Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Струг С-8М на ЗММ „Металик“ гр. Пазарджик

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Здравейте.От скоро и аз станах горд собственик на струг С8М и се заех да го реставрирам.
    Имам следния проблем: липсват фиксиращите механизми на двата лимба / на напречното и на надлъжното подаване/
    Моля, ако на някой му се занимава, да драсне една скица на въпросните фиксатори,за да мога да си ги изработя.
    Благодаря предварително.
    Поздрави.
    ПП:Надявам се колегата да не се сърди, че му пиша в темата, но не си струва да се пуска нова тема само за едно питане.

    Коментар


    • #77
      Пусни някаква снимка.

      Коментар


      • #78
        Първоначално публикуван от nik.67 Преглед на мнение
        Здравейте.От скоро и аз станах горд собственик на струг С8М и се заех да го реставрирам.
        Имам следния проблем: липсват фиксиращите механизми на двата лимба / на напречното и на надлъжното подаване/
        Моля, ако на някой му се занимава, да драсне една скица на въпросните фиксатори,за да мога да си ги изработя.
        Благодаря предварително.
        Поздрави.
        ПП:Надявам се колегата да не се сърди, че му пиша в темата, но не си струва да се пуска нова тема само за едно питане.
        Доколкото разбирам от написаното гривната с нониусната скала(тази с деленията) се върти свободно без съпротивление?
        Това ли е запитването ви?
        Ако е това, заводското решение е пружинка ,която притиска ,буквално 2,5 мм дебелина и мисля 4 мм диаметър цилиндърче от материал,който има повишено триене към стоманата на гривната. Трие от вътрешната страна.
        По този начин нониуса не се върти свободно а се увлича от движението на ръкохватката.
        Вероятно при вас, ако това е проблема, са сваляни и поради някаква причина не са монтирани обратно или има механично износване или дефект.
        Лично аз смятам да ги направя или от текстолит или от ебонит.Имам една пръчка ебонит и ми се струва подходящ.При мен също някои не са в добро състояние.
        Няма защо да се сърдя.Идеята на темата е точно това!Да се обменя опит и мнения за конкретната машина.

        Коментар


        • #79
          Първоначално публикуван от spp Преглед на мнение

          Доколкото разбирам от написаното гривната с нониусната скала(тази с деленията) се върти свободно без съпротивление?
          Това ли е запитването ви?
          Ако е това, заводското решение е пружинка ,която притиска ,буквално 2,5 мм дебелина и мисля 4 мм диаметър цилиндърче от материал,който има повишено триене към стоманата на гривната. Трие от вътрешната страна.
          По този начин нониуса не се върти свободно а се увлича от движението на ръкохватката.
          Вероятно при вас, ако това е проблема, са сваляни и поради някаква причина не са монтирани обратно или има механично износване или дефект.
          Лично аз смятам да ги направя или от текстолит или от ебонит.Имам една пръчка ебонит и ми се струва подходящ.При мен също някои не са в добро състояние.
          Няма защо да се сърдя.Идеята на темата е точно това!Да се обменя опит и мнения за конкретната машина.
          Благодаря! Проблема вече е решен, но без пружинка
          how do you upload photos

          Коментар


          • #80
            Здравейте добри хора
            С интерес следя какво се случва с принтираните колела, че и при мен има доста липси.
            Да ви се похваля с моята реставрация 8 месеца по късно:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200611_191422.jpg
Прегледи:2476
Размер:300.3 КБ
ID:6612784

            Коментар


            • #81
              Опитвайки се да правя частични ремонти отварях и затварях 20 пъти скоростната кутия.. накрая я изсипах цялата --> пълно почистване, нови лагери FAG + 200 кинта за двуредовия зад универсала. Центровката се получи по добра от заводските допуски.....НО. Отново имаме проблем, не мога да работя с нормални ножове, от следващата снимка ще стане ясно. Ако някой може да помогне ще има каса бира ))

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20200611_191450.jpg
Прегледи:1827
Размер:508.2 КБ
ID:6612793

              Коментар


              • #82
                Аз бих фрезовал кръстатия супорт шод ножодържача с 10мм. Така ще имаш възможност да работиш с нож 20х20, което за тоя струг е пре пре доволно.
                Там дето си посочил с жълтичкото може пак да се фрезова, но е повече играчка да нацелиш лястовичата опашка после.

                Успех

                Коментар


                • #83
                  Благодарско за съвета. Това е крайния вариант. Пуснал съм октопода по всички възможни направления за оригинален детайл... не изкочи ли нищо ще се стърже няма на къде.

