Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се разглобява/ремонтира "това" - струг С5М?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как се разглобява/ремонтира "това" - струг С5М?

    Здравейте,

    преди година и нещо се сдобих с един С5МВ с проблеми, но не ми остава много време да се занимавам с него.
    Един от най-очевидните, дразнещи и надявам се отстраними проблеми е в ръчката която контролира съединителя. Разглеждах я и и се чудех, но нещо не разбирам как се разглобява тоя възел. В паспорта който сте качили, не намерих достатъчно информация, та се надявам, някой който знае да помогне с акъл.

    Ето я машинката в процес на вмъкване:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG2815_s.jpg
Прегледи:1
Размер:112.7 КБ
ID:6144071
    А ето го и проблемното нещо:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3508_s.jpg
Прегледи:1
Размер:116.5 КБ
ID:6144075Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3505_s.jpg
Прегледи:1
Размер:121.4 КБ
ID:6144073Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3506_s.jpg
Прегледи:1
Размер:120.6 КБ
ID:6144074Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3511_s.jpg
Прегледи:1
Размер:91.2 КБ
ID:6144070
    А вътре съединителя изглежда че има и нещо като спирачка:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3314_s.jpg
Прегледи:1
Размер:133.5 КБ
ID:6144072

    та шестостенния вал е хванат от ляво и дясно в някакви по цилиндрични детайли, като в дясно (от към седлото) изглежда да е доста зачаканен и там няма никакъв луфт. От ляво (до подавателната кутия) положението е по-мъгляво, шестостена има съвсем лек луфт спрямо двойния цилиндричен чарк. Шестостена изглежда пристърган и набит в цилиндъра и след това може би зачеканен, само че доста особено. Тоя болт резбата му не стига до края, ще рече че може би е предвидено да се командва с чук?? има гайка която и да я завие човек, не е ясно каква е файдата, защото резбата не продължава навътре (гайката и да е завита докрай, дори няма да опре на съединителния цилиндър). Отделно Г образния призматичен елемент има също нещо като зачеканяване, само че в това си положение е абсурд да се избие, понеже оста му е отдолу нагоре и няма достъп заради паралелите и тавата.

    Сега каква му е драмата на цялото това нещо - в самата ръчка има доста голям луфт, като 3-те положения влизат доста хлабаво, а отделно от това в обратен ход не може да се вкара устойчиво, понеже в положението за обратен ход (горна позиция в която щраква) все още е в право въртене, и само ако го бутне човек до край нагоре (там не задържа от самосебе си) си обръща хода (вероятно това си е настройка на съединителя, а може и да се оправи ако се постегне ръчката).
    Понеже има само една ръчка (тая на супорта я няма), ако се заключи в неутрално положение, когато се бута нагоре и надолу - върти целия шестостен до 3-те щракващи положения. Когато е отключена, пак си щраква в три положения, само че шестостенния вал не се завърта. Това поведение ми се струва нормално, особено ако си представим че има и още една ръчка (тя върти шестостенния вал), докато тоя при подавателната кутия, явно може да командва и без да върти шестостенния вал, а само от частта от вала която влиза в подавателната кутия.
    Та въпроса е как се разглобява тоя детайл, да видя от къде идват луфтовете. Трябва ли да отварям подавателната кутия? Тя само от болтовете на предния й капак ли се отваря, гледам има някакви оси които се виждат, а и ръчките на самата кутия... та ако ще се отваря, как става номера?
    Въобще всякакви идеи са добре дошли

    Предварително благодаря
    Последно редактирано от mAze; 13-03-18, 21:03. Причина: проблем с прикачените снимки

  • #2
    От: Как се разглобява/ремонтира "това" - струг С5М?

    Имам чувството че проблема е в нещо разбито в подавателната кутия, та реших да я отворя - сега въпроса е как?
    6-те болта се развиха лесно.Над долните два (тея в ъглите) има чопове, а над тях дупки с резби, в които са завити стопорни болтчета, но нищо не държат ... дупката е дълбока колкото е капака, и ми се струва че стига до корпуса на кутията. Решил съм да навия в тях по един по дълъг болт, предполагам че са ги направили точно с цел разглобяване на капака.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3514_s.jpg
Прегледи:1
Размер:206.4 КБ
ID:5783814Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3516_s.jpg
Прегледи:1
Размер:171.2 КБ
ID:5783815Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3517_s.jpg
Прегледи:1
Размер:138.6 КБ
ID:5783816
    Остава въпроса с ръчките... трябва ли да им се махнат дръжките, за да може да се свали капака, или цялата ръчка си седи на капака? Няколко снимки:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3518_s.jpg
Прегледи:1
Размер:158.2 КБ
ID:5783817Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3519_s.jpg
Прегледи:1
Размер:179.8 КБ
ID:5783818Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3521_s.jpg
Прегледи:1
Размер:188.5 КБ
ID:5783819Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3522_s.jpg
Прегледи:1
Размер:192.6 КБ
ID:5783820
    пробвах да отвивам дръжката на едната ръчка (с клещите), не потдава, струва ми се че не са завити, а набити. Евентуално ако са завити, с две гайки и с ключ мога да се пробвам да развивам, ама някой ако знае да каже.

