завода ?
    Абонирам се

    Коментар


    • #3
      От: "Дръдрене" вретеното на струг

      Моя работи чудесно, няма никакви вибрации... но зъбното колело на самохода е наранено и има едно тракане, трябва и аз да свалям шпиндела за да го сменя. За съжаление не ми се пипа там
      [SIZE=5][FONT=Comic Sans MS] UAZ 469 for off-road[/FONT][/SIZE]

      Коментар


      • #4
        От: "Дръдрене" вретеното на струг

        То пък да видиш какви точности са постигани понякога в заводите навремето и сега...да пази господ, какви чудеса съм виждал заводски. Научете се да се абстеахирате от "ама нали е заводски". Това нищо не означава! Дори нещо да е ок, по проект и чертеж, това не значи, че бай Иван го е направил кадърно докато е мислил да бодне някоя колежка или да свари ракията.
        Когато човек мисли, внимава и преценява, какво прави не е проблем и совалката да разглобиш и сглобиш, няма нищо страшно.
        що се касае до вретеното, ако въобще бай Иван е направил предния и задния лагер да са в една равнина, то преди да извадиш от корпуса основата заедно с черупката си правиш необходимите белези и я изтегляш. Оттам насетне всичко е внимание и игра с индикаторните часовници. Няма нищо страшно, когато се внимава и мисли.

        Коментар


        • #5
          От: "Дръдрене" вретеното на струг

          Първоначално публикуван от brad4edat Преглед на мнение
          То пък да видиш какви точности са постигани понякога в заводите навремето и сега...да пази господ, какви чудеса съм виждал заводски. Научете се да се абстеахирате от "ама нали е заводски". Това нищо не означава! Дори нещо да е ок, по проект и чертеж, това не значи, че бай Иван го е направил кадърно докато е мислил да бодне някоя колежка или да свари ракията.
          Когато човек мисли, внимава и преценява, какво прави не е проблем и совалката да разглобиш и сглобиш, няма нищо страшно.
          що се касае до вретеното, ако въобще бай Иван е направил предния и задния лагер да са в една равнина, то преди да извадиш от корпуса основата заедно с черупката си правиш необходимите белези и я изтегляш. Оттам насетне всичко е внимание и игра с индикаторните часовници. Няма нищо страшно, когато се внимава и мисли.
          Съгласен съм... до някъде. Очаквам да видя твоето решение

          Коментар


          • #6
            От: "Дръдрене" вретеното на струг

            Абонирам се и Аз, и моя Ц-8 вибрира!

            Коментар


            • #7
              От: "Дръдрене" вретеното на струг

              Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
              Съгласен съм... до някъде. Очаквам да видя твоето решение
              Твоята тема за С5, пост 94

              Коментар


              • #8
                От: "Дръдрене" вретеното на струг

                Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
                Твоята тема за С5, пост 94
                Е да де, ама нещо не си го обяснявам как ще постигнеш такива точности в гаражни/домашни условия. Ще очаквам и снимков материал.

                Коментар


                • #9
                  От: "Дръдрене" вретеното на струг

                  Докато преработвам тези дни ще снимам нагледно. Ще обясня и каква е проблемацията, ако някой не се сети скоро какво става. Давам още един жокер! От този проблем дръдренето е при рязане, по-яко челосване или цилиндрично прстъргване в посока към универсала. Назад по посока на седлото няма дръдране! ��

                  Коментар


                  • #10
                    От: "Дръдрене" вретеното на струг

                    Ясно е че говориш за аксиалния лагер, но с какво ще го замениш?
                    Ако е с обърнат конусен ролков лагер, ще склинва като подпреш детайла с центъра, трябва и лагерното легло което е набито в корпуса да замениш.
                    Ще чакам да видя решението.

                    Коментар


                    • #11
                      От: "Дръдрене" вретеното на струг

                      Най-вероятно с два конусни ролкови лагера един срещу друг.

                      Коментар


                      • #12
                        От: "Дръдрене" вретеното на струг

                        Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение
                        Най-вероятно с два конусни ролкови лагера един срещу друг.
                        Точно така!
                        Благодаря и на колегата 1georgi за изказаното мнение! Има доста вярно в това, което казва и на теория е възможно да се получи такова вклинване на лагера, но при нас практиката с C5 и С6 вече повече от 15 години работа, че и повече с тази преработка показва, че такова вклинване-затягане на лагерите не се случва при въпросното приложение. Много по-вероятно е да блокират лагерите на въртящия център на седлото, да изпочупиш ножа или да изхвръкне детайла от универсала и да те прасне по главата отколкото да окажеш толкова голямо аксиално усилие на въпросния лагер, че да започне да се затяга.

                        А сега ще приложа нови снимки и ще обясня, какво и защо...

                        Коментар


                        • #13
                          От: "Дръдрене" вретеното на струг

                          Така!

                          Първо искам да ви кажа, че въпросната преработка я правите, ако я правите на ваша отговорност! Не моя!
                          Второ! Уверявате се че универсала ви е изправен, с хубави челюсти! Универсала е хванат с хубав дебел-масивен фланец! Тънкия фланец също води до вибрации! Луфта на предния лагер е обран по спецификации за конкретния струг, 0.01 0.02 стотни измерени по универсала! Нямате луфтове по супорта, ножодържача и тем подобни...