                  Потъчах комплект ножове 8х8, на тая пръчка 6х6 която си я правих сам подлагам малко над милиметър... надявам се 8х8 да дойде тъкмо, ако ножовете не са с вдигнати режещи ръбове... незнам 58 лева са и да не станат няма да ме боли корема много.

                  Коментар


                  • #84
                    http://

                    Здравейте.Дали има лесен начин да се свали това заграденото колелце от снимката без да се сваля фланеца и капака?

                    Коментар


                    • #85
                      Привет.

                      Зимата разглобавах цялата кутия на моя. Рових до ей сега в телефона дали го нямам снимано това колелце, но уви не. Ще се опитам да обясня.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image.png
Прегледи:1518
Размер:1.23 МБ
ID:6616513

                      Червената стрелка показва от къде се избива това чудо. Първо се маха фиксиращия винт, който виждам, че вече си махнал. После се маха капачката на корпуса на кутията, за да можеш да бръкнеш с нещо и да започнеш да избиваш. Колелцето е нанизано на един тлъст вал, който е набразден с маслопроводни канали. Би трябващо като започнеш да избиваш да излезе първо вала, ако има място на къде да излиза после колелцето го вадиш на горе и готово.
                      Това е като идея, не знам на практика при теб дали ще се получи понеже това голямото колело на шпиндела, може да пречи да бръкнеш през отвора на капачката. Ей там отдолу има един друг вал не е сигурно дали ще имаш достатъчно място да изкараш целия вал на колеленцето преди да е опраял във някое от колелетата на долния вал.
                      При мен повечето лагери бяха задръсетени от ръжда+консервационна грес+вода, 1 имаше блокирал и се въртеше в леглото си и един имаше направо счупен, нямаше му ги част от топчетата, затова разглобих и извадих всички карантии по съответната поредност.

                      Пожелавам ти успех !

                      Ааа защо искаш да го вадиш това колеленце... има повредени зъби ли.. не мога да видя добре от снимката ?

                      Коментар


                      • #86

                        За да махна капака на корпуса първо трябва да развия фланеца на универсала, но в случая въпросният фланец е като заварен. Какво ли не пробвах, но не става. Не съм пробвал само
                        начина с обратен ход на най малка скорост, но не смея, защото тогава ще се натовари именно въпросното зъбно колело. Колелото има страшно голям луфт /не знам на лагер ли е или на
                        втулка, но на каквото и да е, е тотално унищожено/ и на обратен ход громоли все едно трошиш орехи.
                        Приемам всякакви съвети относно свалянето на фланеца или на колелото.Благодаря предварително.
                        ПП:Някой да има излишни обратни челюсти за полски универсал 160?

                        Коментар


                        • #87
                          аз за фланеца...ако имаш стабилен гайковерт ще се развие. Захващането както ти дойде...може да пробваш и с голям болт стегнат в универсала.

                          Коментар


                          • #88
                            Първия път когато го вади го извадих по следния начин.
                            Между голямото зъбното колело и кутията сложих пдложка, като я подбрах да заклини.
                            Между оста на малкото колело и голямото зъбло колело поставих 10мм дълга гайка и навит болт в нея.
                            Идеята е като развиваш болта от гайката да се избута оста на малкото колело, естествено е играчка и трябва да се подлагат шайби гайки и каквото намериш.
                            Иначе колелото е на бронзова втулка, но ще има износване и в оста.

                            Коментар


                            • #89
                              Здравейте. От днес съм собственик на това:

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200629_122930.jpg
Прегледи:1471
Размер:464.9 КБ
ID:6618661

                              Мисля, че е С8М. Подарък ми е от приятел. Сега следва възстановяване. Някой може ли да ми помогне с някаква документация за този модел?

                              Коментар


                              • #90
                                Една година след 3д изпринтването на колелата! Продължават да работят супер. Абсолютно никакви признаци на износване! Изпринтил съм от ПЕТГ на ц11. И Ingeo870 на с6 и c5.
                                Изглежда няма голям зор в лирите и колелата си бачкат безгрижно. Важно е пластмасата да е по възможност устойчива на масла и леко жилава, да може да се капнат 2-3капчици смазка на зъбите. PLA не я препоръчвам, много е здрава но не издържа на масла уж. ABS не го препоръчвам, много е труден и специфичен за печат на такива елементи, трошлив... PETG е ОК, здрав и жилав и издръжлив на масла. Ingeo870 също става, тествано и работи в момента. Nylon pa66 на теория трябва да е чудесен избор, не съм тествал за момента.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X