    Коментар


    • #3
      От: Как се разглобява/ремонтира "това" - струг С5М?

      Ръчките вървят с капака, но сложното тук е че като свалиш капака и се разместят ръчките от позицията при която са били зацепени, после нищо не отговаря по таблицата. Затова снимай, бележай и много внимателно и при демонтажа и особено при зацепване и монтажа на капака!
      При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

      Коментар


      • #4
        От: Как се разглобява/ремонтира "това" - струг С5М?

        Не отваряй кутията ,виж на конзолата до ръчка та има стопор.Мисля че има счупена пружина която го държи винаги в положение .За да ни ти включва съединителя коректно ,може би има счупени пружини . Ако можеш повикай някой който може да ти го регулира . Не е за подценяване тази операция но мисля че на този етап не е за тебе .

        Коментар


        • #5
          От: Как се разглобява/ремонтира "това" - струг С5М?

          Тази вечер пробвах да отворя капака на подавателната кутия - навих два болта в резбите... от ляво всичко тръгна чудесно, обаче от дясно отваря около 1,5мм и от там насетне, ако го напъна още имам чувството, че капака ще стане на парчета, сякаш десния чоп не ще да излиза. Дали с нагряване няма да се поразхлаби, но малко ме притеснява да го грея с горелката при толкова масло в района?

          валкиса: не разбрах до коя ръчка и коя конзола. Аз до колкото знам, конзола се казва на крайното блокче в което лагеруват 3-те вала. Иначе самата ръчка за посоката на въртене, има много голям луфт (15-20 градуса някъде) без реално да предава движение на лоста отзад, който командва вилката на съединителя, та ми се струва че има нещо разбито м/у ръчката и задния лост, а това нещо би трябвало да е някъде в подавателната кутия, как мислите?
          А в ръчката за хода, има пружина, която си работи и заключва лоста в "изключено" положение, проблема е че това положение не е точно изключено, най-вероятно заради големия луфт. Ако неможе директно(без луфт) да се управлява вилката на съединителя, надали каквото и да е регулиране на самия съединител да помогне...

          Коментар


          • #6
            От: Как се разглобява/ремонтира "това" - струг С5М?

            Значи проследи лостовата система която превключва съединителя.Виж и дали няма луфт в вилката и оста която превключва самият съединител.

            Коментар


            • #7
              От: Как се разглобява/ремонтира "това" - струг С5М?

              Така, има напредък по темата. За малко капака да стане на парчета, но навреме се усетих какво запъва. Оста от подавателната кутия, която минава под скоростната кутия, е хваната в едно сцепено парче и е стегната с болт (на първата снимка). Тоя болт трябва да се разхлаби и капака си излиза и на ръка.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3534_s.jpg
Прегледи:1
Размер:56.9 КБ
ID:5784134
              Ето какво се вижда из вътре:
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3536_s.jpg
Прегледи:1
Размер:135.1 КБ
ID:5784131Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3532_s.jpg
Прегледи:1
Размер:117.1 КБ
ID:5784133
              Капака с оста и ръчките към него:
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3535_s.jpg
Прегледи:1
Размер:88.1 КБ
ID:5784135


              А накрая и виновника за луфта:
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG3531_s.jpg
Прегледи:1
Размер:61.4 КБ
ID:5784132
              Ябълковидната сглобка през годините явно доста зор е видяла, та дори си е направила легла в тоя странен чарк. На снимката се вижда в червеното кръгче смачкването от сферата, от горната страна има същото смачкване, общо е малко над милиметър, но е достатъчно в ръчката да дава огромен луфт.

              Идеята е да го наваря (сигурно аргон) и после да го поизпиля, за да се възтанови геометрията в оригиналния си вид. Самия чарк, не можах да го разглобя от оста, зачаканен е, но от чук не разбира (+ нагряване също), сигурно трябва преса, но нямам та целия капак ще ходи на заварчик.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X