Привет на всички, които им е побеляла косата от прословутото вибриране (дръдрене) на вретеното на стругове Българско пройзводство.
Приложените снимки са от струг c8м, като окачването на вретеното и проблемната задна част е същата и на C5 C6, вероятно и на СУ400-С11.
На пръв поглед всичко изглежда ОК, но само така изглежда!
Окачването - застопоряването на вретеното е конструктивно недомсилено, като години наред при различните модели стругове и в различни заводи, никои не си е направил труда да отстрани тази щуротия, която са сътворили някога.
За сега само ще кача снимките на въпросния възел и ще ви оставя 1-2 дни да се почесате по главата, какъв точно е дефекта с окачването на вретеното. Жокера е пак казвам, проблем с задните лагери. Предния въобще не го мислете! Ако струга ви има голям универсал, който тежи доста, може и от тежестта да компенсира проблема или ако лагерите отзад са нови и убрани много-много плътно (говориме за стотни). Но въпреки всичко е въпрос на време да се появи проблема, ако все още не е цъфнал и при вас.
Открийте недомислицата.
Приложените снимки са от струг c8м, като окачването на вретеното и проблемната задна част е същата и на C5 C6, вероятно и на СУ400-С11.
На пръв поглед всичко изглежда ОК, но само така изглежда!
Окачването - застопоряването на вретеното е конструктивно недомсилено, като години наред при различните модели стругове и в различни заводи, никои не си е направил труда да отстрани тази щуротия, която са сътворили някога.
За сега само ще кача снимките на въпросния възел и ще ви оставя 1-2 дни да се почесате по главата, какъв точно е дефекта с окачването на вретеното. Жокера е пак казвам, проблем с задните лагери. Предния въобще не го мислете! Ако струга ви има голям универсал, който тежи доста, може и от тежестта да компенсира проблема или ако лагерите отзад са нови и убрани много-много плътно (говориме за стотни). Но въпреки всичко е въпрос на време да се появи проблема, ако все още не е цъфнал и при вас.
Открийте недомислицата.
Коментар