                          Ако и след това, и няколко дни, и поне няколко опита да се справите с дръдренето, то не изчезне, то вероятно имате проблем с това:


                          Въпросното фабрично захващане на вретеното отзад има една слабост!
                          За да работят нормално ролково конусния и аксиалния лагер отзад, без да затягат е необходимо да имат даден нищожен минимален луфт!
                          • Когато подавате стружка за цилиндрично престъргване назад по посока към седлото, този нищожен луфт се прехвърля върху ролковия лагер и той-застава стабилно в външната си черупка! Всичко при тази ситуация е ОК и струга си работи обикновено добре, без вибрация.
                          • Когато режете, особено с по-дебел нож се получава вибрация, понеже детайла така да се каже се стреми да се качи върху ножа. Въпросния необходим нищожен луфт отзад обаче не позволява на аксиалния лагер да лежи плътно по челото на задното лагерно тяло и се започва едно нищожно "вибриране-местене" там, което отпред при универсала обаче вече се увеличава заради "рамото" което представлява в случая самото вретено. Просто при рязане и аксиалния и ролковия лагер са свободни така да се каже, ако ги уберете хептен плътно за да нямат луфт то или ще работят тегаво и е възможно след време да повлече драскотини по циментацията на лагерите или след като позагрее струга да започнат да затягат още повече и струга да почне да се тормози и спира! При нас се е случвало преди да ги преработиме.
                          • Когато престъргвате цилиндрично и с по-голяма стружка или по-дълъг детайл се получава така, че от аксиалното натоварване, ролково конусния лагер така да се каже отлепва нищожно а аксиалния ляга плътно по вътрешното чело на задното лагерно тяло! Да ама както се вижда от снимките аксиалния лагер не държи вретеното отзад радиално и когато детайла е по-дълъг или по сериозна стружката се започва пак това нищожно трептене отзад в лагерите, което отпред вече е ясно, че е усилено многократно заради дължината на самото вретено.


                          Де факто въпреки, че вретеното изглежда добре застопорено и блокирано, то практиката показва, че не е! Или трябва да оберете прекалено плътно лагерите един към друг и да сте късметлии всичко да е наред или ще ви побелее косата да се чудите защо след десетки регулирания на лагерите на вретеното не става нищо и ви идва да ...


                          Проблема при нас е решен с присаждане на срещуположен ролков лагер на мястото на аксиалния! Не твърдя, че е перфектния вариант, но работи и е изпитано вече на два струга, че след тази преработка нещата са коренно различни и нормални за работа вече.
                          Самите ролково конусни лагери са достатъчно здрави и надеждни. Преработено всичко както трябва с внимание и монтирането на качествен марков лагер а не кашкавален е гаранция, че там едва ли повече някога ще сменяте или пипате нещо. Възможно е след няколко седмици работа след преработката да донатегнете допълнително двата лагера отзад ако се налага и това е.
                          Самата преработка не е никак сложна, само трябва много да се внимава как, ще се базирате за да направите леглото за втория лагер спрямо заводския. При нас не сме се занимавали да правиме изцяло нови лагерни тела отзад. Фабричното си е достатъчно дълго, въпреки, че присадения лагер не му се пъхва цялата външна черупка. Не е и необходимо, напълно достатъчно е да захапе поне 7-8мм. и там няма мърдане повече в радиус. Двата лагера се натягат внимателно един спрямо друг и веднъж за винаги ще се спасите от проблема с дръдренето на вретеното ако го имате и ако всичко друго по струга и предния лагер е наред! При последната проверка с индикатора преди да пусна последните две финални стружки на леглото за новия лагер, имах 0.005мм. биене според индикатора в радиус и аксиално. Челюстите на патронника ми са зачиствани и съм сигурен, че са точни, а самото лагерно тяло го подпрях вътре за външната гривна на ролковия лагер и чак тогава започнах измерванията и леките почуквания където се наложи.

                          Прилагам снимки на преработката която правя в момента на струг c8м. Като ще допълвам тези дни до момента с обратното сглобяване на вретеното.
                          Всеки сам да си преценява дали да прави тази преработка ако му се налага. Пак казвам, че не твърдя, че е перфектното решение но поне при нас показа, че е много по сполучливо от фабричното!
                          Прикачени файлове
                          Последно редактирано от brad4edat; 18-12-18, 00:00.

                          Коментар


                          • #14
                            От: "Дръдрене" вретеното на струг

                            Много се радвам като видя преработка правена с знания и акъл.Не съм запознат с металорежещите машини и не знам дали е перфектния вариант,но със сигурност е най-здравият вариант.Използва се на най-отговорното място по колата като се почне от сапунерки по 500 кила до камиони и тежка техника.

                            Коментар


                            • #15
                              От: "Дръдрене" вретеното на струг

                              Да разбирам че оригинално е един конусен и един аксиален лагер, а ти го правиш с 2 конусни?
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X